Adaptif Hız Sabitleyici ve Şehir içi acil fren desteği (Front Assist): ACC


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Adaptif Hız Sabitleyici ve Şehir içi acil fren desteği (Front Assist): Kısaca (ACC)

Opsiyonel donanım kodu: PF2

Tutarı: 1.868 TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar: DSGli şanzımana sahip araçlarda alınabilir.



Şehir içi acil fren desteği (Front Assist)

Ön bölge asistanı “Front Assist”, adaptif hız sabitleyici “ACC”nin bir bileşenidir, fakat bağımsız ve mesafe ile hız ayar sistemi kapatıldığında da çalışmaya devam eder.

Bu sistem, kritik yaklaşım durumlarına iki kademede tepki verir:

Asistan sistemi, sert şekilde yavaşlayan veya yavaş seyreden araçlar konusunda ve buna bağlı olarak çarpışma tehlikesine karşı sürücüyü sesli ve görsel sinyallerle uyarır. Araç, buna paralel olarak bir acil frenlemeye "hazırlanır".

Fren balataları, aracı frenlemeden önce fren disklerine yakınlaştırılır ve hidrolik fren asistanının tepki verme tutumu daha hassas bir şekilde kumanda edilir.

Sürücü bu uyarıya tepki vermezse, ikinci kademede bir kerelik kısa bir fren darbesiyle olası çarpışma tehlikesi konusunda uyarı verilir ve fren asistanının tepki verme tutumu daha da arttırılır.

Sürücü bu durumda frene basarsa, derhal komple fren gücü devreye girer.

Frenleme yeteri kadar sert değilse ön bölge asistanı “Front Assist” fren basıncını gerekli ölçüde arttırır ve böylece aracın engelden önce durdurulmasını sağlar.

Araca bağlı olarak ön bölge asistanı “Front Assist” iki fonksiyon daha hizmete sunuyor.

Birinci durumda çarpışma uyarısından sonra kendi kendine, aracı frenlemek ve sürücünün dikkatini yeniden çekmek için yeterli olan otomatik bir kısmi frenleme gerçekleştirir.

Çarpışmanın kaçınılmaz olduğu ikinci bir durumdaysa, sürücü bağımsız bir otomatik tam frenlemeyle desteklenir.

Bu süreçte ön bölge asistanı “Front Assist”, çarpışma hızını düşürmek ve çarpışmayı mümkün olduğu ölçüde yumuşak tutmak için aracı mümkün olan en üst düzeyde frenler.

Ön bölge asistanı “Front Assist” araca bağlı olarak ayrıca 30 km/s gibi düşük hızlarda da destek sunar.

Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında sistem otomatik şekilde frenleme yapar ve çarpışma hızının düşürülmesini sağlar.

demektedir Vw sözlükte...

kusuruma bakmayın tekrar etmiş gibi olacağım...

"Arka park sensörleri" ACC ve front assist ile ilgili değil benim bildiğim kadarıyla...

Arka park sensörleri için ACC ile Park Asissit'i birlikte almalısınız...

ACC nedir nasıl kullanılır?

ACC olarak kısaltılmış Adaptive Cruise Control kelimelerinin baş harflerinin alınarak yan yana getirilmesiyle oluşturulmuş kısaltmasıdır ve kitapçıkta Otomatik mesafe kontrolü olarak çevrilmiş, aslen kendisi "direksiyon kontrolü hariç otomatik pilot olan" bir  donanımdır. Bu özelliği anlatmak için kendisinin evrim geçirerek geliştirildiği Cruise Control'u  da tanımalı.

Cruise Control, denen hız sabitleme sistemi kendince bir sistemdir ve belirlediğiniz hıza kadar aracın hızlanmasını ve o hızda kalmasını sağlar. Fakat  sollama yaparken olduğu gibi gerektiğinde hızın belirlenen sınırı geçmesini engellemez. Hız sınırı aşılsa da ayak gazdan çekilince belirlenen hıza kadar kendiliğinden hızın azalmasından sonra CC tekrar devreye girer ve işlevini sürdürür. MFA ekranında aktifken görülen ekran şöyledir:

[simage]http://i.hizliresim.com/AYv7Xp.jpg[/simage][simage]http://i.hizliresim.com/zE15p6.jpg[/simage]

CC yani Crusie Control'ün bir işlevi olan " Hız sınırlama sistemi " otomatik hızlanmadan ziyade sürücü tarafından belirlenen hız sınırının gaza basarak aşılmasını önler. Sınıra gelinince pedala bassanız da araç hızlanmayacaktır.

Tek istisnai durum yokuş aşağı ilerlediğiniz hallerdir. Bu hallerde araç kendi ağırlığının ivmelemesiyle  hızını arttırabilir. Bu durumda araç kendini frenlemez, DSG viteste yalnızca vitesi büyütmeyerek motor kompresyonu ile daha fazla hızlanmayı engellemeye çalışır.

Bu iki sistem araçlarımızda CC aldığımızda geliyor ve birinden ötekine "mode" tuşu ile geçiş yapılarak kullanılabiliyor. Aynı tuş ACC'li araçlarda CC ile ACC arasında geçiş yapmaya yarar.

1ypgDp.jpg
ZD5EQa.jpg
VVQMXn.jpg


ACC ve Front Assist ise aslında bu iki sistemin birleşimi ve geliştirilmiş bir üst versiyonudur Bu geliştirilmiş versiyonda araç sadece gaz vererek belirli hıza kadar sabit hızla ilerlemez üstüne belirlenen hız aşılırsa fren yapar, hatta en önemli yeniliği sistemin hareketli araçları maksimum 120 metreye kadar önünde bulunan radarı ile algılaması, bu önündeki aracın hızını işlem merkezine iletir ve önündeki aracın hızını kendi hızıyla karşılaştırarak gaza mı yoksa frene mi basılması yolunda sürücüyü bilgilendirir; eğer beklenen müdahale kritik zamanda yapılmasa işlem merkezi tarafından yapılır ve gerekirse Front assist tarafından araç durdurulur.

ACC, sadece DSG'li araçlarda değil Manuel vites kutusuna sahip araçlarda da bulunur ancak aracın debriyaj sistemine müdahale imkanı olmadığından belli hızın altına düşüldüğünde motorun stop etmesine neden olacağından 30km/h'in üstünde bir hızda ve 1. vites dışında bir ileri vites seçili olmalıdır, aksi halde kendiliğinden devre dışı kalır.

Ayrıca 180 km/s'i aşan hızlarda ise sürüş güvenliğini tehlikeye düşürmemek için ACC bu hızın üstünde ayarlanamaz.

Lavngj.jpg


Sollama esnasında; sollama işlemi için sinyal verildiğinde, ACC aracı otomatik olarak hızlandırır ve böylece önde ilerleyen araca olan mesafeyi azaltır.

Araç sollama şeridine geçtiğinde önde başka bir araç algılanmazsa, ACC araç hızını ayarlanan değere kadar yükseltir ve bu hızı korur.

Durana kadar yavaşlama (sadece otomatik şanzımanlı araçlarda) şöyle yapılır:

Önde ilerleyen araç durana kadar yavaşlarsa, otomatik mesafe kontrolü de aracınızı durana kadar yavaşlatır. Ardından araç Auto hold ile sabit tutulur.

Öndeki araç hareket ederek uzaklaştığında gösterge tablosunun MFA ekranında ((ACC kalkışa hazır)) mesajı gösterildiğinde ve önde ilerleyen araç harekete geçtiğinde, araç tekrar kendiliğinden kalkış yapar. ACC kalkışa hazır mesajı, RES düğmesine tekrar gösterilebilir veya süresi uzatılabilir. Bu durumda yaklaşık 3 saniye daha gösterilir.

Start-Stop sistemine sahip araçlarda, araç ACC sistemi tarafından durdurulduğunda motor da otomatik olarak durdurulur ve ACC sistemi kalkışa hazır olduğunda motor tekrar çalıştırılır

ACC kalkışa hazır mesajı kaybolduğunda, araç kendiliğinden kalkış yapmaz. Önde ilerleyen araç uzaklaştığında RES düğmesine basılarak veya gaz pedalına kısa süre basılarak kalkış yapılabilir ve ACC kontrolü sürdürülür. ACC radarı şuna benzer

02anp9.jpg
4R3rV4.jpg
JEMAzo.jpg
[simage=2]http://img.donanimhaber.com/upfiles/1686410/82e8b320-aade-4683-affb-d2e51e67f17a.jpg[/simage]

Medya ekranındaki Araç ayarları Menüsünde "Sürücü Destek Sistemleri" alt menüsünde bulunan ACC menüsünden yapılacak ayarla: Aracınızın öndeki araçla mesafesini hava ve yol şartlarına bağlı olarak manuel olarak ayarlamanıza imkan verilir. Aynı işlevi aracın direksiyonunda bulunan CC tuşlarından CNL tuşu yerine geçen şu tuştan yapabilirsiniz.

rQ0287.jpg


Bu tuşla aşağıdaki mesafe seviyeleri seçilebilir:

● Çok küçük

● Küçük

● Orta

● Büyük

● Çok büyük

Durma evresinde aşağıdaki durumlardan birisi ortaya çıktığında, elektronik park freni otomatik olarak aktifleşir ve otomatik mesafe kontrolü kapanır

● Sürücünün emniyet kemerini çözmesi

● Sürücü kapısı açıldığında.

● Kontak kapatıldığında.

● Durma evresi yaklaşık üç dakikadan uzun sürerse.

● Debriyaja 30 saniyeden uzun süre basılı tutulursa

ACC'nin kendiliğinden devreden çıkabileceği durumlar:

● Araçta veya elektrik bağlantılı römorkta birden fazla fren lambasının arızalı olması.

● Patinaj önleme sistemi (ASR) devre dışı bırakıldığında,

● ESC'nin müdahalesi durumunda da ACC devreden çıkar.

Aşağıdaki koşullarda Front Assist tepki vermeyebilir veya geç tepki verebilir:

● Keskin virajlarda.

● Gaz pedalına tamamen basıldığında.

● Front Assist kapalıyken veya arızalıyken.

● ASR manuel olarak kapatıldığında.

● ESC müdahalesi durumunda.

● Araçta veya elektrik bağlantılı römorkta birden fazla fren lambasının arızalı olması.

● Radar sensörü kirli veya üzeri örtülüyse.

● Araç geriye doğru sürülüyorsa.

● Araç yüksek ivmeyle hızlanırken.(gaza kuvvetle kadar basılıyorsa)

● Karda veya yoğun yağmurda.

● İnce araçlar algılandığında (örneğin, motosiklet).

● Şeridini ortalamadan seyreden araçlar algılandığında

● Bulunulan yola dik olarak geçen araçlar algılandığında.

● Karşıdan gelen araç algılandığında.

● Yanlara, arkaya doğru veya aracın üst sınırını aşan yük ve eklentiler bulunuyorsa

● Tünel, keskin viraj ve otoyol çıkışlarında

Dikkat edilmesi gereken özellikli ve istisnai durumlar:

*ACC yol kenarında duran araç, bozulan araç veya trafik ışığında duran araçlar gibi sabit engellere tepki vermez.

*ACC kişi, hayvan ve karşı şeritte veya aynı şeritte karşıdan gelen araca tepki vermez.

*Ayağınızı gaz pedalı üzerine „koymanız“, ACC'nin otomatik frenleme yapmamasına neden olabilir. Sürücünün gaza basmasıyla hız ve mesafe kontrolü iptal edilir.

*Durma evresinde (sadece otomatik şanzımana sahip araçlarda) ACC aracı durana kadar yavaşlattığında, ACC'yi fren pedalına basarak kapatmayın!

* Sağınızdan solunuzdan geçecek motorsikletlere karşı yolu ortalayan ve şeridi ihlal edenlere karşı daima dikkatli olmalıdır.

*Özellikle dikkat: Araç yüksekliğinin „düşürülmesi“ (basılması) veya araç önü kaplamasının değiştirilmesi gibi yapısal değişiklikler, ACC fonksiyonunu etkileyebilir.

*Radar sensörü şiddetli yağmur, su püskürmesi veya kar/buzlanma  gibi nedenlerle aşırı kirlenmişse, mesafe ve hız kontrolü devre dışı kalabilir. Gösterge tablosundaki MFA ekranında(( ACC: Sensör görüşü yok! )) mesajı gösterilir.

Gerekiyorsa ve mümkünse radar sensörlerini temizlemelidir. 

Ayrıca daha önce park yerlerinde sıkça karşılaştığınız ön tekerleklerinizin duracağı son noktayı belirleyen alçak demir bariyerler, alçak kaldırımlar artık dostunuz değil düşmanınız ve radarınız zarar görebileceğinden kendilerinden fellik  fellik kaçılması gereken nesnelerdir. Nitekim ilk modellerde yuvarlak biçimli ve mercekli cam olan kapak sonraki modellerde revize edilerek kare biçimine ve pleksiyele korunduğu hale  dönüştürüldü.

Bu önceki hali...

1ypgDA.jpg


Bu da sonraki hali..

PMV8y6.jpg


4gpMrL.jpg


Bana kalırsa en önemli problemlerden biri kitapçıkta yazmayan benimse her ayağımı fren pedalının üzerine götürdüğümde aklımdan çıkmayan şey...

Gözünüz yan ve orta dikiz aynalarınızda olsun... Siz ACC'ye güvenip geç fren yaptınız veya bir anlık dikkatiniz dağıldı ve yola bakmadığınız esnada araç bir engel algılayarak frenleme yaptı... İşte tam o sırada arkanızdan gelen aracın modelinin bir kuş ismi olmamasına; orta dikiz aynasında CD sallanıp sallanmamasına; baktığızda sadece farlarını görebileceğiniz yüklü bir kamyon olup olmamasına veya sadece tavanını görebileceğiniz kadar alçaltılmış/basılmış bir araç olup olmamasına; pek çok bayan sürücüyü tenzih ederek, karşıdan güneş gelmezken sürücü tarafındaki güneşliğin tamamen maksadı dışında makyaj amaçlı kullanılmakta olduğundan açık  olup olmamasına dikkat etmenizi şiddetle öneririm. Bu durumlarla karşılaşmanız halinde engelin etrafından ve mümkünse arkasından geçip giderken arkanızdakileri kaderleriyle baş başa bırakıp az sonra duyacağınız acı fren sesleri, patırtı, kütürtüleri arkanızda bırakarak vicdanınızı şöyle rahatlatınız.

"Kendi düşen ağlamaz" :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam merak ettiğim bir sey var artık aracın siparişini verdim ve açıkcası fiyat konusunda artık limitleri cok zorladım. İleri bir zamanda daha sonra bu sistemi araca eklememiz mümkün mu ? Açıkcası sadece ACC sistemini istiyorum şehir ici acil fren desteğinden öte.

 
@mcanerol

Ender bunun ile ilgili çalışma yapıyor diye biliyorum. Ama tuzlu olur ve değmez. Ayrıca ülkemizde bunun çok kullanışlı olduğunu düşünmüyorum.

 
yusuf dedi:
@mcanerol

Ender bunun ile ilgili çalışma yapıyor diye biliyorum. Ama tuzlu olur ve değmez. Ayrıca ülkemizde bunun çok kullanışlı olduğunu düşünmüyorum.
Maliyetli olacağı kesin ancak ülkemiz yollarında bile oldukça kullanışlı, sevenler konusunda bir iki kişi paylaşmıştı, çalışma olan tek şerit dağ yollarında önünde ki kamyonla arasında ki mesafeyi koruyordu başarılı bir şekilde

 
Benim bunu tek isteme sebebim ailecek tatil icin Yunanistan'ı tercih ediyor olmamız ve adamların yolları bizimkiler ile alakası yok mükemmel yollara sahipler özellikle otobanlar. Bu sistemi ondan istiyorum ama şimdilik fiyat olarak yeterince astık ondan daha ilerliyen bir tarihte dusunuyorum. Zaten Endere kalırsak Allah yani :D

 
@silvershadow  hocam adaptif hız sabitleyiciyi alırsak sürüş komfor anladığım kadarıyla fiyattan düşülüyor. Arka park sensörü oluyormu araçta yoksa park assistle birliktemi Almak gerek. Eğer böyleyse hiç bir cazibesi yok sadece arka park sensörü için 2 bin tl çok para
 
mcanerol dedi:
Benim bunu tek isteme sebebim ailecek tatil icin Yunanistan'ı tercih ediyor olmamız ve adamların yolları bizimkiler ile alakası yok mükemmel yollara sahipler özellikle otobanlar. Bu sistemi ondan istiyorum ama şimdilik fiyat olarak yeterince astık ondan daha ilerliyen bir tarihte dusunuyorum. Zaten Endere kalırsak Allah yani :D
Değerli Hocam;

eğer halen mevcutsa teklif formunuzu paylaşır mısınız?

 
axi2934 dedi:
@silvershadow  hocam adaptif hız sabitleyiciyi alırsak sürüş komfor anladığım kadarıyla fiyattan düşülüyor. Arka park sensörü oluyormu araçta yoksa park assistle birliktemi Almak gerek. Eğer böyleyse hiç bir cazibesi yok sadece arka park sensörü için 2 bin tl çok para
DSG varsa

Araç Highline ise

ACC ile Park assist eklenince sürüş konfor paketi düşülür.

Çünkü sürüş konfor paketi Highline standart donanım listesinde mevcuttur

 
silvershadow dedi:
@silvershadow  hocam adaptif hız sabitleyiciyi alırsak sürüş komfor anladığım kadarıyla fiyattan düşülüyor. Arka park sensörü oluyormu araçta yoksa park assistle birliktemi Almak gerek. Eğer böyleyse hiç bir cazibesi yok sadece arka park sensörü için 2 bin tl çok para
DSG varsa

Araç Highline ise

ACC ile Park assist eklenince sürüş konfor paketi düşülür.

Çünkü sürüş konfor paketi Highline standart donanım listesinde mevcuttur
Araç oluşturucuda 1.2tsı dsg comfortline seçiminde adaptif hız sabitleyiciyi ekleyince sürüş konfort paketi fiyattan düşüyor.

@silvershadow

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
axi2934 dedi:
@silvershadow  hocam adaptif hız sabitleyiciyi alırsak sürüş komfor anladığım kadarıyla fiyattan düşülüyor. Arka park sensörü oluyormu araçta yoksa park assistle birliktemi Almak gerek. Eğer böyleyse hiç bir cazibesi yok sadece arka park sensörü için 2 bin tl çok para
DSG varsa

Araç Highline ise

ACC ile Park assist eklenince sürüş konfor paketi düşülür.

Çünkü sürüş konfor paketi Highline standart donanım listesinde mevcuttur
ACC 1.2 ile alınamıyor zaten  maalesef. dikkatimizden kaçmış olabilir düzeltelim hemen.

Araç oluşturucuda 1.2tsı dsg comfortline seçiminde adaptif hız sabitleyiciyi ekleyince sürüş konfort paketi fiyattan düşüyor.

@silvershadow
 
axi2934 dedi:
@silvershadow  hocam adaptif hız sabitleyiciyi alırsak sürüş komfor anladığım kadarıyla fiyattan düşülüyor. Arka park sensörü oluyormu araçta yoksa park assistle birliktemi Almak gerek. Eğer böyleyse hiç bir cazibesi yok sadece arka park sensörü için 2 bin tl çok para
DSG varsa

Araç Highline ise

ACC ile Park assist eklenince sürüş konfor paketi düşülür.

Çünkü sürüş konfor paketi Highline standart donanım listesinde mevcuttur
Araç oluşturucuda 1.2tsı dsg comfortline seçiminde adaptif hız sabitleyiciyi ekleyince sürüş konfort paketi fiyattan düşüyor.

@silvershadow
Hocam bunu denedim ama düşmedi fiyat. Emin misiniz ?

 
yusuf dedi:
@silvershadow  hocam adaptif hız sabitleyiciyi alırsak sürüş komfor anladığım kadarıyla fiyattan düşülüyor. Arka park sensörü oluyormu araçta yoksa park assistle birliktemi Almak gerek. Eğer böyleyse hiç bir cazibesi yok sadece arka park sensörü için 2 bin tl çok para
DSG varsa

Araç Highline ise

ACC ile Park assist eklenince sürüş konfor paketi düşülür.

Çünkü sürüş konfor paketi Highline standart donanım listesinde mevcuttur
Araç oluşturucuda 1.2tsı dsg comfortline seçiminde adaptif hız sabitleyiciyi ekleyince sürüş konfort paketi fiyattan düşüyor.

@silvershadow
Hocam bunu denedim ama düşmedi fiyat. Emin misiniz ?
Kesinlikle eminin @yusuf hocam sadece sürüş ve adaptif ekleyerek şimdi yine denedim fiyattan düşüyor.

1784_cf58d27c37ac5133510d1b8f492bb4b2ee276339.png

 
@axi2934

Tamamdır hocam. Gözümden kaçmış teşekkürler.

Hocam mesajımı değiştiriyorum. Burada Fiyattan düşen sürüş konfor paketi değil aslında.

Çok doğru yapmışım ben burayı. ACC ile sürüş konfor paketi birlikte alınamıyor.

Nedeni de ACC içeriğinde hız sabitleyici olması.

Sürüş konfor paketi gidiyor ve yerine ön arka park sensörü seçeneği açılıyor ;)

Ne güzel yapmışım gurur duydum :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ACC opsiyonu nu alanlar var mi? Onerirler mi?

 

Geri
Üst Alt