18lik Durban ve spor yay gereksinimi


Katılım
10 Nis 2018
Mesajlar
152
Tepkime puanı
69
İsim
Meriç Mavisu
Merhaba, Satın almayı düşündüğüm 18Lik durban jant lastik buldum çıkma 1650TL bana ucuz geldi bayaa  acaba replikamı emin olamadım nasıl kontrol edebiliriz ?

Ama asıl merak ettiğim bu değil hiç anlamassam servis onaylar orjinal mi değil mi asıl merak ettiğim forumda durbanla ilgili konuyu okudum  5 sayfa yorum 3. sayfadan sonra dayanamadım ve sorma gereksinimi duydum herkes 18'' Durban a spor yay takılmali diyor ama neden oldugunu söylememişler kendim anlayamadım bir türlü google'da arattım bulamadım bir yazı.. Jant ebatı büyüdükçe yayları kısaltmam yada sertleştirmemmi gerekiyor öyle ise neden arkadasında bilimi merak ettim :)

arabayı agresif sürüyorum ve Durban başlığında spor yay jant kombinasyonu iyi olur denmiş, konfor çok önemli değil benim için arka amortisörler yağ kaçırıyor 1 senedir sürüyorum siz anlayın :D

Durban'ı bilmeyen yoktur ama merak eden olursa ==

image.png

image.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Oncelikle jantinizin orjinal olup olmadigini jantin icindeki cms ve vw damgasindan, renginden, jant gobeginden anlayabilirsiniz. Replika kendisini net belli eder, kaldi ki belirttiginiz paraya en bilmeyen adam bile vermez bu janti, replikadir, olsun hayirli olsun gule gule kullanin.

Spor yay gereksinimi icin ise soyle, jant-lastik buyuyor. Orjinal yay ile araciniz yukseliyor. Arac ne kadar yuksekse, alttan giren hava o kadar artar. Artan hava yol tutusu negatif yonde etkiler. Fabrika bu janti satarken bir tik daha dusuk, spor suspansiyon dedigi yaylarla veriyor. Vermesindeki amac da bu, 17 den 18'e gecersen aradaki yukseklik farkini bununla kapat diyor.

Zaten takip yola cikarsaniz; 150 160km hizlarda araba alttan aldigi havayla sallanmaya baslayinca bu durumu anlarsiniz. Tekrar hayirli olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Oncelikle jantinizin orjinal olup olmadigini jantin icindeki cms ve vw damgasindan, renginden, jant gobeginden anlayabilirsiniz. Replika kendisini net belli eder, kaldi ki belirttiginiz paraya en bilmeyen adam bile vermez bu janti, replikadir, olsun ayirli olsun gule gule kullanin.

Spor yay gereksinimi icin ise soyle, jant-lastik buyuyor. Orjinal yay ile araciniz yukseliyor. Arac ne kadar yuksekse, alttan giren hava o kadar artar. Artan hava yol tutusu negatif yonde etkiler. Fabrika bu janti satarken bir tik daha dusuk, spor suspansiyon dedigi yaylarla veriyor. Vermesindeki amac da bu, 17 den 18'e gecersen aradaki yukseklik farkini bununla kapat diyor.

Zaten takip yola cikarsaniz; 150 160km hizlarda araba alttan aldigi havayla sallanmaya baslayinca bu durumu anlarsiniz. Tekrar hayirli olsun.
Daha satın almadım :)  ve almamda çok ucuz gelmişti zaten banada ama Lastik nasıl büyüyor anlayamadım Jant ebatı büyüdükçe lastiği kısaltıyoruz tekerlek çapı aynı kalıyor yoksa benmi yanlış biliyorum çünkü aracın teker çapını büyütürsek ibre yanlış gösterir hızı

 
.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Meriç Mavisu hocam 1 inç 25,4 mm eder. yani 17'' den 18'' e geçiş yapacaksan bu aracının 2,5 cm daha yükselmesi demek. 225/40/18 ölçüsündeki bir lastiğin 225 lastiğin yere bastığı taban genişliği,40 olan ölçü jant ile lastik dışında kalan ölçüyü yani yanak ölçüsünü ,18 dediği ölçüde jantın çapının ölçüsüdür. Jant çapı ne kadar artarsa yay gereksinimi ortaya çıkar.@DumanG  hocamın da dediği gibi aracın sürüş dinamikleri de etkilenmiş olur.

 
@Nfk Haklısınız jant büyüdükçe araç yükselicek ama lastikte büyütürsem, örnek olarak diyim 225/40 takmak yerine 225/30 takicam ölçüleri tam bilmiyorum ama lastik yanağını kısaltıcam sonuç olarak araçta bir yükselme olmayacak jant ile lastiği büyütülmez zaten

 
@Meriç Mavisu hocam 18'' jantta 40 yanak altı seni ve arabayı çok yıpratır. Bu dediğiniz 16 dan 17 geçerken sıkıntı yaratmaz yanakla halledilebilir. ama 18 e çıkılınca artık yanakta kurtarmıyor hocam.

 
@Meriç Mavisu hocam 18'' jantta 40 yanak altı seni ve arabayı çok yıpratır. Bu dediğiniz 16 dan 17 geçerken sıkıntı yaratmaz yanakla halledilebilir. ama 18 e çıkılınca artık yanakta kurtarmıyor hocam.
Hmm teşekkür ederi yorum için şuan 16 jant var araçta bunları 17ye yükseltmeyi düşünmeliyim o halde, zaten teker çapını büyütürsek ibre bile yanlış göstermeye başlıyor o zaten plan arasında yok geriye 17'' kalıyor tek secenek :)

Şimdiki lastik ölçülerime bakıp geliyorum..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracımda 205 55 r16 lastik var  17'' e çıkarsam lastik 205 45 mi olmalı ozaman ? lastik ebatı büyümemesi için

 
@Meriç Mavisu hocam golfün bu ölçülerdeki lastik ebatları 225/45/17 'dir. Tabi bunlar vw  mühendisleri tarafından en optimal ölçü olarak uygun görülen. Sizde 17'' ye geçiş yapacaksanız zaten aksini size öneren olmaz. Lastik ölçünüz 225/45/17  :'( s=sofor

 
Spor yay gereksinimi icin ise soyle, jant-lastik buyuyor. Orjinal yay ile araciniz yukseliyor. Arac ne kadar yuksekse, alttan giren hava o kadar artar. 


Normalde yükselmiyor. 18 Janta geçiş oluyor ama lastik yanağı o derece küçülüyor. Burada amaç yumuşaklığı ve savrulganlığı önlemek. Araç virajlara girerken savrulgan ve dengesiz oluyor. Esneme uvveti fazla oldugundan tehlike arzediyor. Orjinal spor şasili araçlarda yay 1,5 -2 cm arası daha düşük ve amortisör daha sert. Bu ikili birbirini tamamlıyor. Bu konuyu çok araştırdım tam 2 ay süspansiyonum orjinal spor olmadıgı için vazgeçtim. Biraz riskli biraz da konforsuz bir durum. :)  

 

@beratx Volkswagen i arayıp 17'' jant ile 16'' jant golf ler aynı süspansiyonumu kullanıyor öğrenmek lazım öyle ise 17 ye geçiş yapacağım teşekkür ederim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt