forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,327
- Tepkime puanı
- 8,795
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Ek kalemler için konuşacak olursam;aracım 2017 model 1.4 tsi dsg golf 7.5, 65 bin km'de.
yetkili servisten(muğla) fiyat istedim hava ve polen filtresi olmamasına ragmen cektikleri sözde indirimli fiyat: 6782 TL.
60 km'yi gectigi icin ek olarak:
buji degisimi
V kayışı degisimi
şanzıman yagı degisimi var
simdiye kadar bakımları hep yetkilide yaptırdım dsg iyi niyet garantisi muhabbetine. sizce bu ek bakımların vakti dogru mudur, bilgisi bir arkadas aydınlatırsa sevinirim, bir de sunroof bakımını kaç yılda bir önerirsiniz? tşk.
Ekli dosyayı görüntüle 66746
-Buji değişim zamanı gelmiş dedikleri doğru. Bazı arkadaşlar bujileri dışarda değiştir yoluna gidiyor, bana göre yanlış yapıyorlar çünkü bujiyi serviste değiştirmekle dışarda değiştirmek arasında maliyet olarak çok cuzi küçük fark oluşuyor veya aynı fiyata denk geliyor,
Aracınız 6 yaşında ve şuan aracınız 6 yaşında olduğu için (bakımlar ve tüm yedek parçalar ve işçilikte) %25 zubizu indirimi hakkınız mevcuttur, Yani yapılacak bu indirimle dışarda buji alıp sanayide değiştirmenin hiç bir anlamı kalmıyor, Seneye bu indirim hakkınız araç 7 yaşını doldurğı vakit %30 olarak uygulanır. Dışardan alınan bujilerde herhangi bir üretim hatası, arıza veya seramik yüzeyinde bir çatlak olsa muhattap olacak kimseyi bulamazsınız, ancak yetkili serviste değişen tüm parçalar 2 yıl garantilidir.
-V kayışı +kayış gergi makarası için (normal şartlarda bu parçaların bu kadar kısa sürede değişimine gerek yoktur, daha aracın kaputunu açmadan değişecek demeleri yanlış..!! kayış ve kayış gergi makarası kontrol edilir, istisnai durumlar harici bu kadar kısa sürede bu 2 parçanın değişmemesi gerekir, (parçalarda sıkıntı yoksa 80-90 bin km’de değiştirin.)
-DSG şanzıman yağı;
VW AG bünyesindeki VW/Audi/Seat/Skoda (Golf Mk7 ve Mk7,5 dahil) tüm kuru kavramalı DSG şanzımanlı araçlarda servisler son 7-8 senedir, DSG şanzıman yağının (life time) yani ömürlük olduğunu iddaa ediyorlardı, Elbette ister manuel şanzıman olsun isterse de otomatik şanzıman olsun herhangi bir sıvının ömürlük olması fiziğe aykırı bir durum ama iddea ‘ları bu yöndeydi,
Geçmişte servisler sadece ıslak kavramalı DSG ‘lerin yağlarını değiştiriyorlardı, aslında ıslak veya kuru kavrama ikisinde de yağ mevcut sadece ıslak olan da daha fazla yağ bulunuyor,
(Kuru kavrama DSG ‘den devam ediyorum);
Burada küçük bir hile söz konusu, işin aslı otomobil üreticileri araçların ömrünü 10 yıl olarak belirledikleri için, ve yedek parça tedarik etme zorunlulukları da 10 yıl olduğu için, sonrasında onlara göre aracın hurdaya ayrılması istenmekte, şanzıman yağını da bu sebebten ömürlük diyorlar, yani yağ 10 yıl süre boyunca ömürlük oluyor Ancak ne hikmetse bir süredir bu yanlış olan söylemlerinden vazgeçmiş durumdalar.,
Manuel şanzımanlar da bile şanzıman yağının belirli zaman aralıkların da (70-80 bin km) bir değişmesi gerekir, Dünya ‘da hiç bir sıvının ömürlük olması söz konusu değildir.!
(Kendi görüşüm);
60-70 bin km dsg şanzıman yağının değişimi için iyi bir süredir, Evet DSG şanzıman yağı çok ucuz bir sıvı değildir ancak DSG ‘nin ömrünü uzatması açısından oldukça yararı olacaktır, şuan herhangi bir DSG arızası onarımı minimum 15-20 liradan başlıyor ve arızanın durumuna göre x3 veya 4 katı artabiliyor,
Ancak aracın ilk sahibi iseniz, aracı sakin kullanan, yüksek hız ve yüksek devirlerde kullanmıyorsanız, ve aracı yakın zamanda satmayı düşünmüyorsanız, şanzıman yağı değişimini seneye erteleyebilirsiniz, aksi durumlarda ise değiştirmenizi öneririm. Ve ilaveten en geç 2 sene sonrası için de mekantronik yağının da değiştirilmesi yararınıza olur, mekatronikte kullanılan yağ aslında basit bir (hidrolik yağı) olduğu için pahalı bir sıvı değildir, ve mekatroniğin kapasitesi de az olduğu için (1 Lt.) cebinizi zorlamayacaktır.
Aslında en sağlıklı yöntem; dsg şanzıman yağını değiştirmek, Ve mekatronik için de önce mekatronik yağının içinde çalışan gevşeyen tüpün sıkılıp (bunlarda kroniktir tüp bir süre sonra gevşer, sonrasında çok ciddi 30-40 bin tl. onarım masrafları açar), önce sıvının içinde çalışan gevşeyen basınç tüpünün sıkılıp sonrasında yeni yağ dolumu yapılması en sağlıklı en doğru yöntemdir.
Hava filtresi ve Polen filtresi;
Bu 2 filtre eskiden (geçen seneye kadar) her sene değiştirirlerdi, müşteriye ekstra maliyet bindirip kaçırmamak için şimdi 2 senede bir değiştiriyorlar, filtreleri değiştirmiyorlar ama bakım fiyatının içinde şişirilmiş olarak yansıtıyorlar.,
Hava filtresi; servis artık 2 senede bir değiştiriyor ama size senede bir değiştirin, basit bir tornavida yardımıyla kendiniz de değiştirebilirsiniz, filtreyi servisten 3 katı vererek almanıza da gerek yok, şuan kaliteli Mann marka hava filtresi 250 tl.
Polen filtresi değişimi tamamen sizin keyfinize kalmış, bazısı 6 ay da bir değiştirir, bazıları olması gerektiği gibi sene de bir değiştirir. poleni değiştirmek çok kolay, kaliteli polen filtreleri 150-300 tl. arası dışardan alabilirsiniz.