kesinlikle katılıyorum. lakin ani freninde aracı yıprattığını düşünüyorum. aracın karoserine binen yük, ön akslar, salıncaklar, amortisörler v.b. bunların birbirine ve karosere bağlantı noktaları., sürekli dur kalkta şanzımanın , debriyajın vesaire...
aslında şöyle demek lazım , araç bir bütün olarak ivmelendiğinden, hızlı durduğu veya hızlandığı zamanki ivme değişikliğinden araç üzerindeki tüm parçalar etkilenir diye düşünüyorum. benim bi getz aracım vardı 10 yıllık dizel , çok hor kullanmadım ama koltuğun karosere bağlantı noktalarındaki sac koptu bi süre sonra.. gibi....
bi aracı 6 ya takıp akıp gitmek başka
sürekli vites değiştir, hızlı viraja gir, apexten açılarak viraji son sürat çık

... ani dur, ani kalk, spin at, pati çek, lastik yak.... hele bunu içinde dört kişi varken yap....

.. bakım naapsın..
ben şehir içinde olabildiğince trafik akşına göre aracı yormadan , ani hareket etmeden kullanmaya çalışırım. çünkü en fazla şehir içinde yıprandığını düşünüyorum ve hissediyorum. ayrıca zaten iki araba öne geçmenin , varacağın yere bi faydası yok , otobanda bile süratli gitsen , ortalama hızda giden arabadan çok önce varamıyorsun. aradaki farka deymiyor.
ama arasıra otobanda hız yapmayı severim, devirlenip bacaları temizlemek lazım arasıra.. 1.4 tsi'da öyle güzel devirleniyorki gıdıklıyor insanı ...