ANA KONU


Hocam kafalarına göre işlem yapıyorlar işte., Sizin araç TDI mı TSI mi? dizel'de biraz daha fazla önem arz ediyor mazotumuz kükürtlü olduğu için.. çok kalitesiz mazotumuz var,  bazı işletmelerde mazota su katıldığı da oluyor
Hocam benim ki 1.4 tsi

 

Anladım hocam bir de öyle deniyeyim belki gözümden kaçtı., telefonun android veya iphone olmasından olabilir mi?
Hocam bugün batarya bitikken özellikle dikkat ettim mediada "düşük pil" uyarısı ve kırmızı batarya sembolü belirmedi. Hafızam bana oyun oynamış androidte aldığım uyarıyı iphoneda da aldığımı sanmışım. Apple'la alakalı bir durum olduğu kanaatine vardım. Görselleri ekte paylaşıyorum. 

@forzaGilles

IMG_4734.JPG

IMG_4735.PNG.jpg

 
Hocam bugün batarya bitikken özellikle dikkat ettim mediada "düşük pil" uyarısı ve kırmızı batarya sembolü belirmedi. Hafızam bana oyun oynamış androidte aldığım uyarıyı iphoneda da aldığımı sanmışım. Apple'la alakalı bir durum olduğu kanaatine vardım. Görselleri ekte paylaşıyorum. 

@forzaGilles

Ekli dosyayı görüntüle 11744

Ekli dosyayı görüntüle 11745
Emre Hocam dikkat edipte haber verdiğiniz için teşekkür ederim sağolun...

tenor.gif

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracımızı İlk çalıştırdığımızda ve stop ederken biraz beklemek gerekiyor mu? Birden stop ederseniz hala çalışan turboya zarar verir deniliyor. Ayrıca Start/Stop sürekli devreye giriyor, bu durum hakkında ne düşünüyorsunuz? Saygılar.,

 
Aracımızı İlk çalıştırdığımızda ve stop ederken biraz beklemek gerekiyor mu? Birden stop ederseniz hala çalışan turboya zarar verir deniliyor. Ayrıca Start/Stop sürekli devreye giriyor, bu durum hakkında ne düşünüyorsunuz? Saygılar.,
Bir motor çalıştırıldığı zaman nasıl ki yağ pompası da hemen çalışmaya başlayarak motoru mümkün olduğu kadar çabuk ve etkili bir şekilde motor yağını motorun her bölgesine ulaştırmaya çalışıp motorun hareketli parçalarını etkili bir şekilde yağlamaya çalışıyorsa., aynı zamanda turbo yataklarını da yağlamaya yarar., ve turbo yataklarının yağlanması için bu görevi harici olarak üstlenen bir sistem olmadığı için motoru stop ettiğimiz esnada motorun hareketli parçaları durur ve yağlamaya ihtiyaç kalmadığı için yağ pompasına durarak yağlamayı keser., fakat turbo pervanesi bir süre daha dönmeye devam eder., bu aşamada turbo yatakları yağsız kaldığı için aşınmaya ve zarar görmeye başlar.,

Motor rolantide çalışırken turbo sistemi devre dışı kalır ve ancak turbo pervaneleri bir süre daha döneceği için., motorun rolantide 45-50sn. çalışmasını bekleyerek turbo yataklarının yağlamasını gerçekleşmesini sağlıyoruz., Bu süre boyunca yüksek basınç altında çalışmak için tasarlanmış turbonun pervane yatakları da yağlanır hızı düşerek durma aşamasına gelir :)   İşlem tamamlanmış olur., Motor ilk çalıştırılması esnasın ise yağ pompasının "öncelikli görevi" yağı mümkün olan en kısa sürede tüm bölümlere ulaştırarak motorun yağlamasını sağlamaktır ve bu işlem için geçen süre zarfında (6-7sn.) turbo yatakları yağsız kalacağından aracı hareket ettirmek turbonun aktif haline gelmesini tetikler ancak daha yataklara daha yağ ulaşmamıştır., Biraz beklememiz gerekir ki pervane yatakları da yağlansın., :)

Not: Bununla bağlantılı olarak motor ve motor yağı soğuk iken., aracı bir süre yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınarak motorun ve motor yağının ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını beklememiz "sadece" motorun sağlıklı çalışma sıcaklığına ulaşması için değildir aslında, aynı zamanda yağın ideal çalışma sıcaklığına ulaşarak hem daha iyi yağlama yapmasını hem de turboyu daha iyi yağlalasını sağlaması içindir., bu aşama motorun ömrünü uzatığı gibi turbonun da ömrünü uzatır., ve bu aşamada yağın ideal sıcaklığa ulaşması için geçen süre zarfında "eğer mümkünse" düşük devirlerde aracı sürerek turboyu minumum sayıda/düzeyde devreye girmesini sağlamamız yararımıza olacaktır.,

Umarım yardımcı olabilmişimdir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir motor çalıştırıldığı zaman nasıl ki yağ pompası da hemen çalışmaya başlayarak motoru mümkün olduğu kadar çabuk ve etkili bir şekilde motor yağını motorun her bölgesine ulaştırmaya çalışıp motorun hareketli parçalarını etkili bir şekilde yağlamaya çalışıyorsa., aynı zamanda turbo yataklarını da yağlamaya yarar., ve turbo yataklarının yağlanması için bu görevi harici olarak üstlenen bir sistem olmadığı için motoru stop ettiğimiz esnada motorun hareketli parçaları durur ve yağlamaya ihtiyaç kalmadığı için yağ pompasına durarak yağlamayı keser., fakat turbo pervanesi bir süre daha dönmeye devam eder., bu aşamada turbo yatakları yağsız kaldığı için aşınmaya ve zarar görmeye başlar.,

Motor rolantide çalışırken turbo sistemi devre dışı kalır ve ancak turbo pervaneleri bir süre daha döneceği için., motorun rolantide 45-50sn. çalışmasını bekleyerek turbo yataklarının yağlamasını gerçekleşmesini sağlıyoruz., Bu süre boyunca yüksek basınç altında çalışmak için tasarlanmış turbonun pervane yatakları da yağlanır hızı düşerek durma aşamasına gelir :)   İşlem tamamlanmış olur., Motor ilk çalıştırılması esnasın ise yağ pompasının "öncelikli görevi" yağı mümkün olan en kısa sürede tüm bölümlere ulaştırarak motorun yağlamasını sağlamaktır ve bu işlem için geçen süre zarfında (6-7sn.) turbo yatakları yağsız kalacağından aracı hareket ettirmek turbonun aktif haline gelmesini tetikler ancak daha yataklara daha yağ ulaşmamıştır., Biraz beklememiz gerekir ki pervane yatakları da yağlansın., :)

Not: Bununla bağlantılı olarak motor ve motor yağı soğuk iken., aracı bir süre yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınarak motorun ve motor yağının ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını beklememiz "sadece" motorun sağlıklı çalışma sıcaklığına ulaşması için değildir aslında, aynı zamanda yağın ideal çalışma sıcaklığına ulaşarak hem daha iyi yağlama yapmasını hem de turboyu daha iyi yağlalasını sağlaması içindir., bu aşama motorun ömrünü uzatığı gibi turbonun da ömrünü uzatır., ve bu aşamada yağın ideal sıcaklığa ulaşması için geçen süre zarfında "eğer mümkünse" düşük devirlerde aracı sürerek turboyu minumum sayıda/düzeyde devreye girmesini sağlamamız yararımıza olacaktır.,

Umarım yardımcı olabilmişimdir..
Teşekkürler, yeterince açıklayıcı oldu. Yani çalıştırma ve stop etme öncesi/sonrasında gereksiz yere birer dakika beklemiyoruz. Bu durumda start/stop kullanmanın riski hala muamma.

Konu dışı ama  VW'in  S/S'unu sevmiyorum zaten sürekli kapatırım. Önce gaza dokunup çekip sonra devam etmek gerekiyor. Mazda bu konuda çok başarılı, kavrama noktasındaki bisiklet pedalı gibi basınca gidiyor hiç sirkelenme olmuyor.

