Güncelleme: 31 Mart 2022 / 100.000 Dirilişi
Selam Ahali,
Bu başlığı sık sık güncelerim diye açmıştım ancak pandemi, İstanbul'un acelesi vs derken güncelleyecek bir şey de olmadı.
İstanbula taşındıktan sonra ev ile işimin arasının 1.5km olması sebebi ile arabanın yüzünü görmez olmuştum. Pandemi bahanesi ile sık sık ailemi görmeye İstanbul'dan Ankara'ya gittim, İstanbul-Ankara yolunu gide gele 50.000'deki arabayı 100.000 yapmışım fark etmemişim bile
Yaklaşık birkaç ay önce tekrardan Ankara'ya taşındım ve Ankara'nın toplu taşıma zayıflığı beni yeniden arabamı sevmeye itti. Ekonomik kriz / Çip sıkıntısı derken araba değiştirmenin mantıksızlaşması ve keratayı da sevmem nedeni ile yeni arabaya harcayacağım paranın bir kısmı ile elimdekini daha keyifli bir hale getirmeye karar verdim.
Kış aylarında biraz hızlı başladım ama kısa bir özetle harcamalar şu şekilde oldu;
- Carplay destekli MIB 2 Discover Media ve 8" Ekran
- BR Performance Yazılım
- HR 35mm Spor Yaylar
- 18" OZ Omnia Jantlar
- Michelin Pilot Sport 5 225/40/18
- Geri Görüş Kamerası ( High)
Kabarık bir faturadan sonra yorumlarım şu şekilde;
MIB2 Ekran
Carplay istediğim için uygun fiyatlı Golf 7.5 Highline ekranı arıyordum. Aramam sırasında tesadüfen bir aramamda Golf 7 için opsiyonel olan discover media'yı ve 8" büyük ekrana yarı fiyata denk geldim. Bu ekran Golf 7 ile geldiği ve kozmetik olarak daha güzel gözüktüğünü düşündüğüm için gözüm kapalı sipariş ettim.
Öncesi / Sonrası
Genel olarak en memnun kaldığım yatırımım bu oldu. Carplay geleli ekranın geri kalanını kullanmıyorum denenebilir. İyi ve kötü yanlarına gelirsek
+ Carplay
+ 8" Ekran parmak izi az tutuyor
+ Yeni retrofit destekleri
- Performans ekranı / Offroad ekranı / BlueTrainer çalışmıyor
- Hava soğukken ekran tepki süresi çok düşüyor. Kasıyor gibi görünüyor.
- 7.5 ekranlar kadar akıcı / güncel değil
Ek olarak ekranı golf gti çerçevesi ile gönderdiler. Tekrardan orjinal siyah 8" çerçevesi bulmak biraz zor oldu. Eğer gti çerçevesi isteyen varsa yollayabilirim.
Carplay üzerinden ses kalitesinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum, üstelik anlık kopmalar donmalar da gitti. Tek sorun aracın hoparlör tepkisi değişti. Önceden dikiz aynasını titreten hoparlörler şimdi bass'ı sona da getirsem bana mısın demiyor.
Yazılım
Bir arkadaşımın önerisi üzerine BR performance'da önceki kötü deneyimimden sonra yeniden bir şans verdim. Gerçekten markalar arasında fark oluyormuş. Aracın tepkileri öncekine kıyasla tüm devirlerde arttı ve gerçekten fabrika çıkışı böyle gelmeliymiş gibi hissettiriyor. Dyno'da ilk halinin ölçümü elimde yok ama 2500 ve 3500 devirdeki çift tepe orjinal halinde de varmış. Yazılımdan sonra hissedilir oldu. VTEC gibi araba bir anda ikinci defa atılıyor
Sonuç: 160HP
90.000'de iken yazıldı şu an 103.000'de ve şimdilik sorunsuz / mutlu bir şekilde ilerliyoruz.
HR Yaylar ve 18 OZ'ler
Her ne kadar mantıksız da olsa üniversiteden beri Golf'lere çok yakıştırdığım 18 jant + yay kombosunu şimdi yapmayacağım da bir daha ne zaman yapacağım mantığı ile yapmaya karar verdim.
Jant olarak ilk başta oem dartford veya lisboa jantlarını düşündüm ancak içime sinen mantıklı fiyatta bir jant bulamadım. Replika jantlar bile 9000₺ seviyesine yaklaşmışken paraya kıyıp oz omnia'lar için kurşunu ısırdım. OZ'nin çok daha yakışıklı jantları var ama bunlar en uygun fiyatlı jantları. PremiumParts firması sağolsun fiyatta da satış sonrasında da çok yardımcı oldu. Günümüz ekonomisinde jant için sorumsuzca bir para ama içime sindikleri için giden paranın arkasından bakmadım. Keşke siyah mı söyleseydim diye düşünüyordum ancak yarış grisi ile mavinin uyumu aklımdaki keşkeleri sildi attı
OZ'nin en ucuz jantları olduğu için çok da hafif değiller. Tanesi 9.6kg (8JxET45). Yine de orjinal jantlara kıyasla bir gelişme.
Yaylar ise adından bahsettiğim gibi HR markasının. Amazon almanya üzerinden Türkiye fiyatına kıyasla %40 indirimli gelmiş oldu. 1.4 TSI Manuel için 28843-6 kodulu yaylarını söyledim. Kapı eşiğinde yazan aks ağırlıklarına uygun olarak söylediğim için ön ve arka çok dengeli düştü. Eğer söylerseniz aks ağırlığınıza ve süspansiyon tipine uygun olanı sitelerinden kontrol edin.
Yaylar aracın sevmediğim ender yanlarından biri olan virajlarda aşırı yatmasını tamamen kabul edilebilir seviyelere çekti, sertlik olarak ise eibachtan daha sert diyorlar ama eibach'lı golf 7'ye binme şansım olmadı. Benim yorumum ise golf'ün karakteristiğini bozmadığı yönünde.
Rastgele yayların aksine bunlar amortisörün sönümleme oranı ile uyumlu sanırım diyebilirim. Araba kasise hızlı girmezseniz kalitesiz/uyumsuz yaylar gibi amortisötün sekmesine sebep olmuyor. İlk taktığım birkaç gün çok sert gibi gelmişti ancak hızlı alıştım. Araca binenlerin de aksi yönde bir yorumu olmadı hatta fark etmedim dediler. Ben yine de bozuk yollara girmemeye özen göstermeye devam edeceğim
225/40/18 ölçüsünde uygun fiyatlı bi lastik yakalayamadım. genelde 1100 lira civarlarından en ucuzları başlıyor ve continental michelin için hemen 1600-1800 bandına çıkıyor. Hepsiburada üzerinde Michelin Pilot Sport 5'lere 1400 liraya denk geldim ve siparişi geçtim. Bu lastiklerin daha lansmanı bile yeni yapıldı, dolayısı ile kendileri hakında internette pek bir bilgi yok. İlk 400km gözlemim ise yol tutuşu bakımında çok olumlu. 92 ile kayma sınırında olduğum viraja 108 ile bana mısın demedi. Direksiyonun hissiyatı da 18 jant ve ps5'ler ile çok arttı. Olumsuz olarak tek nokta ise yol gürültüsü. 18 jantlardan mı bu lastiklerden bilmiyorum ama lastikler uğultu yapıyor. Siz de sese karşı hassassanız bu ölçülerde karşılaştırmalı yorumların çıkmasını beklemenizi öneriyorum.
Geri Görüş Kamerası
Golf gibi küçük arabalarda geri görüş kamerasına gerek olmadığını düşünüyordum ancak zaman zaman arabayı annem ile ortak kullanıyoruz ve arkadaşında geri görüş kamerası görüp çok beğenmiş
Biz de taktırabilir miyiz diye sorması üzerine gittim taktırdım ve şunu söyleyebilirim ki gerçekten rahat bir özellikmiş. Kamerayı enderelektornikten aldım ancak yolladıkları kamera low çıktı. Necati Usta da bana ne aldın diye sormayınca low kamerayı takmış bulunduk. Kontağı açınca Necati Usta ile biraz şaşırdık. Ben lowline olmasına şaşırdım, o kameranın yan durmasına
Enderde bir şekilde bir hata olmuş ve yan bakan kamera göndermişler
Bu kamerayı iadeye yolladık ve yerine yakın bir satıcından high kamera aldık. Bir günde iki kere kamera takmış olduk.
Sonuç:
Araba uzun süre daha keyifle binecebileceğimi düşündüğüm bir hale geldi. Biraz tuzluya patladı ama önemli olan insanın içine sinmesi diye kendimi kandırmaya çalışıyorum
Araba ile tekrardan ilgilenmeye başlayınca 100.000km'nin arabanın kaportasını ve iç mekanını ne kadar yıprattığını insan kendi gözleri ile görüyor. Birkaç yıllık araba masraf kotamı açmış olsam da önümüzdkei aylarda içini ve dışını güzelce bir elden geçirtmek istiyorum.
Buraya kadar sıkılmadan okuduysanız teşekkür ederim. Herkese keyifli yolculuklar