forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,505
- Tepkime puanı
- 9,232
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
@Erhan Karakoç diğer sıkıntınız yağ damlatma olayı ise; bu kadar kısa süre de o kadar yağ damlatması mümkün değil., benzer kuşkulanma olayını ben yaşamıştım bir gün aracı yıkatıp otoparkta bir kenara çekip göden kaçan ıslak kalan yerleri kurulamak, sprey ile hızlı cila atmak için falan uğraşırken, bir baktım aracın altında benzer şekilde zeminde ıslaklık olduğunu fark ettim., aracı ileri aldığımda aynı bölge de yağ olduğunu fark ettim ama kısa süre anladım ki yağın benim aracın olduğu yere daha önce park eden bir araçtan damlamış olduğunu hemen anladım., Hatta emin olmak için otoparta bir süre turlayıp aracı temiz bir zemine çekip bir süre çalıştırdım., Size de böyle bir şey denk gelmiş olabilir..? Daha sonraları gözüm hep otoparkta park ettiğim yerin etrafındaki otoparkın boş alanlarındaki zeminlerinde olmuştu, gördüm ki bazı boş yerlerde yağ kaçağı olan araçların bıraktığı yağ izlerinden geçilmiyor yürünemicek vaziyette 
Önce aracı düz bir zemine park edip yağ da azalma var mı yağ seviyesini kontrol edin., yağ seviyesi normal ise aracı çalıştırıp bi süre turlayın ve motor soğuk ise yağın ısınarak ideal çalışma sıcaklığı olan 85-90°C derecelere gelene kadar biraz turlayın çünkü bu şekilde yağ ısınıp ideal çalışma sıcaklığına gelince sistemdeki basınç ta artacak ve bu şekilde eğer kaçak var ise anlaşılabilecektir., sonra araç çalışır vaziyetteyken bir kenera çekip alta eğilip bakın yağ damlatma yapıyor mu diye..
Zaten bu kadar yağ damlatsa bir süre sonra yağ lambasını yakar "yağ seviyesinde azalma" var diye uyarı vermesi gerekir., En doğru yöntem yağ seviyesini kontrol etmektir, her şey bozulur sizi yanıltabilir ama yağ çubuğu hiç bir zaman hata yapmaz..

Önce aracı düz bir zemine park edip yağ da azalma var mı yağ seviyesini kontrol edin., yağ seviyesi normal ise aracı çalıştırıp bi süre turlayın ve motor soğuk ise yağın ısınarak ideal çalışma sıcaklığı olan 85-90°C derecelere gelene kadar biraz turlayın çünkü bu şekilde yağ ısınıp ideal çalışma sıcaklığına gelince sistemdeki basınç ta artacak ve bu şekilde eğer kaçak var ise anlaşılabilecektir., sonra araç çalışır vaziyetteyken bir kenera çekip alta eğilip bakın yağ damlatma yapıyor mu diye..
Zaten bu kadar yağ damlatsa bir süre sonra yağ lambasını yakar "yağ seviyesinde azalma" var diye uyarı vermesi gerekir., En doğru yöntem yağ seviyesini kontrol etmektir, her şey bozulur sizi yanıltabilir ama yağ çubuğu hiç bir zaman hata yapmaz..
Moderatör tarafında düzenlendi: