Lastik ile ilgili soru ve 225 45 17 dayanıklı lastik önerisi


Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
137
Tepkime puanı
45
İsim
-
Merhabalar. Aracımın üzerinde gelen dunlop sport max rt lastiklerim 45.000 km ardından malum Artvin şartlarının da etkisiyle iki tanesi tel atarak perte çıktı. Servis dönüşü bu lastikle Artvin'e dönmemem konusunda uyarılacak kadar kötü durumdaydı. Sağolsun bakımın akşam vakti bitmesinden dolayı gittiğim bütün lastikçiler mağdur durumda olduğumu anlayınca bir güzel kazıklamaya çalıştı. Mecburen 2 adet çıkma lastik aldım eve dönerken. 

      Şimdi soracağım soru şu : Çıkma lastik olarak sadece o saatte 235/45/17 michelin lastik bulabildim. Usta her ne kadar birşey olmaz dese de önler 225/45/17 dunlop sport maxx rt arkalar 235/45/17 çıkma michelin takılı olduğundan dolayı huzursuzum. Birkaç ay için kışlıkları taktırana kadar bu şekilde lastikler beni idare eder mi ?

      İkinci olarak 4 adet yeni yazlık lastik alacağım. Alacağım lastiklerin yakıt tüketiminin fazlalığı, uğultu yapması, konforu vesaire hiçbirşeyi önemli değil. Tek aradığım özellik stabilize veya taş yollarda çabuk yıpranmayacak, narin olmayan  ve virajlarda yüksek hızlarda beni üzmeyecek bir lastik. Bu şekilde bir önerisi olan var mıdır acaba ?

Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla.

 
Dayanıklılık olarak bridgestone alabilirsiniz hocam kesinlikle üzmez. Rft alırsanız da dayanıklılığın dibine vurursunuz

 
Konuştuğumuz gibi konfor ve uğultu olsun ama taş gibi sağlam olsun istersen Brigstone Turanza biçilmiş kaftan senin için. RF olursa da Yusuf Hocanın dediği gibi daha da sağlam olur. Artvin şartlarına en çok uyan lastik seçimini yapmış olursun.

 
Konuştuğumuz gibi konfor ve uğultu olsun ama taş gibi sağlam olsun istersen Brigstone Turanza biçilmiş kaftan senin için. RF olursa da Yusuf Hocanın dediği gibi daha da sağlam olur. Artvin şartlarına en çok uyan lastik seçimini yapmış olursun.


Dayanıklılık olarak bridgestone alabilirsiniz hocam kesinlikle üzmez. Rft alırsanız da dayanıklılığın dibine vurursunuz
Çok teşekkür ederim kıymetli abilerim :)  Siparişi geçiyorum inşallah en kısa zamanda.

 
Bridgestone cidden dayanıklı, ancak şunu söyleyim. 205 55 16 var daha alınalı 2000 km oldu olmadı. Virajlarda çok zayıf, direk kaymaya başlıyor. Golfte ki 22 binlik dunloplar daha iyi tutuyor. Dayanıklılığına bir şey diyemem ama viraj performansı hayal kırıklığı yarattı bende. 

 
Bridgestone cidden dayanıklı, ancak şunu söyleyim. 205 55 16 var daha alınalı 2000 km oldu olmadı. Virajlarda çok zayıf, direk kaymaya başlıyor. Golfte ki 22 binlik dunloplar daha iyi tutuyor. Dayanıklılığına bir şey diyemem ama viraj performansı hayal kırıklığı yarattı bende. 
Artvin'in tamamı virajdan ibaret malum. Ve yüksek hızda girmek durumunda kalıyorum çoğunlukla. Bu durum biraz canımı sıktı ne yalan söyleyeyim. Ama öncelik sırasına koyarsam dayanıklılık biraz daha ağır basacak gibi. Bendeki dunlop ların durumu içler acısı maalesef ki. Yapılan hatalı rot ayarı sonucu lastikler içten yemiş tamamen ve tel atmış. Birde sürekli kaldırıma inip çıkma durumu da birleşince durum iyice vahimleşiyor. Sağlıklıyken dunlop lar ile virajlara istediğim hızlarda girip çıkabiliyordum. 

 
Artvin'in tamamı virajdan ibaret malum. Ve yüksek hızda girmek durumunda kalıyorum çoğunlukla. Bu durum biraz canımı sıktı ne yalan söyleyeyim. Ama öncelik sırasına koyarsam dayanıklılık biraz daha ağır basacak gibi. Bendeki dunlop ların durumu içler acısı maalesef ki. Yapılan hatalı rot ayarı sonucu lastikler içten yemiş tamamen ve tel atmış. Birde sürekli kaldırıma inip çıkma durumu da birleşince durum iyice vahimleşiyor. Sağlıklıyken dunlop lar ile virajlara istediğim hızlarda girip çıkabiliyordum. 
Valla Hocam benimde canımı sıktı, 900 TL verip alınan lastik yol tutmuyor. Michelin primacy 3 vardı öncesinde, o da iyiydi o konu da. Ama fren ve patinajda çok iyi, michelin de 2. viteste sararak giderken bunda 1. viteste zor sarıyor ve direk ciyaklamaya başlıyor zaten. Frende de gayet güzel. Tek sorun viraj.

 
Benim aracın fabrika lastikleri bridgestone turanza t001 , viraj kabiliyeti gayet iyi ilk zamanlar dişler biraz parçalanma yaptı ama şuanda birşey yok, kuru ve ıslak zeminde sorun yaşamadım ancak ilerde ne olur bilmiyorum

 
Artvin'in tamamı virajdan ibaret malum. Ve yüksek hızda girmek durumunda kalıyorum çoğunlukla. Bu durum biraz canımı sıktı ne yalan söyleyeyim. Ama öncelik sırasına koyarsam dayanıklılık biraz daha ağır basacak gibi. Bendeki dunlop ların durumu içler acısı maalesef ki. Yapılan hatalı rot ayarı sonucu lastikler içten yemiş tamamen ve tel atmış. Birde sürekli kaldırıma inip çıkma durumu da birleşince durum iyice vahimleşiyor. Sağlıklıyken dunlop lar ile virajlara istediğim hızlarda girip çıkabiliyordum. 
Sürekli kaldırıma inip-çıkma gibi bir durum söz konusu ve yollar bozuk ise XL özellikli lastik bakmanızı tavsiye ederim., XL özellikli lastiğin anlamı; mukavemeti ve sağlamlığı/dayanıklılığı arttırılmış ve yanakları ekstra güçlendirilmiş lastik anlamına gelir. Ancak Bridgestone gibi sert lastik ve XL özellik birleşir ise tabiri caiz ise değil cidden o lastik çimentodan yapılmış betondan farkı yoktur., Bridgestone XL bir lastikle 1 senede araç ön takım masrafı açar., Pek çok kişi Bridgestone'nun dayanıklı olduğunu zannediyor 60.000km'de ki bir Bridgestone lastiğin dişlerine baktığınızda en ufak bir aşınma göremezsiniz ancak o lastiğin kauçuğu iflas eder/etmiştir., Lastiğe bakarsınız lastiğin dişleri yepyenidir ama iş frene gelince durmaz., Lastikte aşınma/yıpranma kriteri sadece diş derinliği ile alakalı değildir., ondan daha önemli olan şey kauçuğun kalitesidir., Siz zaten Dunlop'lardan bir şikayetiniz de yokmuş., kendinizin de söylediği gibi suç aslında hatalı rot ayarı yapan kendisine bile saygısı olmayan gerizekalı rot-balansçı denen ahlaksız insanın suçu., Dunlop'un aynı lastiğini bende kullanıyorum aracı alırken üzerinde geldiler., Dunlop orta sertlikte bir lastiktir., Anlattığım bu sebeblerden pert olmayan diğer sağlam Dunlop lastiklerinzin durumunu inceleyin, 45.000km sonrası ne durumdalar bakın ., Zaten hatalı rot ayarı olmasaydı siz bu lastikleri daha 10-15.000km kullanacaktınız, ki toplamda 60.000km dayanmış bir lastik görevini yerine getirmiş emekliye ayrılmasını bekliyordur., Sağlam olan lastiklerinizin incelediğinizde, bu lastikler size 45.000km yol yapmış orta sertlikte bir lastik hakkında size referans verecektir., Sonrasında da buna yani yeniden orta-sert bir lastik şeçimi + XL güçlendirilmiş özellikli bir lastiğin kombinasyonu gözünüzün önüne getirin :)

Kısacası dişleri zor aşınan bir sert lastik dayanıklı bir lastik demek değildir., Tam tersi toprak ve taş yollarda sert lastik daha fazla yıpranır ve lastiğin hamuru daha fazla hasar görür. bu tip bir lastiği inceledeğinizde parçalanmalara/kopmalara şahit olursunuz.!!

Bu sebebten XL (güçlendirilmiş) ve "orta sertlikteki" bir lastik sizin sorunlarınızın ilacı olacaktır :)

Bu tipte önerebileceğim marka ve lastiklerden bazıları (orta-sertlikte);

-Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225 45 17 94Y XL (piyasadaki en iyi lastiklerden biridir., bu lastiği seçerseniz dikkay etmeniz gereken husus; goodyear nedense lastik etiketine lastikte XL özelliği var mı yok mu yazmıyor., bu sebebten lastiği alırken yanak kısmını kontrol ederek yanakta Reinforced veya Extra Load yazısı olup olmadığını kontrol etmek gerek buna dikkat..!!)

-Nokian Line 225 45 17 94W XL (kış lastikleri ile ünlü bu marka aynı zamanda "çok kaliteli" yaz lastikleri de üretir ama nedense ülkemizde nokian 'nın yaz lastiklerini bilmeyenler dışında pek tercih eden olmaz., bundan mıdır acep bilinmez fiyatları da Michelin/Continental gibi markalar göre çok daha uygundur)., Nokian Line serisi XL özellikli bir lastiği 280-290 lira gibi fiyatlara rahatlıkla bulabilirsiniz ve en az Michelin ve Continental kadar iyi bir lastiktir eksiği yok ++ olduğu noktalar vardır.. Dünyanın en iyi kış lastiğini üreten bir markanın yaz lastiğinde kötü/vasat olması zaten söz konusu olamaz..

Aydın'da yolların durumu kötü olmasaydı ve toprak ve taş tipte stabilize yollarda kullanmayacak olsaydınız 1. sırada Continental 'in yeni lastiği Premium Contact 6 'yı önerirdim ancak bu şartlar altında size pek uygun olmayacaktır..

Saygılar..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
goodyear efficientgrip performance lastikleri güzel yol tutuşu sessizliği ve konforu açısından gerçekten çok tatminkar ama lastik ömrü olarak biraz zayıf hamuru yumuşak turanza kadar uzun ömürlü değil.Lakin güzel lastik tercih edilebilir fiyatıda uygun oluyor.Petlas'ın lastikleride güzel daha önce kullandım hem ekonomik hem sessiz hemde kuru zeminde tutuşu iyi fakat ıslakta kaydırıyor.Artvinin yağışlı olmasından dolayı önermedim size onu.

 
Eff performance de yanak yumuşak olduğundan sert virajlarda yana yatma hissiyatı oluşturduğunu okumuştum

 

evet çok yumuşak lastik ama konforu gerçekten çok iyi kullandıgım en sessiz lastik diyebilirim.

 

Geri
Üst Alt