1 yaşındaki golfün tavanı çürür mü?


caglar_61

Katılımcı Üye
 
Katılım
26 Mar 2017
Mesajlar
1,305
Tepkime puanı
504
Konum
Ankara/Trabzon
İsim
Caglar
Malum sözlükte gezinirken bir kullanıcınının avekten aldığı aracının tavanında yaşadığı mağduriyeti okudum.kendisi fotoğrafta paylaşmış.sizce bir golf normal şartlarda 1yıl içinde çürür mü? Bu arabanın başına ne gelmiş olabilir?

7Ng95N.jpg
jW3EN9.jpg


 
Araç kaza yapmış ve tavan tekrar boyanmıştır. Başka türlüsü mümkün değil. 

 
Bazen araçların nakli esnasında ufak tefek kazalar olabiliyor. olsa olsa o tarz bir olay olmuştur diye tahmin ediyorum. aksi halde kaza yapıp tekrardan satışa koymaları gibi bir durum imkansız bence.Sıfır araç alırken dahi kontrol etmekte fayda var. 

 
Bende aracımı avekten aldım hiçte baktırmadım boyasına umarım bir sıkıntısı yoktur. bu aralar avekle ilgili kötü şeyler duyuyorum avekten almakla hatamı ettim acaba? 

 
Benim arkadaşım sıfır leon aldı satarken 2 ay sonra eksper de boya çıktı avek kabul etmedi dedi davacı olacağım deyince kabul etmiş söylediğine göre kaza da yapmadım dedi bende aldım boya testi yaptirdim

 
En az 6-7 yıl boya çürümez diye biliyorum Golf'lerde. Eğer bu arkadaşın çürüdüyse dediğiniz gibi muhtemelen boya vardır. Avek boyalı araç satıyorsa vay haline... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
yanlış hatırlamıyorsam vw de 11-12 yıl paslanmazlık garantısı var diye biliyorum.......(tabikide kaporta işlem göremediyse )

 
Bizim evin demir kapısı üzerinde ki sadece boya ile 35 yıldır çürümedi otomobiller de çürümesin diye kimyasal bi sürü kaplama yapılıyor üstüne boya falan derken eğer hasar almaz ise 10-20 yıl değil ömürlük olur ama hasar düzgün tapılmas ise iki haftada çürümeye başlar 

 
Araç kaza yapmış ve tavan tekrar boyanmıştır. Başka türlüsü mümkün değil. 
Pek doğru olmamış bu cevabım. Düzeltiyorum. 

Evet sebeplerden biri tamir  ve tekrar boyama olabilir.

İlaveten ;

Bazen aracın üzerinde bulunduğu yürüyen hatlarda elektirik kesintisi, zincir kopması vd sebeplerle duruşlar yaşanır. Bu duruşlarda araç gövdeleri yağ alma, fosfat, Kataforez, sonkat ve fırınlama proseslerinde belirlenen sürelerden daha fazla beklerler. Örneğin sonkat fırınında yüksek sıcaklığa uzun süre maruz kalan aracın boyası kırılganlaşır ve taş çarpmalarına darbelere karşı daha az direnç gösterir. 

Fosfat işlemi sonrası aktif yüzeyi bir sonraki prosese hazırlamak için pasivasyon işlemi uygulanır. Hat duruşu esnasında fosfat çıkışı pasivasyon öncesi araç kaldıysa yüzeyde paslanma oluşur. Galvaniz kaplamalı yüzeyde beyaz pas, çıplak saçta kahverengi pas. Eğer bu pas gözden kaçar ve sorunlu araç boyanıp satılırsa bir süre sonra pasın olduğu yerde yapışma zafiyeti sebebiyle boya atmaya başlayabilir. Fotoğraftaki aracın başına böyle bir talihsizlik gelmiş olabilir. 

Aracın şasi numarasından üreticisi üretim şeceresini dökebilir bunlar kayıtlıdır. Hangi tarihte hangi boyayla boyandı. Aracın başına bir şey geldi mi vd bunların kayıtları otomobil üreticilerinde tutulur. 

 
Çürür... niye çürümesin? Kul yapısı sonuçta. C sınıfı ortalama bir araçtan bahsediyoruz. Ne kadar kusursuz olabilir?

Bir önceki Mercedes c lerin kırmızı renk olanları boya hatası nedeniyle güneşte matlaşıyor ve eski bordo tempralardaki gibi resmen boya yanığı oluyordu. 10 yıl garantili olan boya ve mercedesten bahsediyoruz. En gelişmiş KTL üniteleri ve boya teknolojisini kullanıyorlar.

Garantinin sunduğu şey ise ücretsiz komple boyanması...

