1.0 TSİ MI ? 1.4 TSİ MI?



@Mehmet Kaynar 

Değerli Hocam 

Bilmeyenler olabilir ama 1.4 TSI artık tarih oldu ve üretilmeyecektir. 

1.5 TSI 23. Haftadan itibaren uretilecek ve en erken ağustos son hafta en geç eylul ikinci hafta piyasaya çikar.

İki versiyonu olacak 150 PS EVO ve 130 PS Bluemotion. 

Artık üretilmeyecek  bir motoru satın almanız size ikinci elde zarar ettirecektir.

1 Hazirandan itibaren 1.0 TSI DSG kullanıyorum. Yeni nesil ve oldukça tatminkâr bir performansta. 

Halen almadiysaniz 1.0 TSI DSG almanızı tavsiye ederim.

Son bir not: küçük harfle yazmanız daha iyi olacak.

 
@Mehmet Kaynar 

ben olsam !?!?

tam radikal bir "ben olsam" yorumu yapayım

güncel araç :

2017 

1.6 tdi manuel

highline

2019 temmuzda alınacak GOLF 8 : 

motor: 1.0 tsi

Donanım: Comfortline

siparişe eklenecek tek opsiyon: midled far

Dizelden=>Benzine

Hİghlinedan =>comforta

bu rütbeleri sökerek aklımca cebimden en fazla 15 bin koyarak eldekini  golf8 2019  1.0 tsi saf comforta dönüştürme planları tutacakmı bakalım?

midled şart demiştim bunun için +4000/5000 daha  sayarım kabul

 
Ben de tereddüt ede ede 1.0 tsi dsg aldım ama çooook memnunum :)

Araç 2100 km'ye geldi. İlk 500 km kadar aşırı da sakin kullandığımdan eski 1.2 tsi ima göre performansı düşük gibi geldi ama daha sonra adeta açıldı canavar.

Kesinlikle aşırı performans beklentiniz yoksa 1.0 tercih edin derim. (ki 1.4 de size aşırı performans sağlamayacaktır.) Bir arkadaş hızlanma ve son sürat değerlerini yukarıda paylaşmış. 

Geçtiğimiz hafta 1600 km uzun yol yaptım. Bir an bile mutsuz/huzursuz etmedi beni. Hele ki performans beklediğiniz anda Sport moda alırsanız şanzımanı, o tatlı homurtusu ile beraber gayet güzel gidiyor. 

Öte yandan 1.4 TSI ların piyasadan kalkacak olması konusuna ben de katılıyorum. Sırf bu nedenle bile 1.0 tercih edilmeli şu saatten sonra 1.5 çıkana dek.

 
@palsak İnternetteki bilgilere göre ufak bir elektrik motoru olacakmış evet. Ancak yine de yanlış yönlendirmek istemem. Ben de emin değilim

 
Benim naçizane fikrim , sıfır alacaksanız 1.5 Tsi' ı bekleyin. Mesela ben coğrafyası engebeli, bayırı bol bir memlekette yaşıyorum. O yüzden tercihimi daha büyük hacimli motordan yana kullandım. Düşük silindir hacmine sahip motorlar benzer işleri yapabilmek için daha fazla yoruluyorlar/ daha fazla devir çevirmek durumunda kalıyorlar. Yüksek devirde de az yakma opsiyonunuzu kaybediyorsunuz. Teknik veri olarak da 1.0 motor max tork' unu ve gücünü daha yüksek devir bantlarında sunabiliyor.  Bunun yanında Ender hocam' ın da dediği gibi daha yeni bir motor, piyasada halen çok sıcak bakılmayabiliyor. 1.5' in gelmesi bence 1.4' ü o kadar etkilemez. Uzun yıllardır piyasada olan bir motor çünkü.

Performans olarak 1.0 ile 1.4 arasında bariz bir fark olmadığı aşikar. Bu nedenle vergi avantajı sizin için önemliyse, yaşadığınız yer nispeten düz bir coğrafya ise ve/veya ağırlıklı şehir içi kullanacaksanız 1.0 tercih edilebilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ciao hocam 1.5 tsi hibrit mi olacak??
Hibrit değil

1.5 TSI ACT EVO VGT 150ps olan 1.4 TSI ACT 'de eskiden silindir kapatma vardı bunda sistem belirli şartlar sağlandığında motoru komple kapatacak direksiyon, fren, klima gibi hayati işler için aküden veya elektrik motoru ile beslenecek (elektrik motorunun görevi "sadece" fren gibi hayati birimleri beslemek., elektrik motorunun başka bir etkinliği yok.)

1.5 TSI EVO VGT 130ps silindir kapatma gibi özellikleri olmayan motor

VGT anlamı değişken türbin geometrili turbo sistemi

 
@ciao hocam 1.5 tsi hibrit mi olacak??
Doğrudur değerli Hocam 

Ancak Daha doğrusu Yarı hibrid. 

ACT teknolojisi gelistirildi ve silindir yerine tamamen motor kapatma ya dönüştürüldü. 

Hayatî fonksiyonları işler tutmak için lityum iyon pilleri devreye girerek direksiyon fren ve havalandırma fonksiyonlarını üstlenecek.

 
Peformans konusunda bir hususa pek değinilmemiş.

1.4'ün bariz avantajı ara hızlanmalar ve klima açıkken rampa çıkma, sollama gibi anlarda ortaya çıkar. Bu durumlar sizi ne kadar ilgilendiriyorsa 1.4'e o kadar ihtiyacınız var.

Ha bu koşullarda da ikisi arasında dağlar gibi fark olmaz ancak motor hacmi ve gücü arttıkça zorlu koşullarda yakıt tüketimi küçük motora göre daha az oluyor. 1.0 çok iyi bir teknoloji, şehir içinde son derece keyifli sadece yukarıda bahsettiğim  "geçici" durumlarda zorladığınızda keyif vermeyebilir ama süründürmez. 

 
dsg alacaksanız 1.0 olabilir, higline 1.0 dsg de var manuel de yok, donanım olarak higline almak isterseniz diye yazdım, lakin 1.4 tsi nin manuel seçeneği mevcut.

ben 1.4 tsi higline manuel kullanıyorum yeni çıkan motor kasa şanzıman model her ne ise 3-4 yıl geçip yeni doğan hastalıkları tedavi edilmeden almayı tercih etmiyorum.

1.4 tsi golf 5 ten itibaren neredeyse 12-13 yıldır kullanılıyor serviste ve sanayide ustası anlayanı bol ve bu kadar zamandır her yıl biraz daha iyileştirme ve hata düzeltme çalışmaları yapildi ise yeni bir motora göre daha sağlıklı olabileceğini zannediyorum.

tercih elbette harcamayı yapacak olana aittir.

 
@Serkanasn hocam 1.0 motor yeni değil, Türkiye'de yeni. Avrupa'da 4 yıldır satılan bir motor. 

 

Ülkemizde tanıyan bilen usta ne kadardır acaba?

 

Geri
Üst Alt