Arkadaşlar 2 tip lastik basınç sensörü sistemi var., bizim Golf'lerdeki 1. nesil Lastik Başınç Göstergesi diye geçen olanı ABS ve ESP sensörlerinden gelen verileri işleyerek çalışır lastiğin dönme çapında azalma olur ise ancak o zaman uyarı verir çok hassas çalışan bir sistem değildir., diğeri ise Passat, A4 gibi araçlarda daha gelişmiş 2. nesil diye geçen Lastik Basınç Kontrol Sistemi diye geçen bir sistem bulunur., bu sistemde her bir jantın içine sistemi kontrol edicek sensör/beyin monte edilmiştir., her bir jantın içindeki sensörler lastiklerdeki hava basınçlarını anlık ve olarak sürekli kontrol eder ve bir basınç kaybı varsa anında uyarı verir! Bu sistemde aynı zamanda sürücü de isterse kilometre saatinin ortasındaki MFA ekranıında veya Media ekranından 4 lastikteki basınç değerlerini anlık olarak görme imkanına sahiptir. Ancak bu sistem de her ne kadar gelişmiş olsa da bazı sıkıntıları vardır., Mesela lastik değişimi, kışlık lastiklere geçilmesi sırasında veya lastik tamiri sırasında dan-dun iş yapan jantı paatt diye sökeceği cihaza yerleştiren duyarsız lastikçiler tarafından eğer dikkat edilmez ise çabucak bozulabiliyor ve çok ucuz değildir., İlave olarak kış lastikleri başka bir jantta kullanılacak ise sensörlerin yazlık janttan sökülerek kışlık jantlara takılması sırasında da hasar veya kalibrasyonu bozulma ihtimali yüksektir.. bazı markalarda sökülme ihtimali de yoktur., ayrı bir kışlık jant ve lastik alacaksanız yeni set almak zorunda kalırsınız