15 bin km kazığına karşı 30 bin 2 yıl


bu arada motor ömrünü daha uzun yıllara yaymak için 8-10bin km arasında kesinlikle yağ değişimi yapıyorum filitre ile birlikte bu yapılan işlemlerin motor ömrünü +100bin km olacağı konusunda bir çok yerden tavsiye aldım,evet buda bir maliyet fakat burada dikkat edilmesi gereken şey aracımızı uzun yıllar kullanmak değilmidir?

 

Yarın ilk 15000 bakıma servis randevum var önerileriniz nedir arkadaşlar 

 
@MuratBinaoglu dsg alınca kaderiniz çoktan yazıldı biz ne desek boş 😁 yağı varilden koymasınlar kutu castrol pro lll yağ filtresi karter tıpası polen hava artı zubizu mu ne onun indirimini yaptırabilirsiniz😁

 
[mention=900]gokayozyer[/mention]şu kullanım şekli olayı gerçekten önem teşkil ediyor. Allahtan yakıt pahalı bu ülkede. ötv siz kdv siz  petrol fışkıran dubai usulü  araç kullansaydık ki muhtemelen  kullanırdık? 

red line devir / ışıklarda  zıpkın start uzun yolda uzun süre 160-170 civarı seyretme? 

Ani fren hadi anca disk balata yer. ama asi gençlik kalkışları  motorun  ömrünü  full yiyeceği kesin. 

resmen ve teknik olarak  motorun sesinde detone meydana gelmeden optimal verimli /yakıt tasarruflu kullanıldığı devir  TDİ için 1750 devir.  bunun üzerindeki devirlerde motor ÖTV ye KDV ye yetkili servislere çalışır. Altındaki devirlerde keza  sağır olma motoru gereksiz düşük devirde zorlamalar falan yorar yıpratır.

yılda 32 binden 3 yılda 100 bin görücem . Yüksek devirle / kick down / formula start  falan  3 yılda motoru kanser etmeye niyetim yok  

Geçen hafta Ankara-Sinop yaptım. 110 u hiç geçmeden . akıp gitti araç motoru yormadan . radar/sonar/mayın/çapraz pusu    derdi olmadan relax yolculuk .  
Hocam sakin kullanmak her daim iyi bir şey değildir. Yanma sırasında oluşan mikroskobik boyutta karbon partikülleri ve yağ kalıntıları, silindirlerdeki honlama çizgilerine dolabilir. Özellikle soğuk motorda zengin karışım ve düşük sıcaklık koşulları bunu iyice tetikler. Üstüne bir de uzun süre rölanti(yüksüz) eklendiğinde, durum daha kötü olur. Honlama çizgileri dolunca, silindir cidarında parlak bir görünüm elde edilir. Honlama çizgilerinin dolması sebebiyle motor yağı, silindir cidarında tutunacak yer bulamaz. Yağlama oldukça bozulur. Düşük kilometrede ve yüksüz kullanılmış motor, kompresyon kaybına uğrayabilir hatta yağsız kalmaktan cidarlar çizilebilir.

Çözüm: Arada bir en az 15-20 dakikalık orta yükte sürüş ile cidarları, kalıntıları yakacak sıcaklığa çıkarmak. Arada da gazı bırakıp saf hava ile kurumun kolay yanmasını sağlamak. Bir yandan da motora yük uygulayıp, yanma basıncıyla segmanların cidarlara iyice yapışmasını sağlamak gerek.

İstanbul şehir içinde kullanılan bilinçsiz kullanıcıların motorları bu sebepten dolayı bahtsız.
Umarım bilgilendirici olmuştur.

 
1.6 Tdı dsg şuan servisteyim fatura çıkınca paylaşırım hocam

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 polen hariç bakım yapılıyor fatura kesilince detayları paylaşırım hocam şuan servis bekleme salonundayım 👍

 

Geri
Üst Alt