Bu arada seçimimi Michelin pilot sport 4 'den yana kullandım. Tanesi 590 TL ye geldi. Usta lastikleri değiştirdikten sonra rot'a da baktı. Şunu söyleyebilirim ki turanza t001 den sonra araç kuş gibi oldu. Şehir içi olsun düşük süratler olsun çok memnunum lastikten. Yalnız şunu fark ettim.2 gün önce muğla/izmir yapıp geldim ve Bugün birkaç kez 180 km/s hızlara kadar çıktım. Turanza ile zamk gibi yapıştığım yollarda Michelin ile son derece kontrolsüz bir şekilde ilerledim 160/180 km/s hızlarda. Bu hızlarda direksiyonu hiç oynatmadan ilerlediğim o kısa anlarda michelin lastikler ile direksiyonda sola ve sağa ufak/mikro hamleler yapmak zorunda kaldım.
Motosikletimdeki ufak aparat ile lastik havalarımı kontrol ettiğimde. Lastiklerin soğuk 33psi iken 7-8 dakikalık güzergahım sonunda 36psi'a çıktığını gözlemledim.
Yorumunuz nedir ? Neden lastikler yüksek (nispeten yüksek) süratte güven vermedi ?
İmzanıza baktığımda aracınızda 18" Durban jant olduğunu görüyorum., Bu ebatta 33psi çok düşük bir değerdir., 18 inch jantlarda doğru lastik basıncı hatırladığım kadarıyla ya 37-37psi yada 38-38psi olması lazım., Aracınızda ki Durban jantlar (fabrikasyon montaj) ise kapı direğinde veya depo kapanğında yazan değerlere bakınız., Ayarladığınız 33psi değeri konfor lastik basıncı diye geçer ve verilen bu değer şehir içi 120 km aşmayan gündelik kullanımlar için geçerli bir değer., 18 inch jantlar için ideal değer 37-37psi veya 38-38psi dır ama araca sonradan 18inch jant takılmışsa etiketteki değer farklıdır.,
Ayrıca lastikçilerdeki balans makinasına güvenmeyin..! Pederin aracına 15 gün önce 4 adet sıfır Continental lastik aldık, Allah aşkına şuna güzel bir balans yap dedim., abi sen merak etme bizim balans makinası "lazerli" makinadır., bunda sıfır hata olur dedi.,, yazlığa gitti-geldi 110-120km sonrası titreme yapıyor dedi.,
Lastikleri aldığımız lastikçiye değil rot-balansçıya gittik., Lastikleri sökmeden aracın üzerinde (yatay buzdolabına benzer) balans cihazıyla balans a soktu hepsi 50-60gr. hatalı çıktı (bu değerler büyük değerlerdir)., tek tek lastikleri söktü yeniden balansını yaptı., sonra tekrardan araca montajını yapıp tekrardan aracın üzerinde balansları 2. kez kontrol etti., Yoğunluk yoktu muhabbet etme şansım oldu dedim ki; bir makina nasıl bu kadar hatalı balans ayarı yapar., dedi kalibresi düzgün en iyi makina bile olsa balans ayarı yaptıktan sonra aracın üzerinde hasas balans cihazı (yatay buzdolabına benzer) ile balansını tekrar kontrol edilmeli., bir makinanın gözden kaçırdığını diğeri yakalar., ikisi birbiriyle komplike kullanmak gerek tek makina hassas ayar yapamaz ama lastiği aldığın yerin makinasının kalibresi çok bozukmuş bu kadar olmaması gerekirdi diye bahsetti.,
Jant lastikten ayrılmışsa ister lastik tamiri olsun, isterse lastik değişimi ne olursa olsun., lastikçiler balans yaptıktan sonra mutlaka gidip bir de aracın üzerinde iken balans ayarlarını kontrol ettirmek lazım kesin., Adam makinayı çalıştırıp lastikler dönmeye başladığında o lastik en az 150-160km hıza ulaşıyor., makina flaşları çakmaya bir başladı bmw 'nin meşhur şimşek efektli Xenon 'ları yanında halt etmiş., Normal balans makinası lastiği 4-5 tur 20-30km hızla döndürür bırakır., Lastik aracın üzerinde iken ayar yapan balans makinasının hata yapma şansı yok.