Baskı Balata Değiştirdik (Debriyaj) | Yağ Bakımı | Golf 7 1.6 TDI Manuel


mehmetmert

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Haz 2016
Mesajlar
902
Tepkime puanı
1,304
İsim
Mehmet Mert
-Bu videoda baskı balata değişiminin(manuel araçta) nasıl olduğunu elimden geldiğince videolamaya çalıştım.

-Üstündeki Yaklaşık 70.000km civarında gitti , en son şehir içi 40 dklik yoğun gazlamadan sonra bir yanık kokusu geldi :)  Soğuttuktan sonra kaçırma yoktu ama bir kere yakmıştık artık :)  

-Bazılarınıza km az gelebilir ama aracım stok değil onu söylemek istiyorum , bana göre çok başarılı bir km hatta :)  Orjinali 105 hp ve 250 nm olan araç şu anda 200hp civarlarında ve 430nm civarında da bir tork bandımız var.(GTD 1449vz Turbo)

-7500km'de bir yağ değiştiriyorum gitmişken oda aradan çıksın istedim.(poleni 15k'da bir değişiyorum , yağ filtresi zaten zorunlu(duş alıp kirli kıyafet giymek gibi olur değiştirmemek :) )

-Motul denemek istiyordum ama hazır gitmişken yağda değiştireyimd edim castrol koyduk.Yağ değişim periyodum erken olduğu için çokta umursamadım açıkcası :)

-Serviste fiyatlar uçuk malesef , orjinal parçalar kullanarak dışarıda yaptırmak daha mantıklı(işçilik çok fazla ve yağ çok pahalı) tabi garanti&iyi niyet garantisi yoksa.DSG ise servis şart.

-DSG'de bildiğiniz gibi çift kavrama , yani manuel gibi baskı ve balatadan oluşuyor(kavrama) DSG iyi niyetten ne güzel değişiyor keşke manuelde değişse :D  Gerçi DSG stock güçlerde bu kadar KM götürüyor :(  birazda tam kullanmayı bilmememizden kaynaklı

-Maliyetide hemen yazayım , Adana Şimşek Otomotiv'de yaptık ( yetkili servis kalitesi ve temizliğinde ) Butik bir VW servisi diyebiliriz.

*Yağ(Castrol Edge 5w30 5lt) , Yağ Filtresi
*Baskı-Balata Seti(Sachs) [İçinden Debriyaj Bilyeside çıkıyor]
*İşçilik

Totalde 1190TL ödedim. 750 TL Baskı balata -250 tl işçilik -190 lirada yağ ve yağ filtresi...Tabii pazarlıklı hali :)  Videoda  aşağıda :)



 
Hayırlı olsun bakımınız Hocam. Bunu Güzel bir şekilde Golftutkunu dostlarımıza aktarma ve anlatma çabanızı ayrıca takdir ediyor ve Teşekkürlerimi Sunuyorum. Kazasız belasız nice yollar katetmeniz dileğiyle.

@mehmetmert  :'(

 
Oooo hayırlı olsun @mehmetmertSmokemotion reis. &:

Insta’dan takip ediyoruz GTD’yi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hayırlı olsun güle güle kullan. Bencede gayet iyi dayanmış baskı.

Ben diğer aracıma motul yağ koydum. Piyasa yağlarından kaliteli deniyor standart serileri için(300v zaten ayrı bir dünya) Senin araba aslında tam biçilmiş kaftan Adana gibi bir yerde yağ sıcaklığı ne alemde olur motul farkı ne olur tam deneyebilirsin :)  

 
Hayırlı olsun. Bence de o güç için gayet iyi gitmiş baskı balata. 

Bana bir de fiyat uygun geldi. Servise focusu sorduğum da 2300 TL demişti baskı balata için, ufak tefek bir kaç parça daha vardı tam hatırlamıyorum ama aşırı fazla. 500 TL ye alıp kendim değiştirdim dışarı da. 

 
 ben de geçen ay değiştirdim debriyaj baskı balatayı.63000 km de Araç 1.2 tsi Manuel 2013 model. yağ bakımı ile birlikte 1200 lira oldu. Sizinkiyle aynı fiyata denk gelmiş

 
Hayırlı olsun bakımınız Hocam. Bunu Güzel bir şekilde Golftutkunu dostlarımıza aktarma ve anlatma çabanızı ayrıca takdir ediyor ve Teşekkürlerimi Sunuyorum. Kazasız belasız nice yollar katetmeniz dileğiyle.

@mehmetmert  :'(
Ne demek ben tesekkur ederim :)  

Oooo hayırlı olsun @mehmetmertSmokemotion reis. &:

Insta’dan takip ediyoruz GTD’yi.
Ahahah eyv kardesim :)  

Hayırlı olsun güle güle kullan. Bencede gayet iyi dayanmış baskı.

Ben diğer aracıma motul yağ koydum. Piyasa yağlarından kaliteli deniyor standart serileri için(300v zaten ayrı bir dünya) Senin araba aslında tam biçilmiş kaftan Adana gibi bir yerde yağ sıcaklığı ne alemde olur motul farkı ne olur tam deneyebilirsin :)  
300v dpf uyumlu degil, aracimda dpf oldugu icin onu kullanamam(dumansiz hava sahasi :)  ) Castrol-mobil-liquimolly-motul asagi yukari ayni guzel kalitedeler bence :)  O yuzden fazla kasmiyorum.

Hayırlı olsun. Bence de o güç için gayet iyi gitmiş baskı balata. 

Bana bir de fiyat uygun geldi. Servise focusu sorduğum da 2300 TL demişti baskı balata için, ufak tefek bir kaç parça daha vardı tam hatırlamıyorum ama aşırı fazla. 500 TL ye alıp kendim değiştirdim dışarı da. 
Vw servisindede iscilikle 2kusurlere yaklasiyor ama gecmiyor :)  Fordda volan dahildir belki.

 ben de geçen ay değiştirdim debriyaj baskı balatayı.63000 km de Araç 1.2 tsi Manuel 2013 model. yağ bakımı ile birlikte 1200 lira oldu. Sizinkiyle aynı fiyata denk gelmiş
Evet bende polen ve hava filtresi degisimi yok(kutu ici filtre var )

 
@mehmetmert Hocam merhabalar.Bu baskı balata konusunda tecrübeli olduğunuz için size bir sorum olacak.2016 golf 1.2 tsı araç sahibiyim.şu an aracım 20000km de.Biri yaklaşık 6000km önce 2.side geçen hafta olmak üzere arabamdan baskı balatadan tahmin ettiğm bir koku geldi.biraz koktu arabam.ikisinde yol şartları hemen hemen aynıydı.çok aşırı mıcırlı biraz dik bir yolda 1.vitesle çıkarken taşlardan dolayı düşük devirde yol alırken arabanın bayılmak gibi bir durum yaşayıp çekmemesin dolayı debriyaj fren yapıp durup tekrar kalktıktan sonra bu kokular geldi.şu anda arabamda bir sorun görün üyor ama durum acaba nedir.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Benimkinde problem şu şekilde ortaya çıkmıştı. Araçla 10 km falan şehir içi gittikten sonra 2000 devir üstünde gazı köklediğimde devir saati yükseliyor ancak araç hızlanmıyordu. Debriyaj soğukken böyle bir problem olmuyordu ancak ısınınca çok kaçırıyordu. Hatta YouTube a yükleyenler olmuş. Öyle farkettim bende debriyaj baskı balatanın bittiğini. 



 
@mehmetmert Hocam merhabalar.Bu baskı balata konusunda tecrübeli olduğunuz için size bir sorum olacak.2016 golf 1.2 tsı araç sahibiyim.şu an aracım 20000km de.Biri yaklaşık 6000km önce 2.side geçen hafta olmak üzere arabamdan baskı balatadan tahmin ettiğm bir koku geldi.biraz koktu arabam.ikisinde yol şartları hemen hemen aynıydı.çok aşırı mıcırlı biraz dik bir yolda 1.vitesle çıkarken taşlardan dolayı düşük devirde yol alırken arabanın bayılmak gibi bir durum yaşayıp çekmemesin dolayı debriyaj fren yapıp durup tekrar kalktıktan sonra bu kokular geldi.şu anda arabamda bir sorun görün üyor ama durum acaba nedir.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam koku her araçta olabilir zorlanmadan dolayı. Sonuçta  metaller birbiriyle sürtüşüyor, ilişki içerisindeler :)  Sadece ömrü kısalıyor bir miktar bu parçaların. Size tavsiyem; özellikle geri gelirken yokuş yukarı manevralardan kaçınmanız! Ne zaman bu actiona kalkışırsanız koku kaçınılmaz olacaktır. Marka ne olursa olsun!

 
Koku gelebilir , hani surekli frene basili gidin frendende kokular gelir...Fren balatasinin bittigi anlamina gelmez ama bu...

Bende devir dondu, araba hizlanamadi ve ciddi yanik koktu :)  sizde kacirma yoksa sorun yoktur

 
Videodaki tam anlamıyla bende de oluyordu ve yolda kaldık haliyle.  Araç hareket halindeyken videodaki gibi devir ibresi anormal arttığı halde gitmiyorsa en kısa sürede değiştirmek gerek.  Tsi 125 aracım için Sachs debriyaj seti 650TL+ferodo ön fren balatası 175TL+ işçilik 275TL olmak üzere toplamda 1100 liraya dışarda yaptırdım

 
Problem bende tekrar baş göstermeye başladı. 

Aşağıdaki Videoda yorumlarda bahsedilmiş.

bir yağ kaçağı olması sebebiyle baskı balata yanmış deniyor. Benim araçta değiştirilirken öyle bir yağ kaçağı görmedim ancak ustaların ona dikkat ettiğinden de emin değilim. problemin tekrar başlaması pek hayra alamet değil.

geç farketmemin sebebi de aracı yüksek devirlerde kullanmıyorum 1700 2000 devir arası kullanıyorum  çok nadir dip gaz basarım. 4 5 6. Viteslerde denedim yine 2000 3000 devir arası kaçırma mevcut. 





 

Baski balata degistikten sonra mi tekrarladi sorun?

 

Geri
Üst Alt