Güncel Bakım Masrafları


29.07.2022 Tarihli 2017 model TDI aracım için yaptırdığım bakım faturasını altta paylaşıyorum. Fiyatlar uçmuş durumda. Kış gelmeden akünün de değişmesi gerektiğini söylediler. 2 tip akü olduğunu Eco olan 2300 TL normal akü için de 2700 TL fiyat verdiler (Sadece parça fiyatı) Üstünde ki akü daha önce hiç değişmedi 5 yıllık sizce değiştirmem gerekiyor mu?
Ekli dosyayı görüntüle 59868
Hocam öncelikle hayırlı olsun . Ben de bu hafta içi arka balatayı değişeceğim serviste. Bu sizin değiştiğiniz ön mü arka mı ?
 

@hakan1979 hayırlı olsun hocam yukarıda bf417 adlı forumdaş arkadaş da çok güzel yazmış kafanda soru işareti olacağına 1/2 fazla ver gerçi servis ciddi anlamda çok alıyor ama muhattap bulabilme özel servise oranla çok çok iyi . balata ve diskler eko seri mi normal mi
 
Fiyat uygun ağır bakım önemli ağır bakımdan sonra balata değişiminden sonra ah edip vah eden çok, güle güle kullanın.
Dışarıda prof ordinaryus usta takacağına serviste kalfa çırak taksın, evet cümle çok iddialı oldu yahu bu adam hata yapmayacak mı o gün hasta olur uykusuz olur dikkatinden kaçar kul sonuçta hata yapar ama serviste yaptırınca araba titredi mi balata ses yaptı mı çekerim servise o trigeri o balatayı yenisiyle değiştiririm sentesini yaptırırım özeldekinin hatasının garantisi nerde? Kapıdan çıkasıya kadar. Eminim şu cümleyle karşılaşacağım “abi bu kadar titreme normal yok bu balata tozundan başta ses yapar geçer zamanla yok o egr den yok turbodan”
4 balatayı da değiştirmem gerekiyordu bu forumda ate çok önerildiği için yine burada önerilen yerden fiyat araştırması yaptım serviste eko olanı dışarıdaki atedwn ucuzdu neyse bu konularda takıntılı biriyim gittim halis mulis orj taktırdım servisteki arkadaşa biraz da samimiyetimden en ufak ses yaparsa 1 yıl 15 bin gelirim bunu unutma dedim gülerek tamam deyip işlemi yaptık o zaman 300-500 hatırlamıyorum fazla verdim.
1 yıl oldu ne ön ne arka ötme yok, bunun tozu yok mu bu balata afyon mermerinden mi yapılıyor yok işte demek ki kaliteli olunca olmuyor demek ki fabrika standardı diye bir şey var.
Geçen yine forumda konusu açıldı ateler ötüyor diye firmanın cevabı da parçaya garanti veremiyoruz neymiş marka garanti vermiyormuş, hadi gel işin içinden çık ucuza da satılmıyor bu balatalar.
İşin özü araç konusunda takıntılı durum varsa servis öneririm yoksa doğrudan pskiyatr falan bakalım ilaca başlayalım.
Evet
İyi Avukatı olmayan mahkemeye
Tanıdık doktoru olmayan devlet hastanesine
USTASI olmayan sanayi alemlerine düşmesin

Bu foruma her hafta genelde yeni üye 2-3 kisi ugruyor

Aracımdan şu ses geliyor
Motorumdan bu bögürtü geliyor
Araba şu hata kodlarını verdi

Birde motordan gelen ses videosu ekleniyor genelde
56 kpbs dandik ses kalitesinde mobil telefon hoparlöründen
Teşhis yapılması isteniyor .
Forumda vesikalı En iyi usta olsa telefondan ses teşhis analizi yapması %100 olarak zor bence

Neyse,,, insanların ustası yok
Bir çare yetkiliye para kaptırmadan forum alemlerinde ücretsiz çözüm arıyor.

Benim ustam var
Gerektiginde 1 telefonla anında çıkma parca bulabilecek ustalardan hatta
Elimin altında
25 yıllık opel üstadı memiş ustam var. (Aracı revizyona tamire bırakmasamda her türlü teşhis icin bilgi alabilmek adına joker bir usta sonucta

Ankarada yahya ustanın yeri (aydogdu vw) isyerinin manuel transporterına 3500 liraya cıkma sanzuman ayarlayıp montajlamıştı 2017 de ,, yetkili 28 bin isterken

Umut ustam vardır . Yeni oto/ erciyes sanayi sitesinde
Babadan ogula devirli 25 yıllık vw ustası.

Forumlara sorarak tavsiye alarak kimse sanayideki ustaya ikna olmaz .
Dönüp dolaşıp yetkiliye gidilir. (Haklı bir durum itiraz edilemez)

Ben şimdi cekeyim altıma bir volvo xc40 ?

Şu yaşıma kadar
Ne dedemin ne amcamın ne kankamın ne kirvemin volvosu olmadı
Kime güvenicemde sanayideki 101 volvo ustasından çekilisle usta secicem
Volvo forumlara girsem ? Tavsiye istesem Herkesin kendi ustası kendine iyi ?

Ben vw aldım
Alırken yetkilye postaya koyabilecek elimin altında usta varmı diye hesap yaptım Zaten

Ustası olmayan mecbur devam edecek yetkiliye. Dogruya dogru durum bu.

Birde dsg işin icine girince mecbur.

Sanayilerde usta yok hizmet garantisi yok ...bu kısma katılamayacağım
İsini bilen ustayla 1 hafta sonra bu iş olmamış deyip kapısına dayanacak durumum hiç olmadı (en azından opelimle 15 yıl)
 
@hakan1979 hayırlı olsun hocam yukarıda bf417 adlı forumdaş arkadaş da çok güzel yazmış kafanda soru işareti olacağına 1/2 fazla ver gerçi servis ciddi anlamda çok alıyor ama muhattap bulabilme özel servise oranla çok çok iyi . balata ve diskler eko seri mi normal mi
Teşekkürler hocam. Eko seri takıldı
 
Hocam öncelikle hayırlı olsun . Ben de bu hafta içi arka balatayı değişeceğim serviste. Bu sizin değiştiğiniz ön mü arka mı ?
Eko parça istemedim sadece arka balatalar değişti. Eğer eko parça istemiyorsanız iş emrinde eko parça istemiyorum diye belirtmeniz gerekiyor.
 
eko serisi hint malı sanırım..orjinal kaliteli balatalar avrupa üretimi feredolar uk ıkıyordu benim audi için romanya üretimi geldi..artık şanşa ne gelirse
 
eko serisi hint malı sanırım..orjinal kaliteli balatalar avrupa üretimi feredolar uk ıkıyordu benim audi için romanya üretimi geldi..artık şanşa ne gelirse
VW/Audi grubunda (Golf ve A3) için konuşursak ön balatalar TRW/Jurid romanya veya italya üretimi gelir., arka balatalar ATE marka Almanya üretimi gelir.
 
Ben trw taktım ön arka 7 8 ay oldu ötmesi hiç kesilmedi. Çevre koruma vb nedenlerden dolayı balatalardaki bir maddeyi çıkarmışlar. Artık eskisi gibi uzun ömürlü ve sessiz balatalar bulamayacağız galiba.
 
Ben trw taktım ön arka 7 8 ay oldu ötmesi hiç kesilmedi. Çevre koruma vb nedenlerden dolayı balatalardaki bir maddeyi çıkarmışlar. Artık eskisi gibi uzun ömürlü ve sessiz balatalar bulamayacağız galiba.
Çevre koruma yalanına inanmayın çevre, doğa yumşak karnımız yutturabildiğine, her malın üzerine organic yazan pazarcı dayılar misali yalanın daniskası. Evet içerisinden bir madde çıkardıkları ya da ekledikleri doğru ama bunu emin olun maliyeti düşürmek için yapıyorlar çevre vs hikaye, bu yapılıyorsa da ab üretimi balatalarda ya da bazı ab ülkelerinin satın alma kriterine uygun üretim yapan firmalarda yapılıyordur, eğer bu tüm markalarda gerçek olsaydı sıfır araçların neden ses yapmıyor ya da serviste takılan eko seri hariç neden ses yapmıyor.
 
44000de ön arka balata değişti.
Önler zaten uyarı vermişti, arkalarda 1000km gider demişler.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-08-08 at 17.58.23 - Kopya.jpeg
    WhatsApp Image 2022-08-08 at 17.58.23 - Kopya.jpeg
    166.2 KB · Görüntüleme: 70
44000de ön arka balata değişti.
Önler zaten uyarı vermişti, arkalarda 1000km gider demişler.
Tam Alman mühendislerinin hesapladığı gibi ! (Einstein torunları)

Ön + arka balata aynı anda bitsin hesabı yani

44.000 km de biten balataları görmek isterdik tabi.

Km 84.000
Önler 40.000 daha
Arkalar 7-8 bin daha gidecek durumda bende

Fren kullanımından bu kadar farketmez ısrarcıyım bu konuda

teoriler ?

1- ya ? Yetkili servisler bitmeyen balataya bitti diyorlar

2- ya da ? Wolfsburda fabrikasyon takılan balataların kendi icinde marka/kalite/ömür farklılıkları var.
 
Selamlar,
2 gün önce yaptırdığım bakım.
Araç 2016 dizel otomatik, Daha 61bin kilometrede.
60bin bakımı olarak Doğuş Kartal'da yaptırdım bakımı.
Ekstra olarak gergi bilyası ve ön balataları vede fren hidroliği değişti. Faturada yağ yok, yağı kendim getirdim. Yağ için +880TL ekleyebiliriz faturaya.
Aslında ön balatalarım daha giderdi ama sonraki bakımda yetkiliye gitmeyeceğim için gelmişken değişsin istedim.
Aracın bundan önceki 2 bakımını da zaten kendim yapmıştım ( Bakim dediğim, yağ ve tüm filtrelerin değişimi 😉)
Bu bakımı hem servis kaydı olsun hemde sabahları ilk çalıştırmada V kayışının ordan kısa süreli bir ötme sesi ( cik cik) geliyordu, bu maksatla yetkili servise götürmek istedim. Ses ile alakalı trigerin gergi makarası değişti. Gerci bu bana çok mantıklı gelmedi ama usta olanlar onlar! bunun için aracım 1 gün de yattı serviste. İlerleyen zamanda sesin gelip gelmediğini anlayacağız artık. Neden? Çünkü bu ses için kayış sesi kesici spreyler var, daha önceden onlardan alıp v kayışına uygulamıştım ve ses uzunca süre kesilmişti, nedense bundan dolayı sesin geri geleceği endişesi var içimde.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20220808-221740_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20220808-221740_Samsung Notes.jpg
    299.3 KB · Görüntüleme: 69
Tam Alman mühendislerinin hesapladığı gibi ! (Einstein torunları)

Ön + arka balata aynı anda bitsin hesabı yani

44.000 km de biten balataları görmek isterdik tabi.

Km 84.000
Önler 40.000 daha
Arkalar 7-8 bin daha gidecek durumda bende

Fren kullanımından bu kadar farketmez ısrarcıyım bu konuda

teoriler ?

1- ya ? Yetkili servisler bitmeyen balataya bitti diyorlar

2- ya da ? Wolfsburda fabrikasyon takılan balataların kendi icinde marka/kalite/ömür farklılıkları var.
2015 148 bindeki aracımızda arka disk balata hala fabrikasyon hiç değişmedi :D 105 bin km de servis 1 bakım daha gider demişti hala gideri var.
 

Tam Alman mühendislerinin hesapladığı gibi ! (Einstein torunları)

Ön + arka balata aynı anda bitsin hesabı yani

44.000 km de biten balataları görmek isterdik tabi.

Km 84.000
Önler 40.000 daha
Arkalar 7-8 bin daha gidecek durumda bende

Fren kullanımından bu kadar farketmez ısrarcıyım bu konuda

teoriler ?

1- ya ? Yetkili servisler bitmeyen balataya bitti diyorlar

2- ya da ? Wolfsburda fabrikasyon takılan balataların kendi icinde marka/kalite/ömür farklılıkları var.
balataları ben de görmek isterdim açıkçası :) en son yaklaşık 1 sene ve 9000 km önce görmüştüm. sadece önleremi baktım yoksa hepsine mi baktım hatırlamıyorum ancak en azından önler azdı, hatta servis değiştirelim der diye düşünüyordum ancak aksine, balatalar azalmış ama değiştirmedik lamba yanınca getirin değiştirelim randevu almanıza da gerek yok demişlerdi. Bugün gidince randevu yok diye laf etmişler. Aydoğanlar ilk defa kızdırdı.
44000 kmnin 1450km si şehirler arası yol, gerisi tamamen Ankara içi ve öngörüsüz kullanım, ancak yine de açıklanamaz bir fark var arada.
Lamba yanmamış olsa bir derece diyeceğim (arkalar gibi) ancak lamba yandıktan sonra servisin günahı yok bence, tabii sizin kullanımınızla lamba yandıktan sonra da 10-20k gider sanırım :)
A4 66 binde, 55 binde balatalar bitik demişlerdi (aydoğanlar), 64 binde hem balatalar hem diskler değişmeli demişlerdi (vosmer).
 

Geri
Üst Alt