Merhabalar,
2012 golf 7 1.4 TSI araca özelde yaptırdığımız bakımda ekteki fotoğrafta bulunan yeşil kutudan yağ değişimi yaptık. Araç ilginç bir şekilde yağ eksiltmeye başladı 1000 km de yaklaşık yarım litre yağ eksiltiyor ortalama. Aracı lifte kaldırıp baktırdık yağda sızdırma, kaçırma, beyaz duman atma (yağ yakma) vs yok. Araç yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdiğinde yine bu yeşil paketin bir litreliğinden ekledik bir süre sonra yine yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi araç. Bir kere midemiz bulandığı için Sarı kutu ile tekrar yağ değişimi yaptıracağız umarım aynı sorun ile karşılaşmayız... Star-Stop ibaresi ve satıcının söylemine aldanıpta yeşil paket alacak arkadaşlara örnek olması açısından yazıyorum buraya.
Ayrıca
@forzaGilles hocam gerçekten bu kadar uyumsuz mu bu yağ bizim araçlarımızla yoksa başka bir sorun vardı da yağ değişimine mi denk geldi sizce?
Ekli dosyayı görüntüle 21106
Evet yanlış yağ ancak yanlış yağ olsa bile 1.000km yarım litre yağ eksiltmesi hiç normal değil., bu durum araçta farklı bir sorun olduğuna işaret ediyor veya yağ değişimi esnasında hatalı bir işlem yapıldı.,
motor yağ eksilttiğinde yağ çubuğu ile ölçüm yaptığınızda seviye nereye kadar düşmüştü.?
Araç ekrandan uyarı verdiğinde ekleme yapmadan önce yağ çubuğu ile yağ seviyesini kontrol ettiniz mi.?
Doğru yağ seviyesi ölçüm şekli: motor ısınmış olmalı, yağ sıcaklığı ideal değere yani 80-90°C sıcaklığa ulaşmışken, aracı DÜZ bir zeminde park edip., motoru stop ettikten 1-2 dk. sonrası ölçüm yapmanız gereklidir., diğer türlü motor soğukken yapılan ölçüm yağ seviyesini hatalı gösterir.,
Ayrıca size sattıkları yağların birisi 2017 üretimi., diğeri 2018 ‘in başında üretilmiş., O parçacıya yazıklar olsun., o kadar satışın yapıldığı, sürekli sirkülasyonun olduğu bir dükkanda bu kadar eski tarihli yağı müşteriye vermeleri terbiyesizlik., evet yağ açılmadığı taktirde 3-4 sene raf ömrü var ancak o yağları ne koşullarda depoladıkları belli değil., kapalı kutu yağ uzun süre dayanır ama ortalama 4 sene raf ömrü olan bir yağın o kadar uzun süre bozulmadan dayanabilmesi için belli şartların sağlanması gerekir., rutubet olan bir yer olmaması gerekir., güneş ışığı alan bir yerde olmaması gerekir liste uzar gider., bunları göz önüne alırsak yağ alırken max. 8-10 aydan eski tarihli yağ almayınız.,
Güvenilir bir parçacınız yoksa yağı dışardan almayınız. yağ işinde çok fazla dala-vere dönüyor, onun yerine gidin BP istasyonlarından alın., En azından BP ‘de sahte yağ olmaz, BP benzin istasyonları Castrol ‘ün resmi satıcısıdır., daha doğru bir ifadeyle Audi, Seat, Skoda nasıl VW çatısı altındaysa Castrol 'de BP çatısı altındadır.,
Yağ filtresi dediğiniz şey 3 kuruşluk bi parça., servisten korkmayınız gidin yağ filtresini yetkili servisten alın., serviste orjinal yağ filtresi 55 liraya satılıyor., 55 lira olan bi parçayı dışarda daha ne kadar ucuza alabilirsiniz..? Parçacı kötü niyetli olduktan sonra her şeyi yapabilir, size verdiği yağ filtresi kaliteli mi bilmiyoruz., markası ne bilmiyoruz, orjinal mi bilmiyoruz.,
Diğer konu aracı lifte kaldırdığınızda sızdırma olmadığını söylemişsiniz ancak., genelde sızdırma kontrollerinde karter tapasının olduğu bölgeye bakılır., ancak karter tapası çok sıkılmışşa karter saç malzemeden yapıldığından dolayı çatlama yapmış olabilir., benim aracım dizel olduğun için kendi aracımdan örnek veriyim; karter haznesi tdi araçlarda ısı yalıtım gömleği ile kaplanmıştır., yani karter haznesini bu koruyucu yalıtım malzemesinden dolayı göremiyoruz, açıkta kalan tek yer karter tapasıdır(vidası).., demem o ki karter tapası çok sıkılıp çatlamışsa ve tsi araçların karteri de tdi’lardaki gibi bu yalıtım malzemesi ile kaplanmışda sızan yağı ilk etapta görmek zor olabilir..!! Çünkü nasıl süngeri suya tutarsak suyu emiyorsa., o yalıtım malzemesi de yağı emmeye oldukça müsait bir yapısı var.,
Diğer konu tsi araçlarda yağ filtresi kaputu açtığınızda motorun hemen yanında oluyor., yağ filtresinin olduğu bölgeye ve alt kısımlara bakın sızdırma veya kaçırma var mı diyee.,
Diğer önemli konu; yağ filtresi değişirken yeni yağ filtresinin contalarını temiz yağ ile hafiften (bir parmak) yağ sürüp yağlamak gerekiyor (üretici takimatlarında yazmaktadır) filtrenin contası yağlanmazsa sızdırmazlık görevini tam yerine getirmede sıkıntı olur., hem contayı yağlamayıp, bu yetmezmiş gibi hem de filtreyi fazla sıkarlarsa conta ezilir hasar görür.. Tamircilerin çoğu yağ filtresinin contasının yağlamansı gerektiğini bilmiyor..!!