Karlı havada Zincirden başka bir alternatif var mı?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Orijinalden alıntı:  alos2000
Orijinalden alıntı:  SILVERSHADOW
Orijinalden alıntı:  legolas1020Arkadaslar nihayet kartalkayadan bugun inmeyi basarabildim. Aracta yanan ariza isiklarindan dolayi araci servise goturdum. Siz siz olun bundan sonra araciniza zincir takmayin. Cunku aracin abs kablosu kopnus ve bunun nedenide genellikle zincir takmak oluyormus. Ve butun masraflarda garanti kapsami disinda kaliyormus. Isbatlamalarini istedim. Bir kac cizik gosterdiler. Bunlarin yollardaki taslardan da olabilecegini soyledim.bunun da dis etken oldugunu ve garanti kapsami diainda olduklarini soylediler.

Abd kablosu degistikten sonra direksiyona bakilacak. Ve daha sonrada auto holdun neden calusmadigina bakilacak.

Aracin bi sure serviste kalmasi gerektigini soylediler. Biz de biraktik geldik.
Zincirin gergi aparatları takılmadan kullanılması halinde bu durum gerçekleşebilir.

Davlumbazların parçalanması ya da lastiklerin ve jantların zarar görmesi en iyimser hasardır.

Hidrolik sisteme zarar verdiğini düşünüyorum.

Düşünün ki otoyolda sabit bir hızla ilerlerken tek yönden sürekli esen rüzgâra göre direksiyonun tek yönlü güç uygulanmasına mani olmak için otomatik olarak düzeltme yapacak bir teknolojiden bahsediyorum.

zincir takmak;

uzay gemisine spoiler eklemeye benzer,

yazıktır onca teknoloji ve mühendisliğe zuldür zincire vurmaktır.

Fakat ne kadar zarar verebileceğini hiç yaşanması istenmeyen bu olayla görmüş olduk.

Geçmiş olsun
Peki karda kar lastiği olduğu halde saplandık diyelim.

Ne yapacağız.

Zincir yerine başka öneriniz var mı?
Haklısınız.

Dediğim gibi son derece ilkel ama

Mecburen kullanmak zorundaysanız derin kar veya buzda açıkçası çok fazla seçenek yok.

Mevcut alternatifler:

Fabrika zincir dışında bir alternatif önermiyor.

palet tehlikeli.. (Platik aksam çok soğuklarda donup tuzla buz olabilir o da olmazsa hızla ve dengesiz yıpranır haberiniz olmayabilir.)

Kar çorabı hikaye.. ve de ne kadar güvenilir tartışmalı.

Çivili lastik

7-8 ay kar kalkmayan zemini tamamen buz yollar için ideal. (Bazı avrupa ülkelerinde yasak ama Türkiye'de yasak mı açıkçası bilmiyorum)

*Zincirin lastik veya zincir gergi aparatları takılmadan kullanılması;

*daha kötüsü gergi aparatı olmayan/takılamayan zincir kullanılması;

*Lastik çap ve genişliğine uygun olmayan zincir kullanması;

*195/65 R15 veya 195 / 70 R15 veya 195/60 R16 ya da  205/55 R16  üzerindeki jant ve lastik ölçülerinde zincir kullanılması.

*belirlenen hız sınırının üzerinde kullanılması;

*Kimi zaman kar kimi zaman asfalt olan yolda kullanılması;

*Yıpranmış zincir kullanılması;

*Kalite standartlarına uygun olmayan  zincir kullanılması

Naçizane önerilerim:

1. havalar uygunken bir kaç kez tak çıkart yaparak pratik yapılması.

2. İnternetten sırf ucuz diye veya bu pahalıdır demek ki iyisidir mantığını terk ederek bilinçli bir tüketici olarak satın almak.

3 Mutlaka aracınızda ellerinizin zincire yapışmasını istemiyorsanız su geçirmez kayak eldivenlerinden ve zincir takana kadar iliklerinize kadar ıslanmamak için amerikan panço bulundurmak.

Bizde yok ama Alman konfigüratörde tavsiye edilen SNOX marka zincirler şunlar:buraya tıklayarak görebilirsiniz.

burada kendi sitesindeki tanıtımı:

http://www.etrailer.com/Tire-Chains/Pewag/PWSXV600.html[link=[URL="http://www.etrailer.com/Tire-Chains/Pewag/PWSXV600.html"]http://www.etrailer.com/Tire-Chains/Pewag/PWSXV600.html[/URL]]Buradaki videoyu izlemenizi öneririm.[/link]



Mümkün olsa işte bu tam çözüm...

Fakat şimdilik sadece kamyonet ve SUV'lar için uygulama yapılıyor.



 
Arkadaslar kış lastiğimizi taktık fakat yoğun karlı yada buzlu bölgeler için tedbir amaçlı olarak hangisi bulundurulmalı sizce?

İnternette arastırdığım kadarıyla;

-- zincir takarken yada koptuğunda araca zarar veriyor + zahmetli

-- palet daha pratik fakat dayanıklı değil deniliyor

-- corap ise güncel ve en pratik çözüm ama yırtılma ve çıkma sorunları var..

Epeyce kafam karıştı

 
alper32 dedi:
Arkadaslar kış lastiğimizi taktık fakat yoğun karlı yada buzlu bölgeler için tedbir amaçlı olarak hangisi bulundurulmalı sizce?

İnternette arastırdığım kadarıyla;

-- zincir takarken yada koptuğunda araca zarar veriyor + zahmetli

-- palet daha pratik fakat dayanıklı değil deniliyor

-- corap ise güncel ve en pratik çözüm ama yırtılma ve çıkma sorunları var..

Epeyce kafam karıştı
 
@yusuf en garanti çözüm gibi görünüyor zincir lakin lastiğe ve araca zarar verdiği söyleniyor. Ayrıca ESP sistemi olan araçlara da önermiyolar
 
zincir karlı buzlu yoda neden zarar versin ki düz asfaltta kullanırsanız eyvallah.

 
alper32 dedi:
@silvershadow

Harika açıklamışsınız, karışıklığa sebep olmaması için bu başlığı silmenizi rica ediyorum.
Değerli Hocam;

Teşekkür ederim

Bilgi paylaşımı olabilecekleri asıl konu ile birleştirdim Hocam

 
Nihayetinde koçtaştan zincir aldım. Umarım ihtiyaç olmaz..

 
selam arkadaşlar,

geçtiğimiz sene dikmen tarafına yolum düşmüştü, bir sağlık ocağı ya da ne olduğunu tam hatırlayamadığım bir binanın önünde tekerlekleri aynı bununki gibi olan bir araç vardı.

http://hizliresim.com/ZDpXzo

Ankara'nın kuru soğuğunu ve kışını bilenler vardır. Demek ki Dikmen tarafında epey ihtiyaç duyuluyor bu tarz bir çözüme.

 
Pazar günü Sivas'a gideceğim arabayla. Benim arabada zincir var fakat güvenlik konusunda tek hava yastığı dışında bir donanım bulundurmadığı için Golf'le gideceğim büyük ihtimal.

Benim araçta ki zincire baktım, uygun olduğu ölçüler arasında 205 55 R15 ölçüleri de var, Golfün lastikler 205 55 R16, zincir bu lastiğe uymaz mı

 
fcsrn dedi:
Pazar günü Sivas'a gideceğim arabayla. Benim arabada zincir var fakat güvenlik konusunda tek hava yastığı dışında bir donanım bulundurmadığı için Golf'le gideceğim büyük ihtimal.

Benim araçta ki zincire baktım, uygun olduğu ölçüler arasında 205 55 R15 ölçüleri de var, Golfün lastikler 205 55 R16, zincir bu lastiğe uymaz mı
Büyük ihtimalle uymaz, fakat şu anda kar yok sivasta güzergahta sıkıntı olacağını sanmıyorum. Kar lastiği yeterli olur.

 


Geri
Üst Alt