Dizel mi ? Benzinli mi ?


Benzinli aracımla yıllık 20bin km yapıyorum, size de benzinli öneririm.

 

Karışık kullanıyorum. Şehir sivas. Araç 1.2 tsi dsg. Son 20 bin km için ortalama tüketimim 5.8 lt. 

 
Hocam 1.0, 1.2 ya da 1.6 TDI tercih etmeniz daha isabetli olur 1.4 olursa fazla yakacaktır. En azından DSG seçeneği ile bu kesin. Highline donanım istiyorsanız TDI Highline almanız daha mantıklı olacaktır.

 
Spor kullanma hevesim fazlasiyla var bana kalsa 150lik alip yazilim yapip S den D ye bile gecirmem araci 2 aya kalmadan da DSG yi cope atarim ama Golf istedigim bir aracti bu donemde arac alma arefesindeyim ise git gel aylik 500 lira sadece yol masrafim oluyor sari dolmuslar malum biraz pahali.

500 lira dolmusa verilene kadar aldigim araci evimin onunde park halinde yatiracagima 500-600 lira benzin veya mazot parasi veririm aracla git gel yaparim diye dusundum.

Dizel arac 210 liraya dolarken Benzinli 250-260 liraya doluyor. Sanirim benzinli olursa 3 depo dizel olursa 2 depo benzin bana ayi cikartir gibi gozukuyor. Sabah 9 aksam 10 calisiyorum yer kendi yerim oldugu icin oyle cok aracla disara cikip gezip tozacagim ekstrem km yapacagim durumlar olmayacak ama biz dediginiz gibi 15k km sabit duz hesaplarsak yilda 20k km diyelim.

1.2 baktim ama highline donanimi yok maalesef.
0 km

1.0 DSG Comfortline

Cam tavan,

sürüş konfor paketi 

Işık görüş paketi

Olan bir araç bulalım size

Highline elbette güzel.ama comfortline ulaşabilir olan en güzel donanım.

 
0 km
1.0 DSG Comfortline
Cam tavan,
sürüş konfor paketi 
Işık görüş paketi
Olan bir araç bulalım size
Highline elbette güzel.ama comfortline ulaşabilir olan en güzel donanım.
Zamani geldiginde size kesinlikle danisacagim tekrardan su asamada sadece hangi motoru almam gerekiyor diye danismak istedim arac alim konusunda sizin dusuk fiyatli 0 km araclariniz hep ilgimi cekti ama suan icin biraz daha vakit var 2. Kez safak sayiyorum diyelim


1.0 motor maalesef dusunmuyorum bir ihtimal 1.2 demistim ama highline donanimi yok maalesef. Golfu golf yapan gorsellik de led farlari ve cam tavani bunlar olmaz ise arac fanatigi degilseniz goze cok hitap etmiyor. Bunlarida sonradan taktirmaya kalkarsak neredeyse 2.el dizel fiyatina gelicek arac ve highline in bir cok ozelliginden daha mahrum kalacagiz. Cam tavan opsiyon evet ama bakarken ilk kriterlerim arasinda.

Yalniz soyle birsey var sanirim comfortline cok rahat satiliyor highline biraz daha zor satilabilir. Sonuc olarak daha pahali bir paket olacak.

100 bin civarlarinda tdi highline 2.el bulunabiliyor 35-40 bin kmlerde. Tabii tornado kirmizisi istiyorum ama onun sari sitede veya dod da pek satisi yok varsa bile 110-115 civarinda geziyor fiyatlari. Gri olmadigi surece her rengine tavim.

Herkese tesekkur ederim elinize yureginize saglik bilgileriniz yorumlariniz icin. Buradan cikardigim yapacagim yola gore kesinlikle dizel almam gerektigini ogrenmis oldum.
 
ikiside değil hocam bu benzin, mazot fiyatlarına alınacak arabalar ya tesladır yada hybrid araçlar. toyota c-hr hybrid tam sizin fiyat bandınızda

 
ikiside değil hocam bu benzin, mazot fiyatlarına alınacak arabalar ya tesladır yada hybrid araçlar. toyota c-hr hybrid tam sizin fiyat bandınızda
C-hr reel tüketimi tsi motoru mumla aratıyor.

 
Ben dizel de hayat vardır diyenlerdenim. Aracınız dizel olunca psikolojik olarak da rahat gaza basıyorsun. Ekonomiyi on planda tutuyorsanız dizel öneririm ben. Ama haz duygusunu on plana alıyorsanız 1.4 tsi tartışılmaz

 
Benim bir sözüm vardı eskiden ;  '' dizel gezdirir, benzin bezdirir'' 

Ama artık böyle düşünmüyorum. Zira 1,4 tsi dsg 125 hp ile yakıt tüketimi deneyimlerim artık bu savımı  çürüttü diyebilirim. Aradaki konfor ve kullanım keyfi işin içine girince ben benzinli otomobili seviyorum.

 
Yakıt maliyeti ufaktan da olsa sizin için önemli bir husus ise, her ne olursa olsun benzinli araç kullanırken arabayı aldığınızda ödediğiniz para değil akaryakıt istasyonunda ödediğiniz para gözünüze batacaktır. Her dolumda da rahatsızlık duymak demektir bu. Benzinli 1.4 122 golf kullanıp 1.6 tdi golf dizele geçen biri olarak söylüyorum. Benzinli araçtaki konfor güzel ama benzin istasyonunda pompanın başına arabayı çektiğimde bir benzin litresi bir mazot litre fiyatlarını görüp az daha verip de şunun dizelini almadım deyişlerim en sonunda bana dizel golf aldırdı. Şu an sorsanız mazotun litre fiyatını bilmem. Çünkü bir önemi yok ben golf keyfini minimum maliyetle yaşıyorum şu an.

 
Diğer bir forumda aynı grafik şekil üzerinden yapılan karşılaştırmaya ilişkin yazımı buraya da kopyalıyorum;

Burada dizelin fiyat farkı ikinci elde tamamen yok olmuyor! O yüzden o farkın kullanacağınız sene yıpranmasını hesaba katabilirsiniz.

Yani ilk satın almadaki 14.000 TL lik fazladan ödemenin her sene ortalama enflasyon oranında %10 eridiği düşünülürse; 1400 TL. faiz kaybı eder.
20k km için 20.000 x 0.10775 = 2.155 TL fazladan yakıt (benzin) parası - 1400 TL ilk ödemeden gelen yıla düşen dizel fazlalığı düşülürse => Buradan Fiat Egea Sedan hesabına göre senelik sadece 755 TL fazladan benzin parası verildiği hesaplanmış olur. 

10k da 324,5 TL dizel aleyhine zarar,
50k da 3987,5 TL dizel leyhine kâr elde edilecektir.

Burada km. arttıkça dizel daha ekonomik görünüyor olsa da bakım masraflarının daha fazla oluşu ve motor hacminden dolayı MTV farkını ekleyince işin hesabı benzin leyhine değişmektedir.

1.0 ya da 1.2 turbo benzinli motorlar şu an ve orta vadede biraz daha önde görünüyor. Hele şu haberden sonra elektriklilerden önce iyice ağırlıkları artacak gibi görünmektedir.

https://www.msn.com/tr-tr/yasam/yeni/yeni-yıldan-itibaren-stuttgartta-dizel-yasak/vp-AAp8VaE
 

Kesinlikle dizel almalısınız.Benzinli maddi külfet olur.İnternet ortamında yapılan bomboş yolda ki 5 litre tüketen tsı verileri sizi yanıltmasın.Real de özellikle büyükşehirlerde durum çok farklı.

 

Geri
Üst Alt