Yanlış anlamayın fakat arabanın 5.viteste 900-1200 devir aralığında ne işi var değerli dostum..? Bırakın bu devir aralığında "sekme" yapmasını vuruntu sesi bile gelmesi lazım., bu tamamen sizin arabayı hatalı kullanım tarzınızla ilgili bir durum., kusura bakmayın hiç bir araba 900-1200 devir aralığında 5.viteste kullanılmamalı.., 2. viteste bu devir aralığında gaza hafifçe dokunursanız ok sıkıntı olmaz fakat 3 ve 4. vites de dahil aynı sorunla karşılaşırsınız., sizin bahsettiğiniz devir aralıkları gerçekten çok düşük zaten bu devirler anca arabanın kavrama yaptığı devir aralıklarıdır ama siz bu devir bandında arabayı sürmeye çalışmaktasınız., En azından minumum 1400-1500 olmalı yoksa o kadar düşük devirde arabaya zarar verme bile sözkonusu olur..Son günlerde dikkatimi çeken bir durum oldu. Araç 900-1200 devir aralığında gaza 3-4 kez hafif bas-çek işlemi yaptığım zaman çok sert olmayan bir sekme yapıyor. İlk olarak 5. Viteste hissettim sonra dikkat edince 2, 3, 4, 5 hepsinde aynı olayı yaşadım. Mecburiyetten rutin kullandığım firmanın dışında yakıt aldım 400 km kadar kullandım ona bağlı mı oldu diye şüphelendim. Kuruntu mudur ya da öncedende vardı ama şimdi farkına vardım onuda bilmiyorum. Durumu tecrübe eden ya da kendi dizel aracında durumu deneyip bilgi veren olursa çok sevinirim.
@EMRAH ATTS hocamı özel olarak haberdar edeyim.![]()
Daha anlaşılır şekilde ifade edeyim. Ortalama 1100rpm bandında uzun süre kullanım değil bahsettiğim. Vites değişim uyarıları dikkate alınarak kullanıldığınıda, üst vitese geçildiğinde ~1700 devirden 1100e düşüyor. Serbest sürüş şeklinde 1100 deviri yaklaşık 900rpm'e kadar da tolere ediyor. Bu süre zarfında hafif gaz tepkileri verdim ve araç sekme yaptı. 5 vitesteydi, düz bir zemindeydi, çekmeyerek zorlanma ya da uğultu söz konusu değil. Sonra diğer viteslerde denedim ve aynı olay gerçekleşti. Daha önce karşılaştığım ya da sürüş alışkanlığı olarak bakılacak bir durum değil. Aracım 12000km'de ve ilk defa yaşadım ya da fark ettim. Ayrıca 1100rpm ideal devir değil o konuda mütabığız ama aracın limitleri dışında bir devirde değil.Yanlış anlamayın fakat arabanın 5.viteste 900-1200 devir aralığında ne işi var değerli dostum..? Bırakın bu devir aralığında "sekme" yapmasını vuruntu sesi bile gelmesi lazım., bu tamamen sizin arabayı hatalı kullanım tarzınızla ilgili bir durum., kusura bakmayın hiç bir araba 900-1200 devir aralığında 5.viteste kullanılmamalı.., 2. viteste bu devir aralığında gaza hafifçe dokunursanız ok sıkıntı olmaz fakat 3 ve 4. vites de dahil aynı sorunla karşılaşırsınız., sizin bahsettiğiniz devir aralıkları gerçekten çok düşük zaten bu devirler anca arabanın kavrama yaptığı devir aralıklarıdır ama siz bu devir bandında arabayı sürmeye çalışmaktasınız., En azından minumum 1400-1500 olmalı yoksa o kadar düşük devirde arabaya zarar verme bile sözkonusu olur..
@EMRAH ATTS yanlışım var ise ustadımız emrah hocam düzeltsin lütfen..![]()
Hocam çok düşük devirde kullanıyorsunuz aracı 900 devir zaten aracın rolanti devri mümkün olduğunca 1200 devir altına inmeyin.Daha anlaşılır şekilde ifade edeyim. Ortalama 1100rpm bandında uzun süre kullanım değil bahsettiğim. Vites değişim uyarıları dikkate alınarak kullanıldığınıda, üst vitese geçildiğinde ~1700 devirden 1100e düşüyor. Serbest sürüş şeklinde 1100 deviri yaklaşık 900rpm'e kadar da tolere ediyor. Bu süre zarfında hafif gaz tepkileri verdim ve araç sekme yaptı. 5 vitesteydi, düz bir zemindeydi, çekmeyerek zorlanma ya da uğultu söz konusu değil. Sonra diğer viteslerde denedim ve aynı olay gerçekleşti. Daha önce karşılaştığım ya da sürüş alışkanlığı olarak bakılacak bir durum değil. Aracım 12000km'de ve ilk defa yaşadım ya da fark ettim. Ayrıca 1100rpm ideal devir değil o konuda mütabığız ama aracın limitleri dışında bir devirde değil.
900-1200 rpm aralığında ne işi olduğunu göstermek adına,
Buyurun aracın vites geçiş önerileri;
3ten 4e Vites yükseltme önerisi 1600rpm 45km/h
Ekli dosyayı görüntüle 5794
4. Vites 1100rpm 45 km/h
Ekli dosyayı görüntüle 5795
4. Vitesi ~900rpm'e kadar tolere edip 3. Vitese geçiş öneriyor. Düz bir yoldaysanız ve minimal gazla araç mevcut vitesi(4) koruyup devirleniyor.
Soru düzelteyim. Vites geçişi sonrasında gaz verildiğinde sekme hissi normal midir?
Aracın yanında değil ancak servise penceresi olan bekleme salonunda bekleyebilirsiniz.Değerli hocalarım,
İki aya kadar 15000 bakımına gideceğim. Bakımda aracın yanında olma durumumuz var mı? Bunun yanında aracın lifte kaldırılmasını ve alt korumanın kontrolünü isteyebilir miyim servisten?
Teşekkür ederim
Değerli HocamDeğerli hocalarım,
İki aya kadar 15000 bakımına gideceğim. Bakımda aracın yanında olma durumumuz var mı? Bunun yanında aracın lifte kaldırılmasını ve alt korumanın kontrolünü isteyebilir miyim servisten?
Teşekkür ederim
O ışık dsg olan araçlarda çıkıyor.Cruise control ışığı km sayacının altında yanıyor.Sizin belirttiğiniz ışık frene basarak vites değiştirin dsg de diye uyarmak için diye biliyorum.D ye alıp hareket ettiğinizde sönecektir o ışık.