VW GOLF 1.2 Comfortline 85 PS


Hocam kurduğumuz Golf Tutkusu forumunda bu yazdığım bilgilerin 100'lerce si var inanın.., Ayrıca forumumuzu diğer forumlardan ayıran başka bir özelliği de kimsenin kimseye saygısızlık vs.. yapmasına imkan tanımamamızdır., herşey saygı ve sevgi çerçevesinde yürür!

Hocam yağmur sensörünü söyle düşünün; yağmur sensörü olmayan araçlarda yağmur hafif hafif atıştırmaya başladığında biz ne yapardık., silecek kolunu 1 kademe yukarı kaldırıp fasılalı (ara-ara silme) moduna alırdık ve silecekler 6-7 saniyede bir çalışırdı., yağmur sensörü olan araçta işte bu silecek kolunu 1 kademe yukarı kaldırınca yağmur sensörü aktif oluyor ve dikiz aynasının üzerindeki sensör yağmurun şiddetine ve aracın hızına göre sileceklerin çalışma hızını artıp-yavaşlatabiliyor., Ve siz de isterseniz kolun yukarsındaki switch ile sensörün hassasiyetini ayarlıyabiliyorsunuz ben bu zamana kadar sensör hassiyet ayarını 3. kademe'den daha yukarıya ayarlama ihtiyacı duymadım., genelde 1 veya 2.ci kademe yetiyor ne zaman ki otoyola çıkarsam 3. kademe alıyorum zaten araç hızı artıp belli bir hıza ulaştığınız anda ister-istemez silecekleri hızlandırıyor.

Bu arada araçta elektirikli katlanır ayna özelliği var mı..? Sizin araç Comfortline donanımında ama baya bi opsiyon eklemiş zamanında alırken eski sahibi., Bir de emin değilim ama kilometre saatinin ortasındaki bilgilendirme ekranı renkli ekran mı yoksa siyah-beyaz mı..?

Aracınızda sis farları mevcut olduğu için gece kısa farlar aktif iken 40km hıza kadar olan dönüşlerde dönüşlerde direksiyonu çevirdiğiniz taraftaki sis farı yanarak "statik dönüş farını" aktif ederek size eksta aydınlatma sağlayarak göremediğiniz kör noktada kalan objeleri ve canlıları görmenize katkıda bulunur., Yine aracı geri vitese atıp park etmek istediğinizde bu seferde her iki yandaki sis farları yanarak park esnasındaki manevralarda görüş açılarınıza katkıda bulunur.,

Asıl konumuza dönecek olursak., hocam şimdi aracın lastik, motor vs. herşeyini öğrenmiş olduk elbette size neler yapmanız gerektiği hakkında yardımcı olacağım., İsterseniz formumuza üye olarak konuya ordan devam edelim bu şekilde sadece ben değil., bu konuda en az benim kadar bilgili olan değerli bazı arkadaşlarımız da size yardımcı olur., Zaten foruma biraz göz atınca aracınız hakkında daha önce bilmediğiniz pek çok şey hakkında zaten çok detaylı konu konu ayrılmış anlatımların olduğunu göreceksiniz., Yok ben forum ortamında vakit geçirecek zamana çok fazla sahip değilim, vakit bulamıyorum derseniz de sorun değil burdan gene size yardımcı olurum... haber verin ona göre yardımcı olayım

Araçta katlanır ayna varsa sürücü kapısındaki ayna kumandası şu şekilde olur;
For-_VW-_Golf-7-mk7-_OEM-original-_AUTO-folding-mirr.jpg


Bir de radio media ekranında car tuşuna basın., devamında ekranın sağ alt köşesindeki option/ayarlar logosuna tıklayıp., ordan da ayna silecek ayarları menüsüne gelin ve eğer o menüdeki ayarlardan senkron ayarla seçeneği aktif ise kapatın., Normalde bu ayar sürücü tarafındaki aynanın ayarını yaparken aynı anda sağ taraftaki aynanın soldakine senkronize olarak kendisi auto ayarlarmaya çalışıyor ama sapıtıyor saçma sapan yerleri gösteriyor sol ayna., yani işlevsel değil., Eee bu seferde ne oluyor siz sürücü kapısındaki aynayı ayarladıktan sonra bi bakıyorsunuz sağ aynanın ayarı bozulmuş..,  o yüzden bu ayarı kapatmanızı tavsiye ederim

Örnek resim;

o87p_NQ.jpg


 

Tabi hemen üye oldum 
Boş zamanlarda konuları okumaktan hoşlanırım ben. Arabayı daha iyi tanımış olurum hemde.
Konuyu nereye ve nasıl açalım ?

 
@Unzerstorbar hocam aracınız 1.2 TSI ve 85 Ps mi yoksa yanlış mı yazdınız acaba merak ettimde?

 
@forzaGilles

Değerli Ali Üstadım

Her bir mesaja ne kadar emek verildiği bir bakışta anlaşılıyor.

Golftutkusu sizlerin sayesinde yeni dostluklar kazanarak büyüdü ve büyüyor.

Ellerinize emeklerinize sağlık. 

Teşekkür ederim her mesaj ve her satır için.

 
@Unzerstorbar hocam aracınız 1.2 TSI ve 85 Ps mi yoksa yanlış mı yazdınız acaba merak ettimde?
Hocam bu arakadaşımız Almanya'dan bize katılıyor., Aracı 1.2 TSI Comfortline 85ps olan versiyonudur., Almanya'da 1.2 TSI motorun 85ps olan versiyonu da mevcuttur., Orada çok farklı donanım çeşitleri olabiliyor., Konudaki yazışmalarda detayları mevcut., Mesela Almanya'daki Comfortline donanımında dijital çift bölgeli Climatronic standart değil anolog klima ile geliyor., yine sis farları comfortline'da opsiyonel olarak sunuluyor almanya da..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tabi hemen üye oldum 
Boş zamanlarda konuları okumaktan hoşlanırım ben. Arabayı daha iyi tanımış olurum hemde.
Konuyu nereye ve nasıl açalım ?
Değerli Hocam 

Golf tutkunu dostlar arasına hoş geldiniz.

Lastiklerin aşınmamış olması sizi kurtarmayacaktır.

Zaman içinde esneme yeteneğini ciddi biçimde yitirmiş olacağı için tehlike yaratabilir.

Ilk fırsatta değiştirmemizi öneririm.

 
Bakın bunu bilmiyordum :D  1.2 Atmosferik yerine 1.2 TSI almak yakıt açısından fark yaratmıyor hatta turbonun varlığı kullanım açısından bir artı diyebiliriz o zaman. 

 
@Unzerstorbar Hocam araç 5.8 litre yakarken yaklaşık kaç km yol yaptınız ve bir de aracın son 2 bakımda neleri değişmiş söylerseniz çok iyi olur..?

 
Toplam 20 km yaptım ortalama işe gidiş dönüş. Almanya trafiği diyebilirim tabi ara ara baya trafik oluyor burda da.

Kağıtlar arabada onlara da bakmam gerekiyor.
Bu arada 2 ay içinde muayene var yazıyor bilgi ekranında.

 
Hocam kurduğumuz Golf Tutkusu forumunda bu yazdığım bilgilerin 100'lerce si var inanın.., Ayrıca forumumuzu diğer forumlardan ayıran başka bir özelliği de kimsenin kimseye saygısızlık vs.. yapmasına imkan tanımamamızdır., herşey saygı ve sevgi çerçevesinde yürür!

Hocam yağmur sensörünü söyle düşünün; yağmur sensörü olmayan araçlarda yağmur hafif hafif atıştırmaya başladığında biz ne yapardık., silecek kolunu 1 kademe yukarı kaldırıp fasılalı (ara-ara silme) moduna alırdık ve silecekler 6-7 saniyede bir çalışırdı., yağmur sensörü olan araçta işte bu silecek kolunu 1 kademe yukarı kaldırınca yağmur sensörü aktif oluyor ve dikiz aynasının üzerindeki sensör yağmurun şiddetine ve aracın hızına göre sileceklerin çalışma hızını artıp-yavaşlatabiliyor., Ve siz de isterseniz kolun yukarsındaki switch ile sensörün hassasiyetini ayarlıyabiliyorsunuz ben bu zamana kadar sensör hassiyet ayarını 3. kademe'den daha yukarıya ayarlama ihtiyacı duymadım., genelde 1 veya 2.ci kademe yetiyor ne zaman ki otoyola çıkarsam 3. kademe alıyorum zaten araç hızı artıp belli bir hıza ulaştığınız anda ister-istemez silecekleri hızlandırıyor.

Bu arada araçta elektirikli katlanır ayna özelliği var mı..? Sizin araç Comfortline donanımında ama baya bi opsiyon eklemiş zamanında alırken eski sahibi., Bir de emin değilim ama kilometre saatinin ortasındaki bilgilendirme ekranı renkli ekran mı yoksa siyah-beyaz mı..?

Aracınızda sis farları mevcut olduğu için gece kısa farlar aktif iken 40km hıza kadar olan dönüşlerde dönüşlerde direksiyonu çevirdiğiniz taraftaki sis farı yanarak "statik dönüş farını" aktif ederek size eksta aydınlatma sağlayarak göremediğiniz kör noktada kalan objeleri ve canlıları görmenize katkıda bulunur., Yine aracı geri vitese atıp park etmek istediğinizde bu seferde her iki yandaki sis farları yanarak park esnasındaki manevralarda görüş açılarınıza katkıda bulunur.,

Asıl konumuza dönecek olursak., hocam şimdi aracın lastik, motor vs. herşeyini öğrenmiş olduk elbette size neler yapmanız gerektiği hakkında yardımcı olacağım., İsterseniz formumuza üye olarak konuya ordan devam edelim bu şekilde sadece ben değil., bu konuda en az benim kadar bilgili olan değerli bazı arkadaşlarımız da size yardımcı olur., Zaten foruma biraz göz atınca aracınız hakkında daha önce bilmediğiniz pek çok şey hakkında zaten çok detaylı konu konu ayrılmış anlatımların olduğunu göreceksiniz., Yok ben forum ortamında vakit geçirecek zamana çok fazla sahip değilim, vakit bulamıyorum derseniz de sorun değil burdan gene size yardımcı olurum... haber verin ona göre yardımcı olayım

Araçta katlanır ayna varsa sürücü kapısındaki ayna kumandası şu şekilde olur;
For-_VW-_Golf-7-mk7-_OEM-original-_AUTO-folding-mirr.jpg


Bir de radio media ekranında car tuşuna basın., devamında ekranın sağ alt köşesindeki option/ayarlar logosuna tıklayıp., ordan da ayna silecek ayarları menüsüne gelin ve eğer o menüdeki ayarlardan senkron ayarla seçeneği aktif ise kapatın., Normalde bu ayar sürücü tarafındaki aynanın ayarını yaparken aynı anda sağ taraftaki aynanın soldakine senkronize olarak kendisi auto ayarlarmaya çalışıyor ama sapıtıyor saçma sapan yerleri gösteriyor sol ayna., yani işlevsel değil., Eee bu seferde ne oluyor siz sürücü kapısındaki aynayı ayarladıktan sonra bi bakıyorsunuz sağ aynanın ayarı bozulmuş..,  o yüzden bu ayarı kapatmanızı tavsiye ederim

Örnek resim;

Hocam ben o su damlası olan switch'i cam fıskiyesinin su miktarı ayarı sanıyordum sizin sayenizde ne işe yaradığını öğrenmiş oldum. 8D

Hocam benim de bir sorum var yağmur sensörü aktif yani bir kademe yukarıda iken aracı stop edip tekrar çalıştırınca sensörün aktif olması için kolu aşağı çekip tekrar 1 kademe yukarıya almam gerekiyor sizde de durum böyle mi ?

Bir de hocamıza forumumuza üye olun demişsiniz de o kısmı tam çözemedim zaten üye değil miydi ? &:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bakın bunu bilmiyordum :D  1.2 Atmosferik yerine 1.2 TSI almak yakıt açısından fark yaratmıyor hatta turbonun varlığı kullanım açısından bir artı diyebiliriz o zaman. 
Bildiğim kadarıyla, Almanya'da satılan 1.2 TSI 85 PS olan motor, 1.2 TSI 110 PS olan motor ile aynı motor, sadece yazılım farkı var.

@forzaGilles hocamıza da bir soralım.

 
@Unzerstorbar bu kadar yazıdan sonra şunu söyleyebilirim ki eğer yakıt tüketiminden bahsediceksek önce lastikten başlıyayım; Aldığınız araçta %90 ihtimal eski sahibi hanımefendi aracı 2013 yılında aldıktan sonra kış gelince oradaki kanunlara göre +7°C derecenin altında yazlık lastik kullanılması kesinlikle yasak ve cezası olduğundan fabrikanın taktığı lastikleri çıkartıp, yazın yazlık lastik kışın da kışlık lastik takmakla uğraşmak istemediğinden ve sonuç olarak bir bayan olduğundan 4 mevsimlik lastik taktırmış.., 

Açıkça şunu söylemeliyim ki 4 mevsim lastikleri ne kışın bir kış lastiğinin yerini alabilir ne de yazın yaz lastiği gibi iyi yol tutuş, kısa fren mesafesi sağlar ve yazın o lastiklerin kullanımanız yakıt tüketmini artıracaktır., Lastikler 2010 yılında piyasaya çıkmış Goodyear Vector 4Seasons Gen-1 serisi olan olduça eski nesil bir lastik., halihazırda zaten aynı lastiğin 2. nesli Gen-2 adı altında 2 yıldır piyasadadır., ve yakında onunda 3. nesli çıkacak., Ayrıca o lastikler yakıt tüketiminde: E ıslak zemin performansında: E etiketine sahip yani günümüz lastiklerinin çoğu yakıtta tüketiminde B veya C, ıslak zeminde A etiketine sahip olduğu düşünülürse o lastikler oldukça vasat kalıyorlar..,

Bir değer husus resimlerden de belli olduğu üzere lastiğin diş derinliğinde bir sıkıntı yok gibi gözükürken lastiğin yanaklarında çatlamalar başlamış., Araç 4 yaşına gelmiş olmasına rağmen çok az km yapmasından lastikler yata yata hamuru özelliğini yitirerek kauçuk içten içe yavaş yavaş çüremeye başlamış., Ayrıca zaten dediğim gibi bu lastik ne kışın ıslak zeminde yada karlı hava da kış lastiğinin yerini tutar ne de yazın kullandığımız yaz lastiği gibi kuru zeminde yol tutuşu sağlar ne de sıcak hava da frenlemede güven verir sakız gibi olur aşınır., daha da önemlisi bu lastik yakıt tüketimini artırır., Herkes kendi görevini yapacak kışın kış yazın yaz lastiği., Zaten Almanya gibi kışın çok çetin geçtiği bir ülkede 4mevsim lastiği kullanılması ne kadar doğru tartışılır., Avrupa'nın kışı genel anlamda bizim ülkemizin doğu anadolu bölgesine benzer.,

Aracınızda Comfortline ile standart olarak gelen 16inch Dover jantlar mevcut ve Comfortline araçların orjinal lastikleri 205/55 R16 91V ölçüsündedir., sizin lastikleriniz orjinal lastik ölçülerinden farklı olarak 94V yük ve hız endeksine sahip.,

Lastikte 91-94 gibi yazan ifadeler bir lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü ifade eder., 91 yük endeksi: 615kg 94 yük endeksi: 670kg

Yük endeksi olması gereken değerden yukarıya doğru 91-94-98-101 gibi artıkça lastiğin hamur yapısı sertleşmeye başlar., bu kaçınılmaz bir gerçekdir., Bir araç tasarım aşamasındayken otomobil ve lastik üreticilerinin ortaklaşa yaptığı araştırmalar ve testler sonucunda bu değerler belirlenir., Peki Fabrikanın önerdiği 91 yük endeksinden daha yüksek bir değerde sizin araçtaki gibi 94 yük değerinde bir lastik kullanırsanız ister istemez lastiğin hamuru daha sert bir yapıda olacaktır, aracın sürüş dinamiklerini ciddi şekilde etkilenecektir., konfor kaybına sebeb olacaktır., daha düşük bir değerde 88-82 gibi bir değerde lastik alırsanız da ani bir frenleme ihtiyacı duyduğunuz esnada veya sert bir virajı dönerken aracın ağırlığı ile birlikte lastiklerin üzerine binecek o müthiş yük (hamur yapısının da olması gerekenden daha yumuşak olmasıyla birlikte) dayanamıyacak seviyeye gelerek patlamasına vs.. sebeb olur.,

H, V, W gibi değerler ise bir lastiğin belirli bir süre çıkabileceğı maksimum hızı temsil eder;

T:190km H:210km V:240km W:270km hız değerlerini temsil eder., Hız sembolü olması gerekenden daha yüksek bir değerde lastik örneğin (V yerine W yada Y) seçilirse ne olur..? V hız sembollü bir lastik havanın soğuk olduğu sabahın erken saatlerinde "ideal çalışma sıcaklığına" 5-6km sonra ulaşıyorsa., W sembollü lastik için "yolun durumuna göre" bu rakam 9-10km'ye kadar varabilir., Hız endeksin de asıl tehlike daha düşük hız endeksli lastik seçilmesi senaryosudur ki bu zaten sizin de bileceğiniz üzere büyük teklike arz eder., Aracın çıkabileceği maksimum hıza lastik dayanamaz ve infilak eder..,

Mümkünse hocam en kısa süre de o lastikten kurtulup 205/55 R16 91V değerinde güzel bir yaz lastiği almanızdır., Continental'in yeni çıkan PremiumContact 6 serisi tavsiye edebileceğim en iyi lastiklerden birisidir.. PremiumContact 6 'nın 16inch ebatta FR kısatmasına yani rim protecion (felgenrippe) olanı varsa 1-2 euro fark vererek FR özellikli olanını alın., 17" olarak FR özellikli var ama 16" olarak var mı bilmiyorum.., Lastiklerinizi değiştirdikten ve 2-3 mesaj yukarıda anlattığım şekilde sağır kalmış motorunuzu açtıktan sonra zaten aracın yıllık bakıımda 1-2 ay sonra geldiğinden., bakımda da yağ, yağ filtresi, hava filtresi gibi yakıtı direkt etkileyen parçalarda değiştikten sonra yakıtın gözle görülür bir şekilde düştüğünü gözlerinizle şahit olacaksınız., İstanbul gibi her gün yoğun trafiğin olduğu şehirlerde 1.2 TSI motorla 6.5-7 litre yaktırıp göbek atıcak pek çok insan var., Yolların belkide olabilecek en iyi ülkede , trafik yok, insanlar trafikte birbirine saygılı ve kurallara uymak zorunda., trafikte sinir-stres minumum düzeyde buraya göre sıfır :)

Ben o aracın iyi bir lastikle ve motoru anlattığım gibi açılırsa hiç zorlanmadan tıp ki bir dizel araç gibi şaşırılacak derecelerde rekor yakıt tüketimine imza atacağına inanıyorum..

 
Hocam ben o su damlası olan switch'i cam fıskiyesinin su miktarı ayarı sanıyordum sizin sayenizde ne işe yaradığını öğrenmiş oldum. 8D

Hocam benim de bir sorum var yağmur sensörü aktif yani bir kademe yukarıda iken aracı stop edip tekrar çalıştırınca sensörün aktif olması için kolu aşağı çekip tekrar 1 kademe yukarıya almam gerekiyor sizde de durum böyle mi ?

Bir de hocamıza forumumuza üye olun demişsiniz de o kısmı tam çözemedim zaten üye değil miydi ? &:
Hahah gece gece sesli güldüm.. çok güzel yahu Allah iyiliğinizi versin hocam (iyi temenni de söylüyorum).., gece gece beni güldürdünüz ya Allah'ta sizin yüzünüzü güldürsün.. s=kop

Hocam yağmur sensörü açık iken bahsettiğiniz senaryoda bazen yağmur durduğunda aracı park ettikten sonra silecekleri kapatmayı unuttuğum oluyor çünkü zaten yağmur durunca yağmur sensörüde çalışmıyor ama beklemede kalıyor., Ertesi gün aracı çalıştırıp gittiğim de sulama aracının yolları ıslatması önceki aracın cama  sıçratması sonucu birden çalıştığına şahit oldum ama yani ben de çalıştı ama tekrardan bi denemek lazım..

Hocam arakadaş ile konuşmamız aslında malum turuncu sitede geçen konuşmalarımızdı., kendisini buraya davet ettim ve kendisi ile yaptığımız konuşmaları Değerli @silvershadow Murat hocamın katkısıyla buraya aktararak forumda herkesin arkadaşa yardımcı olmasını düşündük..

 


Geri
Üst Alt