Katılım
24 Ara 2016
Mesajlar
52
Tepkime puanı
10
İsim
kubilay
Adblue katkılı euro 6 motor tüketimleri.

Bu motor Şu anda sadece tiguanda var sanıyorum. Facelift golfte yok galiba.

SCR açılımı:SCR katalizatörü (Selective Catalytic Reduction), Adblue katkısı sayesinde, azot oksit (NOx) egzoz gazı bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.

ilk 500 km ortalamam çok dikkat etmeden hız sınırlarına uymadan 6,2lt (highline)

Donanıma göre ağırlık değişebildiği için bu yakıtı etkileyebilir. Trendline daha az yakabilir mesela.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.6 TDI BMT 115 ps manual Tiguan trenline kullanıcısıyım aracım 8000 km'de son 4000 km hız ortalaması 27 km sakin kullanımdaki ortalamam 6.8 lt.

Hafta sonları ağırlıklı otoban sürüşlerinde 5.2 lerde geziniyor.

 
Adblue katkılı euro 6 motor tüketimleri.

Bu motor Şu anda sadece tiguanda var sanıyorum. Facelift golfte yok galiba.

SCR açılımı:SCR katalizatörü (Selective Catalytic Reduction), Adblue katkısı sayesinde, azot oksit (NOx) egzoz gazı bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.

ilk 500 km ortalamam çok dikkat etmeden hız sınırlarına uymadan 6,2lt (highline)

Donanıma göre ağırlık değişebildiği için bu yakıtı etkileyebilir. Trendline daha az yakabilir mesela.
Değerli Kubilay Hocam;

Adblue'nun ne olduğunu dün merak ettim ancak araştırmama fırsat bulamamıştım.

Teşekkür ederim bu değerli bilgi için

 
Tiguan 1.6tdi da adblue sıvısı yakıt kapağının yanında. Ayni motor makjayli 2017 golfte var fakat adblue eklenmemiş motora. Bayiye gittiğimde ilk kontrol ettiğim şey bu oldu diyebilirim. İyi ki de adblue koymamislar. :)

 
Hoşgeldin AddBlue :)

Bu meşhur emisyon skandalının baş aktörü.

Maalesef gerçekci olduğu tartışılan emisyon sınırları nedeniyle motorlar gittikçe karmaşıklaşıyor ve Euro6 da NOx emisyonunu sağlamak için üre püskürtmek şart (Dizel motorda). Bu da ek sistem, karmaşıklık ve maliyet demek. Yakıta ilaveten ara sıra da üre koymak zorunda kalınacak.

3 sene sonra bu sistemler arıza yaptığında kim ödeyecek biz mi imalatcı mı bekleyip göreceğiz.

 
Linkteki verileri okumanızı tavsiye ederim. Dizel skandalından sonra yapılan güncellemelerle elde edilen veriler. Motorlar aynı gücü üretmek için artık daha yuksek devire çıkmak zorunda. 

Buda hem kullanım keyfini hemde tuketimi etkiliyor. Ben ileride bir güncelleme ile bununda çözüleceğine inanıyorum. Zira benimde tiguan 1.6 tdi da hissttiklerim bu guncellemenin uygulanmış olduğu yönünde.

http://teknikensvarld.se/dieselgate-volkswagen-cars-loses-power-after-fix-456111/

 
arkadaşlar golf almaya karar verdim ama kararsız kaldım 1.0 dsg 115 bg benzinlimi alayim yoksa 1.6 dsg 115 bg dizelmi alayim aralarında 6000 bin fiyat farkı var 

 
arkadaşlar golf almaya karar verdim ama kararsız kaldım 1.0 dsg 115 bg benzinlimi alayim yoksa 1.6 dsg 115 bg dizelmi alayim aralarında 6000 bin fiyat farkı var 
Eski bir 1.0 kullanıcısı olarak kesinlikle 1.6 dizel

 
@son İkiside ayni donanimsa fiyat farkı onemli degilse dizel tercih edilebilir.Ben 1.0 dsg kullanıyorum memnunum.Hic bir sıkıntı yasamadim önceki aracimda dizel di multijet.

 
arkadaşlar golf almaya karar verdim ama kararsız kaldım 1.0 dsg 115 bg benzinlimi alayim yoksa 1.6 dsg 115 bg dizelmi alayim aralarında 6000 bin fiyat farkı var 
6k farkla istavrit yerine levrek mı veriyor? ? Direk levrek alınır

Benim aldığım zamanda TDI farkı12 bin verdim. 9 sene sonra çekiliş yapacaklar amorti vurursa ne ala? Diycem

Direk TDI alınır. (6k cık farkla)

 
Bende aynı şekilde 1.6 tdi almanınızı öneririm zira bende aynı durumdaydım tdi seçtim iyikide öyle yapmışım ve 2019 1.6 tdi golfte adblue var aynı şekilde depo kapağının içinde

 
@setirekli son 3 bin km hız ort 26km  6.8 ort var golf tdi manuel sizinkiyle hemen hemen aynı sıkıntı yok 😀👍

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt