Ankaralı Yedi: R Dönüşüm


Utku_Lekesiz

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Tem 2016
Mesajlar
639
Tepkime puanı
607
Konum
Ankara
İsim
Utku
Güncel Liste;
Kozmetik;
  • 18" 8JxET45 O.Z. Omnia Jantlar
  • Kayar Ayna Sinyalleri
  • Mat Nappa Direksiyon Derisi ve Bej Dikişler
  • Golf R Ön Tampon
  • Golf R Arka Tampon
  • Golf R Marşpiyel
  • 4 Çıkış Krom Egzoz Ucu
  • Hella Black Magic Light Bar
  • R Dış Logoları
Donanım;
  • ESC-Off Düğmesi
  • Set Düğmesi
  • Koltuk Isıtma
  • Kapı Yalıtımı
  • Audison APBX 10 AS2 Subwoofer
  • Harmonik Sönümleyici
  • 8" Ekran ve 874B ünite
  • Passat High Geri Görüş Kamerası
  • Sürüş Profili Seçimi
  • Kapı Altı Uyarı Işıkları
  • Bi Xenon 'Top' Farlar ve AFS
  • Golf R Stoplar
Performans;
  • HR 35mm Spor Yay
  • BR Performance Yazılım
  • Golf R 340mm Ön Frenler
  • Golf GTI Clubsport S Rear Sway Bar
-------------------------------------------------------------------------------------------

Merhaba Arkadaşlar,

Forumu uzun süredir takip ediyorum ancak katılımım genelde teknik sorulara yanıt şeklinde olmuştu ancak bir günlük tutma zamanı geldiğine ikna olunca bu başlığı açtım.
Bu başlığı açma sebebim araca yaptığım harcamaları, deneyimleri bir günlük gibi bir yere kaydetmek / başkalarının yorumlarından yararlanmak istemem. Aklınıza gelen noktaları eklemekten çekinmeyin :) .

Golf'ün hikayesine gelirsek;

Üniversitede iken çoğu erkek çocuğu gibi ailemden bir araba talebim olmuştu. Evin eski emektarı 1999 model Opel Astra G Hatchback'e taliptim ancak üniversite 2. sınıf civarlarında artık yıldızlar mı hizalandı desem, çok uygun fiyata sıfır bir VW alma şansımız oldu. Bayiye Polo BlueGT diye gittik ancak Astra'yı sattıktan sonra evin tek arabası olarak Polo'nun küçük olacağına kanaat verdik ve Golf'e yöneldik.

Renk olarak Pasifik Mavisinde karar kılmıştım ancak ellerinde kalmadığı için 2 ay beklemem gerektiğini öğrenince sipariş geçtik, geçtiğimiz sipariş şu şekildeydi;

  • Pasifik Mavi, Bej iç döşeme

  • 1.4 122 Manuel Highline

  • Cam tavan

  • 17" Madrid Jantlar (2015 yılında Allstar donanım paketi çıkmadan önce özel bir donanımdı :) )

  • Otomatik Park Asistanı
Bu başlığı ilerde okuyacaklara referans olsun diye ekliyorum, 2015 Mayıs çıkışlı yukarıdaki aracın anahtar teslimi 69.800 TL idi (bayi fiyatı idi, yukarıda bahsettiğim 'uygun' fiyat bunun çok altında idi).

Evin tek arabası ve okul ulaşımı dışında sürekli aileyi hatta sülaleyi taşımakla yükümlü olduğu için bugüne kadar üzerinde bir değişiklik yapmak, amacına ters olur görüşündeydim. Ancak üniversite biteli ve bir işe gireli bir süre oldu, araba artık sadece bana ait, gönül rahatlığı ile üzerinde oynayabilirim.

Araba;

DSC01535.JPG

Sürüş Profili, ESP Off ve Otomatik Park Düğmeleri bir arada;

DSC01543.JPG

Paçalıklar;

DSC01541.JPG

Üzerindekiler güncel değişikler şu şekilde;

  • Ön ve arka orijinal paçalıklar

  • Krom egzoz uçları

  • EZ ön lip

  • ESP-Off düğmesi

  • Sürüş Profili Seçimi

  • HR 35mm spor yaylar

  • 18" 8JxET45 OZ Omnia Jantlar

  • Geri Görüş Kamerası (High)

  • BR Performance Yazılım


Yapacağım değişlikleri Türk usulü replika veya sanayi işi diye tabir edilen hesapsız kitapsız ürünler ve yöntemlerde uzak kalarak yapacağım.

Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim.
 
Son düzenleme:
@Utku Lekesiz maşallah güzel uygulamalar olmuş araca :) ez lip ben de düşünüyorum. Fazla bir kalınlığı yok ama yine de sürtme durumunda falan çabuk çıkıyor bu yapıştırılan yerden? 

 
@mustafacagri

sadece çift taraflı bant ile tutturursanız dediğiniz gibi pek tutacak gibi görünmüyordu. Matkapla orayı usülü ile sonradan boyayı kaldırmayacak şekilde delip vidaladım. İleride sökmeye karar verince bir sorun yapacağını düşünmüyorum.

 
Maşallah hocam kazasız belasız sürüşleriniz olsun..

Birden ilk arabam gözümde canlandı :D



 
@mo_coco 

teşekkürler, zamanında kardeş araçlara biniyormuşuz :)  . 

Sizde fazla U Led de varmış, ekletmediğime pişman olduğum özelliklerden biri.

 
Güncelleme: 17.09.2018

Araca yapmayı uzun zaman planlarımda olan yazılım işini bir arkadaşım tavsiyesi ve ısrarı yüzünden girişmiş oldum. ECUMASTERS isimli Bahçelievler'de ki bir mekanda bu işlemi gerçekleştirdik. Şık bir mekan kurmuşlar ve sizi karşılayan eleman sakin ve misafirperver bir şekilde sizi karşılıyor.

Anladığım kadarı ile kendilerinin yazılımdan çok anladığı yok, teknik konu bilgisinde yetersiz kalıyorlar. Sizin aracınıza kabloyu bağlıyoruz Almanya'dan lisanslı olarak yazılım atılıyor dediler. 750 TL de anlaşıp anahtarı emanet ettim.

Bir saat sonra aracı teslim ettiler. 200-300 km sonra araç kendini adapte ettikçe daha da açılacağını söylediler. 2 gündür söyledikleri gibi de oldu, aracın çekişi pati atmadığı zamanlarda arttı. 0-100 ü sanırım 8.5 saniyelere inmiştir. Son hız artıyor mu diye merak edenler var ise cevap bilmiyorum, önceki halini denemedim, şimdiki halini de denemeye merakım yok.

Yazılımla beklentim yakıt tasarrufu idi, yazılımdan önce ve sonra trafiksiz saatlerde Panoradan TOBB ETÜ ye, yolun neredeyse tamamını 82 ye hız sabitleyici kullanarak klimasız gidip geldim. Her iki denememde de 5.0 yaktı.

Bunların dışında şu gözlemlerim oldu.

gaz verip çektiğimde gelen ses arttı.
yokuş çıkarken dip gazda daha önce duymadığım bir ses var, vuruntu değil (evet seslere karşı hassasım :)  )
Sonra arkadaşımın 1.2 TSI'ını kulladım. Sonradan stock 1.2 ye oturunca epey fark ediyor.

7 gün iade süresi verdiler. Cumaya kadar deneyelim bakalım :) .

Markalar arası yazılım ne kadar fark ediyor, markalar arası ne fark diyor bilen biri varsa aydınlatabilir.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Güncelleme 16 Kasım 2018,

Yazılım sildirme;

Araba yaklaşık 300 km yazılımlı kaldı ( 4 gün) ve bu sürede bir miktar gözlem yapma şansım oldu.

1.4 TSI 122 (2015 model, gen 3) yazılımlandığında orta devirleri canlanıyor. Arabada yazılım olduğunu bilmeyen arkadaşım "senin araba yapıştırıyor muydu yav." dediğinde benim hissettiğimden daha çok canlandığını fark etmiş oldum.  

Orta devirlerin üstünde ise durum biraz daha farklı, yazılımsız halinde 6000 devir/dk ya kadar güç artışı doğrusal olurken, yazılımlı halinde tork 2750 devir/dk'ya kadar kuvvetlice artıp, 4000 den sonra hızlı bir düşüşe geçiyor. Sebebinin ise turbonun o devirleri dolduracak ciğerinin olmaması olarak tahmin ediyorum. Eğer yazılım, doğrusal davranan turbonun kişiliğini belirgin bir şekilde basınç azalmasını hissettirecek kadar değiştiriyorsa bu sınırlarının zorlandığının işareti değil midir ?
 
Yazılım ile alınan gücün, turboyu yazılım markalarının iddia ettiğinden daha hızlı yıprattığına artık şüphem yok. Eğer yazılım yüzünden 50.000 km sonra turbo değişmelik olacak ise, aynı turbodan bir tane daha almak yerine bir beden daha büyük turboya geçmeyi tercih ederim.

Büyük turbo senaryosunda ise, yazılımı yaptırdığım ECUMASTERS firmasının referansı olmadığından dolayı para iadesi istedim. Sebebi ise çoğu firma, custom yazılım yaparken kendilerinden aldığınız stage 1 yazılım fiyatını customdan düşüyor, ECUMASTERS'da kalmam durumunda custom yazılım için yine tam ücret ödeyecektim.

Yakıt konusu ise değişen bir şey olmadı; git gel, 5.0 yaktığım yolda 5.1 yaktım, o da büyük ihtimalle hava sıcaklığı, lastik basıncı gibi faktörlerden etkilenmiştir. 

Para iadesi yaparken ise hiç sorun çıkarmadılar ve gülen yüzle karşılardılar. ECUMASTERS'a misafirpervelikleri için çok teşekkür ederim. Arabayı 15 dakika içinde eski haline getirip teslim ettiler. Para iadesi yapmaları biraz uzun sürdü ama sorunsuz bir şekilde halloldu.

Taşınma

Ankaralı Yedi diye başlık açtıktan 1 hafta sonra İstanbul'a taşınmak kısmetmiş. Yeni düzen kurma cart curt derken arabaya ayırdığım bütçenin çoğu spotçulara gitti. Yaklaşık 2 aydır İstanbul'dayım, ve yeni bulunduğum sitenin garaj girişi çok dik. Araba bu halde bile hafif altını sürttüğü için yay, dolayı ile 18 jant hayallerimi bir süre askıya aldım.

5 senedir Ankara trafiğinden sonra İstanbul trafiği ise çok aceleci ve ne yazık ki saygısız geldi. Kusura bakmayın İstanbullar, hayatınızın acelesinden dolayı çoğunu diğer insanlara karşı trafikte saygısızca davranabiliyorsunuz :) . Zaten gelir gelmez bir kaç yakın kurtarma sonrası araç içi kamera siparişini de 11.11 indirimlerinde geçtim :D  .

Trafik konusunda ise zaten diyecek bir şey yok, iş çıkış saatlerinde çok güzel kilitleniyor ancak ulaşım ihtiyaçları genelde E5 ve TEM üzerinden karşılanabildiği için yakıt tüketimlerim düşük kaldı, ilk 1 ay içindeki yakıt tüketim ortalaması ise Ankara'daki genel ortalamamın altında,

IMG_0342.PNG

Boya koruma ve TSI amblemi sökümü,

İstanbul'un nemli ve güneşli havasının araba boyaları üstündeki etkisi ortada, ilk iş olarak evin garajında nemi uzak tutsun diye el ile bi Turtle Wax çektim. Uygulama süresi 30dk.

IMG_0221.JPG

Son günlerde ki yağmurlardan sonuç,

IMG_0338.JPG

Sonrasında ise TSI ve Bluemotion logosunu 2018 modellerdeki gibi söktüm, diş ipi ve etiket sökücü ile boyayı çizmemekle uğraşacağım diye 2 saatimi aldı ancak sıcak su kullanmadığıma pişman oldum. Boyayı çizmeye takılmayanlar 20-30 dakikada etiket sökücü ve mikro fiber bez ile çok uğraşmadan sökebilirler gibi.

IMG_0223.JPG

Ankaralı Yedi de bugün 50.000 km oldu, yavaştan yaşlanmaya başladı :)  

 
Güncelleme 16 Kasım 2018,

Yazılım sildirme;

Araba yaklaşık 300 km yazılımlı kaldı ( 4 gün) ve bu sürede bir miktar gözlem yapma şansım oldu.

1.4 TSI 122 (2015 model, gen 3) yazılımlandığında orta devirleri canlanıyor. Arabada yazılım olduğunu bilmeyen arkadaşım "senin araba yapıştırıyor muydu yav." dediğinde benim hissettiğimden daha çok canlandığını fark etmiş oldum.  

Orta devirlerin üstünde ise durum biraz daha farklı, yazılımsız halinde 6000 devir/dk ya kadar güç artışı doğrusal olurken, yazılımlı halinde tork 2750 devir/dk'ya kadar kuvvetlice artıp, 4000 den sonra hızlı bir düşüşe geçiyor. Sebebinin ise turbonun o devirleri dolduracak ciğerinin olmaması olarak tahmin ediyorum. Eğer yazılım, doğrusal davranan turbonun kişiliğini belirgin bir şekilde basınç azalmasını hissettirecek kadar değiştiriyorsa bu sınırlarının zorlandığının işareti değil midir ?
 
Yazılım ile alınan gücün, turboyu yazılım markalarının iddia ettiğinden daha hızlı yıprattığına artık şüphem yok. Eğer yazılım yüzünden 50.000 km sonra turbo değişmelik olacak ise, aynı turbodan bir tane daha almak yerine bir beden daha büyük turboya geçmeyi tercih ederim.

Büyük turbo senaryosunda ise, yazılımı yaptırdığım ECUMASTERS firmasının referansı olmadığından dolayı para iadesi istedim. Sebebi ise çoğu firma, custom yazılım yaparken kendilerinden aldığınız stage 1 yazılım fiyatını customdan düşüyor, ECUMASTERS'da kalmam durumunda custom yazılım için yine tam ücret ödeyecektim.

Yakıt konusu ise değişen bir şey olmadı; git gel, 5.0 yaktığım yolda 5.1 yaktım, o da büyük ihtimalle hava sıcaklığı, lastik basıncı gibi faktörlerden etkilenmiştir. 

Para iadesi yaparken ise hiç sorun çıkarmadılar ve gülen yüzle karşılardılar. ECUMASTERS'a misafirpervelikleri için çok teşekkür ederim. Arabayı 15 dakika içinde eski haline getirip teslim ettiler. Para iadesi yapmaları biraz uzun sürdü ama sorunsuz bir şekilde halloldu.

Taşınma

Ankaralı Yedi diye başlık açtıktan 1 hafta sonra İstanbul'a taşınmak kısmetmiş. Yeni düzen kurma cart curt derken arabaya ayırdığım bütçenin çoğu spotçulara gitti. Yaklaşık 2 aydır İstanbul'dayım, ve yeni bulunduğum sitenin garaj girişi çok dik. Araba bu halde bile hafif altını sürttüğü için yay, dolayı ile 18 jant hayallerimi bir süre askıya aldım.

5 senedir Ankara trafiğinden sonra İstanbul trafiği ise çok aceleci ve ne yazık ki saygısız geldi. Kusura bakmayın İstanbullar, hayatınızın acelesinden dolayı çoğunu diğer insanlara karşı trafikte saygısızca davranabiliyorsunuz :) . Zaten gelir gelmez bir kaç yakın kurtarma sonrası araç içi kamera siparişini de 11.11 indirimlerinde geçtim :D  .

Trafik konusunda ise zaten diyecek bir şey yok, iş çıkış saatlerinde çok güzel kilitleniyor ancak ulaşım ihtiyaçları genelde E5 ve TEM üzerinden karşılanabildiği için yakıt tüketimlerim düşük kaldı, ilk 1 ay içindeki yakıt tüketim ortalaması ise Ankara'daki genel ortalamamın altında,

Ekli dosyayı görüntüle 17638

Boya koruma ve TSI amblemi sökümü,

İstanbul'un nemli ve güneşli havasının araba boyaları üstündeki etkisi ortada, ilk iş olarak evin garajında nemi uzak tutsun diye el ile bi Turtle Wax çektim. Uygulama süresi 30dk.

Ekli dosyayı görüntüle 17641

Son günlerde ki yağmurlardan sonuç,

Ekli dosyayı görüntüle 17640

Sonrasında ise TSI ve Bluemotion logosunu 2018 modellerdeki gibi söktüm, diş ipi ve etiket sökücü ile boyayı çizmemekle uğraşacağım diye 2 saatimi aldı ancak sıcak su kullanmadığıma pişman oldum. Boyayı çizmeye takılmayanlar 20-30 dakikada etiket sökücü ve mikro fiber bez ile çok uğraşmadan sökebilirler gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 17639

Ankaralı Yedi de bugün 50.000 km oldu, yavaştan yaşlanmaya başladı :)  
Yeni şehriniz, yeni maceralar hayırlı olsun.

Yazılım işiyle ticari olarak uğraşmayanların da, sizin de tecrübelerinizle birlikte yazılımın aslında çokta iyi bir şey olmadığını görüyoruz şayet stok parçalar varsa. Big turboya geçiş yapıp gerekli altyapı sağlanınca asıl yazılım o zaman belli ediyor kendini. 

İstanbul'da herkes acelesi varmış gibi davranıyor. Trafiğe çıkıyorsun millet aceleci, anında kornaya basar. Metroya biniyorsun tam çıkacaksın yürüyen merdivenden, koştura koştura yanından geçiyorlar sanki birisi kovalıyormuşçasına. :)  Kazasız belasız sürüşler dilerim.

 
Cevaplar biraz geç oldu ancak kusura bakmayın, foruma erişimim olmadı :)

@AhmetCakmak Dediğinize katılıyorum, eğer arabadan güç alınmak istiyorsa altyapısı ile bu işe adam akıllı girmek lazımmış. 40 beygir kazanmak için yolda kalma veya motora hasar verme ihtimali ile arabayı sürmeyi göze alamıyorum.

1.4 122-125 HP araçlardan daha fazla güç almak için VW neyi değiştirmiş bir bakayım dedim, 1.4 150 ile şu farkları var;

  • Egzoz tarafında değişken zamanlı sübaplar (122'likte sadece emme tarafında)
  • Daha büyük turbo
  • Güçlendirilmiş (Forged) krank mili (Kollar ve başlar yanlış hatırlamıyorsam aynı)
1.4 150'lik ile gelen Golf GTE de ise fazladan

  • Silindir içlerine aşınma engelleyici kaplama
  • Daha çok hava geçiren hava kutusu (hibrit motor ısı ürettiği için.)
Yabancı bir forumda ise şöyle bir nota rastladım,

  • 1.4 122'liklerden 200HP ve üzeri güç almak için sübap yaylarının değişmesi gerekiyor (ancak kaçıncı nesil 122'lik belirtilmemiş, Golf 6 ve Golf 7 ile gelen 122'likler aynı motor değil).
VW bu kadar önlem aldıysa, 150-180HP aralığında gezecek araçların uzun ömürlülüğü için en azından bir gömlek büyük turbo takmak gerekir diye düşünüyorum.

@ibrahim15

Teşekkürler, hepimize kazasız günler dilerim :) 

@Oğuz Kycı

Artık Ankara'da olmadığım için katılmam zordu ancak gruba yinede alıyorsanız sevinirim :) Kendi numaramı yukarıda paylaştığınız numaraya göndereceğim.

 
paçalıkları nereden temin ettiniz acaba ? oem mi ?

 

@Yehanoha Oem paçalıklar. Doğuş otodan 2 çiftini (ön ve arka) 320 TL ye mal etmiştim ancak aliexpress üzerinden çok daha uygun fiyatlara alınabiliyor ancak kalitesini bilmiyorum.

 
Güncelleme: 31 Mart 2022 / 100.000 Dirilişi

Selam Ahali,

Bu başlığı sık sık güncelerim diye açmıştım ancak pandemi, İstanbul'un acelesi vs derken güncelleyecek bir şey de olmadı.
İstanbula taşındıktan sonra ev ile işimin arasının 1.5km olması sebebi ile arabanın yüzünü görmez olmuştum. Pandemi bahanesi ile sık sık ailemi görmeye İstanbul'dan Ankara'ya gittim, İstanbul-Ankara yolunu gide gele 50.000'deki arabayı 100.000 yapmışım fark etmemişim bile :)

Yaklaşık birkaç ay önce tekrardan Ankara'ya taşındım ve Ankara'nın toplu taşıma zayıflığı beni yeniden arabamı sevmeye itti. Ekonomik kriz / Çip sıkıntısı derken araba değiştirmenin mantıksızlaşması ve keratayı da sevmem nedeni ile yeni arabaya harcayacağım paranın bir kısmı ile elimdekini daha keyifli bir hale getirmeye karar verdim.

Kış aylarında biraz hızlı başladım ama kısa bir özetle harcamalar şu şekilde oldu;
  • Carplay destekli MIB 2 Discover Media ve 8" Ekran
  • BR Performance Yazılım
  • HR 35mm Spor Yaylar
  • 18" OZ Omnia Jantlar
  • Michelin Pilot Sport 5 225/40/18
  • Geri Görüş Kamerası ( High)
Kabarık bir faturadan sonra yorumlarım şu şekilde;

MIB2 Ekran

Carplay istediğim için uygun fiyatlı Golf 7.5 Highline ekranı arıyordum. Aramam sırasında tesadüfen bir aramamda Golf 7 için opsiyonel olan discover media'yı ve 8" büyük ekrana yarı fiyata denk geldim. Bu ekran Golf 7 ile geldiği ve kozmetik olarak daha güzel gözüktüğünü düşündüğüm için gözüm kapalı sipariş ettim.

Öncesi / Sonrası
IMG-0676.jpgPHOTO-2021-09-07-07-29-27.jpg

Genel olarak en memnun kaldığım yatırımım bu oldu. Carplay geleli ekranın geri kalanını kullanmıyorum denenebilir. İyi ve kötü yanlarına gelirsek
+ Carplay
+ 8" Ekran parmak izi az tutuyor
+ Yeni retrofit destekleri

- Performans ekranı / Offroad ekranı / BlueTrainer çalışmıyor
- Hava soğukken ekran tepki süresi çok düşüyor. Kasıyor gibi görünüyor.
- 7.5 ekranlar kadar akıcı / güncel değil

Ek olarak ekranı golf gti çerçevesi ile gönderdiler. Tekrardan orjinal siyah 8" çerçevesi bulmak biraz zor oldu. Eğer gti çerçevesi isteyen varsa yollayabilirim.
Carplay üzerinden ses kalitesinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum, üstelik anlık kopmalar donmalar da gitti. Tek sorun aracın hoparlör tepkisi değişti. Önceden dikiz aynasını titreten hoparlörler şimdi bass'ı sona da getirsem bana mısın demiyor.

Yazılım

Bir arkadaşımın önerisi üzerine BR performance'da önceki kötü deneyimimden sonra yeniden bir şans verdim. Gerçekten markalar arasında fark oluyormuş. Aracın tepkileri öncekine kıyasla tüm devirlerde arttı ve gerçekten fabrika çıkışı böyle gelmeliymiş gibi hissettiriyor. Dyno'da ilk halinin ölçümü elimde yok ama 2500 ve 3500 devirdeki çift tepe orjinal halinde de varmış. Yazılımdan sonra hissedilir oldu. VTEC gibi araba bir anda ikinci defa atılıyor :)
Sonuç: 160HP

IMG-0671.jpg
90.000'de iken yazıldı şu an 103.000'de ve şimdilik sorunsuz / mutlu bir şekilde ilerliyoruz.

HR Yaylar ve 18 OZ'ler

Her ne kadar mantıksız da olsa üniversiteden beri Golf'lere çok yakıştırdığım 18 jant + yay kombosunu şimdi yapmayacağım da bir daha ne zaman yapacağım mantığı ile yapmaya karar verdim.

Jant olarak ilk başta oem dartford veya lisboa jantlarını düşündüm ancak içime sinen mantıklı fiyatta bir jant bulamadım. Replika jantlar bile 9000₺ seviyesine yaklaşmışken paraya kıyıp oz omnia'lar için kurşunu ısırdım. OZ'nin çok daha yakışıklı jantları var ama bunlar en uygun fiyatlı jantları. PremiumParts firması sağolsun fiyatta da satış sonrasında da çok yardımcı oldu. Günümüz ekonomisinde jant için sorumsuzca bir para ama içime sindikleri için giden paranın arkasından bakmadım. Keşke siyah mı söyleseydim diye düşünüyordum ancak yarış grisi ile mavinin uyumu aklımdaki keşkeleri sildi attı :)

IMG-1312.jpg
OZ'nin en ucuz jantları olduğu için çok da hafif değiller. Tanesi 9.6kg (8JxET45). Yine de orjinal jantlara kıyasla bir gelişme.

Yaylar ise adından bahsettiğim gibi HR markasının. Amazon almanya üzerinden Türkiye fiyatına kıyasla %40 indirimli gelmiş oldu. 1.4 TSI Manuel için 28843-6 kodulu yaylarını söyledim. Kapı eşiğinde yazan aks ağırlıklarına uygun olarak söylediğim için ön ve arka çok dengeli düştü. Eğer söylerseniz aks ağırlığınıza ve süspansiyon tipine uygun olanı sitelerinden kontrol edin.

Yaylar aracın sevmediğim ender yanlarından biri olan virajlarda aşırı yatmasını tamamen kabul edilebilir seviyelere çekti, sertlik olarak ise eibachtan daha sert diyorlar ama eibach'lı golf 7'ye binme şansım olmadı. Benim yorumum ise golf'ün karakteristiğini bozmadığı yönünde.

Rastgele yayların aksine bunlar amortisörün sönümleme oranı ile uyumlu sanırım diyebilirim. Araba kasise hızlı girmezseniz kalitesiz/uyumsuz yaylar gibi amortisötün sekmesine sebep olmuyor. İlk taktığım birkaç gün çok sert gibi gelmişti ancak hızlı alıştım. Araca binenlerin de aksi yönde bir yorumu olmadı hatta fark etmedim dediler. Ben yine de bozuk yollara girmemeye özen göstermeye devam edeceğim :)


225/40/18 ölçüsünde uygun fiyatlı bi lastik yakalayamadım. genelde 1100 lira civarlarından en ucuzları başlıyor ve continental michelin için hemen 1600-1800 bandına çıkıyor. Hepsiburada üzerinde Michelin Pilot Sport 5'lere 1400 liraya denk geldim ve siparişi geçtim. Bu lastiklerin daha lansmanı bile yeni yapıldı, dolayısı ile kendileri hakında internette pek bir bilgi yok. İlk 400km gözlemim ise yol tutuşu bakımında çok olumlu. 92 ile kayma sınırında olduğum viraja 108 ile bana mısın demedi. Direksiyonun hissiyatı da 18 jant ve ps5'ler ile çok arttı. Olumsuz olarak tek nokta ise yol gürültüsü. 18 jantlardan mı bu lastiklerden bilmiyorum ama lastikler uğultu yapıyor. Siz de sese karşı hassassanız bu ölçülerde karşılaştırmalı yorumların çıkmasını beklemenizi öneriyorum.

Geri Görüş Kamerası

Golf gibi küçük arabalarda geri görüş kamerasına gerek olmadığını düşünüyordum ancak zaman zaman arabayı annem ile ortak kullanıyoruz ve arkadaşında geri görüş kamerası görüp çok beğenmiş :) Biz de taktırabilir miyiz diye sorması üzerine gittim taktırdım ve şunu söyleyebilirim ki gerçekten rahat bir özellikmiş. Kamerayı enderelektornikten aldım ancak yolladıkları kamera low çıktı. Necati Usta da bana ne aldın diye sormayınca low kamerayı takmış bulunduk. Kontağı açınca Necati Usta ile biraz şaşırdık. Ben lowline olmasına şaşırdım, o kameranın yan durmasına :)
72774B4E-BA72-42C7-80CB-D3BE6F48318D.JPG

Enderde bir şekilde bir hata olmuş ve yan bakan kamera göndermişler :) Bu kamerayı iadeye yolladık ve yerine yakın bir satıcından high kamera aldık. Bir günde iki kere kamera takmış olduk.

Sonuç:

Araba uzun süre daha keyifle binecebileceğimi düşündüğüm bir hale geldi. Biraz tuzluya patladı ama önemli olan insanın içine sinmesi diye kendimi kandırmaya çalışıyorum :)
Araba ile tekrardan ilgilenmeye başlayınca 100.000km'nin arabanın kaportasını ve iç mekanını ne kadar yıprattığını insan kendi gözleri ile görüyor. Birkaç yıllık araba masraf kotamı açmış olsam da önümüzdkei aylarda içini ve dışını güzelce bir elden geçirtmek istiyorum.

Buraya kadar sıkılmadan okuduysanız teşekkür ederim. Herkese keyifli yolculuklar :)
 

Geri
Üst Alt