Ecufast yazılım yaptırdım:)


HOCAM İYİ GÜNLERDE KULLANMAN DİLEĞİYLE.SON DURUM NASIL SIKINTISIZ GÜNLER.

 

Anladığım kadarıyla performansı seven birisisiniz düşük hacimli motora masraf edip, zorlamak yerine keşke 1.4 alıp bütçenize göre 125 hp veya 150 hp act modeline geçiş yapsaymışsınız. 1.2 motorları performanslı kullandığında bildiğim kadarıyla 1.4 ile aynı yakıyo ve aynı performansı alamıyorsunuz.

 
Anladığım kadarıyla performansı seven birisisiniz düşük hacimli motora masraf edip, zorlamak yerine keşke 1.4 alıp bütçenize göre 125 hp veya 150 hp act modeline geçiş yapsaymışsınız. 1.2 motorları performanslı kullandığında bildiğim kadarıyla 1.4 ile aynı yakıyo ve aynı performansı alamıyorsunuz.
Son cümlenize kesinlikle katılıyorum hocam lakin;

1) Yaşım 25 ve 2 sene sonra ev hedefim var. Değer kaybetmeyen nadir araçlardan biri olduğu için i20 dizel aracımı satıp golf aldım. 0 araç şimdilik bana göre değil.

2. Mavi golf gördüğümde tabiri caizse ağzımın suyu akıyordu, o renge aşık olmuştum :)  58 bin TL ye 1.4 sürüş konfor paketli 30bin km ve altı temiz golf bulamadım.

3. 90hp lik İ20 den inince bana yeter diye düşündüm ve haklıydım ancak golf fazla sessiz ve konforlu olduğu için ibre olarak değil his olarak yavaş gidiyormuşum hissi veriyor. Performanslı kullananlar için tüm mesele bu aslında HİS. Örneğin Şahin'e binip arabasını bağırtarak giden adama sorsan Şahin çok iyi hızlanıyor der çünkü konforsuz olduğu için hızlı hissediyor :)  

4. Önce evimi alıp tekrar golf alacak parayı biriktirene kadar brodwayle işimi görüp o zamana artık e-golf mü alırız golf GTE mi alırız nasip artık. Planlarım bu şekilde olduğu için şimdilik bununla idare edeceğim. ( Şükürsüzlük gibi algılanmasın lütfen böyle araca sahip olduğum için Allah'a şükür) 

4. Ara ara 1.4 maviş bakıyorum sahibindende ama fiyatlar bana hitap etmiyor şimdilik :)  

Nasip diyorum fazla uzatmadan Allah herkesin gönlündekini hayırlıysa nasip eylesin.

 
Defalarca denedik stok 1.6 tdı'ın 1.2tsı ı geçme şansı yok ne altta ne üstte ne top speedde.1.2 tsı 1.6 tdı ı çok rahat geçiyor.

 
Defalarca denedik stok 1.6 tdı'ın 1.2tsı ı geçme şansı yok ne altta ne üstte ne top speedde.1.2 tsı 1.6 tdı ı çok rahat geçiyor.
Aynen hocam bizde denedik orijinal haldeyken, çok rahat olmasada geçiyor ancak elimde video olmadığı için kanıtlayamadık eğer elinde video varsa paylaşırsan seviniriz hocam :)  

 
Aynen hocam bizde denedik orijinal haldeyken, çok rahat olmasada geçiyor ancak elimde video olmadığı için kanıtlayamadık eğer elinde video varsa paylaşırsan seviniriz hocam :)  
Elimde video var ama fazla küfürlü sesini kapatıp veya küfürsüz kısmını kesip koyayım yakın zamanda.Olayın şokuyla biraz fazla argo laf etmişiz :D

 
@Mete45 hocam merhaba bendede 1.2 tsi var forge dumpvalve ne işe yarıyor ve hava filtre k&n faydası nedir 

 
@Mete45 hocam merhaba bendede 1.2 tsi var forge dumpvalve ne işe yarıyor ve hava filtre k&n faydası nedir 
Hocam dumpvalve yazılımlı yani turbo sınırlarının daha fazla kullanıldığı motorlarda turbo ömrünü uzatır. Hard yazılımlı motorlarda kullanılması çok önemlidir. Benim dumpvalve konusunda bilgim bununla sınırlı olup @trgy hocam daha iyi bilgilendirme yapacaktır. K&N kutu içi filtre ise mevcut filtrenize nazaran daha çok hava alıp motoru rahatlatacak, yağ sıcaklığının limitlere yakın artmasını engelleyecektir. Soft yazılımda gereklidir. Performans olarak 1 hp bile alamazsınız yani güçten çok motoru rahatlatmak için kullanılır, performans beklemeyiniz, pişmanlık yaşatır. Performans ve ses için açık hava filtresi gerekir.

 
1.6 TDİ 110 hp'lik Golf 7 DSG (spor modda) ile benim araç yani 1.2 tsi manueli kapıştırdık, sonuç 1.2 tsi lehine oldu.

120'ye kadar burun farkıyla önde gittim 130-140'tan sonra arayı açtım.

 
Hocam dumpvalve yazılımlı yani turbo sınırlarının daha fazla kullanıldığı motorlarda turbo ömrünü uzatır. Hard yazılımlı motorlarda kullanılması çok önemlidir. Benim dumpvalve konusunda bilgim bununla sınırlı olup @trgy hocam daha iyi bilgilendirme yapacaktır. K&N kutu içi filtre ise mevcut filtrenize nazaran daha çok hava alıp motoru rahatlatacak, yağ sıcaklığının limitlere yakın artmasını engelleyecektir. Soft yazılımda gereklidir. Performans olarak 1 hp bile alamazsınız yani güçten çok motoru rahatlatmak için kullanılır, performans beklemeyiniz, pişmanlık yaşatır. Performans ve ses için açık hava filtresi gerekir.
Hocam filtre konusunu çok güzel anlatmışsınız.

@Zuhrat hocam bende birşeyler ekleyeyim. Turbo ömrünü uzatmasının yanı sıra genelde şunun için tercih edilir, basit şekilde izah edeyim. Gaza bastık ve turboda basınç oluştu paller örneğin sağa doğru dönmekte, vites değiştirmek vs için ayağımızı gazdan çektiğimizde sol tarafta basınç düştü, basınçlı hava düşük basınçlı tarafa doğru gitmek isteyecektir ve gidecektir. Bu da pallerin dönüşünü yavaşlatacak tekrar gaza basıp tekrar sol tarafta yüksek basınç oluşturup palleri eski hızında döndürene kadar bir süre geçmiş olacak buna çok duyduğumuz "turbo lag" yada turbo gecikmesi deniyor. Evet normal bir araçta şekilde çalışan mekanizma bu şekilde ancak dumpvalve bulunan araçlarda ayağımızı gazdan çekmemiz durumunda dumpvalve, sağ tarafta oluşan ters basınçtan dolayı pallerin yavaşlamasına sebep olan yüksek basınçlı havayı atıp pallerin yavaşlamasını engelliyor. Yani turbo gecikmesini minimuma indiriyor. 

Pal: Turbonun içindeki pervane 

Hocam basit bir şekilde anlatmaya çalıştım umarım yardımcı olabilmişimdir.

 
@Matematikçi@Matematikçi@Mete45 hocam merhaba bendede 1.2 tsi var forge dumpvalve ne işe yarıyor ve hava filtre k&n faydası nedir 

hocam cok iyi bir açıklama olmuş cok klasikleşmiş soru soracağım fabrika bu ve bunun gibi parçaları neden bırakmıyor?turbo lag olayı minimuma ineceği için ivmelenme kaybı olmayacaktır ve performans artacaktır diye düşünüyor yanılıyor olabilirimde 

 
@Zuhrat hocam turbo benzinli araçlarda fabrika çıkışı zaten bu parça bulunur. Ancak basit örnek vermek gerekirse bizim araçların fabrika çıkış fren diski ve balatası "ferodo" marka (bizim arkadaşın aracından orijinal bu marka parça çıktı) ve piyasada ferodo marka ön fren diskinin fiyatı 170-180TL. Ancak daha kalitelisi mevcut örneğin "brembo max(performans serisi)" ön fren diskinin fiyatı 320TL. Yani marka vw de olsa mercedes te olsa piyasadaki en kaliteli parçayı kullanmıyor. Az para çok iş düşüncesiyle fiyat/performans oranına göre araçlara parça tedarikçisi seçiyorlar. Bu sonradan takılan dumpvalve ta piyasada lider "forge" markası tercih edilir genellikle. Özetlemek gerekirse araç firmaları maddi kaygılarından dolayı hiçbir zaman en kaliteli marka tercih etmezler. 

 
@Zuhrat hocam turbo benzinli araçlarda fabrika çıkışı zaten bu parça bulunur. Ancak basit örnek vermek gerekirse bizim araçların fabrika çıkış fren diski ve balatası "ferodo" marka (bizim arkadaşın aracından orijinal bu marka parça çıktı) ve piyasada ferodo marka ön fren diskinin fiyatı 170-180TL. Ancak daha kalitelisi mevcut örneğin "brembo max(performans serisi)" ön fren diskinin fiyatı 320TL. Yani marka vw de olsa mercedes te olsa piyasadaki en kaliteli parçayı kullanmıyor. Az para çok iş düşüncesiyle fiyat/performans oranına göre araçlara parça tedarikçisi seçiyorlar. Bu sonradan takılan dumpvalve ta piyasada lider "forge" markası tercih edilir genellikle. Özetlemek gerekirse araç firmaları maddi kaygılarından dolayı hiçbir zaman en kaliteli marka tercih etmezler. 
Aynen size tamamen katılıyorum. @Zuhrat

Araç markaları maliyeti azaltmak için belirledikleri standartı karşılayan en ucuz markayı tercih ederler, en iyisini seçmezler.

Misal vermek gerekirse Mercedes'in Amg jantlarını Türk markası Keskin üretiyor. Bizim için bir gurur tabiki fakat lider jant markaları varken neden Keskin ? Hem stardartı karşılıyor hem kaliteli hem de diğerlerine nispeten ucuz.

 


Geri
Üst Alt