arkadaşlar ben aracım da 70 bin km de henüz balata bitmedi fakat diskte hafif faturalanma mevcut. Balata bittikten sonra disk+ balata şeklinde değişim yapayım diyorum. Disk pahalı bir parça mıdır? değişim yerine planya yaptırmak sağlıklı olur mu?
Güzel bilgiler için teşekkürler., bu arada 1.4 tsi 125/150ps motorlarda fren balataları farklı mı geliyordu.?@ismail_32 iki ay önce ferodo aldım e11 UK üretimi 275 fiyat çektiler başka bir yerden 250 ye aldım 300 e kadar fiyat çeken var 2 aydır kullanıyorum sıfır sorun daha önceki balatayı da 1 ay önce almıştım 1 aylık balatayı çöpe attım frenlemeden hiç memnun değildim söktüklerinde içi parçalanmıştı boşluklar vardı. Balatada sıralamam ate ferodo textar trw remsa bosch diye uzayıp gider.
1.2 tsi 1.6 tdi golf 7 için oem kodları
Oem No: 5Q0698151C
FERODO Marka No: FDB4454
ATE Marka No: 13046073032,
DOCTOR Marka No: 1002214,
MEYLE Marka No: 0252203517,
MGA Marka No: 56405,
SWB Marka No: 698150011,
TEXTAR Marka No: 2203501,
uyarıyı beklemeden de gözle kontrol edin uyarı verildiginde diskler cizilmiş olur ve boşuna 400-500 tl disk parası verirsiniz..bence balataları gözle kontrol edin ve mümkünse değiştirin..ayrıca dsg için motor freni biraz tehlikeli bir durum..dsg malum hassas bir debriyaj kullanımda zorlanıyor birde tonlarca yükü şanzımana vermek ??? bence hiç gerek yok olan fren balataysına olsun sanzıman balatası 3000-4000 tl fren balatası disk 600-700tl hesap ortada..sonucta bu otombil kamyon değil adamlar fren sistemini buna uygun yapmışlar motor freni yapmak bana biraz tuaf geliyor da..manuel corsamda hacıosman bayırında bile yapmazdım...Benim araç da (Golf 1.2 DSG 2014) 75.000 km oldu. Balata ile ilgili bir işlem yapılmadı henüz. Uyarı veriyor değil mi arkadaşlar? Sakin kullanırım genelde, yokuş aşağı inerken de motor freninden daha iyi faydalanmak için S konumuna alırım vitesi.