silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Ön Sis Farları ve entegre Statik Dönüş Farları
Opsiyonel donanım kodu: 8WH
Tutarı: 511 TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar:
Ön Sis Farları
*Comfortline ile Highline donanımlarda standart olduğu için sadece Midline Donanımı içindir.
*Ön sis farları Midline Plus Haricinde tüm donanımlarda standarttır ve sadece R modelinde bulunmaz.
*Comfortline Modelinde Statik Dönüş Farları işlevini Ön sis farları üstlenir.
Ancak Highline standardı olan Basic Bi-Xenon dan başlayarak Bi-Xenon Top modeline kadar tüm far modellerinde statik dönüş aydınlatması farların içerisine entegredir.
*Standart halojen farlı araçlarda bulunan ön sis farlarının " statik dönüş farları" olarak yaptığı görevin yerine geçmesi gereken entegre farların işlevini yerine getirmeye devam etmeliler.
*Saatte 40 km/s hızların altındaki hızlarda sinyal verildiğinde sinyal verilen tarafa veya direksiyon hareketi yapılan tarafa doğru yanarak görüşü arttırır.
* Geri vitese takıldığında manevra sırasında daha iyi bir aydınlatma sağlamak için her iki far da yanar.
* Sis farları sarı halojen ampulleri vardır. Sisler Xenon olmaz, ki bu en gelişmiş markalarda dahi halojen ampul ve sarı renkte olur.
Xenon parlaklığı ve aydınlatma gücü bakımından halojeleri normal havalarda geride bırakır elbette.
Ancak; Sisin geçirimsizliğine boyuna eğen Xenon ışığa karşı sadece halojen ampulün ürettiği ışık sisi delerek aydınlatma sağlar.
Statik viraj farına gelince...
Dönüşlerde ve manevra halinde manevra yapılan istikameti aydınlatmak suretiyle aydınlatma sağlayan sistem "Statik Dönüş Farı" olarak adlandırılıyor.
Volkswagen sözlükte kendisinden sitayişle şöyle bahsediliyor:
Burada bahsedildiği gibi Bi-Xenon temelli araçlarda bu far aydınlatma sistemine entegre olarak geliyor.
Biraz daha mütevazı tercihte bulunan Volkswagen sahiplerine ise aynı görevi sis farları üstleniyor. Direksiyon hareketine bağlı olarak döneceğiniz yöndeki mütevazı sis farı mütevazı biçimde yanıyor ve direksiyon hareket etmeyince mütevazı biçimde sönüyor.
Xenon temelli farlarda ise şöööyle vıııın diye afilli bi sesle yanar ve dönüş bitince söner.
Şimdi bir de bunun amca oğlu var...
Zengin şımarık bi şey, gözleri fıldır fıldır fer fecir okur(mercekleri hareketlidir)
Soyadları (viraj farı) benziyor ve sıklıkla karıştırılıyor birbirlerine ama adları ve karakterleri bambaşka..."
Dinamik Viraj Farı"
Şimdi bu sözlükte bile diğerine 2 satır yazılıp geçiştirilmişken kendisinden böyle uzuuuun uzuuun bahsedilmesinden mütevelli havalara girmiş....
Şöyle ki...
Bi dolu para verip gırtlağına kadar dolu en üst donanım paketi olan Highline aldınız
işte bu araçta bile standart olarak bulunmuyor... Bunun için bir daha fark ödeyip gündüz vakti de U biçiminde farları yanan karizmatik sert ve haşin bakışlı Bi-Xenon farlar ve LED Gündüz farları alıyorsunuz.
Yaşları uygun olanlar bilir... Gündüz vakti alimallah kısa uzun veya park fark etmez farlarınız açık unutursanız, elalemin maskarası olurdunuz... gelip geçen size oooo hey yavrum hey tarzında ellerini sallayaraktan akıl uçmuş bunda yazık başına getirivereyim bari diye korna selektör ve yetmezse kavşak veya trafik ışıklarında kıstırdıklarında hafiften alaylı, müstehzi bir gülümseme ve ses tonuyla "farlar açık kalmış farla gündüz vakti" diye azarlanırdınız. Hatta ve hatta trafik polisi tarafından "kısa farlarınız gündüz vakti yanıyo hayırdır?" diyebileceği gibi; " farlarınız açık kalmış beyefendi "deyip kafayı camdan içeri sokup gizlice ortamı koklamak suretiyle yapacağı alkol muayenesine de maruz kalabilirdiniz.
Hey gidi günler hey....
Eeee gün oldu devran döndü bu sisleriyle gece gündüz gidenleri durduramayınca bari bunlara kimi sisin eksik olmadığı Avrupa memleketlerindeki gibi kontağı çevirince açılan bir daha da istesen de kapanmayan sis farı verelim diye düşünmüşler, incelik göstermişler sağ olsunlar.... Eğer Comfortline donanımlı mütevazı, standart halojen farlı bir araç aldıysanız ve bu durumda şimdiki liste fiyatına göre vergiler dahil 3315 TL olduğuna göre 1987 model aslan gibi Şahin yerine bu farları da alabilirsiniz. Ama baştan söyleyeyim bu araba Şahinin saygınlığı, havası ve karizmasına sahip değildir malum camiada... Hem buna 245 25 19R jant ve lastik de takamazsınız LPG de...
Neyse konumuz dönelim.
Şimdi eğer ben yüksek hızlarda kullanırım ve aydınlatması yeterli gelmeyecek kadar (ışıktan kaçacak denli hızlı gidemezsiniz pek tabii ); hızlıyım diyorsanız ya da yol kenarındaki aydınlatması olmayan ya da zayıf olan yerlerde kelle koltukta kullanmaktan hoşlanırım, night rider rolünü severim ve karaşimşek benim en sevdiğim dizidir diyorsanız bu tam da aradığınız şey değil.... o zaman baştan söyledim şahin alın diye... Hakikaten bunların tersini arıyorsanız bu farlar size göre; çünkü virajlarda uzun/kısa huzmeli farların virajın içini aydınlatmak suretiyle sürüş güvenliğine yardımcı olması biçimindeki görevi yetmeyip bir de üstüne vazife olmayan işlere girişip hızınız arttırdığınızda ışığın dağılımı ve şiddeti gibi ışık hızındaki şeyleri ışık hızında hesap edip hızınıza adapte etmesi mevzu bahis....
bir başka deyişle Gece direksiyon hareketiyle birlikte içindeki mercekler hareket ederek ışık hüzmesine yön veriyor. Karanlık ve virajlı yollarda ışık hüzmesinin hareketi gireceğiniz virajı önceden aydınlatıyor. Düşük hızlarda ise mercek hareketi anlaşılmayacağından 40 kilometrelik hıza kadar olan hızlarda Dinamik viraj farının yerini "Statik Dönüş Farı" alır. Bak işte para satın almaya gücünün yetmeyeceği şey daha alt modelde daha düşük hızlarda ihtiyaç duyacağınız işte bu "Statik Dönüş Farı" adlı dönüş aydınlatmasıdır.
Sizin aracın her bir hücresine kadar o muhteşem yakın planlar sayesinde tanıdıkları için okurlar sizin farlarınızın Bi_Xenon Basic olduğunu ve sözlük sayesinde bu farlarınıza entegre olarak geldiğini de biliyorlar...
Özet olarak
statik dönüş farları 0 ila 40km/s'ye kadar hızlarda etkin.
Dinamik viraj farları ise 15 km/s hızdan sonra etkin.
Dolayısıyla dururken ya da 15 km/s hızların üzerine çıkana kadar statik dönüş farları yanlız başına etkinken 15 ile 40 km arası bir arada faal halde ve 40 km hızdan sonra varsa dinamik viraj farları etkindir.
tüm bu farların yanması için ışık paketi donanımının içerisinde bulunan kendiliğinden yanan farlarınız varsa Ve Auto konumunda ise sadece hava karardığında ve comfortline'larda farlar "on" konumunda Olması gerekir.
İşte bu da mercek hareketlerini görebileceğiniz "Dinamik Viraj Farı"videosu:
Opsiyonel donanım kodu: 8WH
Tutarı: 511 TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar:
Ön Sis Farları ve entegre Statik Dönüş Farları
Ön Sis Farları
*Comfortline ile Highline donanımlarda standart olduğu için sadece Midline Donanımı içindir.
*Ön sis farları Midline Plus Haricinde tüm donanımlarda standarttır ve sadece R modelinde bulunmaz.
*Comfortline Modelinde Statik Dönüş Farları işlevini Ön sis farları üstlenir.
Ancak Highline standardı olan Basic Bi-Xenon dan başlayarak Bi-Xenon Top modeline kadar tüm far modellerinde statik dönüş aydınlatması farların içerisine entegredir.
*Standart halojen farlı araçlarda bulunan ön sis farlarının " statik dönüş farları" olarak yaptığı görevin yerine geçmesi gereken entegre farların işlevini yerine getirmeye devam etmeliler.
*Saatte 40 km/s hızların altındaki hızlarda sinyal verildiğinde sinyal verilen tarafa veya direksiyon hareketi yapılan tarafa doğru yanarak görüşü arttırır.
* Geri vitese takıldığında manevra sırasında daha iyi bir aydınlatma sağlamak için her iki far da yanar.
* Sis farları sarı halojen ampulleri vardır. Sisler Xenon olmaz, ki bu en gelişmiş markalarda dahi halojen ampul ve sarı renkte olur.
Xenon parlaklığı ve aydınlatma gücü bakımından halojeleri normal havalarda geride bırakır elbette.
Ancak; Sisin geçirimsizliğine boyuna eğen Xenon ışığa karşı sadece halojen ampulün ürettiği ışık sisi delerek aydınlatma sağlar.
Statik viraj farına gelince...
Statik Dönüş Farı nedir? ile Dinamik Viraj farı nedir ? Farkları nelerdir?
Dönüşlerde ve manevra halinde manevra yapılan istikameti aydınlatmak suretiyle aydınlatma sağlayan sistem "Statik Dönüş Farı" olarak adlandırılıyor.
Volkswagen sözlükte kendisinden sitayişle şöyle bahsediliyor:
Burada bahsedildiği gibi Bi-Xenon temelli araçlarda bu far aydınlatma sistemine entegre olarak geliyor.
Biraz daha mütevazı tercihte bulunan Volkswagen sahiplerine ise aynı görevi sis farları üstleniyor. Direksiyon hareketine bağlı olarak döneceğiniz yöndeki mütevazı sis farı mütevazı biçimde yanıyor ve direksiyon hareket etmeyince mütevazı biçimde sönüyor.
Xenon temelli farlarda ise şöööyle vıııın diye afilli bi sesle yanar ve dönüş bitince söner.
Şimdi bir de bunun amca oğlu var...
Zengin şımarık bi şey, gözleri fıldır fıldır fer fecir okur(mercekleri hareketlidir)
Soyadları (viraj farı) benziyor ve sıklıkla karıştırılıyor birbirlerine ama adları ve karakterleri bambaşka..."
Dinamik Viraj Farı"
Şimdi bu sözlükte bile diğerine 2 satır yazılıp geçiştirilmişken kendisinden böyle uzuuuun uzuuun bahsedilmesinden mütevelli havalara girmiş....
Şöyle ki...
Bi dolu para verip gırtlağına kadar dolu en üst donanım paketi olan Highline aldınız
işte bu araçta bile standart olarak bulunmuyor... Bunun için bir daha fark ödeyip gündüz vakti de U biçiminde farları yanan karizmatik sert ve haşin bakışlı Bi-Xenon farlar ve LED Gündüz farları alıyorsunuz.
Yaşları uygun olanlar bilir... Gündüz vakti alimallah kısa uzun veya park fark etmez farlarınız açık unutursanız, elalemin maskarası olurdunuz... gelip geçen size oooo hey yavrum hey tarzında ellerini sallayaraktan akıl uçmuş bunda yazık başına getirivereyim bari diye korna selektör ve yetmezse kavşak veya trafik ışıklarında kıstırdıklarında hafiften alaylı, müstehzi bir gülümseme ve ses tonuyla "farlar açık kalmış farla gündüz vakti" diye azarlanırdınız. Hatta ve hatta trafik polisi tarafından "kısa farlarınız gündüz vakti yanıyo hayırdır?" diyebileceği gibi; " farlarınız açık kalmış beyefendi "deyip kafayı camdan içeri sokup gizlice ortamı koklamak suretiyle yapacağı alkol muayenesine de maruz kalabilirdiniz.
