@ack937 Öncelikle bir konudaki yanlış bilginizi düzeltelim. Forumumuzda bulunan ölçüm sonuçlarına göre golf 1.6 TDI kesinlikle benzinli pek çok motordan çok daha sessiz hele hele 80 km hızdan sonra emin olun sızın 1.5 TSI nızdan dan bile sessiz. Buna ilişkin görseli alta koyuyorum. Gelelim ikinci yanlış noktaya/noktalara;
-Dizel çok arıza açar! 55 bin km dir sadece bakımları yapılıp giden tek bir sorun açmamış bir araç ki aynı motora sahip sadece 110 HP versiyonu olanı kız kardeşimin eşi tarafından 150 bin km kullanıldı bırakın motoru kavraması bile değişmedi aracın. Söylem tamamen hurafe. Bunun temeldeki sebebi şudur düşük hacimli bir dizeli standart malzeme ile üretemezsiniz. 1/25 e yaklaşan sıkıştırma oranına sahip, neredeyse enjektörüne 2 bar basınçla yakıt gönderen bir dizel motoru üretmek istediğinizde benzinli motordaki malzemeden kat be kat kuvvetli malzeme kullanmak zorundasınız. Zaten son dönemde motor üreticilerinin elektrikli/hybrid araçları desteklemesindeki ve sadece 2.000 cc ve üstü dizele gitmelerindeki en büyük neden de budur. Üretim maliyeti. Adam 1 dizel motor maliyeti ile 2 tane benzinli motor üretebiliyor çünkü. Çevreymiş kirlilikmiş geçiniz efendim bunları 1.6 TDI ın carbon emisyonu kullandığınız 1.5 SI dan daha düşük sorun nox ki bunun da partikül filitresi ad blue ile çözümü zaten var. Benzinli araçlar da çevre kirliliği bakımından masum değilller ama pohpohlanmalarının tek sebebi firmaların yüksek maliyetle araba üretmekten kaçmaları ve kar marjlarıdır.
-Bakım maliyeti yüksek! Hayır efendim sizin aracınızdan çok çok farklı olsa 100-150 TL farklıdır kı ben onu sadece 1 depo mazotta kapatıyorum zaten.
-Dizele gerek yok efendim bende az yakıyorum! Çok basit bir söylemle hiç bir benzinli motor benzer nitelikteki bir dizel motorla yakıtta boy ölçüşemez. Bunun çok basit bir fizik kuralı var dizelin ürettiği enerji joul olarak benzinden daima fazla. Kaba hesabı zaten @Savatage hocam yapmıs %30. Ben 1992 den 2016 ya dek kesintisiz benzinli araç kullandım hemde LPG vs gibi hiç bir ek yakıt sistemi kullanmadan sizin söylemleriniz benimde argümanlarımdı zamanında ama şu kadar basit bir örnek vereceğim ilk dizel golfumu almadan evvel 2.0 Turbo benzinli Laguna 2 kullanıyordum tas tamam 170 HP hemde. Ben 2016 da hiç gezmediğim zamanlarda Laguna için aylık 700 TL benzin alırken Golf e bir geçtim tüketimi 300 TL ye düştü ve kendime ettiğim küfrü anlamışsınızdır burda )) Benzinli araç kullananlar lütfen kendinizi kandırmayın az falan yakmıyorsunuz sadece kendi sınıfındaki benzinli araçlara oranla VW le az yakıyorsunuz. Ha birde VW dizel de hiç bir zaman en az ben yakıyorum iddiasında motor da üretmedi bizim 5-6 lt lerde gezdiğimiz yerde 1.5 DCI lar 3.5-4 lt lerle geziyorlar. Şu an önüme deseler ki ikisinden birini sececeksin 1.5 TSI mi 1.6 TDI mı ? TEREDDÜTSÜZ TDI!
-Dizel çok arıza açar! 55 bin km dir sadece bakımları yapılıp giden tek bir sorun açmamış bir araç ki aynı motora sahip sadece 110 HP versiyonu olanı kız kardeşimin eşi tarafından 150 bin km kullanıldı bırakın motoru kavraması bile değişmedi aracın. Söylem tamamen hurafe. Bunun temeldeki sebebi şudur düşük hacimli bir dizeli standart malzeme ile üretemezsiniz. 1/25 e yaklaşan sıkıştırma oranına sahip, neredeyse enjektörüne 2 bar basınçla yakıt gönderen bir dizel motoru üretmek istediğinizde benzinli motordaki malzemeden kat be kat kuvvetli malzeme kullanmak zorundasınız. Zaten son dönemde motor üreticilerinin elektrikli/hybrid araçları desteklemesindeki ve sadece 2.000 cc ve üstü dizele gitmelerindeki en büyük neden de budur. Üretim maliyeti. Adam 1 dizel motor maliyeti ile 2 tane benzinli motor üretebiliyor çünkü. Çevreymiş kirlilikmiş geçiniz efendim bunları 1.6 TDI ın carbon emisyonu kullandığınız 1.5 SI dan daha düşük sorun nox ki bunun da partikül filitresi ad blue ile çözümü zaten var. Benzinli araçlar da çevre kirliliği bakımından masum değilller ama pohpohlanmalarının tek sebebi firmaların yüksek maliyetle araba üretmekten kaçmaları ve kar marjlarıdır.
-Bakım maliyeti yüksek! Hayır efendim sizin aracınızdan çok çok farklı olsa 100-150 TL farklıdır kı ben onu sadece 1 depo mazotta kapatıyorum zaten.
-Dizele gerek yok efendim bende az yakıyorum! Çok basit bir söylemle hiç bir benzinli motor benzer nitelikteki bir dizel motorla yakıtta boy ölçüşemez. Bunun çok basit bir fizik kuralı var dizelin ürettiği enerji joul olarak benzinden daima fazla. Kaba hesabı zaten @Savatage hocam yapmıs %30. Ben 1992 den 2016 ya dek kesintisiz benzinli araç kullandım hemde LPG vs gibi hiç bir ek yakıt sistemi kullanmadan sizin söylemleriniz benimde argümanlarımdı zamanında ama şu kadar basit bir örnek vereceğim ilk dizel golfumu almadan evvel 2.0 Turbo benzinli Laguna 2 kullanıyordum tas tamam 170 HP hemde. Ben 2016 da hiç gezmediğim zamanlarda Laguna için aylık 700 TL benzin alırken Golf e bir geçtim tüketimi 300 TL ye düştü ve kendime ettiğim küfrü anlamışsınızdır burda )) Benzinli araç kullananlar lütfen kendinizi kandırmayın az falan yakmıyorsunuz sadece kendi sınıfındaki benzinli araçlara oranla VW le az yakıyorsunuz. Ha birde VW dizel de hiç bir zaman en az ben yakıyorum iddiasında motor da üretmedi bizim 5-6 lt lerde gezdiğimiz yerde 1.5 DCI lar 3.5-4 lt lerle geziyorlar. Şu an önüme deseler ki ikisinden birini sececeksin 1.5 TSI mi 1.6 TDI mı ? TEREDDÜTSÜZ TDI!