Malum sözlükte gezinirken bir kullanıcınının avekten aldığı aracının tavanında yaşadığı mağduriyeti okudum.kendisi fotoğrafta paylaşmış.sizce bir golf normal şartlarda 1yıl içinde çürür mü? Bu arabanın başına ne gelmiş olabilir?
12 yıl boya ve paslanmazlık garantisi var araba da kağıtta yazıyor ama şuan net hatırlayamadım sadece paslanmazlıkta olabilir.yanlış hatırlamıyorsam vw de 11-12 yıl paslanmazlık garantısı var diye biliyorum.......(tabikide kaporta işlem göremediyse )
Pek doğru olmamış bu cevabım. Düzeltiyorum.Araç kaza yapmış ve tavan tekrar boyanmıştır. Başka türlüsü mümkün değil.
İşten anlayanın yaklaşımı başka oluyorPek doğru olmamış bu cevabım. Düzeltiyorum.
Evet sebeplerden biri tamir ve tekrar boyama olabilir.
İlaveten ;
Bazen aracın üzerinde bulunduğu yürüyen hatlarda elektirik kesintisi, zincir kopması vd sebeplerle duruşlar yaşanır. Bu duruşlarda araç gövdeleri yağ alma, fosfat, Kataforez, sonkat ve fırınlama proseslerinde belirlenen sürelerden daha fazla beklerler. Örneğin sonkat fırınında yüksek sıcaklığa uzun süre maruz kalan aracın boyası kırılganlaşır ve taş çarpmalarına darbelere karşı daha az direnç gösterir.
Fosfat işlemi sonrası aktif yüzeyi bir sonraki prosese hazırlamak için pasivasyon işlemi uygulanır. Hat duruşu esnasında fosfat çıkışı pasivasyon öncesi araç kaldıysa yüzeyde paslanma oluşur. Galvaniz kaplamalı yüzeyde beyaz pas, çıplak saçta kahverengi pas. Eğer bu pas gözden kaçar ve sorunlu araç boyanıp satılırsa bir süre sonra pasın olduğu yerde yapışma zafiyeti sebebiyle boya atmaya başlayabilir. Fotoğraftaki aracın başına böyle bir talihsizlik gelmiş olabilir.
Aracın şasi numarasından üreticisi üretim şeceresini dökebilir bunlar kayıtlıdır. Hangi tarihte hangi boyayla boyandı. Aracın başına bir şey geldi mi vd bunların kayıtları otomobil üreticilerinde tutulur.