ANA KONU


Herkese selamlar,

Nisan 2016 trafiğe çıkışlı ve halen garantisi devam edein aracımda düz yolda seyir halinde iken hafif sağa çekme hissediyorum.  Sorum şu; sanayide iyi bir rot balans ustam var, O'na mı götürmeliyim yoksa yetkili servise mi? Kalbim sanayi diyor mantığım servis..  s=aman   Sanayi de bu iş daha kısa sürede ve masrafsız olur ama sonrasında garanti konusunda sıkıntı olur mu?  yardımlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Hocam garanti konusunda hiç bir sıkıntı merak etmeyin. Ayrıca servisin yafı fiyatından da az bir ücrete halletmiş olursunuz. 1 yıl önce serviste rot balans 100 küsür TL idi. 

 

Anladım hocam bir de öyle deniyeyim belki gözümden kaçtı., telefonun android veya iphone olmasından olabilir mi?
Fotoğrafı çektiğimde android cihaz kullanıyordum şuan iphone kullanıyorum durum aynı hocam. 

 
Merhaba,

Mayıs 2016 çıkışlı Golf aracımla ilgili servisten aldığım bilgiyi paylaşmak istiyorum, forumu 1 yıldır takip ediyorum, her gün paylaşımlarınızı okumaktayım,  aracı Avek İstanbuldan satın almıştım, aracımda sunroof'la ilgili Avek'te 1 kez, Özön İstanbul'da 1 kez ses, tıkırtı şikayetinde dolayı bakılmıştı, 2 seferde yağlama şeklinde sorun giderilmişti, fakat bu işlemlerden 1-2 ay sonra sunroof kapalıyken gelen tıkırtılara çözüm bulunamamıştı, 20 Mayıs 2017 tarihinde aracımın ilk bakımını Özön Otomotiv'de yaptırdım, bu sırada sorundan bahsettim, konuyla ilgili Doğuş Kartal'ın bu sorunu 1.5 yıldır aldığını 26 Mayıs sonrası bir karar vereceğini bana formen arkadaş bildirdi, geçen gün aradığımda sorunla ilgi bir gelişme olup olmadığını sorduğumda, bilgilendirmenin geldiğini aracı servise bırakmamı söylediler, yapılacak işlemin uzun sürebileceğinden bahsettiler, aracı 19 Haziran'da servise bırakacağım. Bu bilgilendirme ilgili sizlerinde servis tarafında sorabileceğiniz tanıdık varmı.? Selamlar.

 
Arkadaşlar 30 bin bakım için servisten 815 tl fiyat aldım. 15 bin bakımdan farklı olarak yakıt filtresi değişeceği söylendi.
Fiyat bana fazla geldi. Sizce nasıl?

 
Arkadaşlar 30 bin bakım için servisten 815 tl fiyat aldım. 15 bin bakımdan farklı olarak yakıt filtresi değişeceği söylendi.
Fiyat bana fazla geldi. Sizce nasıl?
Fiyat çok fazla araç manuel ise parçaları kendiniz alıp dışarıda yaptırın derim.
 
Arkadaşlar 30 bin bakım için servisten 815 tl fiyat aldım. 15 bin bakımdan farklı olarak yakıt filtresi değişeceği söylendi.
Fiyat bana fazla geldi. Sizce nasıl?
Bana 899 tl fiyat verildi 1.6 tdi manuel

Manuel ve dsg de fiyat farkı mı oluyor?

 
@mandufla Kuşadası Lena / Manisa Demoto / İzmir Vosmer i aradım üçüde 899 dedi indirimdende bahsedilmedi sizin hangi servis?

@Erhan Karakoç dizeller farkediyor ama bu kadar fark etmemesi lazım

 
[mention=445]mandufla[/mention] Kuşadası Lena / Manisa Demoto / İzmir Vosmer i aradım üçüde 899 dedi indirimdende bahsedilmedi sizin hangi servis?
[mention=2431]Erhan Karakoç[/mention] dizeller farkediyor ama bu kadar fark etmemesi lazım
Mersin Opat hocam. Ben servis müdürü ile bağlantı kurup indirim aldım hocam. Veya aldığımı sanıyorum.
 
Anladım teşekkür ederim Polo 1.6 tdi varken Kayseri'de bende çok indirimli yaptırıyordum :)

Servis dışı götüremiyorum öyle ya da böyle pahalı olsada yılda 1 kez diyip geçiyoruz.

 
Hocam 1.4 tsı aracımın 45.000 bakımını  özelde 350 tl ye yaptırdım.

 

Arkadaşlar 30 bin bakım için servisten 815 tl fiyat aldım. 15 bin bakımdan farklı olarak yakıt filtresi değişeceği söylendi.
Fiyat bana fazla geldi. Sizce nasıl?
Hocam fiyat farkı yakıt filtresin (mazot filtresi) 'den kaynaklanıyor 125 lira fiyatı var., bu değiştiği için ekstra olarak 50-60 lira da işçiliğe ilave ediyorlardır., Mazot filtresi değişimi esnasında yapılacaklar hakkında biraz konuşmak istiyorum., VW'de 2009 öncesi modellerde mazot filtresi değiştirildiğinde sistemdeki havanın alınması işlemi kontağı 4-5 defa açıp-kapatarak yakıt pompası aktive edilerek alınıyordu., Fakat 2009 sonrası bu kalktı ve üniteye giren havanın alınması artık filtre değiştirildikten sonra aracı bilgisayara bağlayarak VCDS programı ile yakıt pompası aktive ediliyor ve o şekilde sisteme karışan hava tahliye ediliyor.,

Şimdi esas anlatmak istediğim konuya gelecek olursam yakıt filtresi değişimi sonrası aracı ilk çalıştırma öncesi sisteme karışan havanın alınması neden bu kadar önemlidir onu açıklayayım., Eğer ki sistemdeki hava alınmadan araç çalıştırılırsa sistemde olması gerektiğinden daha fazla hava olacağından enjektörler vasıtasıyla yanma odalarına püskürtülen yakıt-hava karışımı dengesi bozularak (yani olması gerektiğinden daha fazla hava olacağından) olası ateşleme sistemine zarar vermesi ile sonuçlanabiliyor., Ayrıca yine sistemdeki hava alınmadığı için yakıt pompası çok fazla ısınarak zarar görebiliyor yada ömründen 10 yıl çalabiliyor ki bir yakıt pompası ne kadardır..? buna işçiliği de katarsak çok yüksek fiyatlar ödemek kaçınılmaz oluyor., Bir araç markası ne olursa olsu fabrikada üretildikten sonra aracın her bir parçasının kaç torx ile sıkılması gerektiği aklınıza gelebilecek her türlü işlemin nasıl yapılması gerektiği gibi konularda teknisyenler için mühendisler tarafından hazırlanıp basılan bir service manual'i vardır, bu kitapta da yakıt filtresinin havasının alınması gerektiği yazar., Her servise bu service manual 'dan gönderilir ancak 900 sayfalık bir kitabı kim okur yada ihtiyacı olduğunda kim acıp bakar tam bir muamma.,

Bu sebebten mazot filtresi değişimi sonrası mutlaka aracı bilgisayara bağlanıp yakıt pompası aktive edilerek havasının alınması çok büyük önem arz ediyor., Şimdi bu işlemi yetkili servisler yapıyo mu yada bu işlemden haberdarlar mı diye sorarsak., bi ara gittiğimde bu konuyu sorduğumda çok bilmiş servis danışmanı gerekli olan ne ise yapılıyor diye başından salmaya çalışmıştı ustayla görüşmek istesem de bu mümkün olmamıştı.,

Araştırmalarım sonucu yabancı forumlarda (myturbodiesel.com) sitesinde bu konu detaylı şekilde nasıl yapıldığı ile ilgili paylaşımlar bulmuştum; Şu verdiğim link'teki sayfanın sonlarına doğru nasıl yapıldığı ile ilgili detaylı şekilde anlatılmış., altaki video nun sonunda da VCDS kablosuyla (vagcom kablosu sanırım) bağlayıp yapıyor.. Benim araç daha 15.000 bakıma gircek ama gerek ülkemizde mazot kalitesinin düşüklüğü ve ülkemizdeki mazotta çok kükürtlü olduğundan mazot filtresini değiştirmeyi düşünüyorum., Vag.com kablosuyla bu settings'e nasıl girilir nasıl yapılabilir diye @yusuf hocama danışacaktım ama daha bakıma gitmediğimden konuşma fırsatı bulamadım., Arkadaş VCDS kablosunu bağladıktan sonra sırasıyla menüden önce control modul 'e giriyor., sonra engine 'ı seçiyor., devamında Output Tests - 03 tıklıyor ve sistem aktive olup 60sn. boyunca çalışmaya başlıyor ve bu işlemi 3 kere tekrarlamanız gerektiğini söylüyor.., Ayrıca bu işlemi Basic settings 'ten de yapabileceğinizi söylüyor.. Yusuf hocam bu settings ayarlarına bu vag.com kablosuyla engine menüsüne girip yapıyorlar bu bizim vag.com kablosu dediğimiz ile yabancıların VCDS kablosu dedikleri aynı şey sanırsam dimi..? bizi biraz aydınlata bilirmisiniz..? Ben bu vag kablosu işinden pek anlamıyorum..

http://www.myturbodiesel.com/wiki/fuel-filter-replacement-2009-vw-jetta-golf-jsw-and-audi-a3-tdi/



 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst