silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Garanti uzatma sadece kafaya DSG kullanıcılarının içini rahatlatmak
ve belki de en önemlisi satmaya karar verdiği anda ikinci el piyasasında saygınlığını ve orijinalliğini yetkili serviste yapılan bakım ve müdahalelerle koruduğu için değerini korumaktır.
Şimdilerde tıpkı verdiğiniz beyaz eşya üreticileri örneğinde olduğu gibi sadece ve sadece pazarlama taktiğidir.
Yoksa ilk beş yıl içerisinde koşullarına uygun kullanmak ve bakım yapmak kaydıyla metal yorgunluğu da olmayacağından büyük ciddi arızalar görmeyeceği iddiasınadır.
Beş yıl zihnimden geçen öylesine bir rakam değil de Dünyada Volkswagen marka araçlara verilebilen maksimum garanti süresine bakarak söylüyorum. Söz gelimi:
*İngiltere'de sınırsız kilometrede 2 yıl , 3. yılda 60.000 km ile sınırlı olmak kaydıyla 3 yıl
*Avusturalya'da sınırsız kilometrede 3 yıl standart,
*İrlanda'da sınırsız kilometrede 2 yıl standart, 3. yılda 90.000 km ile sınırlı
*Güney Afrika'da'da 120.000 kilometrede veya 3 yıl standart,
*Kanada'da 80.000 kilometrede 4 yıl standart
*Malezya'da sınırsız kilometrede 5 yıl standart,
Tüm bu araçlarda garantiye dahil olmayanlar.
Fren balata ve diskleri
Debriyaj baskı ve balatası
Lastikler
Silecek lastikleri
Koltuk ve kumaşları
Zemin kaplamaları
Bujiler.
Anahtar pillleri
Far ampulleri
Amortisörler
Hava, yakıt ve polen filitreleri.
Benim anladığım 4 yıllık uzatılmış garanti pazarlama hilesi.
Eğer 2 yıl sonunda bakımlarınızı yetkili servislerde yaptırmaya devam ederseniz ithalatçı firma geri kalan iki yılda oluşabilecek arızaları zımni olarak üstlenir. Buna da "iyi niyet garantisi" adını verir.
Sorunuzun yanıtı metal yorgunluğuyla alakalı.
Basınç ve ısı altında çalışan metalin belli bir ömrü vardır korozyon denen havanın aşındırıcı etkisi göz ardı edilerek. Volkswagen Alüminyum kaportaya sahip Tuareg için dahi 12 yıl garanti verebiliyor.
Dolayısıyla evet Türkiye hava ve yol koşulları gözetilerek aracın servise uğrama ve çıkan masrafın ciddi olmasına bağlı olarak 4 yılla sınırlandırılmış. Siz de aracınızın kredisini 4 yılda tamamla tamamlamaz satar Mk8'e geçersiniz İnşallah.
Servisle ilgili zaman zaman ayak diremeler yaşanabiliyor. Böylesi durumlarda ithalatçı firmanın söz hakkı devreye sokularak bayisini hizaya getirir. Söz gelimi ben garanti kapsamına girmese dahi silecek lastiklerini değiştirttim. Bir forumdaşımız da kavrama, debriyaj baskı balatayı.
Yukarıda saydığım gibi normalde garanti kapsamına girmeyecek bu durumlar müşterinin memnuniyetine ve halim selim ya da cabbar oluşuna göre değişmektedir.
ve belki de en önemlisi satmaya karar verdiği anda ikinci el piyasasında saygınlığını ve orijinalliğini yetkili serviste yapılan bakım ve müdahalelerle koruduğu için değerini korumaktır.
Şimdilerde tıpkı verdiğiniz beyaz eşya üreticileri örneğinde olduğu gibi sadece ve sadece pazarlama taktiğidir.
Yoksa ilk beş yıl içerisinde koşullarına uygun kullanmak ve bakım yapmak kaydıyla metal yorgunluğu da olmayacağından büyük ciddi arızalar görmeyeceği iddiasınadır.
Beş yıl zihnimden geçen öylesine bir rakam değil de Dünyada Volkswagen marka araçlara verilebilen maksimum garanti süresine bakarak söylüyorum. Söz gelimi:
*İngiltere'de sınırsız kilometrede 2 yıl , 3. yılda 60.000 km ile sınırlı olmak kaydıyla 3 yıl
*Avusturalya'da sınırsız kilometrede 3 yıl standart,
*İrlanda'da sınırsız kilometrede 2 yıl standart, 3. yılda 90.000 km ile sınırlı
*Güney Afrika'da'da 120.000 kilometrede veya 3 yıl standart,
*Kanada'da 80.000 kilometrede 4 yıl standart
*Malezya'da sınırsız kilometrede 5 yıl standart,
Tüm bu araçlarda garantiye dahil olmayanlar.
Fren balata ve diskleri
Debriyaj baskı ve balatası
Lastikler
Silecek lastikleri
Koltuk ve kumaşları
Zemin kaplamaları
Bujiler.
Anahtar pillleri
Far ampulleri
Amortisörler
Hava, yakıt ve polen filitreleri.
Benim anladığım 4 yıllık uzatılmış garanti pazarlama hilesi.
Eğer 2 yıl sonunda bakımlarınızı yetkili servislerde yaptırmaya devam ederseniz ithalatçı firma geri kalan iki yılda oluşabilecek arızaları zımni olarak üstlenir. Buna da "iyi niyet garantisi" adını verir.
Sorunuzun yanıtı metal yorgunluğuyla alakalı.
Basınç ve ısı altında çalışan metalin belli bir ömrü vardır korozyon denen havanın aşındırıcı etkisi göz ardı edilerek. Volkswagen Alüminyum kaportaya sahip Tuareg için dahi 12 yıl garanti verebiliyor.
Dolayısıyla evet Türkiye hava ve yol koşulları gözetilerek aracın servise uğrama ve çıkan masrafın ciddi olmasına bağlı olarak 4 yılla sınırlandırılmış. Siz de aracınızın kredisini 4 yılda tamamla tamamlamaz satar Mk8'e geçersiniz İnşallah.
Servisle ilgili zaman zaman ayak diremeler yaşanabiliyor. Böylesi durumlarda ithalatçı firmanın söz hakkı devreye sokularak bayisini hizaya getirir. Söz gelimi ben garanti kapsamına girmese dahi silecek lastiklerini değiştirttim. Bir forumdaşımız da kavrama, debriyaj baskı balatayı.
Yukarıda saydığım gibi normalde garanti kapsamına girmeyecek bu durumlar müşterinin memnuniyetine ve halim selim ya da cabbar oluşuna göre değişmektedir.