forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,250
- Tepkime puanı
- 8,641
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Hocam nasıl gözden kaçtı bilmiyorum fakat yazınızı yeni farkettim., açıklamaya çalışayımHocam çok güzel anlatmışsınız.
Bu anlattığınız bilgiler VW nin kendi sitesinden özelliği tanıttığı yerlerden mi aldınız?
Bu özelliğe sahip olan golfü kullandınız mı?
Kullanarak tecrübe ettiniz mi?
Yukarıdaki numaralandırdım yazdıklarınızı.
Şimdi teker teker bir seneyi geçkin kullanımım ile size bu özelliğe sahip olan bir kullanıcının tecrübelerini aktarmak isterim.
1- artık bu sistemler gelişti opel euro ncap ten AFL farları ile ödül almasın üzerinden 10 sene geçmiş olabilir muhtemelen.
Opel audi lerde de göreceğimiz. Led matrix sistemini kullanıyor artık 1 yıl önce yeni astra ile getirdi farklı bölgeleri aydınlatan 6 dan fazla bölge oluşturan ledleri ile.
Opel diyorum çünki VW nin marka olarak rakibi dir.
Olay mercedes e BMW ye gelirse bu sistemlerin ne kadar güzel çalıştığına şahit oluşmuştum.
BMW nin laser headlight sistemi de yine teknolojide öncüdür.
Tabi bu araçlar premium ben sadece teknoloji ne kadar ileride onu görmek için bakmamız lazım bu markalara.
2- golfte bu sistemi kullanırken
Hiçbir arabanın gelmediği zifiri karanlık yollarda(köy-kasaba yolları olabilir)
işe yaradığını komple uzunları açarak tecrübe ettim.
Herhangi bir yola çıktığınız anda
Tek şerit
Çift şerit
Duble yol
Perdeleme özelliği efektif çalışmıyor.
Neden?
Araç akışı,tabelalardan yansıyan ışıklar
Olduğu için öndeki arabaya yaklaşınca ya da karşıdan araç gelirse uzunlarla gidemiyorsunuz.
Ufacık bir ışık görse hemen kısalara geçiyor.
Uzunları yaksın perdeleme yapsın diye dua ediyorsunuz resmen. Uzun farlardan malesef feragat ediyorsunuz. Ben böyle çalıştığını gördüğümde önce inanmadım servise gittim.
Serviste uzman bir arkadaş zaten yardımcı sistem uzun farları türkiye gibi ülkede bende çalıştıramadım demişti.
Sonra farklı yollarda denedim ve çok hassas bir sistem olduğunu gördüm.
Alacak olan varsa belki şerit takip için alınabilir. Kesinlikle para vermeye değecek birşey değil.
3- malesef opel de matrix led ler ile daha gelişmiş bir özelliğe sahip.
Yazdığınız yazıyı çok beğendim parmaklarınıza sağlık.
kullanıcı yorumu olarak da size 1-2 ekleme yapmak istedim.
Yeni alacak arkadaşlara daha güzel opsiyonlar almalarını öneririm. ACC gibi.
Yazdığım yazı kendi kullanıcı deneyimlerimi içermektedir., Aslında yazımda ansiklopedik bir dil kullanmamaya özen göstermiştim/gösteririm fakat sizde nasıl öyle bir izlenim oluşturdum bende şimdi bilemedim
Konuya dönecek olursam benim bu yazıyı yazarken üzerinde "hassasiyet" gösterdiğim konu bi-xenon plus farların "full adaptif" olduğunu anlatmaktı., Genel kanı olarak pek çok insan bu özelliği; adaptif farların sadece virajlarda sağa-sola dönen bir sistemden ibaret olduğunu zannetmelerinden dolayı açıklama gereği duydum., Ama sistem sadace viraj aydıtlatmasını içermemekte olup aracın hızına bağlı olarak aşşağıda belirttiğim özellikleri de içerdiğini belirtmekti
-Yaya aydınlatması (30km ye kadar)
-Şehir aydınlatması (30-55km)
-Çevre yolu aydınlatması
-Otoyol aydınlatması
-Kötü hava koşulları aydınlatması
-Dinamik viraj aydınlatması
-Statik viraj aydınlatması
Halojen, Bi-Xenon Basic ve Adaptif olan Bi-Xenon Plus olmak üzere Golf'te üç far tipini (DLA hariç) kullandım., Plus farların adaptif özeliği çok stabil ve sorunsuz olarak çalışmakta bunda kimsenin bir sıkıntısı olduğunu zannetmiyorum.,
Şimdi sizin memnun kalmadığınız DLA (Dinamik Light Assist) özellikli farlardan bahsedicek olursam., DLA farların "perdeleme" özelliğini İstanbul-Şarköy arası yaptığımız gezimizde aracı kullanmasam da gidiş-dönüş toplamda 550-600km bir mesafe her tip yolda gözlemleme şansım oldu., Perdeleme özelliği gidişli-gelişli 45-50km'lik tek yönlü bir yolda hem öndeki hem de karşıdan gelen araca gayet stabil şekilde perdeleme sorunsuz çalıştığını gözlemledim., Fakat E-5 gibi 2-3 şeritli çevre yollarında ve ücretli otoyollarda akıcı trafikte sistemin pek çok kez "yetersiz kalarak" perdeleme de etkisiz kalarak sizin de bahsettiğiniz gibi kısa farlara geçtğini de ara ara gözlemledim., Şehirlerarası 2 şerit gidiş, 2 şerit dönüş ve ortada bariyerlerin olduğu ve yol aydınlatmalarını çok iyi olmadığı bir yolda ilerlerken ah ne güzelde çalışıyor derken birden bir bakıyorsunuz yolun kenarında benzinci, lokanta ışıklarından etkilenerek kısa fara geçiyor.,
Yalnız şunu da belirtmek isterim; çevre yolunda seyir halinde iken akıcı trafikte önde seyreden 4-5 araç, karşıdan gelen 7-8 araç, çevreden yansıyan ışıkların olduğu bir senaryoda 9-10 araca aynı anda perdeleme yapmasını beklememek gerektiğini düşünüyorum., Opel'in Matrix Led farlarının perdeleme özelliği ile Golf'te ki DLA'nın perdeleme özelliğini kıyaslamak yanlış olur kanaatindeyim., Çünkü Opel'in Led Matrix farları bunu 8 adet sol 8 adet sağ toplamda 16 Led ile gerçekleştirebilirken, Mercedes'in 84 adet Led kulladığı bir ortamda bunu 2 xenon ampülü ile bi-xenon farlardan beklemek ona haksızlık olur., Led farlar ile Bi-Xenon'ları kıyaslıyacak isek bunu aydınlatma performası açısından kıyaslamanın daha doğru olacağını düşünüyorum.,
Porsche 997 kasada opsiyonel olarak sunduğu her bir far da ikişer adet Xenon merceğin kullanılması ile farklı bir bakış açısı getirmişti., Fakat ekstra'dan 2 adet mercek ve 4 tane Xenon ampülün kullanılması zaten maliyeti yüksek olan Xenon'ların maliyetinin çok daha yülselmesine sebeb olması ve bu opsiyonun çok yüksek fiyatı yüzünden belli bir statüye ulaşmış elit Porsche kullanıcılarına bile fiyatının pahalı gelmesi yüzünden çok tercih edilmedi ve onlar da 991 kasaya geçişle beraber "çift mercekli xenon" farlardan vazgeçerek çok daha ucuza üretim maliyeti olan Matrix Led farlara geçiş yaptılar.,
Opel, Mercedes veya diğer markaların Matrix Led sistemi farketmeksizin ben bu teknolojinin öyle aman aman büyük bir teknoloji olduğunu düşünmüyorum ve aydınlatma performansı olarak Xenon'ların halaa pek çok açıdan Led'lerden üstün olan yönleri olduğunu düşünüyorum., Üreticilerin Led sistemini tercih etmesi zaten bilindiği üzere üretim ve onarım maliyetinin daha ucuz olması, tasarım aşamasında çok daha rahat mühendislik çalışmaları gibi sebebler yüzünden bu sistemi tercih ediyorlar., Xenon'da kocaman mercek farın neredeyse tamamını kapladığından yenilikçi far tasarımlarının yapılmasını mühendislik açısından engelliyordu., Ben Led farların yeni bir teknolojiden çok alternatif bir çözüm olduğu düşüncesindeyim..
F30 kullanıcısı olarak., F30 'un bi-xenon 'larının aydınlatma performansı ile Golf'un bi-xenon larını her iki aracı kullanmış biri olarak tecrübelerinizi paylaşmanızı isterim., Zannedersem Luxury pakette bile adaptif far opsiyonel fakat aydınlatma performası olarak (şimşek efekti hariç) golf'e göre çok mu üst düzeyde dir..? tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum (nasıl bir mantıksa "neredeyse" en dolu donanım seviyesinde adaptif koymamaları adı üzerinde Luxury Line neyse o ayrı konu..)
Saygılar..
Moderatör tarafında düzenlendi: