- Güncelleme 7 Ağustos 2023 / 115.000 Km / R Dönüşüm
Arkadaşlar Selam Tekrardan,
Bir Mayıs sabahı kendi işime bakarken retrofit hastalığının semptomlarından biri ile karşılarştım. Bir sahibinden bildirimi!
Birisi uygun fiyatlı orjinal Golf R Farları, Stopları ve Tamponlarını satıyor. Olamaz! Daha arabaya tonla yeni masraf yapmışken başıma yeni bir dert aldığımı fark etmem uzun sürmedi
İşten erken çıkıp malzemeleri almaya gittim, birisi benden hızlı davranmış ve stopları kapmış. Farlar ve Tamponlar kendime hayırlı olsun dedim ve evin yolunu tuttum. Normalde R / GTI dönüşümleri çok haz etmem. Olacak ise R-Line olmalı, sonuçta 1.4 TSI bunlar, orijinale sadık kalınmalı derdim ama fiyat uygun olunca kendimi tutamadım.
R Ön Tampon ve Hella Sis Farları
Ekli dosyayı görüntüle 69262
Arabanın tamponunu değiştirmek aklımda çok basit bir sök tak işi idi ama elbette evdeki hesap çarşıya uymadı.
İlk sorun; Boyanın tutmaması
Golf 7'nin pasifik mavi rengi ilk bakışta basit bir renk gibi dursa da aslında epey karışıkmış.
Tamponları boya için bıraktığımda rengi tutturmak için abartısız 6 saat boyunca boya karıştırıp rengi tam tutturmaya çalıştık ama nafile. Tam dik bakınca tutan ancak başka hiçbir açıdan tutmayan bir sürü renk oluşturduk. 3 farklı markadan onlarca denemeden sonra pes etmeye yakınken, hadi bir de şunu deneyelim diye glasurit markasının tarifleri arasında, az kullanılan sedefli tarifi denedik ve Pasifik Mavi karışımızdaydı.
Aracın siparişinde metalik diye geçen pasifik maviyi, glasuritin sedefi ile tutturduk. Kusursuz bir sonuç değil ancak belli başlı bir kaç ışık dışında renk farkı anlaşılmıyor. Renk tutturmaya çalışırken aracın verniğinin de sıfır verniğe göre sararmış olduğunu gördüm. 8 yıl güneş altında durmanın bir vergisi olması kaçılmaz.
İkinci sorun: Golf R'ın yağ soğutucu delikleri
Golf R tamponda çoğunuz bildiği üzere sis farları yok, yerlerini radyatör delikleri alıyor. Bende buralarda ek radyatör olmadığı için arkaları boş ve araba içerisine yağmur kar çamur ne varsa alıyordu. Buraları kapatmak için kendim kozmetik amaçlı bir sis farı uydurdum. Daha detaylı bilgiyi başlıkta bulabilirsiniz;
Golf 7 R Tampona Sis Farı Montajı
Üçüncü Sorun: PLA Delikleri;
Benim aracımda fabrika çıkışı otomatik park olduğu için bu sensörlerin de aktarılması gerekiyor ancak yeni tamponda pla delikleri yoktu. PLA'yı montelerken gereken braket seviste çok pahalı ve pla deliklerinin boyutu standart sensörlerden farklı olduğu için piyasadan herhangi bir tampon delme aparatı ile delemiyorsunuz. Sağolsun Necati Abi kendi bir alet yapmış ancak delikleri delmek boyadan sonra aklıma geldiği için boyaya biraz iz yaptı. PLA Braketlerini ise eski tampondan kazıyarak çıkartıp plastik kaynak ile yeni yerlerine koyduk. Kusursuz değiller ama iş görürler.
R Arka Tampon ve Egzoz Uçları
Arka tampon, ön tampondaki sorunlara ilaveten. Sağlı sollu çift çıkışa geçmesi gerektiği idi.
Ekli dosyayı görüntüle 69263
Orjinal olmasını istediğim için Golf R son susturucu aradım, aramalarım sırasında Audi TTS son susturucusu buldum. TTS Son susturucusu ile Golf R son susturucu hemen hemen aynı, sadece egzoz kafalarını yerini güncelleyip takacaktım. Büyük bir heves ile İstanbul'dan alıp Ankara'ya Doblo kiralayıp getirdim ancak egzozu takmak için egzozcuya gidince planlarım suya düştü.
Golf R/TTS Son sustucusu üstündekine göre kalınmış. Bu susturucu aslında aynı kasada duran iki farklı susturucu. Vanalar açık iken kısa bir susturucu, kapalı iken uzun susturucudan ses veriyor. (O vanaları sürüş profile göre değiştirmek için planlarımı bile yapmıştım
) bu kadar büyük bir susturucu ise araçlar 4 çeker olduğu için sığabiliyormuş. 4 çeker araçların bagaj havuzu, diferansiyelin sığabilmesi için daha küçük. Boşalan ek bölgeye de bu susturucu geliyormuş. Golf R'ın 4 çeker olduğunu ihmal etmek pahalıya patladı. Koç egzozda hazır sıra bulabilmişken ve araç liftte iken bari egzoz ucu takıp geçelim dedik. Golf R tipi oval kafalar beğendik. Beğendiğimiz uçlar orjinalden 10mm daha büyükmüş ancak fena durmadılar. Uçları takmak için aracın orjinal susturucunun yolcu tarafı kaynak ile delip oradan iki çıkış daha verdiler. Aracın sesi gıdım değişmedi ANCAK tam 1100 devirde rezonans benzeri bir anlık homurtu var. Soğuk çalıştırma ve ilk viteste aracı kaldırırken bir anlığına egzozdan tok bir ses duyuyorsunuz ama normal kullanımı etkileyen hiç bir şey yok.
TTS Susturucu ile ilgilenen varsa
linke bakabilir
Sanırım Tiguan, Q3 gibi araçlarla önden çeker olsa da uyumluymuş.
Yeni kafaları görüntü şöyle;
Ekli dosyayı görüntüle 69264
Not: Krom Egzoz ucu işi bir hayli tuzluymuş. İkinci el tercih etmeye çalışın.
Orjinal Golf R Bi-Xenon 'Top' Farlar.
Aracı Golf R'a çevirmemdeki asıl neden olan bu farlar
Ekli dosyayı görüntüle 69265
Farları alınca ilk işim koşa koşa Necati Abi'nin yanına gitmek oldu. Aracın Orjinal Bi Xenon Basic farlarını, AFS modülü ile çift u led'e çevirdik. Gerçekten aracın görünüşünü ne tampon ne jant, farlar kadar değiştirmedi. AFS özelliği sürüş profiline uygun çalışıyor ve insandan fark etmeden alışkanlık bile yapıyor. AFS olmayan bi xenon araca binince farkı daha da net hissediyormuşsunuz. Trafikte de keisnlikle daha premium duruyorlar. Çift u led farlar Volkswagen'in en sevdiğim far tasarımı sanırım
R / R-Line Marşpiyeller
Marşpiyelleri orjinaline göre montaj etmeyeceğim için taiwan malı yan sanayi tercih ettim ancak kalıbı iyi çıkmadı. Aşağıdaki fotoda görebileceğiniz üzere kırmızı ile işaretlerdiğim çizgiyi kapatması gerekiyordu ancak birkaç milim kısa geldiği için tam oturmadı. Bilmeyen fark etmez ancak böyle bir fark varmış. Olur da bir sebepten yenilenmeleri gerekirse orjinaline bakarım. Siyah silikon ve başa ve sonra olacak şekilde 2 vida ile montaj ettim. Ek olarak; marşpiyeller kırık geldi vag-market üzerinden sipariş etmiştim ancak kargoda ortadan ikiye bölünmüşler. Telefon ile ulaşamayınca boyattığım yerde tamir ettirdim.
Ekli dosyayı görüntüle 69266
Golf R Dark Cherry Stoplar
Stopları almayı kaçırdığım için mecbur yenisini almaya koyuldum. Şansıma magnetti marelliden de ucuza sevisten logolu buldum. (Bazı parçalar seviste şansınıza anlam
Ekli dosyayı görüntüle 69267sız ucuz olabiliyor, genellikle eski stok kaldı ise). Pasifik maviye yakışmaz diyordum ancakepey beğendim.
R Logolar
Aracın dışına 3 çeşit R logosu geliyor. Izgara, yan bıçak ve bagaj kapağı.
Bagaj logosunu
Trendyol'dan aldım. Bu logonun kalitesi iyi ancak arkası düz değil. İçinden çıkan yapıtırıcı iyi kapsamıyor.. Logonun içinden çıkan yaptırıcı yerine 3m VHB bant ile ile logoyu düzleştirdim sonrasında yapıştırdım. Logonun yapıştırılması gereken yeri googledan kısa bir arama ile bulabilirsiniz.
Ön logoyu yine servisten aldım. Yan sanayi sticker tarzı logolar yerine servisten yakın fiyata orjinal vidalı R logosunu alabilrsiniz. Sadece dikkat etmeniz gereken bu logo için iki parça kodu olduğu. Biri Golf diğeri T-Roc için.
Golf için olan pahalı ancak T-Roc için olan Golf'Ün 1/5 fiyatı
Tipleri ise aynı. Tek fark T-Roc için olan biraz daha kısa, vidalarken arkasına bir iki tane pul atarsanız ucuza orjinal logonuz olmuş oluyor.
Çamurluk bıçaklarını ali expressten aldım. Rengi atmayan metal olanını buldum ancak bunların da kavisi tam değil. Bükmeyi denedim ancak her türlü açıklık kaldı. Fırsat olunca daha iyi bir alternatifi ile değiştireceğim. Ürünü aldığım link ölmüş, o yüzden paylaşamıyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 69268
Krom Satin Ayna Kapaları
Golf R'ın orjinal kapaklarına benzer ayna kapakları. Tipleri epey yakın. Kalitelerinden de memnunum, 3-4 ayda boylarında bir atma vs de söz konus olmadı.
Aliexpress üzerinden aldım.
Ekli dosyayı görüntüle 69269
Golf R Frenler
Ekli dosyayı görüntüle 69270Ekli dosyayı görüntüle 69271
sol - 288mm / sağ - 340mm
Golf R'ın olmazsa olmazı 340mm frenleri de taktım. @İlker34 hocamdan istanbula gelip almıştım. Bana 345mm diskler ile teslim etmişti ancak şansıma benim araç 345'lik diski kabul etmedi, fren ısınınca genleşip kalipere sürtüyordu.
340'lık hella pagid disk aldım. Frenleme performansı ve hissinden epey memnunum ancak fren büyütmeyi düşünen arkadaşlar var ise 340mm ile macera aramasın görüşündeyim. 18 jant ile de birleşince Aracın çekişi ve yakıtını ciddi etkiledi. Bizim araçlar için 312mm kafi gibi görünüyor (Zaten fren sistemimiz 288 yerine 312 için tasarlanmış
). Sadece kaliper taşıyıcısı değiştirerek ile Golf GTI frenlerine geçebilirsiniz, 312'lik disk 340'dan bir hayli hafif.
Golf GTI Clubsport S Viraj Denge Çubuğu
Araçta bugüne kadar yaptığın en fiyat / performans modifiyelerden biriydi. Yaylar ile birleşince aracın yoltutuşu tamamen farklı bir karaktere büründü. Başlığını daha önceden foruma açmıştım.
Golf 7/8 GTI Clubsport S Arka Viraj Denge Çubuğu (Rear Sway Bar) Retrofiti
Yorucu ama eğlenceli bir dönüşüm oldu. Şimdi dönüp bakınca, belkide sadece farları takıp geçmeliydim diyorum ama maddi yükü dışında sonuçtan da memnunum. Herkese sevdiği aracı istediği gibi kazasız belasız, sürmek kısmet olsun. Bu güncelleme de şimdilik bu kadar