silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Boya Koruma Yaptırmaya gerek var mı?
Yanıt kesinlikle evet..
Fakat aracınızı teslim almadan değil.
ilk aldığınız iki hafta içerisinde yaptırmanız halinde indirimli olarak boya koruma yaptırabilirsiniz.
Çokta gerekli olduğunu düşünmediğim koltuk koruma ve motor korumayı içeren paketleri bir kenara bırakırsak bence 300 TL nin altında olmamak kaydıyla maksimum 450 olabilir. Ziebart ya da Sonax Akademi veya meguiars olabilir
Serviste yaptırmayın da sanayide bile yaptırabilirsiniz.
Kullanacakları malzeme kaliteli ve uygulamayı yapacak olan yer profesyonel ve bu konuda uzman olsun yeter.
*Başta İç mekandaki Piano Black yüzeyler için tekno marketlerde satılan ve LCD televizyonlar için mikrofiber bez, antistatik temizleme solüsyonu(ki bu tekrar toz tutmayı geciktirdiği için önemli) ve mini statik toz fırçasından oluşan temizlik setinden aldım. kullandım fena değil.
*Camlar için önce su sonra camsil ve mini lastik ve bez kullanıyorum.
*Boya koruması konusu yorum yapılmasıyla ilgili biraz riskli bir konu....
Çünkü en başta büyük bir sektör olduğunu pek çok insanın geçimini bu işten sağladığını unutmamak lazım... Velakin bence ilk ve son sözü daima üretici firma söyler(dikkat edin İthalatçı firma, servis veya bayii demedim.)
peki cila da opak, metalik fark eder mi?
Metalik boya fazladan bir katman içerdiği için opak boyaların daha öncelikli olarak sert cilaya(boya korumaya) ihtiyaç duyduğu yönündeydi.
Bence Kılavuz kitapçıkta ayrım yapmadığına göre biz de opak, metalik ya da sedefli diye ayrım yapmadan aracımızın boyasını ve karoserini korumak için önlem almalıyız.
Bu konudaki şahsi fikrim; boya korumanın yalnızca kozmetik/görsel kaygılarla değil karoserin de korumasını kapsadığından pratik kaygılarla yaptırdım. Hatta yaptırırken kırk bin endişe duyarken sonuçlarını güneş altında incelediğimde endişelerimin yersiz olduğu ve başlangıçta önemsemediğim görselliğin öne çıktığını fark ettim. İlk kez metalik boyanın metal pigmentlerini bu denli ışıl ışıl gördüm ve sedefli gibi renk değiştirdiğini gözlemledim mesela.
Kılavuz kitapçıkta sayfa 214'teki alıntıda şöyle der:
Cilalama
Cilalama, aracın boyasını korur. En geç araç üzerindeki
su belirgin şekilde küçük damlalar oluşturmamaya
ve araç temizken boya üzerinden akmamaya
başladığında, iyi bir sert cila kullanılarak
araç cilalanmalıdır.
Araç yıkama tesislerinde düzenli olarak bir cila çözeltisi
kullanılıyor olsa da, Volkswagen araç boyasının
en az yılda iki defa birer kat sert cila ile korumaya
alınmasını önerir.
Parlatma
Parlatma, yalnızca araç boyası parlaklığını kaybettiğinde
gereklidir ve boyanın parlaklığı cilalama ile
geri kazandırılamaz.
Parlatıcı madde boruyu koruyacak cila içermiyorsa,
araç parlatma işleminden sonra ayrıca cilalanmalıdır.
Geri kalanı da ekteki sayfada var.
Bana Türkiye'de isim yapmış 4 firmadan fiyat araştırması yaptıktan ve kullanılan ürünleri karşılaştırdıktan sonra kendimce vardığım sonuçlar şöyle:
1. Çeşitli isim ve markalarda benzer işleve fakat farklı dayanıklılıklara sahip ürünler var bu kesin. Ama yapılan uygulamanın tutarı 110TL ile 1600 TL arasında diyebilirim. Marka güvencesi ve ekonomik gücünüz tercihinizde belirleyici oluyor.
2. Tarık Hocamın önerisi olan ürünleri alıp kendi kendime hobi maksatlı uygulama yapmaya cesaret edemedim. Eğer edebilsem tamamı polisaj makinası 80 dolar, diğer ürünler 110TL civarında yani toplam: 180+110=290TL ve bir tam gününüzü ayırmanız gerekli (belki iki gün?)Ancak önemli nokta polisaj makinesini her yıl kullanacağınızdan yalnızca ilk defada ödemesini yapıyorsunuz.
3. Ben bir firmada çalışan, bu bakım ürünlerini satan ve uygulayan bir kişiyle tanıştım ve 250 TL ye mal oldu.(Pazarlık yapmadım)
Yapılan işlem sadece sert cila değil. İlk işlem boya üzerindeki metal tozları,çizik ve harelerin giderilmesi, ikinci işlem sert cila ile tüm boyanın kaplanması ve son işlem olarak cilanın korunmasını da içeren süt tarzı 72 saatte sertleşen bir malzemeyle tekrar uygulama yapılması şeklindeydi. Toplam 8 saat sürdü. ve yapılan işlemin sonucunda ilk aldığım günkünden bile parlak, ışıl ışıl oldu.
4. Kardeşimin de güzel bir sözü var bana söyleyip durduğu onu da ciddiye almak lazım: "Yahu hoca zaten ulaşabileceklerinin en iyisini aldın, bundan sonra keyfini sür, Almanlar bu işi bilir, rahat ol!"
İşte size gelsin yeni bir slogan:
Golfünüzü keyifle sürün, Golfünüzün keyfini sürün....
NOT: Fotoğraftaki ışıltı Photoshop eklentisi değil gerçekten güneşin ışıltısı, yansımasıdır.
Kullanılan ürünler:
Yanıt kesinlikle evet..
Fakat aracınızı teslim almadan değil.
ilk aldığınız iki hafta içerisinde yaptırmanız halinde indirimli olarak boya koruma yaptırabilirsiniz.
Çokta gerekli olduğunu düşünmediğim koltuk koruma ve motor korumayı içeren paketleri bir kenara bırakırsak bence 300 TL nin altında olmamak kaydıyla maksimum 450 olabilir. Ziebart ya da Sonax Akademi veya meguiars olabilir
Serviste yaptırmayın da sanayide bile yaptırabilirsiniz.
Kullanacakları malzeme kaliteli ve uygulamayı yapacak olan yer profesyonel ve bu konuda uzman olsun yeter.
Araç Boya koruma ve Bakım:
*Başta İç mekandaki Piano Black yüzeyler için tekno marketlerde satılan ve LCD televizyonlar için mikrofiber bez, antistatik temizleme solüsyonu(ki bu tekrar toz tutmayı geciktirdiği için önemli) ve mini statik toz fırçasından oluşan temizlik setinden aldım. kullandım fena değil.
*Camlar için önce su sonra camsil ve mini lastik ve bez kullanıyorum.
*Boya koruması konusu yorum yapılmasıyla ilgili biraz riskli bir konu....
Çünkü en başta büyük bir sektör olduğunu pek çok insanın geçimini bu işten sağladığını unutmamak lazım... Velakin bence ilk ve son sözü daima üretici firma söyler(dikkat edin İthalatçı firma, servis veya bayii demedim.)
peki cila da opak, metalik fark eder mi?
Metalik boya fazladan bir katman içerdiği için opak boyaların daha öncelikli olarak sert cilaya(boya korumaya) ihtiyaç duyduğu yönündeydi.
Bence Kılavuz kitapçıkta ayrım yapmadığına göre biz de opak, metalik ya da sedefli diye ayrım yapmadan aracımızın boyasını ve karoserini korumak için önlem almalıyız.
