Akü Değişimi Hakkında


Not ettim hocam bu bilgileri teşekkürler :)

 

Hocam ürünün resmi  :)
Hocam bu yurtdışı üretimi :) hayırlı olsun.. yalnız bu aküyü araca tanıtma işi bayaa bi can sıkıcı s=sessizlik Alt tarafı bir akü yani tv kumadası pilinden farkı yok bildiğin pil işte bunu bile dallandırıp budaklandırıyorlar.., biraz araştırdımda yapmaya kalksan bayaa bi çetrefilli., aküyü servisten alsan serviste bile bu işten anlayan biri olacağını pek zannetmiyorum., olsa bile uğraşırlar mı muamma

@yusuf



 
Hocam bu yurtdışı üretimi [emoji4] hayırlı olsun.. yalnız bu aküyü araca tanıtma işi bayaa bi can sıkıcı
Alt tarafı bir akü yani tv kumadası pilinden farkı yok bildiğin pil işte bunu bile dallandırıp budaklandırıyorlar.., biraz araştırdımda yapmaya kalksan bayaa bi çetrefilli., aküyü servisten alsan serviste bile bu işten anlayan biri olacağını pek zannetmiyorum., olsa bile uğraşırlar mı muamma
[mention=2]yusuf[/mention]
https://www.youtube.com/embed/IJAScg6JrYI?feature=oembed  
[/URL]
yapılır hocam zor değilmiş



Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
On 04.11.2017 at 04:25, forzaGilles yazdı:

Hocam bu yurtdışı üretimi :) hayırlı olsun.. yalnız bu aküyü araca tanıtma işi bayaa bi can sıkıcı s=sessizlik Alt tarafı bir akü yani tv kumadası pilinden farkı yok bildiğin pil işte bunu bile dallandırıp budaklandırıyorlar.., biraz araştırdımda yapmaya kalksan bayaa bi çetrefilli., aküyü servisten alsan serviste bile bu işten anlayan biri olacağını pek zannetmiyorum., olsa bile uğraşırlar mı muamma

@yusuf

hocam şimdi ekstra olarak bir kodlama mı yapılması gerekmektedir,bu işlerden anlamadığım için soruyorum kusura bakmayın. :000054-medium:

 
@forzaGilles 

Her akü değişiminde kodlama şart mı? Birkaç akücüye sordum biz yapmıyoruz takımca sıkıntı olmuyor dediler. Ayrıca bu kodlama sistemine nerden ve nasıl giriliyor 

 
@forzaGilles 

Her akü değişiminde kodlama şart mı? Birkaç akücüye sordum biz yapmıyoruz takımca sıkıntı olmuyor dediler. Ayrıca bu kodlama sistemine nerden ve nasıl giriliyor 
Sıkıntı olmaz akü görevini yerine getirir ancak yeni akünün üzerinde ki kodları araca tanıtmazsanız akü olması gerektiğinden daha çabuk bitecektir., yeni nesil araçlarda kullanılan akülerde (bms) Battery Management System/akü yönetim sistemi denilen aküyü verimli kullanmaya yarayan bir mikro işletim sistemi mevcuttur., bu sistem araç ile akünün birbiriyle koordineli şekilde çalışarak aküden en verimli şekilde faydalanılmasını sağlar., sistem bir bölgeye artık beslemenin ihtiyacı olmadığı anladığında o bölgenin enerjisini keser bu şekilde akü ihtiyaç olan diğer bölgelere daha rahat besler., vs. gibi açıklayabiliriz., yeni akü sisteme tanıtılmazsa ne olur çok basit akü normal bir aküden farkı kalmaz eski üsül çalışır., daha çabuk ömrünü yer

 
@Pufudak dışardan akü almayı planlıyorsanız alacağınız akü için aracınızın aküsüne bakınız o na uygun akü alınız., araçta EFB veya AGM hangi tip akü varsa onu alınız., ancak nedense yerli akü lerde bu BEM Code denilen kodlar bulunmuyor., kodlamayı yaptırmak istiyorsanız ya servisten alıcaksınız aküyü yada dışardan varta, bosch gibi aküleri tercih etmeniz gerekir

 
2013 1.2 tsi aracımdaki akü ömrünü doldurmak üzere. Soğukların etkisiyle Sabahları start stop devreye girmiyor. Akü durumu da yol sonunda baktığımda yüzde 70 çıkıyor.

Aracın üzerindeki akünün hiç etiketi yok marka model amper vb bilgiler yazdığı bir yer bulamadım. Etiket sökülme izi falan da yok. 

Servis kayıtlarına da baktım akü değişmemiş daha önce hiç. 6. yılı çok iyi bile dayanmış 

Varta sitesinden aracın model yıl bilgileri girdiğimde varta 60 ah blue dynamic efb öneriyor. Bu modeli almayı düşünüyorum. 

Aracı nerdeyse frene basmadan sürekli vites küçülterek kullanıyorum diyebilirim. Fren enerjisi geri kazanımından faydalandığım pek söylenemez.

AGM nin en büyük avantajının efb ye göre ömrünün uzun olması. 

Bir de bu kodlama olayını yapmadan devam edenlerde bir sıkıntı oldu mu merak ediyorum. Sanıyorum ki buralarda o kodlamayı yapabilecek firma yoktur

Efb için 577 lira

Agm için 769 lira fiyatlar var. 

Aslında 200 tl farka değebilir diye de düşünmüyor değilim 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kysr038 aracınız üzerinde hangi tip akü varsa onla devam etmeniz gerekiyor, efb ile agm farklı teknolojiler. Sorun yaşayabilirsiniz yoksa. 

Varta pahalı geldiyse diğer markalara da bakabilirsiniz, İnci aküyü geçen bir sitede 400 liraya gördüm, efb özellikli. Tarihi de yeniydi. 

 
2013 1.2 tsi aracımdaki akü ömrünü doldurmak üzere. Soğukların etkisiyle Sabahları start stop devreye girmiyor. Akü durumu da yol sonunda baktığımda yüzde 70 çıkıyor.

Aracın üzerindeki akünün hiç etiketi yok marka model amper vb bilgiler yazdığı bir yer bulamadım. Etiket sökülme izi falan da yok. 

Servis kayıtlarına da baktım akü değişmemiş daha önce hiç. 6. yılı çok iyi bile dayanmış 

Varta sitesinden aracın model yıl bilgileri girdiğimde varta 60 ah blue dynamic efb öneriyor. Bu modeli almayı düşünüyorum. 

Aracı nerdeyse frene basmadan sürekli vites küçülterek kullanıyorum diyebilirim. Fren enerjisi geri kazanımından faydalandığım pek söylenemez.

AGM nin en büyük avantajının efb ye göre ömrünün uzun olması. 

Bir de bu kodlama olayını yapmadan devam edenlerde bir sıkıntı oldu mu merak ediyorum. Sanıyorum ki buralarda o kodlamayı yapabilecek firma yoktur

Efb için 577 lira

Agm için 769 lira fiyatlar var. 

Aslında 200 tl farka değebilir diye de düşünmüyor değilim 
Mutlaka akünün üzerinde marka, model, amper bilgileri yazan etiket olmalı., olmaması mümkün değil., Yok ise bir şekilde daha önce aküye müdahale edilmiştir., start-stop ‘un devreye girebilmesi için pek çok kriter var., yani niye girmedi diye hemen aküye bağlamayın., Kullanım klavuzun da star-stop un devreye girebilmesi için detaylı madde made açıklaması yazmaktadır., 

TSI motorlarda EFB akü kullanılıyor., Varta sitesinin önediği aküyü değilde., aracın aküsüne en yakın değerleri olan aküyü almalısınız

 
2016 1.2Tsi midline manuel aracım üzerinde orjinal ispanyol akü cortladı. Az önce ensa diye 2 sene garantili bir akü takıldı. Start stop desteği yok ama olmak zorunda olmadığını öğrendim. Sanırım akü aç kapadan biraz ömrü kısalacak bu yüzden zaten azalmıyornu. Bu arada; teyp şifresi sordu o ne dedim elektrikçiye. Kod girmek gerek dedi ama bilmeyince akü kutupbaşlarını sökünce elektriğin kesilmesine engel oldu başka bir akü ile elektrik sağladı böylecre kesintisiz enerji olduğundan elektrik kesilmiş ve kod girmek şartı kalmadı. Işık falan hiç yanmadı. Üzerinden çıkan 59A taktığı 75A. 460TL verdim. Şu an sorun yok

 
2016 1.2Tsi midline manuel aracım üzerinde orjinal ispanyol akü cortladı. Az önce ensa diye 2 sene garantili bir akü takıldı. Start stop desteği yok ama olmak zorunda olmadığını öğrendim. Sanırım akü aç kapadan biraz ömrü kısalacak bu yüzden zaten azalmıyornu. Bu arada; teyp şifresi sordu o ne dedim elektrikçiye. Kod girmek gerek dedi ama bilmeyince akü kutupbaşlarını sökünce elektriğin kesilmesine engel oldu başka bir akü ile elektrik sağladı böylecre kesintisiz enerji olduğundan elektrik kesilmiş ve kod girmek şartı kalmadı. Işık falan hiç yanmadı. Üzerinden çıkan 59A taktığı 75A. 460TL verdim. Şu an sorun yok
Keşke start stop lu akü alsa idiniz 550 lira civarında varta efb 60 amper işinizi görür idi. 

75 amper aküye ihtiyaç yok Ancak efb özelliği olmalı idi. Umarım ilerde start stop dan dolayı elektriksel bir problem yaşamazsınız. 

Yakın zamanda akü almak isteyen bir tanıdığınız olursa elinizdeki aküyü ona verip, efb yazan bir akü tercihinde bulunmanız ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamak adına daha sağlıklı olur. 

 
2016 1.2Tsi midline manuel aracım üzerinde orjinal ispanyol akü cortladı. Az önce ensa diye 2 sene garantili bir akü takıldı. Start stop desteği yok ama olmak zorunda olmadığını öğrendim. Sanırım akü aç kapadan biraz ömrü kısalacak bu yüzden zaten azalmıyornu. Bu arada; teyp şifresi sordu o ne dedim elektrikçiye. Kod girmek gerek dedi ama bilmeyince akü kutupbaşlarını sökünce elektriğin kesilmesine engel oldu başka bir akü ile elektrik sağladı böylecre kesintisiz enerji olduğundan elektrik kesilmiş ve kod girmek şartı kalmadı. Işık falan hiç yanmadı. Üzerinden çıkan 59A taktığı 75A. 460TL verdim. Şu an sorun yok
Hatalı bir iş yaptığınızın farkındasınız umarım o aküler sadece start stop değil fren geri kazanım içinde kullanılıyor normal akü kullanılsa adamlar kullanım kılavuzunda yazar...bence risk aldınız belki birşey olmaz ama olma ihtimalide çok çok fazla

 


Geri
Üst Alt