Baskı Balata Değiştirdik (Debriyaj) | Yağ Bakımı | Golf 7 1.6 TDI Manuel


@mehmetmert

Baskı balatanız fabrika çıkışının neredeyse iki katı torka mağruz kalmış. İnstagramınızan takip ettiğim kadarı ile iyi de zorluyorsunuz. :)  Hazır değiştiriyorken daha iyi balataya neden geçmediniz ? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@mehmetmert

Baskı balatanız fabrika çıkışının neredeyse iki katı torka mağruz kalmış. İnstagramınızan takip ettiğim kadarı ile iyi de zorluyorsunuz. :)  Hazır değiştiriyorken daha iyi balataya neden geçmediniz ? 
Daha iyi olan balata nedir :)  Lutfen custom bronz debriyajdan bahsetmeyin :)  Oem olsun gerekirse 15.000km gitsin gene bronz takmam. 

1.6 tdi icinde sachs veya baska bir markanin street performance balata urettigini goremedim

 
@mehmetmert Cevabım epey geç oldu kusura bakmayın,

Siz yazana kadar bronz balata dediğiniz şeyin ne olduğunu bile bilmiyordum, sanırım sanayide sonradan takılan/olan balatanın üzerine yapılan daha dayanıklı bir balata çeşidiymiş. Balata konusunda OEM üreticilerden veya çok bilindik şirketlerden olmadığı sürece bir anlamı yok. Üstelik o tarz çok sert ürünler genelde şehir içi trafikte kaldığınızda çok sert tepkiler veriyor.

1.6 TDI platformunda neler yapılmış, hangi üreticilierin teklifi var bilmiyorum ama Sachs'ın sitesinde arttırılmış performans için alternatif balata türleri var gibi. 

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/performance-clutch-kit-vw-audi-001422-999502c

Sadece fikrinizi öğrenmek istemiştim. İleride ben de büyük turbo düşünüyorum, sorun çıkarırsa diye yavaş yavaş millet ne yollar izlemiş öğrenmeye başlamak lazım :)
GTI ve R için bolca kaynak olsa da küçük motorlu araçlara millet ne yapmış, alternatifleri neler, sorun çıkınca nasıl çözmüş bulmak zor.

 
@mehmetmert Video için emeklerinize sağlık.

Bir konuyu merak ettim! Kaç yaşındasınız?

Sürekli gençler diyorsunuz ama sesinizden 25-30 civarları olduğunuz kanısına vardım.

Golfe binen gençler dediğiniz kesim kaçlı yaşlar?

Golfe binenler in hepsi genç ise ben aracı satayım. Sanırım gençlerin içerisinde ben yaşlardakiler yoktur! yaş 52

 
@mehmetmert Cevabım epey geç oldu kusura bakmayın,

Siz yazana kadar bronz balata dediğiniz şeyin ne olduğunu bile bilmiyordum, sanırım sanayide sonradan takılan/olan balatanın üzerine yapılan daha dayanıklı bir balata çeşidiymiş. Balata konusunda OEM üreticilerden veya çok bilindik şirketlerden olmadığı sürece bir anlamı yok. Üstelik o tarz çok sert ürünler genelde şehir içi trafikte kaldığınızda çok sert tepkiler veriyor.

1.6 TDI platformunda neler yapılmış, hangi üreticilierin teklifi var bilmiyorum ama Sachs'ın sitesinde arttırılmış performans için alternatif balata türleri var gibi. 

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/performance-clutch-kit-vw-audi-001422-999502c

Sadece fikrinizi öğrenmek istemiştim. İleride ben de büyük turbo düşünüyorum, sorun çıkarırsa diye yavaş yavaş millet ne yollar izlemiş öğrenmeye başlamak lazım :)
GTI ve R için bolca kaynak olsa da küçük motorlu araçlara millet ne yapmış, alternatifleri neler, sorun çıkınca nasıl çözmüş bulmak zor.
Bronz direkt sanayii isi, bence cok sacma ve igrenc birsey....

Attiginiz sachs tam bakmadim ama muhtemelen gti veya R icindir. 1.6 tdi icin oyle bir balata benim bildigim duzgun firmalar tarafindan uretilmis yok

420Nm torkum var yaklasik, stock balata hala sorunsuz :)  Kacirma yok :)  bunun ustu icin ne olur bilemiyorum tabi

 
@mehmetmert Video için emeklerinize sağlık.

Bir konuyu merak ettim! Kaç yaşındasınız?

Sürekli gençler diyorsunuz ama sesinizden 25-30 civarları olduğunuz kanısına vardım.

Golfe binen gençler dediğiniz kesim kaçlı yaşlar?

Golfe binenler in hepsi genç ise ben aracı satayım. Sanırım gençlerin içerisinde ben yaşlardakiler yoktur! yaş 52
Selam abicim

24 yasindayim :)  İzleyici kitlemin %80’i benim yasitim(+-6) o yuzden oyle konusuyorum ben.

Abim senin ruhun genç forumlardasin baksana :)   :)

 
Daha iyi olan balata nedir :)  Lutfen custom bronz debriyajdan bahsetmeyin :)  Oem olsun gerekirse 15.000km gitsin gene bronz takmam. 

1.6 tdi icinde sachs veya baska bir markanin street performance balata urettigini goremedim
Volant kötü durumda neden değiştirmediniz? usta yarım iş yapmış..

Taktırdığınız balatanın Oem olduğunu mu düşünüyorsunuz?

 
Volant kötü durumda neden değiştirmediniz? usta yarım iş yapmış..

Taktırdığınız balatanın Oem olduğunu mu düşünüyorsunuz?
Volanin neresi kotu durumda? 

Evet taktirdigim parca oem, ha siz simdi buna cevap vermeden bende vereyim ( Neden oyle yazdiginizi biliyorum)

Googleye “genuine vs oem “ yazarsaniz sevinirim , israrla oem degil diyorsanizda buraya sebebini yazarsaniz sevinirim :)

 
Öncelikle bu alaycı tavrınızı bir kenara bırakmanızı tavsiye ve rica ederim., Sonra da google amcaya şunu yazın diyee akıl vereceğinize (kimsenin kimsenin akıl vermesine ihtiyacı yok ne benim ne sizin)., bu tavrınız hiç hoş değil., kendi çektiğiniz video'dan volantın ayna yüzeyi ne hale gelmiş bir daha bakın.,

Daha "baskı plakasının" değişeceğinden haberiniz yok ustaya soruyorsunuz; abi sorun olur mu peki yaktık ya yüzeyi diye., usta diyor sorun olmaz balatayı sıyırmışsın., neden sorun olmaz diyor, Çünkü biliyor ki o sorduğunuz adı baskı plakası olan parça zaten değişecek., Sonra da yeni kutudan çıkan parçayı görünce AAAAaaaa bu parçada zaten değişecekmişşşş diyorsunuz.,

Balata sıyırdı peki balata tek taraflı bir yüzeyi olan bir parça mı? Elbette hayır..!! Çift taraflıdır bir yüzü baskı plakası ile., diğer yüzü volantla temas halindedir., Eee balata bittiği için sıyırıp baskı plakasının aynasına (disk yüzeyine) zarar vermiş/zeminini bozmuş., balata çift taraflı olduğuna göre ve sıyıran debriyaj balatası baskı plakasına zarar veriyorda, volantın aynasına zarar vermiyor mu..? balata tek taraflı sıyırmaz!

OEM baskı setinin kutusu o şekilde değildir farklıdır., OEM parça kodu; 04L141015D

Oem parça kodu farklıdır, iç ve dış pazar için üretilen "müdail" parçanın parça kodu farklıdır., (oem parçanın üzerinde VW/Audi mührü bulunur, Made in Germany)., Sizin aldığınız ise piyasa için üretilen 2. kalite "müdail" parçadır., Üzerinde üretim yeri olarak Made by Sachs yazar., Müdail parçalarda VW/Audi mührünü göremezsiniz çünkü yoktur.,

Parçaları Sachs veya LUK üretir ancak 3 farklı kalite de üretir.,

1) Fabrikanın belirlediği standarlara göre ve aracın üretim hattında takılan OEM kalitesinde,

2) Düşük maliyet, düşük onarım masrafları göz önüne alınarak kullanıcılara bir alternatif sunmak için üretilmiş Economy serisi parçalar

3) Oem standartlarına göre ömrü azaltılmış/sınırlandırılmış.., piyasa için üretilen 2. kalite müdail parçalar., kötü müdür yoo değil ama oem parça taktırdım derseniz işte o zaman yanılırsınız.!

Size zahmet olmasın diye çektiğiniz video'dan baskı plakası ve volantın içler acısı halinin resmini ekledim buyrun inceleyiniz.., isterseniz de kendi videonuzun 08:50 ile 08:56 sn.ye arasını izlerseniz volantınız ne durumda görmüş olursunuz.,

Baskı plakanızın ayna/disk yüzeyinin durumu; (hani şu ustaya değişeceğinden bir haber olup, bu haldeyken kullansak bişey olur mu diye sorduğunuz parça)

image_02.png

Volant ayna yüzeyinin durumu;

image_03.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Simdi bana orada gosterdikleri kutuda baski plakasi yoktu usta sadece baskiyi gostermis,neyse plakanin onun gorunusu hic hos degildi.O yuzden israrla sorun olurmu diye sordum , ben setin icinde yok gibi hissettim ve israrla birsey olmaz dedigi icin soruyordum  :)  Bilmiyordum, haytimda hergun baski balata degistirmiyorum :)  Ama sasirmam sizi neden bu kadar gerdi onu anlamadim :D  ben kimseyle alay etmedimde sasirmamla alay etmeme calisminiza ben cok guldum , sizin “aaaaa” yazinizi falan okurken :D  O yuzden birsey demeyecegim :D  

Volan yuzeyine ise balata temizleme spreyi siktiginda tertemiz oldu, bak hic degistirmeye gerek yok dedi hatta.Bende bilmiyordum, ama eminim o plakayada sıksa aynisi olurdu(Goruntu olarak).Videoda varmi bilmiyorum hatirlamiyorum ama ince bir zimparaylada ustunden geçtiler (2000olmali) Sifir taksakda hafif zimpara yapiyoruz dediler aklinizda olsun.Degistirmek istemeyene tornalıyoruz mu ne dedi hatta bunda gerekte yok dedi...Zaten deli gibi defalarca ve defalarca yakmadim....Ha sonuc olarak videoda km kac imis bilmiyorum ama bayagi oldu degistireli , Su an 102.000kmde ve arabam stock degil.Hersey sorunsuz kacirma yok, bana gore sorunda yok :)  

Bu arada sizede ogrenmenizi tavsiye ederim boyle yazacaginiza oem va genuine farkini  :)  ,

oem(orginam equipment manufacturer) yani orjinal malzeme ureten firma...Mesela dediginiz gibi sachs-luk.Bende Oem olan sachs markayi aldim

Servisten alsaydim genuine parca olurdu :)  

Mesela servisten aldigimiz icin spor yaylari genuine olarak yazar zaten ustunde :)  

Googleye yazmanizi tekrar tavsiye ediyorum “Genuine vs oem “

Mesela hava filtresinden bahsedelim.Diyelim ki hengst serviste ki malzemenin markasi

-Servsiten alirsaniz genuine hava filtresi

-Hengst marka filtre alirsaniz , oem hava filtresi

-Atiyorum vwracing taktiniz,after market parça oluyor bu.Yada dandirik sacma bir marka oda oyle oluyor.Muadil yazmisiniz ya o oluyor sanirim dandirik olan :)

07B4C39C-94C6-4718-A438-B6134CFBEAB0.jpeg

Ben genede suraya yapistirayim :D   :D   Evet simdi benim aldigim parcanin neden OEM olmadigini soylermisiniz :D  



A number of vehicle parts can be purchased directly from the OEM. The will be supplied in plain packaging and are exactly the same specification as the genuine part. Often these parts are better priced than a genuine part.

Genuine parts are available directly from the manufacturer and in some cases as a parallel import.”

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracımda hangi model dsg var bilmiyorum ama 2019 com 1.6 tdi dsg nin max torku ney acaba turbo deşimi vs yapanlar var sorunsuz kullananda var tabi bendeki merak sadece garantisi devam ediyor elleyemem 😁

3A20D223-6666-4F08-A155-0F2B1584F186.jpeg

 
Bugün golf 7 2013 model 100 bin km manuel aracımın baskı balatasını değiştirdim orjinalinde sachs çıktı ben Luk taktırdım baskı balata volan durumu bu şekildeydi hepsini değiştirdim
 

Ekli dosyalar

  • 0495C85E-CA2D-44CD-B216-3E0EF736606C.jpeg
    0495C85E-CA2D-44CD-B216-3E0EF736606C.jpeg
    194.8 KB · Görüntüleme: 17
  • 1FC98BF0-3EE8-41F5-8EE1-FFA36D79DC67.jpeg
    1FC98BF0-3EE8-41F5-8EE1-FFA36D79DC67.jpeg
    182.3 KB · Görüntüleme: 17
  • 63258E16-11D4-4E09-88A9-DA941F255417.jpeg
    63258E16-11D4-4E09-88A9-DA941F255417.jpeg
    117.9 KB · Görüntüleme: 18
Bugün golf 7 2013 model 100 bin km manuel aracımın baskı balatasını değiştirdim orjinalinde sachs çıktı ben Luk taktırdım baskı balata volan durumu bu şekildeydi hepsini değiştirdim
Hocam merhaba aracınız 1.2 mi, 1.4 mü? Nasıl bir problem yaşadınız da değiştirmeyi öngördünüz
 
Aracımda hangi model dsg var bilmiyorum ama 2019 com 1.6 tdi dsg nin max torku ney acaba turbo deşimi vs yapanlar var sorunsuz kullananda var tabi bendeki merak sadece garantisi devam ediyor elleyemem 😁

Ekli dosyayı görüntüle 23124
7 ileri kuru tip kronik hataları kısmen çözülmüş şanzıman vardır aracınızda - 2+2 yıl uzattınız mı garantiyi 2015 sonrası 2 yıl oldu garanti süresi
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2019-05-01 at 17.32.07.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-01 at 17.32.07.jpeg
    162.6 KB · Görüntüleme: 5

Hocam merhaba aracınız 1.2 mi, 1.4 mü? Nasıl bir problem yaşadınız da değiştirmeyi öngördünüz
Aracım 1.6 tdi. Bir iki defa kaçırdı devir yükselirken hız aynı kaldı ve çok pis koktu ayrıca uzun yol yaptıktan sonra volant ses yapıyordu debriyaja basınca ses gidiyordu
 

Geri
Üst Alt