@Unzerstorbar Hocam merhabalar., O araba o şartlarda çok rahat 6lt. yakar.., trafik yok diyorsunuz, Almanya'da yollar düzgün belki de dünyadaki en düzgün yollara sahip ülke., insanlar araç kullanırken birbirlerine saygılı ve kurallara uymak zorunda., iddaa ediyorum o araç normal şartlar altında 5.6-5.7 bile yakar., Fakat aldığınız araç 4 yaşında olmasına rağmen 24.000km yapmış yani yılda 6.000km yol yapmış bir araçtan bahsediyoruz ve hep şehir içinde 50km hızı geçmemiş sürekli kısa mesafelerde kullanılmış sürekli düşük hızlarda bir bayanın kullandığı bir araçtan bahsediyoruz., O aracın motoru halaa yeni doğan bebekten farksız durumda.., Zaten o aracı bayan kullandığı için hiç zorlanmamış ve sürekli düşük devirde kullanımı sonucu motoru "sağır" kalmıştır.,
Bu sebebten rodaja ve motorunun açılmasına ihtiyacı vardır., Daha doğrusu zaten araç sürekli sakin kullanıldığından rodajı tamamlamıştır., Fakat rodajın 2.ci evresi olan motorunun açılmasına ihtiyacı vardır., Ancak aman sakın birden o araçla birden "son hız" denemesi veya ilk günden 5.000 devir çevirmeye kalkmayın., bu yürümeyi düşe-kalka yeni öğrenen bebeğe birden koşturmaya çalışmaya benzer motoru elinize alırsınız., Önce kademeli olarak kısa bir süre 500km boyunca 2.500-3.000 devir bandında vites değiştirin., sonraki 600-700km boyunca 3.000-3500 devir aralığında değiştirin., sonraki km'lerde ara ara "dip gaz yapmadan" gaza yavaş yavaş kademeli olarak yüklenerek 1.-2. ve 3.cü viteslerde "çok kısa süreli" 4.000 devir bandına çıkın., devamındaki 400-450km boyunca 3.500-4000 devir aralığında değiştirin vitesleri ve bu safhada 2.ci ve 3.cü vitesteyken dip gaz yaparak 4.000 devirlere kadar çıkın., Sonrasında artık yavaş yavaş 140-150km hızlara çıkarak aracı biraz yüksek hıza alıştırın., ama daha fazlasını yapmayın., Yine bu aşamada bu hızlara çıkarken araç 3. ve 4.vitesteyken 4.000-4.500 devir aralığında vitesleri atarak 140-150km'leri hızları kısa süreli olarak görün., Son aşamada yine çok kısa süreli "anlık" olarak 5.000 devirlere red line seviyesine kadar çıkın., Ve arasıra otobanda 165-170km'ye kadar çıkın tabii bu arada gözümüz devir saatinde olsun., Bu anlattığım şekilde aracı toplamda 2500-3000km kullandıktan sonra 1-2 sefer son hız denemesi yapın., Fabrika verisi olarak 1.2 TSI 85ps motorun son hızı yanlış hatırlamıyorsam 179km idi., bu hızlara yine anlık kısa süreli olarak çıkın ve sonra 130-140km'lere düşün sonra yine kısa süreli 180-190km hıza kadar çıkın., EN sonunda bu işlemler bittikten sonra aracın yağ ve yağ filtresini değiştirin., ve motor açma işlemi artık tamamlamıştır., Göreceksiniz ki bir süre sonra aracın motoru daha rafine ve daha esnek olacak, daha sessiz ve daha az yaktığını gözlemleyeceksiniz..,
Ayrıca anladığım kadarıyla siz aracınız 1.2 TSI Bluemotion derken., aracın motorunun bluemotion olması yanında aynı zamanda araçta bluemotion donanımına sahip doğru mu anlıyorum..? Eğer o araç bluemotion donanımı ise zaten tamamen ekonomi ön planda tutularak üretilen bir model 'dir., Bluemotion donanımı comfortline ve highline donanımından farklı olarak daha az yaksın diye farklı
aerodinamik eklenti parçaları, ve yine daha hafifletilmiş şasi ve parçalar, sürtünmenin azaltılması için daha farklı ön ızgara kullanılmıştır, yine aerodinamiğe katkı ve yakıta yapsın diye nispeten sert spor süspansiyon kullanılmıştır., yani tamamen ekonomi amaçlı üretilen bir donanım bluemotion., Sırf ağırlıktan kurtulmak için bile yedek lastik (stepne) bile yoktur o araçta., onun yerine lastik tamir kiti koyulmuştur, aerodinamik arka spoiler ilave edilmiştir., Türkiye'ye Bluemotion donanımı çok az sayıda 1.6 TDI motor seçeniği ile 6 vites olarak bir ara getirildi., normalde 1.6 TDI'lar 5 vitestir., ama dış görünüşünden dolayı pek rağbet görmedi., Ayrıca o araç normal Golf'lere göre yaklaşık 60-70 kilo daha hafiftir.,
Bir de yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla siz aracın yakıt tüketimine bakarken "anlık yakıt" tüketim değerlerine bakıyorsunuz yada dikkate alıyorsunuz ve eğer öyleyse bu yanıltıcı olur., sizin aracı çalıştırıp bir yere ulaşmanıza kadar ki geçen sürede ekranda bakmanız gereken tüketim değerleri ortalama tüketim değeri yada başlangıçtan itibaren tüketim değeri olmalıdır., Aracın yol bilgisayarı ve medya ekranında görebileceğiniz 4 tip yakıt tüketim değeri çeşidi vardır;
1) Anlık tüketim (gaza az veya çok dokunmanıza göre anlık olarak 2lt 'de gösterir 20lt de gösterir ve doğal olarak bu yanıltıcı olur..)
2) Ortalama yakıt tüketim değeri (bu kendi içinde üçe ayrılır)
a- başlangıçtan itibaren tüketim değeri
b- yakıt aldıktan sonra (geçen süredeki tüketim değeri)
c- uzun süreli (her 100 saatte bir kendini otomatik olarak sıfırlar)
Dediğiniz gibi Aracın bakımları zamanında ve eksiksiz yapılmış olsa bile son 2 bakım kağıdına bakın hocam., son iki bakımda neler değişmiş bakın bizimle bir paylaşın bakalım neler değişmiş., öğrenelim ona göre yorumluyalım..
Yine araçta şayet eğer kış lastiği varsa zaten otomatikman 1-1.5lt fazla yakar ve artık yaz geldiğinden yaz lastiği ile değiştirilmesi gerekir hem güvenlik açısından hem yakıt tasarrufu açısından., hem de yazın sıcak havada kış lastiği kullanımı yapısı gereği olması gerektiğinden daha fazla ısınarak yüksek ısıda "sakız" gibi olarak çok ciddi aşınır ve tüketimi artırır., Yine lastiklerin hava basınlarını kontrol edin aracın sürücü tarafındaki kapı direğinde yada yakıt deposu kapağında araca uygun 3 tip basınç değerleri yazan bir etiket vardır.,
Bu etiketteki;
-ilk değer 2 yada maximum 3 yolcu orta yükte ve en fazla 1 valiz gibi bir koşulda kullanılması gereken değeri temsil eder
-ikinci değer en fazla 2 yolcu ve küçük bir valiz koşulunda şehir içi kullanımında konfor lastik basıncı anlamını ifade eder fakat bu değerde 100km hızın üzerine çıkılması tavsiye edilmez risk taşır
-üçüncü değer ise tam yükte ve bagaj full dolu olduğunda kullanılması gereken değerdir
Genel olarak tavsiye edilen günlük ve ideal kullanım ve yakıt tasarrufu için etiketteki ilk değerdir.., etiketi görüp bakınca belki ilk etapta yazan değerlere şaşıra bilirsiniz ama inanın ki bu değerler fabrika ve lastik üreticileri tarafından uzun araştırmalar ve testler sonucunda karar kılınan değerlerdir ve en doğrusu budur., Hocam ayrıca araçta orijinal jantları mı takılı..? Eğer öyleyse bana aracın jant ölçüsünü ve araca takılı olan lastiğin tam ölçüsünü söylermisiniz..? Örnek 195/65 R15 91H gibi bu şekilde lastiğin "tam ölçüsünü" yük ve hız endeksi dahil (91H diye bahsettiğim değer lastiğin yük ve hız endeksini temsil eder) verirseniz bakalım aracın lastikleri doğru ebatta mı yoksa farklı bir lastik mi takılmış bu da yakıta etki edecek önemli bir etkendir, Büyük ihtimal o aracı bayan kullandığı için her ne kadar avrupa'da bayan kullacılar daha bilinçli olsa da halaa fabrikanın ilk taktığı lastik takılı olabilir Diğer önemli husus Lastiğin yanak kısmında yazan üretim tarihini kontrol edin., 38/13 şeklinde bir değer yazar yani örnek vermem gerekirse 38//13 değer yazan bir lastik 2013 yılının 38.ci haftası üretildiği anlamına gelir., Lastik 3-4 yıllık eski bir lastik ise her ne kadar araç 24.000km'de de olsa o lastiğin kauçuğu özelliğini yitirmiş sertleşmiştir değiştirilmesi gerekir., bu da ortalama 0.5-1lt arası daha fazla yakıt tüketimi anlamına gelir., Lastiğin üretim tarihi nedir bakıp söylermisiniz..?
Bu söylediklerim hakkında araca bakıp bana bilgi verirseniz araç hakkında bir fikir sahibi olmuş olarak size bu aracın neden çok yaktığını söyleyebilirim ve yukarıda anlattığım şekilde rodaj'ın 2.ci evresi olan motor açma evresine de uyarsanız aracın yakıtının düştüğünü bir süre sonra göreceksiniz., tekrarlama ihtiyacı duyuyorum sakın o araçta birden yüksek hızlara çıkarak aracı zorlamayın aman diyim hocam..!!
Yazımı bitirirken son olarak 2 yıl önce büyük emekler vererek değerli arkadaşlarımızın kurduğu., adına Golf'e olan sevgimizden dolayı Golf Tutkusu koyduğumuz forumumuza www.golftutkusu.com davet etmekten mutluluk duyarım., Kurduğumuz bu forumda Golf hakkında en ufak ayrıntısına kadar bu zamana kadar görülmemiş manyaklık derecesine kadar her bir konumun detaylı ve teknik anlatımı, saygılı seviyeli bir dostluk çerçevesinde çok detaylı paylaşımların olduğu forumumuza sizleri davet ederim..