@silvershadow abiler malumunuz istanbulda kar patlamasi yasaniyor. Bi hevesle taktirdigim kis lastikleriyle yeni tiguani test etme heyecaniyla arabaya bindimki daha parktan cikamadan kurekler yardimiyla araci geri parkedip bakkalin tas gibi banamisin demiyen kis lastikli doblosuyla otobus duragina birakildim s=s15 bu konuda cok sinirlendim acikcasi... sebebi nedir acaba petlas tanmi kaynakli dicem gecen sene ayni markayi poloya takmistim daglara taslara cikip showlar yapmistim simdi ise rezil oldum ki daha agir arac. Lastik yanlis dicem oda dogru faturali kis lastigi. Birtek olcu farkliydi oda cok onemli degil demisti burdaki konudan anlayan ustadlar... peki nedir beni rezil eden parami lastige vericegime taksiyle giderdim pasa pasa diye aglatan s=s20
Taban daraltılınca zemine temas yüzeyi de küçülür.
Aracın ağırlığı daha küçük bir yüzeye dağılır ve yere uygulanan kuvvet artar, ve aracın karı ezmek yerine yarar ve zemine ulaşır. Taban ne kadar genişlerse o kadar tutunma azalacaktır
Bu yüzden kar lastikleri normal kuru zemin ve yağmur lastiklerine oranla daha dar tabanlıdır.
Buzda ise tek çözüm çivili lastik...
Mevcut continental veya petlas gibi Kış lastikleri şehir koşullarında kullanmaya daha uygundur
Yüksek kar sürüşü gereken ve nispeten şehir dışı kullanıcısı için kesinlikle Nokian tavsiye ederim.
Mutlaka 16 jant olmalı. Hatta mümkünse 15 inch. Eger Tiguan ın herhangi bir donaniminda kullanılmıyor diye biliyorum ve bu nedenle sizin için de uygun olmayacaktır.
Dolayısıyla daha önce yapılan yorumlara tamamen katılmadığım ortaya çıktı. Evet lastik marka ve modeli mutlaka etkili fakat bu %100 bir etkiye sahiptir denemez. Lastik ölculeri
Ancak kırk yılda bir yağan kar için bu lastikleri kullanmanın makul olmayacağını bildiğimden
Continental TS 860 ideal sizin için bana kalirsa