ANA KONU



Bir diğer yeni videom da yayında.

Bu videomda kodlamaları bayağı anlatıyordum, video 7 dk’ydı. Fakat o sırada arkada kısık sesle çalan Türkçe bir Parçadan dolayı video copyright (telif) yedi.

Bundan dolayı o kısmı kesmek zorunda kaldım. Malesef konuşma az videoda.

Sonraki videolara tecrübe oluyor böyle böyle. &:  @Nfk @Jesi @Levent Tiryaki @arimayacik @brave @Emergency @Blackjoke @xentus @Ender @Alperen099 @scknklc@DuzboruDownpipe @silvershadow @Beşiktaş1903



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Haftaya ankara şaşmazda özel bir serviste ön balataları değiştireceğim. Trw, feredo, brembo vs markalardan özellikle önereceğiniz biri var mı? 

İşçilik dahil 200-250 arası fiyat verdi usta ön bir takım için. Servis 480 dedi. 
Orjinalleri Feredo olası lazım fabrika çıkışı

Ben olsam dışarıda yaptırırdım sadece balatalar zaten 170 TL civarı olmalı. servis 300 TL işçilik istemiş ayıp bence.

 
@Savatage hocam ilk 1500 km 3 deviri geçemdim sonrasında bir Gaziantep Ankara araçta 4 kişi vardı iyice yolkladım aracı . İlk sıra 5.5 yakarken şimdi 7 bin km oldu araç ve yakıt bi hayli düştü. Gaziantep diyarbakır arasında sadece iki çubuk yakıt düştü daha önceleri 3 idi  👍🏻 Temmuzda bakıma gireceğim. TDI motor çok iyi 

Ekli dosyayı görüntüle 15710
araç 20 küsür binlerde sanırım? tam okuyamadım büyütünce? ben 12 bin deyim şuan 4,5 ay oldu alalı. ama ilk defa 150 üzeri hızlara çıktım

yalnız bu vw lerdeki  yakıt göstergesindeki ASİMETRİK ibre hareketi çok saçma geliyor bana

depoyu fullüyorsun. 200 km git ibre halen full ve kıpırdama yok sonra astronomik şekilde ibre ilk baştakinin tersine hızla düşüyor.

 
@Savatage ne 20 si hocam 😅 1738 km deyken bu hıza çıkmışım.. siz motoru kör etmek üzeresiniz . 12 binde ve ilk defa 150 üzerine çıkmışsınız . Bilmiyorum ama bana göre araç 1500 km den sonra neyi var neyi yok göstermeli . Yakıt göstergesi ışık yanınca fulluyorum 40-41 litre alıyor 10 litre yedekte duruyor sanırım . Ve yaptıgım bu 40-41 litre ile 850 km ara sıra gazlıyorum 

 
 Aracın kitapçığında yanlış hatırlamıyorsam ilk 1500 km 3000 d/dk’yı geçmeyin, 1500-2000 km arasında da son hızı görün gibi bir şey olması lazımdı. 

  1500 km’den sonra motor sağlığı adına bir iki defa son hız gösterilmeli, nitekim kendi aracımda da 2 defa tehlikesiz bir yolda son hızı gösterdim, zaten daha sonra 130’u geçtiğimi hatırlamıyorum, 5 lt’nin altına inmeyen 1.4 tsi ile geçmek de zor gerçi. Motor sağlığı adına zaman zaman devirli kullanmakta iyidir, mesela tehlikesiz yerlerde Işıktan kalkışta vs ara sıra gazı kökleyip 0-100 yapın İnanın aracınızın motorunun daha istekli olduğunu fark edeceksiniz. Sürekli olmasına gerek yok, trafik güvenliğini tehlikeye sokmayacak yerlerde ve yeteri kadar yapsanız bile motor sağlığı iyi kalır.

 
@Kaaan95.ky 

umarım motorda devamlı duyma bozukluğu (sağırlık) olusmamıştır. ilk 5 bin full devirsiz kullandım çünkü.....

@kerimaslan27 de üstte motoru kör etmek üzeresiniz yazmış ? 

motorda var ise bu tarz  işitme ve görme kayıpları? bunu  yok edecek rampa aşağı 4000 devir 170 civarı hız terapileri deniycez artık. 

erken teşhis için geç de kalmış olabiliriz tabi (km 12 bin de)

 
@Savatage hocam kör etmek motor beygir kayıbından dolayıdır. Benim araç 1.6 TDI 4 bin devirde 220 yi geçiyor . Sürekli yapmıyorum ama genelde dizel motor olmasından dolayı performanslı kullanıyorum.

 
@kerimaslan27

dizel motor devirli kulanılır , motor devirle beslenir doyar olayını kuralını zaten çok duyardım

zararın neresinden dönülse kardır. temmuzda uzun yol 2. denememizde artık full devir tork ivme momentum yükliycez araca bakalım ...

 

@Savatage hocam düşük devir az yaktırır ama dizel yani zaten az yakan bir aracınız var, yapanız gereken bazen hadi bugün de benim yüzüm gülsün deyip gaza yüklenmek, keyfini sürmek. 

 12.000 km düşük devir demek partikül filtresinin de canına okumak demektir... Bazen aracınızı park ettiğinizde fan sesi duyuyorsanız sebebi budur. Hocam son hız göstermeden önce vitesi manuele çekin 4000’de bağırta bağırta 10-15 km sürün, partikül filtresinin temizlenmesi demek aracınızın da rahatlamasıdır.

 

Geri
Üst