Soğutma Sıvısı İkazı


potansiyel

Yeni Üye
Katılım
15 Nis 2018
Mesajlar
12
Tepkime puanı
10
Arkadaşlar herkese hayırlı forumlar;

öncelikle kendimi tanıtmadan başıma gelen problem için konu başlığı actığımdan dolayı özür dilerim. 

2013 1.6 tdi dsg golf 7 aracım dün 100 km bi yol sonunda stop ettim ve sonrasında tekrar dönmek için calıstırdıgımda soğutma sıvı uyarı ikazı aldım ekranda. Kaputu açıp su haznesini açtım ve az bi miktar daha su ilave ettim uyarı gitmiş oldu fakat su vardı içinde zaten.  tekrar bir 100 km daha donus yaptım fakat tedirgin oldum acaba sorun cıkarmı diye. Sizce uyarı neden vermıs olabılır 

şimdiden tesekkür ederim kıymetli bilgileriniz için

 
@potansiyel  Benim aracımda da şimdiye kadar 10 kez bu durumlar oldu,bazen sistem saçmalıyor,aracım 2013 model, 112 bin km’de. Bu bir sorun değil lakin yinede kontrol etmekte fayda var. Sistem hassas

 
@Nature and cars geri donusunuz için tesekkür ederim. Yarın bir sanayi yolu yapıcaz sanırım tekrar yanmadı ama tedirgin oldum. Ayrıca yedek su deposunu ağzına kadar doldurmada sakınca olurmu dün bosalmıstır diye ilave etmiştim öylece kaldı

 
Merhaba öncelikle geçmiş olsun ;

Soğutma suyu sıcaklığı kaynama noktasında buhar oluşturduğundan sistemde kısmi olarak hava dolaşır ve taşırma kabından buhar olarak atılır , aracınızda yaz-kış saf kırmızı renkte antifiriz kullanırsanız bu hususları yaşamanız düşük ihtimale kalacaktır , şahsen ben kesinlikle hiçbir aracıma şimdiye kadar su koymadım , su ya nazaran maliyetli fakat saf antifiriz her zaman daha sağlıklıdır.

 
Merhaba öncelikle geçmiş olsun ;

Soğutma suyu sıcaklığı kaynama noktasında buhar oluşturduğundan sistemde kısmi olarak hava dolaşır ve taşırma kabından buhar olarak atılır , aracınızda yaz-kış saf kırmızı renkte antifiriz kullanırsanız bu hususları yaşamanız düşük ihtimale kalacaktır , şahsen ben kesinlikle hiçbir aracıma şimdiye kadar su koymadım , su ya nazaran maliyetli fakat saf antifiriz her zaman daha sağlıklıdır.
Saf antifiriz kullanılmaz hocam., saf antifiriz 'in donma noktası -12°C dir., Sistemin içinde olan soğutma sıvısı yaşanan bölgenin hava şartlarına göre %40-%50 veya %50-%50 antifiriz/saf su karışımından oluşuyor., Bu aracın kullanım kitapçığında da belirtilmiştir., Serviste satılan G13 tip antifirizler saf halde bulunduklarından ilave yapılması durumunda saf su ile karıştırılması gerekir., bu kutuda da yazar., Ancak özel olarak sipariş edebileceğiniz ready to use (ready mix) kullanıma hazır (daha önceden üretim aşamasında karışım yapılmış olanlarıda mevcuttur)., ama bu hazır karışım olanlar özel olarak sipariş edilebiliyor.,

Kısacası soğutma suyuna saf antifiriz ilave ederseniz antifiriz'in donma noktası düşürürsünüz.

Not: Bizim araçlarımız için uygun olan antifiriz G13 tip antifirizdir., piyasada satılan her kırmızı renkli antifiriz uyumlu değildir., Dışardan temin edilecekse kutunun üzerinde muhakkak G13 tip antifiriz olduğu yazmalı veya TL-VW 774 J onayı olmadır

 
Tüm abilerime kardeşlerime teşekkür ederim. Henüz sanayiye gidemedim ikazda tekrardan yanmadı ama en kısa zamanda gidip antifirizi ve yedek su depodaki fazla suyu çektiricem. Teşekkürler tekrardan

 
@forzaGilles Hocam biraz geç oldu ama TDS ve MSDS hassasiyetim işim gereği yoğun olarak mevcut , söylemlerinizde sonuna kadar haklısınız yanlız şunu söylemeliyim , G13, alüminyumu iyileştiren ek koruma için bir miktar silikat katkısı içerdiğinden ve araçlarımızın radyatörlerinin Alüminyum oluşundan dolayı ,  yaşanılan bölgenin -5 dereceyi geçmemesine istinaden kullanmakta bi sıkıntı yoktur. Benim hata kendi iklim koşullarımı genelleme yapmam oldu bu konuda ayrıştırıcı olmak gerekirdi, haklısınız... 

 
Bugun benim aracim da bu hatayi verdi.
Gecen hafta bir kere verdi antifrize baktim cok azalmamisti.Arabayi kapatip acinca hata cikmamisti daha.

Simdi hata gelince yine baktim antifriz dipleri gormus.Bunda delik falan mi var acaba?
 
@Semsam önce kendin kontrol et kaçak vs varmı radyatör etrafına altina da bak bulamazsan baktirirsin
 
Bugun benim aracim da bu hatayi verdi.
Gecen hafta bir kere verdi antifrize baktim cok azalmamisti.Arabayi kapatip acinca hata cikmamisti daha.

Simdi hata gelince yine baktim antifriz dipleri gormus.Bunda delik falan mi var acaba?
eğer aracı bıraktığınız yerde damlama olumuysa ,
alt muhafaza plastiğini çıkarttırın radyatörün arkada 2. küçük bir radyatör var alttan boru giriş kısmı plastikten yapılmış oradan sızıntı yapıyor aşırı sıkışınca yada ısınınca araç ve antifriz akmadan damlamadan yavaş yavaş ordan boşalıyor , başıma gelen olay buydu basit bir işlem ile çözdüler maliyetli değil buraya bir baktırın derim ,
 
Aracım 2013 1.6 TDI 147 binde aracı bir iki gün kulllanıp ertesi gün çalıştırdıktan sonra bende soğutma suyu ikazı alıyorum genleşme deposunun kapağını açtığımda su min seviyesi altından geri yükselip max seviyesine geliyor belki az az eksiltiyordur su pompası ve ek su pompası yeni değişti aracın hiç başına böyle birşey gelen oldu mu ?
 
Aracım 2013 1.6 TDI 147 binde aracı bir iki gün kulllanıp ertesi gün çalıştırdıktan sonra bende soğutma suyu ikazı alıyorum genleşme deposunun kapağını açtığımda su min seviyesi altından geri yükselip max seviyesine geliyor belki az az eksiltiyordur su pompası ve ek su pompası yeni değişti aracın hiç başına böyle birşey gelen oldu mu ?
Hocam söylediğinize göre soğutma sisteminizde hava olabilir araçlarımızda antrifriz değişiminden sonra bilgisayar yardımı ile havası alınması gerekiyor.
 
Hocam söylediğinize göre soğutma sisteminizde hava olabilir araçlarımızda antrifriz değişiminden sonra bilgisayar yardımı ile havası alınması gerekiyor.
Özel serviste alındığını söylediler ek su pompası değişiminden sonra tekrar alındı aracın yağına su karışma veya genleşme kabında yağ vs. yok yalnız şöyle birşey var araç 90 dereceye geldiğinde genleşme kabı kapağı açıkken bakıyorum köpürme var mı diye köpürme yok fakat gaza basınca arada bir şişeden su boşaltırken çıkan su baloncuğu gibi baloncuk geliyor genleşme kabına
 

Özel serviste alındığını söylediler ek su pompası değişiminden sonra tekrar alındı aracın yağına su karışma veya genleşme kabında yağ vs. yok yalnız şöyle birşey var araç 90 dereceye geldiğinde genleşme kabı kapağı açıkken bakıyorum köpürme var mı diye köpürme yok fakat gaza basınca arada bir şişeden su boşaltırken çıkan su baloncuğu gibi baloncuk geliyor genleşme kabına
Hocam işin ehli bir ustada conta testi + intercooler ve egr de kaçak var mı diye bir kontrol ettirin ama dediğim ilk önce sistemin havasının tam olarak alındığından emin olun.
 

Geri
Üst Alt