silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Haklısınız.Orijinalden alıntı: alos2000
Peki karda kar lastiği olduğu halde saplandık diyelim.Orijinalden alıntı: SILVERSHADOW
Zincirin gergi aparatları takılmadan kullanılması halinde bu durum gerçekleşebilir.Orijinalden alıntı: legolas1020Arkadaslar nihayet kartalkayadan bugun inmeyi basarabildim. Aracta yanan ariza isiklarindan dolayi araci servise goturdum. Siz siz olun bundan sonra araciniza zincir takmayin. Cunku aracin abs kablosu kopnus ve bunun nedenide genellikle zincir takmak oluyormus. Ve butun masraflarda garanti kapsami disinda kaliyormus. Isbatlamalarini istedim. Bir kac cizik gosterdiler. Bunlarin yollardaki taslardan da olabilecegini soyledim.bunun da dis etken oldugunu ve garanti kapsami diainda olduklarini soylediler.
Abd kablosu degistikten sonra direksiyona bakilacak. Ve daha sonrada auto holdun neden calusmadigina bakilacak.
Aracin bi sure serviste kalmasi gerektigini soylediler. Biz de biraktik geldik.
Davlumbazların parçalanması ya da lastiklerin ve jantların zarar görmesi en iyimser hasardır.
Hidrolik sisteme zarar verdiğini düşünüyorum.
Düşünün ki otoyolda sabit bir hızla ilerlerken tek yönden sürekli esen rüzgâra göre direksiyonun tek yönlü güç uygulanmasına mani olmak için otomatik olarak düzeltme yapacak bir teknolojiden bahsediyorum.
zincir takmak;
uzay gemisine spoiler eklemeye benzer,
yazıktır onca teknoloji ve mühendisliğe zuldür zincire vurmaktır.
Fakat ne kadar zarar verebileceğini hiç yaşanması istenmeyen bu olayla görmüş olduk.
Geçmiş olsun
Ne yapacağız.
Zincir yerine başka öneriniz var mı?
Dediğim gibi son derece ilkel ama
Mecburen kullanmak zorundaysanız derin kar veya buzda açıkçası çok fazla seçenek yok.
Mevcut alternatifler:
Fabrika zincir dışında bir alternatif önermiyor.
palet tehlikeli.. (Platik aksam çok soğuklarda donup tuzla buz olabilir o da olmazsa hızla ve dengesiz yıpranır haberiniz olmayabilir.)
Kar çorabı hikaye.. ve de ne kadar güvenilir tartışmalı.
Çivili lastik
7-8 ay kar kalkmayan zemini tamamen buz yollar için ideal. (Bazı avrupa ülkelerinde yasak ama Türkiye'de yasak mı açıkçası bilmiyorum)
*Zincirin lastik veya zincir gergi aparatları takılmadan kullanılması;
*daha kötüsü gergi aparatı olmayan/takılamayan zincir kullanılması;
*Lastik çap ve genişliğine uygun olmayan zincir kullanması;
*195/65 R15 veya 195 / 70 R15 veya 195/60 R16 ya da 205/55 R16 üzerindeki jant ve lastik ölçülerinde zincir kullanılması.
*belirlenen hız sınırının üzerinde kullanılması;
*Kimi zaman kar kimi zaman asfalt olan yolda kullanılması;
*Yıpranmış zincir kullanılması;
*Kalite standartlarına uygun olmayan zincir kullanılması
Naçizane önerilerim:
1. havalar uygunken bir kaç kez tak çıkart yaparak pratik yapılması.
2. İnternetten sırf ucuz diye veya bu pahalıdır demek ki iyisidir mantığını terk ederek bilinçli bir tüketici olarak satın almak.
3 Mutlaka aracınızda ellerinizin zincire yapışmasını istemiyorsanız su geçirmez kayak eldivenlerinden ve zincir takana kadar iliklerinize kadar ıslanmamak için amerikan panço bulundurmak.
Bizde yok ama Alman konfigüratörde tavsiye edilen SNOX marka zincirler şunlar:buraya tıklayarak görebilirsiniz.
burada kendi sitesindeki tanıtımı:
http://www.etrailer.com/Tire-Chains/Pewag/PWSXV600.html[link=[URL="http://www.etrailer.com/Tire-Chains/Pewag/PWSXV600.html"]http://www.etrailer.com/Tire-Chains/Pewag/PWSXV600.html[/URL]]Buradaki videoyu izlemenizi öneririm.[/link]
Mümkün olsa işte bu tam çözüm...
Fakat şimdilik sadece kamyonet ve SUV'lar için uygulama yapılıyor.