Bir Mali Müşavir olarak şunu belirteyim, eğer bu şekilde bir vergi düzenlemesi yaparlarsa vergiyi doğuran olayın yapısına aykırı davranılmış olur. Bir söz vardır, "Azdan az, çoktan çok gider" diye. Eğer siz çıta yükseldikçe vergiyi arttırır, düştüğünde de teşviki sağlamazsanız, sosyal devlet anlayışına da ihanet etmiş olursunuz. Basit bir örnekle; yurt dışında bir çok ülkede elektrikli otomobillerin tamamından %0 vergi alınırken, ülkemizde hala belirli markalara kıyak altında,(herkes biliyor) ötv'leri %135'ten %90'lara ,%90'larda olanların bir kısmını da %45'lere çekip, vergi avantajı sağlıyormuş gibi de gösterip,sırf o markaya ihracatı teşviki amaçlı rant sağlama durumu oluştu. Bizlerde, haberlerden okuyup bize indirim yaptılar diye zannedip tebrik eder olduk. Ayrıca, düşük sınıfa sahip, insanların sınırlı paralarla alabildikleri sıfır otomobiller de mevcut. (ibiza,dacia vs.) Bunlarda da bizzat daha fazla vergi teşviği verip düşük gelirli insanlara alternatif yaratmak gerekiyor. Şu an tam tersi bir durum var ve hangi düzenlemeyi yaparsam en çok nasıl vergi alırım zihniyeti oluştu. Bu şekilde bir düzenlemenin bir sakıncası da markaların özellikle c premium segment satışlarına bıçak darbesi vurmak olacak malumunuz. Yani bir şekilde global otomotiv üreticilerini de devlet olarak karşınıza almış olursunuz. Ben direk bu şekilde değil ama biraz esnetilmiş, yumuşatılmış halinin yürürlüğe gireceğini düşünenlerdenim. Detayları nasıl olur ileride göreceğiz.