Periyodik Bakımda Koyulan Yağ Miktarı


bu tip nedenlerden dolayı, aracım garantide olduğu halde bakımı kendi yağım ve filtrelerim ile sanayide yaptırdım. işçilik için 50 tl verdim. 45 dakika sürmedi.

diğer sebepler:

- istanbul'da servislerin neredeyse 1 gün aracı tutması.

- istediğim kalitede yağı koymamaları

- aynı filtreye 2 kat fiyat çekmeleri ( orjinal filtre diye mann marka kullanıyorlar aynısı parçacıda satılıyor. zaten olması gereken bir durum. vw filtre üretmez.)

- en son servis bakımında aracın kaputun altında 9-10 anahtarı unutmaları.
Hocam merhaba, bu sene bende yetkili servise değil de sanayide bir ustaya götürüp periyodik bakımı yaptırmak istiyorum. Sizin gittiginiz sanayi ve usta kimdir paylaşabilir misiniz, memnun kaldıysanız bende oraya götüreyim. Bu arada arac 50.000 km oldu, ağır bakımlar içinde sanayi de yaptırmak mantıklı mıdır?
 
Evet herşeye rağmen 4 lt. koyulması gerekir., dediğiniz ustalar yağ filtresinin emeceği yağ miktarını hesaba katıyor., peki milyonlarca Euro ar-ge çalışması yapan üretici bunu akıl edemiyor mu..?

Ülkemin CAAANIIM ustaları böyle şeylere kafa yoracaklarına., çekmecesinde hiç kullanılmadan duran tork anahtarının hakkını verip yağ filtresini, karter tapasını tork anahtarı ile sıksınlar., böyle şeyleri de esas uzmanlık alanı olan mühendislere bıraksınlar. Şayet üretici "istisnai bir durum" var ise bunu zaten belirtir.,

Zaten çoğu tamirhamede eski yağın “tamamen süzülemesini” beklemeden tapayı kapatıyorlar., bu durumda karterin içersinde hali hazırda 50-100 ml. eski yağ kalmış oluyor., yetmiyor 200-300 ml. de fazladan yağ koyuyor., (Türk usulü) hizmet anlayışı nasıl olur işte böyle oluyor.,

Ezbere iş yapmayı bırakıp dolum esnasında yağ çubuğunu sürekli kontrol ederek, motoru çalıştırıp yağ sürkülasyonu yaparak, kademeli olarak yağ koymayı öğrendikleri vakit, yanında çalıştırdıkları çıraklara (geleceğin ustalarına) işin doğrusu öğrettikleri vakit, o zaman ustalık ünvanı almaya hak kazanmış olurlar., fakat bizdeki kural; işin doğrusunu yapmak üzerine kurulmuş bir sistem olmadığı için ne desek boş…
Teşekkür ederim yorumlarınız için 🙏🏻
 
Yani ?
Yok filtre haric yok filtre dahil safsataları laf dolandırma .

Net (1.0-1.2-1.4 tsi) 4 litre boşaltılıp kapak kapatılır.

Doğru Yağ çubuğu ölçümü aşagıdaki gibi olmalıdır.



Yağ filtresi yenisi takıldı
Yeni yağ dolduruldu
Aracı hiç çalıstirmadan
Bu sekilde Yağ filtresini geri sökün !
Aşagıya yağ akmaz !

Cünkü ilk marşla yağ pompası filtreye yağ göndermedi daha (sadece ilk çalıstırmayla filtre haznesi yagla dolar

Screenshot_2022-04-24-12-13-15-600_com.android.chrome.jpg
 
Son düzenleme:
Evet herşeye rağmen 4 lt. koyulması gerekir., dediğiniz ustalar yağ filtresinin emeceği yağ miktarını hesaba katıyor., peki milyonlarca Euro ar-ge çalışması yapan üretici bunu akıl edemiyor mu..?

Ülkemin CAAANIIM ustaları böyle şeylere kafa yoracaklarına., çekmecesinde hiç kullanılmadan duran tork anahtarının hakkını verip yağ filtresini, karter tapasını tork anahtarı ile sıksınlar., böyle şeyleri de esas uzmanlık alanı olan mühendislere bıraksınlar. Şayet üretici "istisnai bir durum" var ise bunu zaten belirtir.,

Zaten çoğu tamirhamede eski yağın “tamamen süzülemesini” beklemeden tapayı kapatıyorlar., bu durumda karterin içersinde hali hazırda 50-100 ml. eski yağ kalmış oluyor., yetmiyor 200-300 ml. de fazladan yağ koyuyor., (Türk usulü) hizmet anlayışı nasıl olur işte böyle oluyor.,

Ezbere iş yapmayı bırakıp dolum esnasında yağ çubuğunu sürekli kontrol ederek, motoru çalıştırıp yağ sürkülasyonu yaparak, kademeli olarak yağ koymayı öğrendikleri vakit, yanında çalıştırdıkları çıraklara (geleceğin ustalarına) işin doğrusu öğrettikleri vakit, o zaman ustalık ünvanı almaya hak kazanmış olurlar., fakat bizdeki kural; işin doğrusunu yapmak üzerine kurulmuş bir sistem olmadığı için ne desek boş…
çok doğru söylemişsiniz hocam canı gönülden tebrik ediyorum.
 

Geri
Üst Alt