Bu konudaki şahsi fikrim; boya korumanın yalnızca kozmetik/görsel kaygılarla değil karoserin de korumasını kapsadığından pratik kaygılarla yaptırdım. Hatta yaptırırken kırk bin endişe duyarken sonuçlarını güneş altında incelediğimde endişelerimin yersiz olduğu ve başlangıçta önemsemediğim görselliğin öne çıktığını fark ettim. İlk kez metalik boyanın metal pigmentlerini bu denli ışıl ışıl gördüm ve sedefli gibi renk değiştirdiğini gözlemledim mesela.
Kılavuz kitapçıkta sayfa 214'teki alıntıda şöyle der:
Cilalama
Cilalama, aracın boyasını korur. En geç araç üzerindeki
su belirgin şekilde küçük damlalar oluşturmamaya
ve araç temizken boya üzerinden akmamaya
başladığında, iyi bir sert cila kullanılarak
araç cilalanmalıdır.
Araç yıkama tesislerinde düzenli olarak bir cila çözeltisi
kullanılıyor olsa da, Volkswagen araç boyasının
en az yılda iki defa birer kat sert cila ile korumaya
alınmasını önerir.
Parlatma
Parlatma, yalnızca araç boyası parlaklığını kaybettiğinde
gereklidir ve boyanın parlaklığı cilalama ile
geri kazandırılamaz.
Parlatıcı madde boruyu koruyacak cila içermiyorsa,
araç parlatma işleminden sonra ayrıca cilalanmalıdır.
Geri kalanı da ekteki sayfada var.
Bana Türkiye'de isim yapmış 4 firmadan fiyat araştırması yaptıktan ve kullanılan ürünleri karşılaştırdıktan sonra kendimce vardığım sonuçlar şöyle:
1. Çeşitli isim ve markalarda benzer işleve fakat farklı dayanıklılıklara sahip ürünler var bu kesin. Ama yapılan uygulamanın tutarı 110TL ile 1600 TL arasında diyebilirim. Marka güvencesi ve ekonomik gücünüz tercihinizde belirleyici oluyor.
2. Tarık Hocamın önerisi olan ürünleri alıp kendi kendime hobi maksatlı uygulama yapmaya cesaret edemedim. Eğer edebilsem tamamı polisaj makinası 80 dolar, diğer ürünler 110TL civarında yani toplam: 180+110=290TL ve bir tam gününüzü ayırmanız gerekli (belki iki gün?)Ancak önemli nokta polisaj makinesini her yıl kullanacağınızdan yalnızca ilk defada ödemesini yapıyorsunuz.
3. Ben bir firmada çalışan, bu bakım ürünlerini satan ve uygulayan bir kişiyle tanıştım ve 250 TL ye mal oldu.(Pazarlık yapmadım)
Yapılan işlem sadece sert cila değil. İlk işlem boya üzerindeki metal tozları,çizik ve harelerin giderilmesi, ikinci işlem sert cila ile tüm boyanın kaplanması ve son işlem olarak cilanın korunmasını da içeren süt tarzı 72 saatte sertleşen bir malzemeyle tekrar uygulama yapılması şeklindeydi. Toplam 8 saat sürdü. ve yapılan işlemin sonucunda ilk aldığım günkünden bile parlak, ışıl ışıl oldu.
4. Kardeşimin de güzel bir sözü var bana söyleyip durduğu onu da ciddiye almak lazım: "Yahu hoca zaten ulaşabileceklerinin en iyisini aldın, bundan sonra keyfini sür, Almanlar bu işi bilir, rahat ol!"
İşte size gelsin yeni bir slogan:
Golfünüzü keyifle sürün, Golfünüzün keyfini sürün....
NOT: Fotoğraftaki ışıltı Photoshop eklentisi değil gerçekten güneşin ışıltısı, yansımasıdır.
Kullanılan ürünler: