SANKİ FAZLA TÜKETİYORUZ !!!


Selamlar bende bugün depoyu fulledim 170 km yol gittim 83 tl lik benzin aldım benzin 5.48 tl ortalama 9.4 lt diyor yol bilgisayarı 8.9 diyor. Erzurum da soğuk havada 4 kış ladtiğiyle şu an durum böyle sizin gibi tecrübeli arkadaşlar tüketimi daha iyi bilirler araç henüz 250 km de
Saygılarımla

 

Selamlar bende bugün depoyu fulledim 170 km yol gittim 83 tl lik benzin aldım benzin 5.48 tl ortalama 9.4 lt diyor yol bilgisayarı 8.9 diyor. Erzurum da soğuk havada 4 kış lastiğiyle şu an durum böyle sizin gibi tecrübeli arkadaşlar tüketimi daha iyi bilirler araç henüz 250 km de
Saygılarımla
 
Selamlar bende bugün depoyu fulledim 170 km yol gittim 83 tl lik benzin aldım benzin 5.48 tl ortalama 9.4 lt diyor yol bilgisayarı 8.9 diyor. Erzurum da soğuk havada 4 kış ladtiğiyle şu an durum böyle sizin gibi tecrübeli arkadaşlar tüketimi daha iyi bilirler araç henüz 250 km de
Saygılarımla
Birinci neden sizin araca alışma süreciniz.

Ortalama bir araç sürücüsüne 1500 ila 1600 devir arasında yol ve yük durumu uygunsa vites yükseltin desem. Kesinlikle ters gelir.

Veya fren enerjisi geri kazanımından faydalanacaksınız diye geç ve daha sert frenaj yapmalısınız desem, ( ki kış aylarinda riskli ve mümkün değil ) yine tuhaf gelecektir

Gaza basmayın dokunun desem ve asla motor sesini duymadan vites yükselteceksiniz desem yine tuhaf gelecektir.

Oysa cidden sürüş alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekecek.

İkinci kısmı sürücüyle değil koşullarla ilgili olan kısımdır.

1. Araç transport aşamasında size teslim edilmesine kadar oldukça kısa mesafelerde ve söz gelimi tır a yüklenirken yüksek devirlerde kullanıldı. Bu nedenle yüksek olan ortalamanın bir kaç bin km kullanılması gerekecek.

2. TDI veya TSI motorlar soğuk havayı sevmezler.

3. ortam kar buz olduğundan ortalama hızımız düşük ve düşük viteslerde de yol almak zorunda kalmamız

4.  Kış lastikleri nedeniyle bir de artan sürtünme de buna dahil edin ortalama 1veya 2 litre yüksek olacaktır.

5 binkm.yi bulunca hava sıcaklığının yükselmesinin aşırı olmadığı yaz aylarında trafik ve ortalama hızınız yani sıra kullanıcı özelliklerine de göre6 litrelere gelecektir.

Kısacası durum normal değerli Hocam

 
Aynı araç bende de var 6 ortalama görüyorum şehir içinde şehirler arası 5.6 da şu an yol yaptım biraz kışlık lastik 4 tane hava -8,15 arası bilmem normal gibi bana 105 bindeyim

 
Birinci neden sizin araca alışma süreciniz.
Ortalama bir araç sürücüsüne 1500 ila 1600 devir arasında yol ve yük durumu uygunsa vites yükseltin desem. Kesinlikle ters gelir.
Veya fren enerjisi geri kazanımından faydalanacaksınız diye geç ve daha sert frenaj yapmalısınız desem, ( ki kış aylarinda riskli ve mümkün değil ) yine tuhaf gelecektir
Gaza basmayın dokunun desem ve asla motor sesini duymadan vites yükselteceksiniz desem yine tuhaf gelecektir.
Oysa cidden sürüş alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekecek.
İkinci kısmı sürücüyle değil koşullarla ilgili olan kısımdır.
1. Araç transport aşamasında size teslim edilmesine kadar oldukça kısa mesafelerde ve söz gelimi tır a yüklenirken yüksek devirlerde kullanıldı. Bu nedenle yüksek olan ortalamanın bir kaç bin km kullanılması gerekecek.
2. TDI veya TSI motorlar soğuk havayı sevmezler.
3. ortam kar buz olduğundan ortalama hızımız düşük ve düşük viteslerde de yol almak zorunda kalmamız
4.  Kış lastikleri nedeniyle bir de artan sürtünme de buna dahil edin ortalama 1veya 2 litre yüksek olacaktır.
5 binkm.yi bulunca hava sıcaklığının yükselmesinin aşırı olmadığı yaz aylarında trafik ve ortalama hızınız yani sıra kullanıcı özelliklerine de göre6 litrelere gelecektir.
Kısacası durum normal değerli Hocam
İlginiz için teşekkür ederim
Erzurum şartları düşünüldüğünde durum normal karlı ortamda aracı sürmek trafik yoğunluğu da varsa hep düşük viteste girmek durumunda bırakıyor. Genel manada sakin kullanırım ve vites yükseltmelerini MFA ekranına mümkün oldukça uymaya çalışıyorum fakat fren enerjisi geri kazanımına alışmak gerekecek. aracı yeni almam ve bir önceki aracın otomatik olması bu aracıma alışma sürecini dolayısıyla yakıtı da etkiliyor haklı olarak. İnşaallah ilerki zamanlarda araca daha da alışarak tüketimi daha da düşüreceğiz. Ara ara burada da paylaşmaya çalışacağım

Saygılarımla
 
Rodaj aşamasında iken dikkatimi çeken bir durum oldu.
1.6 TDI manual Tiguan(1670 kg)Aracı ilk baslarda max 2200 devir çevirerek çok sakin kullandığımda ilk 1000 de tüketim 7.2 idi
Daha sonraki peryotta max 3000 çevirdiğimde tüketim 7.4 oldu ve araç 1.500 km gelmişti bundan sonrada deviri 500 lük gruplar dahilinde artırdım ve son 500 km yi sürekli 4.500 devir zaman zaman da 5000 çevirdim.Öyleki istanbul trafiğinde ev iş arası ortalma 27 km hız ile 21 km yi 3 vitese dahi atamadan 2.viteste kullandığımdada 8.4 ortalama vardı.Rodaj bitti araç 4.500 km de normal kullanımda şu andada 7.2 yakıyor.
Geçenlerde bir arkadaşda bahsetmişti dizel aracları dur~kalk kilit trafik çok olmadığı sürece bu araçların bu soğuklardaki max limitleri bu bunun üzerine çıkacağını sanmıyorum.Golf içinde bu rakamların 1~1.5 lt altı olur gibi

 
Ş.içinde daha 10 litre altını göremedim. @UĞUR_05 Abi senin dizel araç ile ş.içi tüketimin ne kadar? Uzun süreli değil başlangıçtan itibaren olan kısa mesafeli tüketimlerin. 

 
Ş.içinde daha 10 litre altını göremedim. @UĞUR_05 Abi senin dizel araç ile ş.içi tüketimin ne kadar? Uzun süreli değil başlangıçtan itibaren olan kısa mesafeli tüketimlerin. 
sevgili @fcsrn şehir içi 10 km lik mesafede bazen trafik bazen yokuş karma kulanım 8,0-9,5 arası tüketim  not: İstanbul ;)  trafiği

 
Uzun yolda bile yaklaşık 6.0-6.2 arasında dolaşan yakıt tüketimimin yüksek olduğu yönündeki kaygılarımı artık benzinin pahalılığına bağlayarak GOLF'ümün keyfini sürme kararı almıştım. Zaten bu harcamayı ortalama karışık 7.1 olarak değerlendirmiştim.

Ancak bugün yaklaşık olarak 250 km'lik bir yol kat ettim. Sadece 60 km otoban, kalanı ise 90 km hız sınır bölgesi içerisinde gerçekleşen yolculuk sırasında 5.1'lük ortalama tüketim verisi elde etmem beni çok sevindirdi. Cruise control ayarladıktan sonra geçen keyifli yolculuğa bir de bu şekildeki düşük tüketim verisi eklenince daha da keyifli geldi. Ancak burada önemli olan faktörün 90 km hız sınırı olduğu kanaatindeyim. 

 
Benim araç da dizel dsg. ben yaz kış 8-10 arası değer hiç görmedim kısa yada uzun olarak.

Genelde uzun yol 4.5-5.5 arası .... lakin bugün  ( Şubat 1 . 2015 ) ilk defa 8.5 gördüm ki şaşırdım doğrusu. gerçi 3-4 gündür yağan kar ve iyi soğuk da cabası idi birde araç tam ısınmamıştı sanırsam [emoji4] 

58457dfc705a8af2f77e57e75d90376e.jpg


 
sevgili @fcsrn şehir içi 10 km lik mesafede bazen trafik bazen yokuş karma kulanım 8,0-9,5 arası tüketim  not: İstanbul ;)  trafiği
Amasya'nın trafiği İstanbul'u aratmıyor malesef. Buna birde dağların arasına kurulmuş bir şehir olduğu eklersek sürekli dur kalk ve bol yokuş. E bir baştan bir başa 6-7 km mesafesi olan bir şehir için, normal diye avutuyorum kendimi. :)

 
Uzun yolda bile yaklaşık 6.0-6.2 arasında dolaşan yakıt tüketimimin yüksek olduğu yönündeki kaygılarımı artık benzinin pahalılığına bağlayarak GOLF'ümün keyfini sürme kararı almıştım. Zaten bu harcamayı ortalama karışık 7.1 olarak değerlendirmiştim.

Ancak bugün yaklaşık olarak 250 km'lik bir yol kat ettim. Sadece 60 km otoban, kalanı ise 90 km hız sınır bölgesi içerisinde gerçekleşen yolculuk sırasında 5.1'lük ortalama tüketim verisi elde etmem beni çok sevindirdi. Cruise control ayarladıktan sonra geçen keyifli yolculuğa bir de bu şekildeki düşük tüketim verisi eklenince daha da keyifli geldi. Ancak burada önemli olan faktörün 90 km hız sınırı olduğu kanaatindeyim. 
Kesinlikle, hız ne kadar düşerse aynı oranda düşüyor tüketim. 40 km uzakta ki ilçeye 7.0 ortalama ile gidip 4.4 ile geldiğimi biliyorum. Giderken ki ortalama hız 90 üzeriydi, dönüşte ki 70-75 arası. 

 
Benim araç da dizel dsg. ben yaz kış 8-10 arası değer hiç görmedim kısa yada uzun olarak.

Genelde uzun yol 4.5-5.5 arası .... lakin bugün  ( Şubat 1 . 2015 ) ilk defa 8.5 gördüm ki şaşırdım doğrusu. gerçi 3-4 gündür yağan kar ve iyi soğuk da cabası idi birde araç tam ısınmamıştı sanırsam
emoji4.png
 

58457dfc705a8af2f77e57e75d90376e.jpg
Düşük çevre sıcaklıklarında yağ sıcaklığının 90 C gelmesi 30 dakika veya daha fazla bile sürebiliyor. Normal bu değerler. Bir de DPF yakma yaptı ise tamam artık..

 
@fcsrn Eren senin yazını yeni gördüm kusura bakma 

an itibari ile aracı alalı 4 ay oldu 4 bin km de çoğu şehir içi başlangıçtan itibaren olan değer 8-9 lt arası geziniyor bazen basıyorum 10-12 arası :)

uzun yolda aracın km si 1500 de iken yaptığım deneme araçta 5 kişi bagaj ful dolu çok kastın mı desen kasmadım ama uzun yolda bu değerler bana yeter ki km yaptıkça bu değerlerde düşecek 

IMG_1833.JPGIMG_1834.JPG

Amasya şartlarında kısa mesafe ve kış ayında yapılacak en iyi değerler şehir içi 8-9 arası aracın motoru ısınmadan istediğimiz yere gelmiş oluyoruz :D

 

Golf 1.6 tdi aracım 22 binde aşağı yukarı şehiriçi aynı değerler genel olarak dizel araçlar ısınana kadar 4-5 km istiyor zaten hava eksilerdeyse bu durum dahada uzun sürebiliyor kısa mesafe için 10 km aşağısı dizel kış şartlarında avantajlı değil aynı zamanda 1.2 tsi dsg poloda var bizde onun yakıt facia ortalama 9.0.9.5 arası

 

Geri
Üst Alt