Sürekli kaldırıma inip-çıkma gibi bir durum söz konusu ve yollar bozuk ise XL özellikli lastik bakmanızı tavsiye ederim., XL özellikli lastiğin anlamı; mukavemeti ve sağlamlığı/dayanıklılığı arttırılmış ve yanakları ekstra güçlendirilmiş lastik anlamına gelir. Ancak Bridgestone gibi sert lastik ve XL özellik birleşir ise tabiri caiz ise değil cidden o lastik çimentodan yapılmış betondan farkı yoktur., Bridgestone XL bir lastikle 1 senede araç ön takım masrafı açar., Pek çok kişi Bridgestone'nun dayanıklı olduğunu zannediyor 60.000km'de ki bir Bridgestone lastiğin dişlerine baktığınızda en ufak bir aşınma göremezsiniz ancak o lastiğin kauçuğu iflas eder/etmiştir., Lastiğe bakarsınız lastiğin dişleri yepyenidir ama iş frene gelince durmaz., Lastikte aşınma/yıpranma kriteri sadece diş derinliği ile alakalı değildir., ondan daha önemli olan şey kauçuğun kalitesidir., Siz zaten Dunlop'lardan bir şikayetiniz de yokmuş., kendinizin de söylediği gibi suç aslında hatalı rot ayarı yapan kendisine bile saygısı olmayan gerizekalı rot-balansçı denen ahlaksız insanın suçu., Dunlop'un aynı lastiğini bende kullanıyorum aracı alırken üzerinde geldiler., Dunlop orta sertlikte bir lastiktir., Anlattığım bu sebeblerden pert olmayan diğer sağlam Dunlop lastiklerinzin durumunu inceleyin, 45.000km sonrası ne durumdalar bakın ., Zaten hatalı rot ayarı olmasaydı siz bu lastikleri daha 10-15.000km kullanacaktınız, ki toplamda 60.000km dayanmış bir lastik görevini yerine getirmiş emekliye ayrılmasını bekliyordur., Sağlam olan lastiklerinizin incelediğinizde, bu lastikler size 45.000km yol yapmış orta sertlikte bir lastik hakkında size referans verecektir., Sonrasında da buna yani yeniden orta-sert bir lastik şeçimi + XL güçlendirilmiş özellikli bir lastiğin kombinasyonu gözünüzün önüne getirin
Kısacası dişleri zor aşınan bir sert lastik dayanıklı bir lastik demek değildir., Tam tersi toprak ve taş yollarda sert lastik daha fazla yıpranır ve lastiğin hamuru daha fazla hasar görür. bu tip bir lastiği inceledeğinizde parçalanmalara/kopmalara şahit olursunuz.!!
Bu sebebten XL (güçlendirilmiş) ve "orta sertlikteki" bir lastik sizin sorunlarınızın ilacı olacaktır
Bu tipte önerebileceğim marka ve lastiklerden bazıları (orta-sertlikte);
-Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225 45 17 94Y
XL (piyasadaki en iyi lastiklerden biridir., bu lastiği seçerseniz dikkay etmeniz gereken husus; goodyear nedense lastik etiketine lastikte XL özelliği var mı yok mu yazmıyor., bu sebebten lastiği alırken yanak kısmını kontrol ederek yanakta
Reinforced veya
Extra Load yazısı olup olmadığını kontrol etmek gerek buna dikkat..!!)
-Nokian Line 225 45 17 94W
XL (kış lastikleri ile ünlü bu marka aynı zamanda "çok kaliteli" yaz lastikleri de üretir ama nedense ülkemizde nokian 'nın yaz lastiklerini bilmeyenler dışında pek tercih eden olmaz., bundan mıdır acep bilinmez fiyatları da Michelin/Continental gibi markalar göre çok daha uygundur)., Nokian Line serisi XL özellikli bir lastiği 280-290 lira gibi fiyatlara rahatlıkla bulabilirsiniz ve en az Michelin ve Continental kadar iyi bir lastiktir eksiği yok ++ olduğu noktalar vardır.. Dünyanın en iyi kış lastiğini üreten bir markanın yaz lastiğinde kötü/vasat olması zaten söz konusu olamaz..
Aydın'da yolların durumu kötü olmasaydı ve toprak ve taş tipte stabilize yollarda kullanmayacak olsaydınız 1. sırada Continental 'in yeni lastiği Premium Contact 6 'yı önerirdim ancak bu şartlar altında size pek uygun olmayacaktır..
Saygılar..