 
Araçta var olan bir özelliği nasıl devre dışı konuma alıp 2000 tl aktivasyon ücreti isteniliyor kabul edemiyorum bir türlü. Ya da ST elektronikçileri işaret ediyor. Medya üzerinde butonu var, araç o özelliğe sahip ama kullanamıyorsunuz. DSG'nin 7. Vitesine fark istemekten bir fark göremiyorum doğrusu.   " APP Connect"  

IMG_1060.PNG

 
Aracımızı İlk çalıştırdığımızda ve stop ederken biraz beklemek gerekiyor mu? Birden stop ederseniz hala çalışan turboya zarar verir deniliyor. Ayrıca Start/Stop sürekli devreye giriyor, bu durum hakkında ne düşünüyorsunuz? Saygılar.,
Değerli Hocam 

Sıkışık trafikte, Uzun yolda ve park manevrası esnasinda veya kısa mesafeli gel git yapmamız gerektiğinde start stop kapatılmalı.

Üreticinin kılavuz kitapçıkta yazdığı uzun süreli sürüşten sonra bir kaç dakika rölantide çalışmasına müsaade ettikten sonra motoru stop etmeniz..

İlk çalıştırma sonrasında motor sıcaklığı 90 derece sıcaklıma ulaşmadan yüksek devirlerde kullanılmamalı. 

 
@silvershadow kısa süreli şehir içi kullanımlarda beklemek gerekir mi abi? Yaşadığım yer oldukça yokuşlu bir yer. Turbo zorlanırmı 15-20 dklık kullanımlarda?

 
Teşekkürler, yeterince açıklayıcı oldu. Yani çalıştırma ve stop etme öncesi/sonrasında gereksiz yere birer dakika beklemiyoruz. Bu durumda start/stop kullanmanın riski hala muamma.

Konu dışı ama  VW'in  S/S'unu sevmiyorum zaten sürekli kapatırım. Önce gaza dokunup çekip sonra devam etmek gerekiyor. Mazda bu konuda çok başarılı, kavrama noktasındaki bisiklet pedalı gibi basınca gidiyor hiç sirkelenme olmuyor.
Malesef yanlış anlamışsınız..

 
Malesef yanlış anlamışsınız..
Yok hocam doğru anladım. Sanırım yanlış ifade ettim.

Normalde bir dakika beklerim, çalıştırma sonrası ve stop etme öncesi. Acaba boş yere bekliyor muyum diye kafamda soru işareti vardı, açıklamanızdan sonra boş yere beklemiyormuşum anlamında vurgu yaptım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yok hocam doğru anladım. Sanırım yanlış ifade ettim.

Normalde bir dakika beklerim, çalıştırma sonrası ve stop etme öncesi. Acaba boş yere bekliyor muyum diye kafamda soru işareti vardı, boş yere beklemiyormuşum anlamında vurgu yaptım.
Şimdi oldu :'(

 
Arkadaslar iyi geceler, simdi otoparkta araci parkederken farkettigim bi durum var. tam sag tur cevirip ileri geri yaptigimda, arabanin altinda cok net bir zorlama sesi geliyor, kanirtma desem yeridir. Bu simdi moralimi bozdu. 

Sonrasinda aracin altina egilip baktim durali daha 10-15 saniye oluyor, fazlasiyla yag damlamis goruyorum buda tuz biber oldu. Resim tam net olarak sag on tekerlege yakin, kaputu acip baktigimda yag eklenen yerin altina geliyor gibi. 

Iki sorum var, bu ses hakkinda fikri olan var midir ? 

Bu kadar yag damlatmasi normal midir ? Ekli dosyayı görüntüle 11759

 

Arkadaslar iyi geceler, simdi otoparkta araci parkederken farkettigim bi durum var. tam sag tur cevirip ileri geri yaptigimda, arabanin altinda cok net bir zorlama sesi geliyor, kanirtma desem yeridir. Bu simdi moralimi bozdu. 

Sonrasinda aracin altina egilip baktim durali daha 10-15 saniye oluyor, fazlasiyla yag damlamis goruyorum buda tuz biber oldu. Resim tam net olarak sag on tekerlege yakin, kaputu acip baktigimda yag eklenen yerin altina geliyor gibi. 

Iki sorum var, bu ses hakkinda fikri olan var midir ? 

Bu kadar yag damlatmasi normal midir ?
Hocam bu sesin gelmesi sizin hatanızdan kaynaklanıyor., yanlış bir işlem yapıyorsunuz bunun neticesinde direksiyon pompasını zorluyorsunuz..!! Sorunuzun tam cevabı daha önce konuşulmuştu ilgili konuyu paylaşıyorum., paylaştığım konuda benim yazımı ve devamında ki @silvershadow Üstadımız Murat Hocamın yazısını okumanızı tavsiye ederim.,




 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst