Golf 7 - Gelen Zam Haberleri Birleşik Konusu


Hasan hocam elinize emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş rakamlarla ne kadar hakim olduğunuz çok belli :) bizim gta yada bahsediyorum sizin araç alırken ne kadar titiz olduğunuzu en basitiniden lastik üretimine bile o kadar dikkat ediyorsunuz ki bu takdire şayan  bu sebeple de  keşke hasan hocamız ankarada olsada  araç teslimatına beraber gideriz diye bir konuşma  geçiyor aramızda

 

Hasan hocam elinize emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş rakamlarla ne kadar hakim olduğunuz çok belli :) bizim gta yada bahsediyorum sizin araç alırken ne kadar titiz olduğunuzu en basitiniden lastik üretimine bile o kadar dikkat ediyorsunuz ki bu takdire şayan  bu sebeple de  keşke hasan hocamız ankarada olsada  araç teslimatına beraber gideriz diye bir konuşma  geçiyor aramızda
valla hocam ya, eski lastik falan ben anlamazdım o işlerden şimdi @HaK Hasan hocam sağolsun aydınlandık.

 
valla hocam ya, eski lastik falan ben anlamazdım o işlerden şimdi @HaK Hasan hocam sağolsun aydınlandık.
Ben  sıfır araba  alırken bırak lastiği heyecandan kaportaya bile bakamam ama  @HaK hasan hocamızın sayesinde bilinç tüketici oluyoruz 

 
bu altın meselesine şöyle bir yorum yapayım kendi görüş açımdan, kur hareketlerinden bağımsız olarak %10-12 civarında bir zam görüyor bazı grup araçlar, dolayısıyla enflasyonun üzerinde bir artış yaşanıyor, tabi aldığınız aracınızın model yılı sabit kaldığı için bu eskime payı her yıl için %5-6 civarında negatif yönde etkiliyor, bunu kompanse ettiğinizde bir miktar reel zarar sözkonusu (tahminen %2-3 arası), bu zarara da araç kullanma maliyeti diyebiliriz... golf 2.elde değer verilen bir araç olduğundan araç kullanma maliyetinin en az olduğu araçlardan biri, satışa çıkardığınızda likiditesi de yüksek olduğundan yani çabuk paraya çevrilebildiğinden altın benzetmesini yerinde buluyorum... bu benzetmeyi destekleyen bir önemli hususta, fiyatı ne kadar artarsa artsın, sıfır araç satışında yine de hep tepede olması, yani devam eden ve hep yükselen bir beklenti var...
Mukemmel.

Iste tam bir bankaci yorumu. Bu forumu seviyorum. [emoji41]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Değerli Hasan Hocam

İlk defa görüyorum bu istatistiği. 

Sanırım size ait... :)
Aynen, değerli Murat Hocam, geçmişin istatistiği ile geleceğe kestirim yapmak amaçlı takip ediyorum, kendimce yorumluyorum.  :)  

Saygılar...

 
Hasan hocam, hayranlıkla izliyorum sizi... :000177-medium:
Ne demek Emre Hocam, mesleğimiz dolayısıyla doğmuş, büyümüş, gelişmiş, sonrasında sosyal yaşantımıza da geçiş yapmış bir alışkanlık bu sadece.  :000280-medium:

Saygılar...

 
Hasan hocam elinize emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş rakamlarla ne kadar hakim olduğunuz çok belli :) bizim gta yada bahsediyorum sizin araç alırken ne kadar titiz olduğunuzu en basitiniden lastik üretimine bile o kadar dikkat ediyorsunuz ki bu takdire şayan  bu sebeple de  keşke hasan hocamız ankarada olsada  araç teslimatına beraber gideriz diye bir konuşma  geçiyor aramızda


valla hocam ya, eski lastik falan ben anlamazdım o işlerden şimdi @HaK Hasan hocam sağolsun aydınlandık.


Ben  sıfır araba  alırken bırak lastiği heyecandan kaportaya bile bakamam ama  @HaK hasan hocamızın sayesinde bilinç tüketici oluyoruz 
Sevgili GTA ekibi, İzmir'den Selamlar Sizlere... (Bir gün gti ekibi diye yazarım inşallah. Ooooo güçlü ve fiyakalı oldu.)

Aslında benim baktığım lastiğin üretim tarihi değil, Türkiye tüketicisine verilen değerin miktarı. Aralarında doğru orantı var çünkü...

Lastiğin üretim tarihi ne kadar eski ise, o kadar az ömrü kalmış demektir. Lastik ömrü ne kadar az ise bizlere verilen değer de o kadar azdır.

Basit bir mantık önermesi yani hepsi bu.

Hepinizi tek tek öpüyorum, Saygılar...  :000074-medium:

 
@HaK hocam Ankara'ya uğradığınızda mutlaka haber edin, GTA ekibi olarak sizinle vakit geçirmeyi çok isteriz. 

Doğuş'a veririz küsküyü :)

 
Sevgili GTA ekibi, İzmir'den Selamlar Sizlere... (Bir gün gti ekibi diye yazarım inşallah. Ooooo güçlü ve fiyakalı oldu.)

Aslında benim baktığım lastiğin üretim tarihi değil, Türkiye tüketicisine verilen değerin miktarı. Aralarında doğru orantı var çünkü...

Lastiğin üretim tarihi ne kadar eski ise, o kadar az ömrü kalmış demektir. Lastik ömrü ne kadar az ise bizlere verilen değer de o kadar azdır.

Basit bir mantık önermesi yani hepsi bu.

Hepinizi tek tek öpüyorum, Saygılar...  :000074-medium:
Hasan hocam bizden sizlere saygı ve sevgiler Ayrı teşekkürler paylaştığnız teknik veriler için. Aslında sizin gibi biri lazım ankaraya doğuşa kafa tutabilecek. Araç siparişi iptal edip tekrar sipariş verip bekleme sabrınıza saygı duyuyorum zira ben sipariş beklerken sabredmemiş ikinci ele yönelmiştim.

 
Hasan hocam bizden sizlere saygı ve sevgiler Ayrı teşekkürler paylaştığnız teknik veriler için. Aslında sizin gibi biri lazım ankaraya doğuşa kafa tutabilecek. Araç siparişi iptal edip tekrar sipariş verip bekleme sabrınıza saygı duyuyorum zira ben sipariş beklerken sabredmemiş ikinci ele yönelmiştim.
Semih Hocam, benim hiç 2. el aracım olmadı. Neden mi?

Ehliyeti yeni aldığımda acemilik korkusu ile 2. el araca yönelmiştim. O zamanlar Murat 124, Şahin, Doğan, Anadol ve Torosların dönemiydi, ha bi de Doğan görünümlü Şahin'ler vardı, o zamanları bilenler bilir. Bizim gözümüz 2. el golf'lerdeydi. (Sıfır golf demiyorum, o zamanlar bizim için bu hayal değil, ufo görmek gibi birşeydi.)

Neyse, buldum bir 2. el golf, hemen çıktım işyerinden, Manisa'da yeni işe başladığım yıllar, araç yok, elim ile otostop yaptım bir araca. Manisa-İzmir yolunun kaza oranı çok yüksekti o dönem ve bana denk geldi, gözümü Bornova'da bir polis otosunun içinde açtım, ilk olarak sürücüyü sormuşum polislere, "iyi" demişler, sonra Golf gelmiş aklıma ki "tüh kaçırdım" demişim. "Neyi kaçırdın" demiş polisler, sessiz kalmışım, kendime tam gelince polisler anlattı. Sonra, kaza anında başımdan darbe almamın da etkisiyle sanırım :) , Golf'e çok benzettiğim Lada Samara aldım, sıfır, tabii o zamanlar moda olan teslim dönemi çekilişli ve 36 ay taksitli. Ama ne yalan söyleyim çok memnun kaldım, 3K'sı çok iyiydi. Koltukları, Kaloriferi ve Kaçması...

Biz öyle dönemler yaşadık, öyle dönemler gördük ki Semih Hocam, sabretmek yaşam tarzımız haline geldi. İyiyi görmek, en azından senden sonraki nesle iyiyi gösterebilmek için prensiplerinden vazgeçmemek, sabırla uygulamak gerekiyor. İnsana verilen değer herşeyden önce gelmeli, 3 ay beklemek nedir ki? Müşteriyi kandırır yönde bir problem çıkarsa hiç düşünmeden yine aynı şeyi yaparım.

Her müşteri, göstereceği tavırla diğer müşterilere gösterilecek değerin belirleyicisi olmaktadır çünkü.

Saygılar...

 
Semih Hocam, benim hiç 2. el aracım olmadı. Neden mi?

Ehliyeti yeni aldığımda acemilik korkusu ile 2. el araca yönelmiştim. O zamanlar Murat 124, Şahin, Doğan, Anadol ve Torosların dönemiydi, ha bi de Doğan görünümlü Şahin'ler vardı, o zamanları bilenler bilir. Bizim gözümüz 2. el golf'lerdeydi. (Sıfır golf demiyorum, o zamanlar bizim için bu hayal değil, ufo görmek gibi birşeydi.)

Neyse, buldum bir 2. el golf, hemen çıktım işyerinden, Manisa'da yeni işe başladığım yıllar, araç yok, elim ile otostop yaptım bir araca. Manisa-İzmir yolunun kaza oranı çok yüksekti o dönem ve bana denk geldi, gözümü Bornova'da bir polis otosunun içinde açtım, ilk olarak sürücüyü sormuşum polislere, "iyi" demişler, sonra Golf gelmiş aklıma ki "tüh kaçırdım" demişim. "Neyi kaçırdın" demiş polisler, sessiz kalmışım, kendime tam gelince polisler anlattı. Sonra, kaza anında başımdan darbe almamın da etkisiyle sanırım :) , Golf'e çok benzettiğim Lada Samara aldım, sıfır, tabii o zamanlar moda olan teslim dönemi çekilişli ve 36 ay taksitli. Ama ne yalan söyleyim çok memnun kaldım, 3K'sı çok iyiydi. Koltukları, Kaloriferi ve Kaçması...

Biz öyle dönemler yaşadık, öyle dönemler gördük ki Semih Hocam, sabretmek yaşam tarzımız haline geldi. İyiyi görmek, en azından senden sonraki nesle iyiyi gösterebilmek için prensiplerinden vazgeçmemek, sabırla uygulamak gerekiyor. İnsana verilen değer herşeyden önce gelmeli, 3 ay beklemek nedir ki? Müşteriyi kandırır yönde bir problem çıkarsa hiç düşünmeden yine aynı şeyi yaparım.

Her müşteri, göstereceği tavırla diğer müşterilere gösterilecek değerin belirleyicisi olmaktadır çünkü.

Saygılar...
Hasan hocam elinize sağlık bi çırıpıda okudum. Sizin gibi değerli hocalarımızın tecrübeleri bizleri aydınlatıyor tekrardan sabrınıza saygı duyuyorum emeğinize sağlık. 

 
[SIZE= inherit] kaza anında başımdan darbe almamın da etkisiyle sanırım [/SIZE] :) [SIZE= inherit], Golf'e çok benzettiğim Lada Samara aldım,....[/SIZE]
Değerli Hasan Hocam

Kahkahayla güldüğüm için bütün insanlar bana baktı... :D :D

Ömrünüz uzun olsun....

 
@jajaja Hocam, 2 Marttan beri 94.700 müş. :)

Saygılar

Ekli dosyayı görüntüle 4044
Hocam tablonuz için teşekkürler.

2013 haziranda grandepunto aracımı satmıştım. Hatta gezi parkı protesto yürüyüşü vardı bulunduğum yerde. Araca baktılar ve kapora bırakmışlardı. Aracı alan kişi ile siyasetten konuşmaya başlamıştık araba arada kaynadı gitti :)

Golf siparişi verdiğimde zam şov başlamıştı, bende hazırda araca yönelmiştim.

Aslında tablonuzda 2013 yılı en çok satır sayısı olması gereken kısım. Çünkü 2013 yıl ortası ve yıl sonu neredeyse 10k zam yemişti.

 
Hocam tablonuz için teşekkürler.

2013 haziranda grandepunto aracımı satmıştım. Hatta gezi parkı protesto yürüyüşü vardı bulunduğum yerde. Araca baktılar ve kapora bırakmışlardı. Aracı alan kişi ile siyasetten konuşmaya başlamıştık araba arada kaynadı gitti :)

Golf siparişi verdiğimde zam şov başlamıştı, bende hazırda araca yönelmiştim.

Aslında tablonuzda 2013 yılı en çok satır sayısı olması gereken kısım. Çünkü 2013 yıl ortası ve yıl sonu neredeyse 10k zam yemişti.
Ben teşekkür ederim Serdar Hocam,

2013 yılının fiyat listelerine erişemedim, erişebildiklerimi aktardım tabloya. Dediğiniz gibi, tabloda 15.10.2012-23.12.2013 arasındaki yaklaşık 1 yıllık süreçte kümülatif artış oranı %14,19 olmuş. Keyfi zam uygulaması nedeniyle ceza aldığı dönem hariç, yıllık zam oranı eğilimi ya da hedefi diyelim, %15 civarı olmuş hep. Bu da hedeflenen yıllık enflasyon oranının yaklaşık 2 katı. Sanırım o yüzden de Altın benzetmesi yapılıyor.

Ama tabii burada enflasyon hesabının nasıl yapıldığı, hesapta hangi ürünlerin baz alındığı, halkın gerçek enflasyonu olup olmadığı da test edilmelidir. DOĞUŞ hükümetin enflasyon hesabını doğru bulmuyor ya da inanmıyor olmalı ki yaklaşık 2 katı zam yapma kararı alabiliyor, hem de ceza yemeyi göze alarak...

Saygılar Hocam...

 

@Hak

Hocam yaptığınız calisma güzel.

Bence bunu ilerletip yayinvari bir sekle getirebilirsiniz en azindan Türkiye icin. 4-5 farkli markanin ekonomik dengelere olan tepkileri, fiyat listelerindeki mudahaleleri vs zevkle okunacak bir yazi olurdu. Bu onerimi degerlendirin derim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt