Arka sağ paspas üzerindeki su


aracın döşeme altında biriken su oldukça fazla olabilir. benim volvo marka aracımda başıma geldi. farklı bir sebepten olmuştu. kışın halı döşeme donmuştu. sonra kova kova su atmıştım. aracın taban döşemesi yalıtım için özel bir köpükle kaplı. onun kuruması uzun sürüyor. tam kurumadan yeniden takmasınlar yoksa çok koku yapar. inşallah çok su birikmemiştir.

 

@calik hocam ben bakıma gidince şu şu değişsin demiyorum ki hiç bir zaman onlar değişmesi gerek parçalar olunca söylerler diye.  şu ana kadar 2 bakım geçirdim 2 side yağ bakımıydı değişen sadece yağ ve yağ filtresi hava filtresi polen filtresi karter tapası ve cam suyu antifiriz ilavesi filan oldu. Fren hidroliği yakıt filtresi değişmesi gerektiği zaman servisler söylemez mi bu bakımda bunlarda değişecek diye?

 
Hocam son iki haftadır babamın aracı bende(dizel focus), depo genelde çeyreğin altında. Yakıt pompasını yakmaması için mi dediniz yoksa başka sebebi de var mı?
Birde bizim araç 2. bakıma haziranda girmişti. Şuan 13200km civarında. Yakıt filtresi değişmedi diye hatırlıyorum, 3. Bakımda değişirler mi? 3. Bakıma muhtemelen 16bin civarında olur km.
Hem deponun dibindeki pisliği ve suyu çekmemesi için, hemde yakıt pompasınin ömrü açısından sanırım.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hem deponun dibindeki pisliği ve suyu çekmemesi için, hemde yakıt pompasınin ömrü açısından sanırım.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Eski aracım olan 2000 Fiat Brava da tüp yoktu ve 1 ay benzin ışığım sönmemişti, en sonunda pompayı yakmıştım. 1 günlük sanayi macerası ve 150 lira maliyetle halletmiştim. Golfte veya Focusta böyle bişey olursa sanırım 500 liranın altında tutmaz.

 
Hocam son iki haftadır babamın aracı bende(dizel focus), depo genelde çeyreğin altında. Yakıt pompasını yakmaması için mi dediniz yoksa başka sebebi de var mı?

Birde bizim araç 2. bakıma haziranda girmişti. Şuan 13200km civarında. Yakıt filtresi değişmedi diye hatırlıyorum, 3. Bakımda değişirler mi? 3. Bakıma muhtemelen 16bin civarında olur km.
Depodan pislik çekme ihtimali arttığı için. Sonucunda pompa ve en kötüsü enjektörler hasar görebilir. Özellikle Dizel araçlarda çok dikkat edilmeli.

Benzinli ise yakıt filtresi o kadar kritik değil. Ancak Dizel motorda ben HER YIL 1 yakıt filtresi 2 hava filtresi değiştiriyorum.

 
@calik hocam ben bakıma gidince şu şu değişsin demiyorum ki hiç bir zaman onlar değişmesi gerek parçalar olunca söylerler diye.  şu ana kadar 2 bakım geçirdim 2 side yağ bakımıydı değişen sadece yağ ve yağ filtresi hava filtresi polen filtresi karter tapası ve cam suyu antifiriz ilavesi filan oldu. Fren hidroliği yakıt filtresi değişmesi gerektiği zaman servisler söylemez mi bu bakımda bunlarda değişecek diye?
Söylemesi gerekir.

Taşıtın satın alındıktan sonraki 3. yılında,

Sonra her 2 yılda bir

fren sıvısının değiştirilmesi gerekiyor diye VW bakım aralıklarında mevcut.

Fren sıvısı (hidrolik) suyu ve nemi emme ve tutma özelliğine sahip olduğu için, hiç değiştirilmez ise fren sisteminde paslanmalara neden olabilir. Daha önemlisi, içindeki sudan dolayı kaynama noktası düşer, çok yoğun uzun süreli frenlerde kaynayarak gaz haline geçer ve fren sistemi çalışmaz hale gelebilir (Toroslardan iniyorsunuz mesela). Bu durum düşük bir ihitimal ama yine de emniyet ile ilgili fren sistemi olduğu için imalatçı firmalar risk almıyorlar ve değiştirilmesini tavsiye ediyorlar.

Müşterilere çoğunlukla hatırlatmıyorlar evet ancak doğrusu değiştirilmesi.

Ekli dosyayı görüntüle bakim_araliklari.pdf

http://binekarac.vw.com.tr/pdf/bakim_araliklari.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Eski aracım olan 2000 Fiat Brava da tüp yoktu ve 1 ay benzin ışığım sönmemişti, en sonunda pompayı yakmıştım. 1 günlük sanayi macerası ve 150 lira maliyetle halletmiştim. Golfte veya Focusta böyle bişey olursa sanırım 500 liranın altında tutmaz.
aynen.

benzin pompası 750tl civarı sanırım. yeride çok ters bi yerde. çoğu araçta arka koltuğun altında, yakıt deposunun ağzında.

 
@Nature and cars hocam kontrol ettim paspası kaldırdım 2-3 gün kontrol ettim o bölgeyi su filan görmedim. Yağmurda yağmıştı 1 gün boyunca çok şiddetli olmasa da yağmıştı. Ama aracı kullanmadım çok fazla. İlerleyen günlerde kontrol etmeye devam edicem orasını klima açık kullanıcam uzun süreli tekrar kontrol edicem. Yarın servise bakıma gittiğimde dile getireyim diyorum servis danışmanının fikrinide almış olurum.

Benim daha bugüne kadar yakıt filtresi hiç değişmedi o ne zaman değişecek acaba ?

ilk 2 bakıma ilave birşey yapmıyorlar ama bakım fiyatları hep artıyor maşallah.

Araç daha 18500 de hocam sadece yağ bakımı mı olacak yine ?
Belki klima giderinden değildir. Ben 5 bakım yaptırdım yakıt filtresi henüz değiştirilmedi, 1.4 tsi dsg. 60 bin bakımında bujiler değiştirildi, yılda 22-24 bin km yaptığım için bakımlar 15 bin km'de yapılıyor. Sizin bu bakımda; hava,yağ,polen filtresi ve motor yağı değişir. Yeni güncellemeler vs. Fren hidroliği 60 bin yada 4 yılda değişir diye biliyorum,şanzıman yağı da öyle. 

 
Bakımı geçirdim hafta sonu sadece yağ bakımı yapıldı ilk iki bakımda değişenler değişti. fren hidroliği, yakıt filtresi değişmedi. servis danışmanına sordum yakıt filtresi değişmiyor mu yok değişmiyor benzinli araçlarda yakıt filtresi değişmiyor dedi hiç mi değişmiyor dedim hiç değişmiyor dedi. 4 yılda bir sadece bujiler değişiyor dedi yağ bakımına ilave olarak. @Nature and cars @calik   Arka paspastaki su için sordum orda klima gideri yok dediler sadece ön yolcu koltuğun altında varmış ön taraftan akar dedi klima suyu. eğer yağmurda su alıyorsa bagaja bakmamı söyledi ilk önce orada su olurmuş orasını kontrol et dedi öncelik olarak.

 
@huseyinkaraduman Ağustos sicağında klima çalışınca arka paspas su doluyordu. Servis size yok(klima gideri borusu) bana var demiş:) Neyse sorun yok ve bakım da hallolmuş hayırlı olsun hocam.

 
@Nature and cars hocam ben servislerin söylediklerine de pek güvenemiyorum. Buradaki arkadaşlar daha iyi biliyor bazı şeyleri ondan eminim :)  Tecrübe her zaman kazanır :)  

 

Geri
Üst Alt