2016 1.6 Tdi


Bir Fluence senaryosuda benim başıma geldi 130 gibi hızlarda dip gaz basmaya başladık adam uzadı gitti. Ne yazık ki 130PS dizellere karşı araçlarımızın şansı yok. İ30 ve astranında 130PS versiyonları sıkıntı. :)  

Rolling olayına çok girmezseniz performans yeterli. Önceki aracınız Turbo destekli benzinliyse dizelden sadece sağlam bi yazılım desteğiyle haz alabilirsiniz. 

Benim son hızım yaklaşık 215 civarıydı yol durumundan dip görmeden gaz kesmiştim ama 205 sonrası düz yolda ivmelenme azalıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bir Fluence senaryosuda benim başıma geldi 130 gibi hızlarda dip gaz basmaya başladık adam uzadı gitti. Ne yazık ki 130PS dizellere karşı araçlarımızın şansı yok. İ30 ve astranında 130PS versiyonları sıkıntı. [emoji4] 
Rolling olayına çok girmezseniz performans yeterli. Önceki aracınız Turbo destekli benzinliyse dizelden sadece sağlam bi yazılım desteğiyle haz alabilirsiniz. 
Benim son hızım yaklaşık 215 civarıydı yol durumundan dip görmeden gaz kesmiştim ama 205 sonrası düz yolda ivmelenme azalıyor. 
Hocam fabrika varisine göre düz yolda 205 göremez bu araç
görse yazardılar oraya. Hafif eğim sayesinde mümkün bu hız
 
Hocam fabrika varisine göre düz yolda 205 göremez bu araç ;) görse yazardılar oraya. Hafif eğim sayesinde mümkün bu hız ;)
Su terazisiyle ölçüm yapmadım ama 200 başlangıcında görüş olarak eğim yok gibiydi devamında hafif bir eğimle bir ara 212 gördüm bir miktar daha basıp gaz kestim.

Tabii bilimsel olarak haklısınız fabrika 195'te son hıza ulaşır ve dirençleri kıramaz diyorsa kıramaz.

 
Hocam fabrika varisine göre düz yolda 205 göremez bu araç ;) görse yazardılar oraya. Hafif eğim sayesinde mümkün bu hız ;)
Yusuf hocam genelde pek çok araçta fabrika verileri olan maksimum hız verileri biraz düşük yazılıyor.,  Eur6 TDI 110ps motorun düz yolda 205km hızı görebileceği kanaatindeyim tıp ki Eur6 TSI 125ps motorun max. hızı 204km olmasına rağmen 220km hızlara çıkabildiğini görmüştüm.., Ama dizel motoru bu kadar zorlamak sakıncalı tabi., orası ayrı konu

 
Yusuf hocam genelde pek çok araçta fabrika verileri olan maksimum hız verileri biraz düşük yazılıyor.,  Eur6 TDI 110ps motorun düz yolda 205km hızı görebileceği kanaatindeyim tıp ki Eur6 TSI 125ps motorun max. hızı 204km olmasına rağmen 220km hızlara çıkabildiğini görmüştüm.., Ama dizel motoru bu kadar zorlamak sakıncalı tabi., orası ayrı konu
Hocam düşük yazmada bilmediğim bir mantık var mı acaba.
 
Hocam fabrika varisine göre düz yolda 205 göremez bu araç ;) görse yazardılar oraya. Hafif eğim sayesinde mümkün bu hız ;)
Fabrika verilerine biraz eklemek lazım diye düşünüyorum. Focus'un 188 Clio'nun 168 son hızı var fabrika verilerine göre. Focusla 200'ü görüyorum. Clio ile yokuş aşağı 5 kişi 190'ı gördüm. :D  Düz yolda da iki kişi 170-180'e çıkıyor. 

Golf 125'lik üniteninde 204 olduğunu söylemiş @forzaGilles Ali Hocam, 122'lik üniteninde çok farklı olduğunu sanmıyorum, onunla da 230'u görmüştüm. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ya ben 190 civarını gördüm daha ileri yol yetmedi . Dizelde yüksek hız sakıncalı noktası baya kafamı karıştırdı şimdi ?ayrıca aracımı yeni aldığım için yani 3 bin km oldu bu süre zarfında acaba iyi sürüş yapamadımmı diyede düşünmüyor değilim . F1 vitesle s mod arasında hızlanmada vs herhangi bir fark varmı ayrıca buda kafamdaki bi soru işareti .

 
205 görüyor ama çok rahat hissetmiyorsunuz o hızlarda.
Bi linea gibi havalanma hissi yok ama yinede tedirgin ediyor.

 
Golf dizelin tek sıkıntısı 160 dan sonraki isteksizliği bana göre önceki aracım 1.4 turbo insigniaydı oda 120ye kadar isteksizdi ondan sonrası tutulmazdı. şuan 1.6 tdi kullanıyorum 160 a kadar sizi koltuğa yapıştırma hissini veriyo ama ondan sonrasına çok hevesli değil :)  Performansı seven yakıtı düşünmeyen biri iseniz 1,4 150 hp act almayarak hata etmiş olabilirsiniz. ama hem az yaksın hem çok gitsin derseniz 3.20d gibi araçlara bakmamız lazım ;)  

Son hızlarıma gelirsek 

normal düz yolda 205 km

uzun düz yolda 218 km

yokuş aşağıda 240 km hızı görebildim en son..

 
@yusuf Değerli hocam ben motoru fazla zorlanılmaması adına yapılan birşey diye düşünüyorum ama buna benzer anlaşılması güç pek çok mantık yürütüpte pek mantıklı gelmeyen şeyler var otomobil dünyasında., mesela 500.000 liralık spor otomobilin limitör koyularak hızı ne hikmetse 250km olarak sınırlandırılması gibi tamam şimdi bazı ülkelerdeki yasal hükümlülükler yüzünden dicem ama o zaman neden kardeşim aynı katerogi deki Porsche yada Ferrari de durum böyle değil., yani nasıl olurda bir BMW M6 gibi spor otomobil olarak 911 serisinin giriş seviyesi olan Carrera dan hangi durumlarda sınıf olarak gerisinde ki birisi limitör ile hızı sınırlandırılıp diğerinde böyle birşey olmaz., Aslında bunun sebebini biliyorum da (BMW-Mercedes-Audi arasında yapılan anlaşma gereği) hız elektronik olarak sınırlandırılıyor fakat bir dünya para veripte mantığını anlatamazlar bana., Diğer bir örnek araçlarımızda anolog göstergedeki hız o an için 50km ise aslında digital hız göstergesinden baktığımızda gerçek hızın 51km olduğunu anlarız şaçma sapan bir önlemdir kendileri.. Bunun gibi pek çok anlaşılması güç pek çok çağ dışı mantıklar silsilesi sıralıyabiliriz..

 
Yüksek hızlara çıkıldığında kadranda yüzde onluk bir sapma var. Bundan dolayı bu yüksek hızlar görülebiliyor. GPS ile ölçüm yapmak daha doğru.

 
Bende de 2016 comfortline manuel var,4000 km de ,yaşadığınız bu sorunları ben yaşamadım hiç gayet memnunum,hatta benle kapışacak bir araç daha çıkmadı,abartısız,hatta benim arkadaşta fluence var,arada bir kapışıyoruz,onu arabasından soğuttum diyebilirim,rodaj sorunu olabilir sende...
Rodaj sorunundan kasıt nedir hocam kullanıcı hatasından kaynaklanan bir durummu?

 

Geri
Üst Alt