 
Pek doğru olmamış bu cevabım. Düzeltiyorum. 
Evet sebeplerden biri tamir  ve tekrar boyama olabilir.
İlaveten ;
Bazen aracın üzerinde bulunduğu yürüyen hatlarda elektirik kesintisi, zincir kopması vd sebeplerle duruşlar yaşanır. Bu duruşlarda araç gövdeleri yağ alma, fosfat, Kataforez, sonkat ve fırınlama proseslerinde belirlenen sürelerden daha fazla beklerler. Örneğin sonkat fırınında yüksek sıcaklığa uzun süre maruz kalan aracın boyası kırılganlaşır ve taş çarpmalarına darbelere karşı daha az direnç gösterir. 
Fosfat işlemi sonrası aktif yüzeyi bir sonraki prosese hazırlamak için pasivasyon işlemi uygulanır. Hat duruşu esnasında fosfat çıkışı pasivasyon öncesi araç kaldıysa yüzeyde paslanma oluşur. Galvaniz kaplamalı yüzeyde beyaz pas, çıplak saçta kahverengi pas. Eğer bu pas gözden kaçar ve sorunlu araç boyanıp satılırsa bir süre sonra pasın olduğu yerde yapışma zafiyeti sebebiyle boya atmaya başlayabilir. Fotoğraftaki aracın başına böyle bir talihsizlik gelmiş olabilir. 
Aracın şasi numarasından üreticisi üretim şeceresini dökebilir bunlar kayıtlıdır. Hangi tarihte hangi boyayla boyandı. Aracın başına bir şey geldi mi vd bunların kayıtları otomobil üreticilerinde tutulur. 
İşten anlayanın yaklaşımı başka oluyor
harfine noktasına kadar katılıyorum.

Kullanıcısına hatta hastasına ne kadar kusursuz görünse de kul yapısı kusurludur.
 
@ladinkayin hocam çok güzel anlatmışsınız iyi güzelde bu adamlar kalite kontrol yapmıyorlar mı?böyle sıkıntılı araçlar piyasaya sürülüyorsa işimiz şansa kalıyor 100bin para verip işimizi şansa bırakıyoruz o zaman

 

araç sahibinin açıklamasını alıntılıyorum;

çürük için avek'e gittiğimizde ilk 15-20 gün hiç arayıp sormadılar bile. saolsunlar. halbuki aracı satın alırken aracın başında 3 kişi bizimle gayet güzel ilgilenmişti. biz defalarca arayıp sorduk, peşlerinden koştuktan sonra ancak ilgilenme zahmetinde bulundular. 

bu süreçte de görüştüğümüz satış müdürü ben olaya vakıf değilim diyip bizi teknik müdüre yönlendirdi. o da ben vakıf değilim deyip bizi kaporta sorumlusuna yönlendirdi. o da ben vakıf değilim, izindeydim deyip satış sorumlusuna yönlendirdi. satış sorumlusu da bu departmana daha 2 gün önce atandım ben hiç bir şey bilmiyorum dedi. yani avek otomotiv'de kimsenin kimseden haberi yok. yada bizi bıktırmaya politikaları bunlar. 

kendileri bir süre doğuş otomotivle de görüştüklerini söylediler ve sonuç olarak da "dolu yağışından olmuş olabilir, bizi ilgilendirmez" dediler

yine bastırmaya devam ettiğimizde ise avek otomotiv "çürümeyle ilgili doğuş otomotivle görüşün, neticede biz aracı onlardan alıyoruz" dediler, biz de doğuş otomotivle görüştük onlar da "muhatabınız avek otomotiv'dir. biz ne işlem yapıldığını bilemeyiz" dediler. yani iki taraf da sorumluluğu birbirinin üzerine attı. 

dolu yağışından olmuş olabilir denildiğinde zaten hem sinirden kan beynimize fışkırdı hem de bu komik açıklamadan dolayı açıkçası bir süre tebessüm ettik. volkswagen'in aracları dolu yağışında çürüyor mu dedik? sustular. bize "belki de siz tavana asit döktünüz bilemeyiz" dediler. 

daha sonraki günlerde ısrar ettiğimizde ise "aracı 77 bin tl'ye geri alabiliriz" dediler. aracın şuan 2. el değeri piyasada 95-100 bin tl. neden onların fabrikasyon hatasından dolayı 77 bine satalım? ayrıca istanbul'da şiddetli dolu da yağmadı ve tavanda göçük falan da yok. tavandaki boya her geçen gün kalkıyor. bide madem suçunuz yok neden aracı geri alalım diyorsunuz?

77 bine alıp, tavanını boyayıp birine 100 bine satmak mı amaçları? yani hatalı araçlarını bizden alırken bile kar etme düşüncesindeler. 

ilerleyen günlerde mahkemeye falan vereceğimizi söyleyince ise fiyatı 80 bin tl'ye çıkardılar. biz tabi kabul etmedik.

tavandaki çürümeyle ilgili avukata verebilmemiz için yazılı bir rapor istediğimizde ise vermemekte direttiler. "mahkeme bizden istesin, verelim" dediler. 

sonuç olarak biz fırsatçı değiliz, illa bize 2017 model sıfır araba verin veya 100 - 150 bin tl verin demiyoruz. aracın 2. el piyasası ne ise o rakamı bize verin aracı geri alın dedik.

buarada aracımızın garantisi de 6 yıllık. satın alırken ekstra ücret ödeyip garantiyi uzun süreli almıştık. o kadar hevesli, iyi niyetliydik yani.
1,5 aydır çürük daha da artıyor ve biz korkudan aracı kullanamıyoruz. kapıda yatıyor. aracın daha kredi taksiti sürüyor ve biz her yere taksi veya toplu taşıma araçlarıyla falan gidip geliyoruz.

 

Geri
Üst Alt