Güncel Bakım Masrafları



bir kaç video izledim yapamayacağım bir iş değil yapabileceğime inanıyorum. Servise götürdüğümde hiç 1lt mazot falan götürdüğümü hatırlamıyorum bu arada.

@Savatage üstadım bu seviye iyi mi 5 dkkdır böyle
Seviye idare eder, bir daha ki sefere çok az daha ilave ediniz.,

Önemli not: bu işlemi yaparken yani —>yeni mazot ilavesi yaparken filtrenin (kenarlarındaki boşluklardan) ilave yapınız., kesinlikle ortadaki (yeşil deliğin) oradan mazot ilavesi yapmayınız..!! ve filtre değişimlerinde kazanın kapağını kapatmadan önce filtrenin contasını elinizle hafiften mazot ile ıslatınız, bu sayede conta daha iyi sızdırmaklık sağlar.

(Bir önceki mesajınızın yanıtı);
Yakıt filtre kazanının kapağını açtığınız an da yakıt hattına hava girer, servis için bu bir sıkıntı değildir, çünkü bilgisayar yardımıyla depodaki (düşük basınç yakıt pompasını) aktif edip sistemdeki havayı tahliye ederler,

Ancak sizin böyle bir imkanınız olmadığı için yakıt hattında hava kalmış olacak, ve yakıt hattında hava varken aracı çalıştırmaya çalıştığınız an da sistemde hava olduğu için yüksek basınç pompasının ve enjektörlere ciddi zararlar verebilirsiniz, sistemde hava olması yüzünden yakıt akışı sağlıklı bir şekilde sağlanamadığı için bunu aracın zor çalışmasından da anlarsınız,

Bu talimatlara uyulmadan yapılan filtre değişimi size ciddi onarım maliyeti olarak geri döner ve —>yüksek basınç pompası ve enjektörler aşırı pahalı parçalar olduğu için ciddi onarım maliyetleri ile karşı karşıya kalabilirsiniz,

Bunu önlemek için öncelikle filtre kazanındaki kirli mazotu (mama tipi şırınga) ile çekip, kazanın içini bir bez yardımıyla temizlenikten sonra, kazanın yarısına kadar yeni mazot ilavesi yapınız, sonrasında yeni filtreyi taktıktan sonra bir süre (filtrenin mazotu emmesini) beklemeniz, devamında kazanın üst çizgisine kadar (filtrenin kenarlarındaki boşluklardan) mazot ilavesine devam edip, tekrardan filtrenin mazotu emmesini bekleyerek, finalde kazanı full doldurarak işlemi sonlandırmanız gerekir, kazanın full doldurun ama taşmaya yakın az miktar kalınca yakıt ilavesini bitirip kapağı kapatıp, vidaları sıkıp işlemi sonladırın,

-Peki kazanın içindeki eski mazotu neden şırında ile çekiyoruz..? çünkü kazanın içindeki eski yakıtta., filtrenin süzdüğü çer-çöp pislikler vs.. yüzünden zamanla kontaminasyona uğrayıp kirleniyor, ve kazanın içindeki o kirliliği/atık maddeleri temizlemenin başka bir yolu olmadığı için siz kendiniz temizlemediğiniz sürecek orada kalmaya devam edecek ve yeni taktığınız yakıt filtresinin normalden daha çabuk kirlenmesine yol açacaktır,

İşlemi anlattığım gibi bu şekilde yaparsanız aracın zorlanmadan hemen çalıştığını ve bu sayede yüksek basınç pompasına ve enjektörlere zarar vermemiş olursunuz,

Sanayide çoğu usta bunu yapmadığı için aracın motoru can çekişe çekişe defalarca marş yapa yapa çalıştırdıkları için motorun canını alıyorlar, hatta bazıları abi bu araçlarda kontağı 1-2 kez aç-kapa aç-kapa yaparak yakıt pompası aktif oluyor, bu şekilde sistemde hava kalmıyor gibi bilmiş cümleler kurabilir, bu söylemleri dikkate almayınız çünkü 2009 sonrası üretilen VW grubu araçlarda bu özellik kaldırımıştır, yani kontağı açtığızda düşük basınç pompası devreye girmez.!! Eski modellerde olan bu özelliği fabrika artık kaldırdı.!!

Sanal ortamda izlediğiniz videoların %70‘inde bu işlemi hatalı yapıyorlar.
 
Merhabalar benimde 2014 model 1.4 tsi 82 bindeki aracın yıldan dolayı bakım süresi geldi.Acaba Necati ustada (Kaygusuz Oto da) bakım sarf ürünleri var mıdır?Bilgisi olan var mı?
 
arka amortisor degisimi icin
2015 model 1.4 tsi
 

Ekli dosyalar

  • BE39B620-B965-4EAE-8625-C1349980C8A5.png
    BE39B620-B965-4EAE-8625-C1349980C8A5.png
    304.5 KB · Görüntüleme: 119
Seviye idare eder, bir daha ki sefere çok az daha ilave ediniz.,

Önemli not: bu işlemi yaparken yani —>yeni mazot ilavesi yaparken filtrenin (kenarlarındaki boşluklardan) ilave yapınız., kesinlikle ortadaki (yeşil deliğin) oradan mazot ilavesi yapmayınız..!! ve filtre değişimlerinde kazanın kapağını kapatmadan önce filtrenin contasını elinizle hafiften mazot ile ıslatınız, bu sayede conta daha iyi sızdırmaklık sağlar.

(Bir önceki mesajınızın yanıtı);
Yakıt filtre kazanının kapağını açtığınız an da yakıt hattına hava girer, servis için bu bir sıkıntı değildir, çünkü bilgisayar yardımıyla depodaki (düşük basınç yakıt pompasını) aktif edip sistemdeki havayı tahliye ederler,

Ancak sizin böyle bir imkanınız olmadığı için yakıt hattında hava kalmış olacak, ve yakıt hattında hava varken aracı çalıştırmaya çalıştığınız an da sistemde hava olduğu için yüksek basınç pompasının ve enjektörlere ciddi zararlar verebilirsiniz, sistemde hava olması yüzünden yakıt akışı sağlıklı bir şekilde sağlanamadığı için bunu aracın zor çalışmasından da anlarsınız,

Bu talimatlara uyulmadan yapılan filtre değişimi size ciddi onarım maliyeti olarak geri döner ve —>yüksek basınç pompası ve enjektörler aşırı pahalı parçalar olduğu için ciddi onarım maliyetleri ile karşı karşıya kalabilirsiniz,

Bunu önlemek için öncelikle filtre kazanındaki kirli mazotu (mama tipi şırınga) ile çekip, kazanın içini bir bez yardımıyla temizlenikten sonra, kazanın yarısına kadar yeni mazot ilavesi yapınız, sonrasında yeni filtreyi taktıktan sonra bir süre (filtrenin mazotu emmesini) beklemeniz, devamında kazanın üst çizgisine kadar (filtrenin kenarlarındaki boşluklardan) mazot ilavesine devam edip, tekrardan filtrenin mazotu emmesini bekleyerek, finalde kazanı full doldurarak işlemi sonlandırmanız gerekir, kazanın full doldurun ama taşmaya yakın az miktar kalınca yakıt ilavesini bitirip kapağı kapatıp, vidaları sıkıp işlemi sonladırın,

-Peki kazanın içindeki eski mazotu neden şırında ile çekiyoruz..? çünkü kazanın içindeki eski yakıtta., filtrenin süzdüğü çer-çöp pislikler vs.. yüzünden zamanla kontaminasyona uğrayıp kirleniyor, ve kazanın içindeki o kirliliği/atık maddeleri temizlemenin başka bir yolu olmadığı için siz kendiniz temizlemediğiniz sürecek orada kalmaya devam edecek ve yeni taktığınız yakıt filtresinin normalden daha çabuk kirlenmesine yol açacaktır,

İşlemi anlattığım gibi bu şekilde yaparsanız aracın zorlanmadan hemen çalıştığını ve bu sayede yüksek basınç pompasına ve enjektörlere zarar vermemiş olursunuz,

Sanayide çoğu usta bunu yapmadığı için aracın motoru can çekişe çekişe defalarca marş yapa yapa çalıştırdıkları için motorun canını alıyorlar, hatta bazıları abi bu araçlarda kontağı 1-2 kez aç-kapa aç-kapa yaparak yakıt pompası aktif oluyor, bu şekilde sistemde hava kalmıyor gibi bilmiş cümleler kurabilir, bu söylemleri dikkate almayınız çünkü 2009 sonrası üretilen VW grubu araçlarda bu özellik kaldırımıştır, yani kontağı açtığızda düşük basınç pompası devreye girmez.!! Eski modellerde olan bu özelliği fabrika artık kaldırdı.!!

Sanal ortamda izlediğiniz videoların %70‘inde bu işlemi hatalı yapıyorlar.
bi yerde okumuştum kontağı 10 defa kapat aç demişti 3 dkk bekle diyordu ben bu seviyeye kadar mazot doldurup öyle yaptım araç tek marşta çalıştı hiç bir sorun yok şuanda.
 
bi yerde okumuştum kontağı 10 defa kapat aç demişti 3 dkk bekle diyordu ben bu seviyeye kadar mazot doldurup öyle yaptım araç tek marşta çalıştı hiç bir sorun yok şuanda.
Dediğim gibi artık o ozelliği kaldırdılar, tek marşta çalıştı çünkü doğru bir uygulama yaptınız.
 
arka amortisor degisimi icin
2015 model 1.4 tsi
Hayırlı olsun Kürşat Hocam, belirgin şikayetleriniz mi vardı amortisör ile ilgili ? yoksa serviste yada bakımda tespit mi ettiler.
Neden soruyorum. 2013 aracım 100 bin km yi geçtiği için ön arka amortisör salıncak vb özetle yürüyen aksamın değişim zamanını kestirmeye çalışıyorum.
 
@Savatage üstadım bu seviye iyi mi 5 dkkdır böyle
@forzaGilles in dedigi gibi
5 dakika bekledikten sonra sarı ile isaretledigim alanda biraz daha mazot olması bir daha ki sefere daha garantili olacaktır.
Önemli olan hava yaptırmayacak sekilde tek marsda calışması (zaten çalısmış.

Elimde 1 haziranda degismeyi bekleyen sıfır mazot filtresi oldugu icin,
Tam yandan,,,,, olması gereken seviye çizgisi resmini de ekliyorum




IMG_20230515_211747.jpgIMG_20230515_210938.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230515_210938.jpg
    IMG_20230515_210938.jpg
    224.2 KB · Görüntüleme: 3
Hayırlı olsun Kürşat Hocam, belirgin şikayetleriniz mi vardı amortisör ile ilgili ? yoksa serviste yada bakımda tespit mi ettiler.
Neden soruyorum. 2013 aracım 100 bin km yi geçtiği için ön arka amortisör salıncak vb özetle yürüyen aksamın değişim zamanını kestirmeye çalışıyorum.
Hocam arac virajlarda arkadan savurmaya baslamisti, dalma yapiyordu, liftte yag kacagi cok fazla dediler komple alt takim kontrolunde salincak burclari da degisirse hicbir seyi kalmaz hersey saglam dediler,
sase numarasini verdigimde arka amortisorlerin koduna gore parcacilarda amortisor yok dendi, serviste dogustan getirtti
 
Golf 8 1.0 etsi aracım için 1. Bakım teklifi aldım. İskontolu 3 bin fiyat verdiler. Ama hava ve polen filtresi yok. Sorduğumda Almanyadan 2. bakımda değiştirilebilir görüşü verildiğini söyledi servis. Konu hakkında bilgisi olan var mı?

*Düzeltme
Bakım kataloğunda 15 bin km de kontrolü gerekirse değişimi yazıyormuş.
 
Son düzenleme:
golf 1.4tsi dsg, 60 bin bakımı. ek olarak buji degisimi.
dsg ve v kayıs degisimini seneye erteledim.
hava ve polen filtresini kendim takacagım.
 

Ekli dosyalar

  • golf 2023 bakım.PNG
    golf 2023 bakım.PNG
    85.4 KB · Görüntüleme: 103
Yetikili servislerin zihniyeti??

Hergün,,

Aksam yatarken tok karına bi apranax

Sabah kalkınca bi parol

Baş agrısına başın ağrımadan çözüm.


60 bin de V kayışı
Tsi 120 binde triger
2. Yıl alalacele fren hidroligi
2 yılda bir sunroof temizligi

Başın ağrımadan............
 
Yetikili servislerin zihniyeti??

Hergün,,

Aksam yatarken tok karına bi apranax

Sabah kalkınca bi parol

Baş agrısına başın ağrımadan çözüm.


60 bin de V kayışı
Tsi 120 binde triger
2. Yıl alalacele fren hidroligi
2 yılda bir sunroof temizligi

Başın ağrımadan............
bitmeyen fren balatasını değiştirmeler :D
 

Golf 7.5 2019 Model 1.6 TDİ aracım için Temmuz ayında yapılmak üzere 45.000 km bakımına 5800 TL teklif verdiler. Fiyat iyi mi kötü mü bilemedim.
 

Geri
Üst Alt