BOEING 737-800 İNCELEDİM GOLF’le KARŞILAŞTIRDIM



@yer_ucagi_34  Kalkıştan hemen sonra düşmüş, pek çok sebep olabilir. Eğer teknik bir sorunsa yeni kalkmış bir uçağın bakımında aksamalar olabilir. 

 
Üzücü bir olay ancak maalesef ki düşük ihtimal de olsa havacılığın doğasında var 

 
91 de mezun olup iş hayatıma başladım ve ilk uçuşumu DC9 ile yaptım evet o zamanlar bu uçağa uçan tabut derlerdi kuyruk kısmında 2 motor hatırlıyorum. 

Airbus 340 larla Japonya’ya çok gidip geldim. Ortadaki 5 li koltuğun 2. Sinden online rezervasyon yapardım şansıma da genelde diğer koltuklar boş olurdu yatar uyurdum ; )

Bir keresinden İsviçre aktarmalı uçacağız Japonya ya. Uçak McDonnell Douglas devasa bir şey  pilot anons yaptı. Ekibimize yeni katılan kadın ikinci pilot ilk kalkışını yapacak diye:)

istanbul dan 20:00 uçağıyla İzmir e uçacağız erken varalım dedik 19:00 a yedek yazıkdık yer açıldı bindik.   Çanakkale üzerindeyiz bir anons geldi bir yolcumuz rahatsızlandı istanbul a dönüyoruz diye ve geri dönüp indik istanbul a. Bizim 20:00 uçağı kalkı gitti zamanında  biz kaldık geç saate:)

Yine İstanbul dan İzmir a akşam uçuyoruz meşhur kaz dağlarına geldik hostesler servise başlamış birden uçağın burnu aşağı doğru eğildi ve müthiş bir sarsıntıyla alçalmaya başladık. Hostesler servis arabalarını öylece bırakıp kaçıştı gözden kayboldu. Uçağın modelini hatırlamıyorum ama şu beyaz perdeye harita ve uçağın konumu yansıtılanlardan . Baktım bizim uçak haritada görünmüyor . Yanımdaki adam ben okyanus aşırı çok uçtum böylesini ilk kez yaşıyorum herhalde ciddi sorun var muhtemelen Balıkesir de bir askeri havaalanı olacaktı oraya ineceğiz dedi  uçakta bağırıp çağıranlar ağlayanlar dua edenler , fenalaşan yolcular koridorda yatıyorlar filan velhasıl ortalık fena karışık  . Pilotun sesi çıkmıyor anons yapmıyor. Dedik herhalde düşüyoruz adam uçakla uğraşıyor anons yapacak durumu yok. 7 binlerden 5 binlere kadar böyle sarsıla sarsıla uçağın burnu aşağıda indik ve birden herşey normale döndü. Hostesler geri geldi yolcuları sakinleştirmeye çalışıyorlar. Bir hostes yüzünde çok bilmiş ifade ve gülümsemeyle biz alışığız böyle durumlara (arkadan bir ses; belli belli ondan kaçıp kaydoldunuz) . Neyse pilot sonunda anons yaptı özür diledi meteorolojinin bildirmediği bir türbülansa girdik dedi. Uçak indi baktık ambulanslar bekliyor fenalaşan yolcular için. Uçaktan inenlerden bazılarını yeri öpüp şükrederken gördüm :)

Ben de anılarımla katkıda bulunayım dedim bu başlığa, eminim sizde de çok anı vardır 

 
@ladinkayin Benim öyle çok dikkat çekici hatıralarım olmadı ama Moskova-Samara uçuşunda bindiğim TU-154’ü hiç unutmayacağım. Uçan bir çamaşır makinesi gibiydi. O kadar sallayan gürültülü bir makine uçmamalı bence. Tarihi hep kazalarla dolu bir uçak. En son 2 sene önce Rus Kızıl Ordu Korosunu taşıyan bir 154 Soçi açıklarında düşmüştü. Boeing 727’nin Rus ikizi olan o teknoloji faciasından sonra 737’ler bana uzay mekiği gibi gelmişti.  :)

 
@yer_ucagi_34 Yine de elden çıkarmaya çalışırlar. Bu kazayı yaşamış bir uçağı filoda tutmak OnurAir için mantıklı olmaz.
Bilmiyorum hocam yine de belli olmaz. s=bigstar

Yıllar yıllar önce Onur Air’le yaptğım ilk seyahatimde bana eşlik eden uçak ay farkıyla benden daha büyüktü. 8D

 


Geri
Üst Alt