Hey gidi günler hey....
Eeee gün oldu devran döndü bu sisleriyle gece gündüz gidenleri durduramayınca bari bunlara kimi sisin eksik olmadığı Avrupa memleketlerindeki gibi kontağı çevirince açılan bir daha da istesen de kapanmayan sis farı verelim diye düşünmüşler, incelik göstermişler sağ olsunlar.... Eğer Comfortline donanımlı mütevazı, standart halojen farlı bir araç aldıysanız ve bu durumda şimdiki liste fiyatına göre vergiler dahil 3315 TL olduğuna göre 1987 model aslan gibi Şahin yerine bu farları da alabilirsiniz. Ama baştan söyleyeyim bu araba Şahinin saygınlığı, havası ve karizmasına sahip değildir malum camiada... Hem buna 245 25 19R jant ve lastik de takamazsınız LPG de...
Neyse konumuz dönelim.
Şimdi eğer ben yüksek hızlarda kullanırım ve aydınlatması yeterli gelmeyecek kadar (ışıktan kaçacak denli hızlı gidemezsiniz pek tabii ); hızlıyım diyorsanız ya da yol kenarındaki aydınlatması olmayan ya da zayıf olan yerlerde kelle koltukta kullanmaktan hoşlanırım, night rider rolünü severim ve karaşimşek benim en sevdiğim dizidir diyorsanız bu tam da aradığınız şey değil.... o zaman baştan söyledim şahin alın diye... Hakikaten bunların tersini arıyorsanız bu farlar size göre; çünkü virajlarda uzun/kısa huzmeli farların virajın içini aydınlatmak suretiyle sürüş güvenliğine yardımcı olması biçimindeki görevi yetmeyip bir de üstüne vazife olmayan işlere girişip hızınız arttırdığınızda ışığın dağılımı ve şiddeti gibi ışık hızındaki şeyleri ışık hızında hesap edip hızınıza adapte etmesi mevzu bahis....
bir başka deyişle Gece direksiyon hareketiyle birlikte içindeki mercekler hareket ederek ışık hüzmesine yön veriyor. Karanlık ve virajlı yollarda ışık hüzmesinin hareketi gireceğiniz virajı önceden aydınlatıyor. Düşük hızlarda ise mercek hareketi anlaşılmayacağından 40 kilometrelik hıza kadar olan hızlarda Dinamik viraj farının yerini "Statik Dönüş Farı" alır. Bak işte para satın almaya gücünün yetmeyeceği şey daha alt modelde daha düşük hızlarda ihtiyaç duyacağınız işte bu "Statik Dönüş Farı" adlı dönüş aydınlatmasıdır.
Sizin aracın her bir hücresine kadar o muhteşem yakın planlar sayesinde tanıdıkları için okurlar sizin farlarınızın Bi_Xenon Basic olduğunu ve sözlük sayesinde bu farlarınıza entegre olarak geldiğini de biliyorlar...
Özet olarak
statik dönüş farları 0 ila 40km/s'ye kadar hızlarda etkin.
Dinamik viraj farları ise 15 km/s hızdan sonra etkin.
Dolayısıyla dururken ya da 15 km/s hızların üzerine çıkana kadar statik dönüş farları yanlız başına etkinken 15 ile 40 km arası bir arada faal halde ve 40 km hızdan sonra varsa dinamik viraj farları etkindir.
tüm bu farların yanması için ışık paketi donanımının içerisinde bulunan kendiliğinden yanan farlarınız varsa Ve Auto konumunda ise sadece hava karardığında ve comfortline'larda farlar "on" konumunda Olması gerekir.
İşte bu da mercek hareketlerini görebileceğiniz "Dinamik Viraj Farı"videosu:
Moderatör tarafında düzenlendi: