silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme
Opsiyonel donanım kodu: PDD
Tutarı: 2.652 TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar: Yalnızca Highline araçlarla alınabilir
Orijinal ismi DCC dynamic chassis control (Aktif/Dinamik şasi denetimi)
araçlarımızdaki Adaptif Şasi kontrolü Volkswagen'in geliştirdiği ikinci jenerasyondur. Bu sistem her daim normal modda aktiftir ancak ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği sürüş modlarıyla bir araç içerisinde birden fazla araca sahpmişçesine farklı karakterde sürüş dinamiklerine kavuşmak bu sayede mümkündür.
Sürüş profili seçici (Driving profile selector) bizdeki opsiyonel donanım listesindeki adıyla "Sürüş Profil Seçme Özelliği" kendi başına Comfort, Normal, Eco, Sport ve ayrıca ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği "Individual" denen kişiselleştirilmiş bir ayar moduna da sahiptir. İlk jenerasyonda üç olan sürüş modları sonrakilerde geliştirilmiştir.
Sürüş modundan hangisini seçimi vites konsolunun yanındaki tuşa basarak medya ekranında çıkan ayar ekranında yapılır.
Yapılan bu ayarlar:
1. Direksiyon: Direksiyon tepkilerini yumuşak veya sert arasında; fakat bunun yanında hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.
2. Motor: gaz pedalı hassas veya yavaş alglyan anlamında tepkisiz arasında istediğiniz moda uygun ayarı yaparak Motor tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.
3. Farlar: Gündüz U Ledli Bi-Xenon farlara sahipseniz Farların virajlarda hareketlerinin hızını kontrol edebileceğiniz anlamına gelir.
https://youtu.be/MwsKOx-wmiA
4. Vites kutusu: seçtiğiniz moda uygun olarak Eco seçildiyse düşük devirde, Sport seçildiyse yüksek devirde vites değiştirmeye başlayacaktır.
5. Klima sadece sport modda araca daha fazla güç aktarabilmek adına çalışması kontrol edilir.
6. Eğer Golf R olsaydı Race modunda fren tepkileri de güçlenir ve hızlanır.
7. DCC'ye sahipseniz en önemlisi sertliğini ayarlamanıza imkan veren valfli amortisörlerle geliyor. bunlar ve kısaltılmış yaylar sayesinde araç 10mm standart bir araca göre dah düşük profile sahip yani daha alçak. Valfli amortisörler ise şöyle bir şey:
DCC size lastiklerin tutunma ve hızlanmalarını takip eden sensörler ve varsa ACC'nin ayarlarını senkronize etmenize olanak tanır.
DCC spor süspaansiyon ve Sürüş profili seçimi karşılaştırması...
Aslında kullanım karakterinize ve araçtan beklentilerinize göre spor süspansiyonlara göre tercih edilmesini geçerli kılan pek çok neden vardır.
Yaşınıza henüz 35'in altındaysa ve hali hazırda kullandığınız araç sert mizaçlı ise buna bakarak spor süspansiyonların ideal olduğunu rahatça söyleyebiliriz.
Çünkü her daim kısa, kemik gibi yaylar ve yüksek sönümlü amortisörlerle kombine edilerek şu andaki aracınızda modifikasyon yoksa onun da üzerinde akıl almaz bir viraj kabiliyetine sahip bir araca sahip olacaksınız.
Fakat artık yaş kemale ermiş ve evlilik yolundaysanız yani aile olmaya adım atma arifesindeyseniz veya arada bir ailenizle seyahate çıkıyorsanız bu seyahatler için ayrı bir araç almanıza gerek kalmayacak çünkü
DCC ise zaman zaman hafta sonu ailesiyle seyahatlere çıkmaktan hoşlanan ama tek başına veya araçta hız konusunda ürkecek kimseler yokken yaramazlık yapmayı sevenler için ideal.. Aracın içerisindeki Medya cihazına küçük bir dokunuşla tıpkı Transformers'lar gibi değişim gerçekleşir ve iyi huylu Golf'ünüz gider yerine canavar ruhlu sert mizaçlı bir makine gelir.
Daha bir kaç dakika önce otobanda gazlarken beton gibi olan süspansiyonlarınız bir anda pamuk yumuşaklığı olmasa da aile sedanına yakın bir yumuşaklığa sahip bir araca dönüşür.
Yani birden fazla araç almanıza veya aracınızda biraz gazlamak istediğinizde pahalı modifikasyonlar yapmanıza ve bunu yaptığınızda konfordan ödün vermenize gerek yok...
Bir taşla bir kuş değil kuş sürüsünü indirmiş olursunuz.
Fakat beklentilerinizi aracı kullanım alışkanlıklarınıza aracı kimlerin nerede kaç yolcuyla kullanacağını detaylı olarak bilmiyorsak da tahminen DCC sizin için elzem değil almazsanız üzülmezsiniz diyebilirim.
Gelelim sürüş Profili seçimine...
Medya ekranı görüntüsü şöyledir:
Araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardan...
Çünkü aksi takdirde DSG kendisini meyilli yolda ve süzülme esnasında boşa almıyor.
Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses konforu artıyor.
manuel araçlarda ise şart değil
Eco modun devreye girme koşulları var...
Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de ödün vermez.
Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde
Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.
özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız.
DCC ise aracı ara sıra sportif karakterde ara sıra sakin kullanmayı tercih edenler için vazgeçilmez.
Yalnız DCC'nin sadece Highline araçlarda Sürüş profili seçiminin ise 1.4 araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.
Çünkü bu opsiyon tercih edildiğinde 18" lastik istediğinizde mecburen spor süspansiyon almış olsanız bir daha asla konforlu bir yolculuk yapamayacağınız anlamına da gelir. Çünkü güvenlikten ödün vermemek adına hem lastik yanaklarının incelmesi hem de sertleşen ve kısalan yaylar nedeniyle yoldaki büyük küçük bütün yama, çukur, kasis artık ne varsa kuyruk sokumunda hissedeceksiniz mecburen...
Ama DCC, sürüş profili seçiminin tüm özelliklerine sahip ama ondan fazlalık olarak ve daha gelişmiş bir versiyonu olarak süspansiyonları yol, hız veya zevkinize göre sertleştirme veya yumuşatma imkanı tanır.
Opsiyonel donanım kodu: PDD
Tutarı: 2.652 TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar: Yalnızca Highline araçlarla alınabilir
Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme
Orijinal ismi DCC dynamic chassis control (Aktif/Dinamik şasi denetimi)
araçlarımızdaki Adaptif Şasi kontrolü Volkswagen'in geliştirdiği ikinci jenerasyondur. Bu sistem her daim normal modda aktiftir ancak ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği sürüş modlarıyla bir araç içerisinde birden fazla araca sahpmişçesine farklı karakterde sürüş dinamiklerine kavuşmak bu sayede mümkündür.
Sürüş profili seçici (Driving profile selector) bizdeki opsiyonel donanım listesindeki adıyla "Sürüş Profil Seçme Özelliği" kendi başına Comfort, Normal, Eco, Sport ve ayrıca ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği "Individual" denen kişiselleştirilmiş bir ayar moduna da sahiptir. İlk jenerasyonda üç olan sürüş modları sonrakilerde geliştirilmiştir.
Sürüş modundan hangisini seçimi vites konsolunun yanındaki tuşa basarak medya ekranında çıkan ayar ekranında yapılır.
Yapılan bu ayarlar:
1. Direksiyon: Direksiyon tepkilerini yumuşak veya sert arasında; fakat bunun yanında hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.
2. Motor: gaz pedalı hassas veya yavaş alglyan anlamında tepkisiz arasında istediğiniz moda uygun ayarı yaparak Motor tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.
3. Farlar: Gündüz U Ledli Bi-Xenon farlara sahipseniz Farların virajlarda hareketlerinin hızını kontrol edebileceğiniz anlamına gelir.
https://youtu.be/MwsKOx-wmiA
4. Vites kutusu: seçtiğiniz moda uygun olarak Eco seçildiyse düşük devirde, Sport seçildiyse yüksek devirde vites değiştirmeye başlayacaktır.
5. Klima sadece sport modda araca daha fazla güç aktarabilmek adına çalışması kontrol edilir.
6. Eğer Golf R olsaydı Race modunda fren tepkileri de güçlenir ve hızlanır.
7. DCC'ye sahipseniz en önemlisi sertliğini ayarlamanıza imkan veren valfli amortisörlerle geliyor. bunlar ve kısaltılmış yaylar sayesinde araç 10mm standart bir araca göre dah düşük profile sahip yani daha alçak. Valfli amortisörler ise şöyle bir şey:
DCC size lastiklerin tutunma ve hızlanmalarını takip eden sensörler ve varsa ACC'nin ayarlarını senkronize etmenize olanak tanır.
DCC spor süspaansiyon ve Sürüş profili seçimi karşılaştırması...
Aslında kullanım karakterinize ve araçtan beklentilerinize göre spor süspansiyonlara göre tercih edilmesini geçerli kılan pek çok neden vardır.
Yaşınıza henüz 35'in altındaysa ve hali hazırda kullandığınız araç sert mizaçlı ise buna bakarak spor süspansiyonların ideal olduğunu rahatça söyleyebiliriz.
Çünkü her daim kısa, kemik gibi yaylar ve yüksek sönümlü amortisörlerle kombine edilerek şu andaki aracınızda modifikasyon yoksa onun da üzerinde akıl almaz bir viraj kabiliyetine sahip bir araca sahip olacaksınız.
Fakat artık yaş kemale ermiş ve evlilik yolundaysanız yani aile olmaya adım atma arifesindeyseniz veya arada bir ailenizle seyahate çıkıyorsanız bu seyahatler için ayrı bir araç almanıza gerek kalmayacak çünkü
DCC ise zaman zaman hafta sonu ailesiyle seyahatlere çıkmaktan hoşlanan ama tek başına veya araçta hız konusunda ürkecek kimseler yokken yaramazlık yapmayı sevenler için ideal.. Aracın içerisindeki Medya cihazına küçük bir dokunuşla tıpkı Transformers'lar gibi değişim gerçekleşir ve iyi huylu Golf'ünüz gider yerine canavar ruhlu sert mizaçlı bir makine gelir.
Daha bir kaç dakika önce otobanda gazlarken beton gibi olan süspansiyonlarınız bir anda pamuk yumuşaklığı olmasa da aile sedanına yakın bir yumuşaklığa sahip bir araca dönüşür.
Yani birden fazla araç almanıza veya aracınızda biraz gazlamak istediğinizde pahalı modifikasyonlar yapmanıza ve bunu yaptığınızda konfordan ödün vermenize gerek yok...
Bir taşla bir kuş değil kuş sürüsünü indirmiş olursunuz.
Fakat beklentilerinizi aracı kullanım alışkanlıklarınıza aracı kimlerin nerede kaç yolcuyla kullanacağını detaylı olarak bilmiyorsak da tahminen DCC sizin için elzem değil almazsanız üzülmezsiniz diyebilirim.
Gelelim sürüş Profili seçimine...
Medya ekranı görüntüsü şöyledir:
Araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardan...
Çünkü aksi takdirde DSG kendisini meyilli yolda ve süzülme esnasında boşa almıyor.
Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses konforu artıyor.
manuel araçlarda ise şart değil
Eco modun devreye girme koşulları var...
Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de ödün vermez.
Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde
Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.
özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız.
DCC ise aracı ara sıra sportif karakterde ara sıra sakin kullanmayı tercih edenler için vazgeçilmez.
Yalnız DCC'nin sadece Highline araçlarda Sürüş profili seçiminin ise 1.4 araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.
Çünkü bu opsiyon tercih edildiğinde 18" lastik istediğinizde mecburen spor süspansiyon almış olsanız bir daha asla konforlu bir yolculuk yapamayacağınız anlamına da gelir. Çünkü güvenlikten ödün vermemek adına hem lastik yanaklarının incelmesi hem de sertleşen ve kısalan yaylar nedeniyle yoldaki büyük küçük bütün yama, çukur, kasis artık ne varsa kuyruk sokumunda hissedeceksiniz mecburen...
Ama DCC, sürüş profili seçiminin tüm özelliklerine sahip ama ondan fazlalık olarak ve daha gelişmiş bir versiyonu olarak süspansiyonları yol, hız veya zevkinize göre sertleştirme veya yumuşatma imkanı tanır.
Moderatör tarafında düzenlendi: