1.0 dsg Golf hakkinda izlenimlerimi paylasmak istiyorum.Fikirleri olan arkadaslar yazabilir.


@kangaster yukarıda da yazdim aslinda, 1.2 ye gore daha sesli bi motor, fakat bunu giderken pek farketmiyorsunuz. Sadece calistirma sirasinda ve aracin disinda iken anliyorsunuz.

 

@kangaster yukarıda da yazdim aslinda, 1.2 ye gore daha sesli bi motor, fakat bunu giderken pek farketmiyorsunuz. Sadece calistirma sirasinda ve aracin disinda iken anliyorsunuz.


@ahmet306 hocam ben benzini shell yerine bp almaya başladığımdan beri start stop taki titreme baya azaldı
Tesekkur ederim cevaplariniz icin peki 1.2 tsi de ses oldukca az elektrikli gibi opetten aliyorum benzni hep super sorunsuz start stopda araba tam durmadan stop edip direksiyonu kitlemesi beni deli ediyor her zaman cok fazla sıkışık degilse kapatiyorum trafik 2014 highlineda boyle bise yoktu bizzat denedim vw arabalarla çok oynuyor çok 

 
@kangaster 1.0 tsi da baya sessiz hocam ama kaputu açtığınızda dizel gibi çalışıyor 😊 Uzun süredir 2lt atmosferik araça biniyoruz 1.0 tsi in kaputunu açtığımda baya şaşırmıştım 

 
@mbonat motorlarimiz guzel de hocam motor hacmi dusunce motora binen yük artiyor dolayisiyla max gorebilecegimiz km azaliyor bunu bir nebze onleyebilirler teknoloji ile ama yuzde 100 onlemeleri imkansiz piston aşinma vb seyler ;)

 
@kangaster Dostum bende 2017 sifir jetta vardi bazi sorunlardan dolayi Dogusa verdim araci jetta 1.2 di manuel inan rolantide acayip titriyordu vuruntuluydu samki biri alttan yumruk atiyordu.Yuksek hizlarda da yada 100 le falan gidrrken motor sesi cesmeden akan su misali...Ama bu 1.0 sesi cok farkli baska motor gibi sesi var tislama fisirdama yok hizlanirken vuuuuuunnnj diye kopartiyor😉bu çok hos.1.2 ile ara hizlanmasi bana gore ciddi fark var 200 tork var ve tork egrisi 1.2 ye gore bariz avantajlı 80 140 arasi hiz degerlerinde 2 saniye gibi fark atiyor 1.2 ye.iyiki 1.0 e gecmisim.Tek siknti start stop oda 3 slindir 4 slindir gibi sralamali calismiyor pistonlar kafasına gore vuruyor ondan sanirim buda aslinda motorun 4 silindire gore daha rahat ayni zman da daha uzun ömürlü olması ni sagliyor.Motor piston grubunda da denge safti kullanilmadigi icin 3 silindirli motor daha rahat calisiyor.Egzoz manifoldundada cesitli iyilestirmeler yapilmis.Vs.vs😉

 
@ahmet306 Ben bu gune kadar hiç d de giderken titreme yasamadim alt devirlerde olsun vs.Hatta Bursada yim dag yoluna cikarken araba direk devrini ayarliyor hic devir sikintisi yasamadim.Hatta ucun yolda daha rampayin basinda aninda vites dusuruyor nasil ayarliyor cok sasiriyorum his s e almadim ayrica...

 
@fanajal sattirip yenisini aldiricaksiniz hocam o nasil bir betimleme 😆 dogrudur 1.0 surmedigim icin genis yelpazeden bilmeyen biri olarak dusunsek bile motor kapaginda vw logosu var neden 1.0 a basti da 1.2 tsi ye basmadi illaki daha iyidir :) sonucta yeni teknoloji ve vw not yeni teknoloji her zaman iyi degildir sirket isi bilirse iyidir;)))

 
@kangaster Valla dostum ben logoyu gormedim dikkatte etmedim bakarim😁bir ara.Arabayi satma baskan ona gerek yok.1.2 de cok guzel aralarinda deve yükü fark yokta hani bazısı cok sessiz sever bazısı ses sever.Ben 1.0 da o hos ses hosuma gitti😉1.2 gercekten çok sessiz tek dikkatimi gecek rolantide titriyor du 😊

 
1.4 motor, 150'lik olmadıktan sonra aradaki farkı kafaya takmayın bence de.

1.0 ile 125'lik 1.4 arasındaki fark ses/titreşim olur, ani hızlanmalardaki minik farklar olur, yokuşta veya araç yüklüyken yakıt tüketimi olur.

Aradaki bu farkları -ses/titreşim hariç- 1.0'ın vergi avantajı zaten hayli hayli amorti ediyor.

 
@snoppy @snoppy @snoppy @ahmet306 Birde şöyle bir durum var.Aracimda cam tavan yok genelde herkes neden cam tavan yok almışken cam tavan alaydin falan cam tavan eksikliğimiz var sadece😁Cam tavanida belli bir hizdan sonra kapatmamiz gerekiyormus birde yazin çok sicaklatiyormus.Bir arkadas boyle anlatip beni avutmustu😂

 
@Golf835 @fanajal

Yeni nesil TSI motorların uzun yolda 900-1000 km yapması çok güzel bişey., ancak bu şartların aynısını TDI motor için göz önüne alırsak 1300-1400km yol yapacağını unutmayalım. :)

Cam tavan araç satılırken avantaj., yalnız tavanı komple kapladığı için araç esnediğinde ses yapması., ve arkadaşınızın da dediği gibi yazın sıcaklarda içeriye çok sıcak alması kötü yanları., bizdeki araçların cam tavan perdesi incecik tül gibi bişey onun için pek sıcaklığı engelleyemiyor., bmw/mercedes gibi araçlarda ki ise 2-3cm kalınlığında perde var., o sebebten sıcağı engelleyebiliyor., Cam tavan alanlar her ne kadar cam koyu renkli olsa da sıcağı çok engelleyemediğinden., çözüm olarak içten film kaplatıyorlar.,

Kısacası bu devirde klima varken cam tavan bence çok elzem değil., Dikkat ederseniz eskiden 1950-60-70 'li yıllarda araçlarda klima bulunmazdı., bu bunaltıcı sıcaklığı en aza indirme adına sunroof ve üstü açık cabrio araçlar bu sebebten icat edilmişti., Yeni nesil cam tavan ve cam sunroof 'lar ise Avrupa'da çok güneşin olmadığı sürekli bulutlu/yağmurlu hava yaşanan Norveç, İsveç, İngiltere gibi ülkelerde yaşayan insanların bu sürekli bulutlu/kapalı havalarda insanın içini ferahlatmak, ortamı aydınlık kılarak insanı rahatlatmak adına geliştirilmiş bişeydir., Ama bizim insanımız sanki memlekette güneş yokmuş gibi cam tavan sever...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
cam tavan eksikliğimiz var sadece😁
Golf'ün tasarımından olsa gerek cam tavan araca çok fazla etki ediyor. Başka model araçlarda cam tavan olması ve olmaması arasında bu kadar fark belirginleşmiyor. Bu sebeple görünüşüne katkısı yadsınamaz fakat bakımı zor hocam. Ayrıca ses mutlaka oluyor; bizim ülkemizin kötü yollarında bu seslerin sizi sinir etmemesi mümkün değil. Böyle de dezavantajı var. Sırf bu yüzden kardeşim cam tavansız model tercih etti mesela, ikna edememiştim.  Sıcaklığı ise dert etmeye gerek yok bence, şeffaf olan (bknz) ve şeffaflığına rağmen güneş ışığı geçirgenliğini azaltan cam filmleri ile bu sorun önemli ölçüde azaltılabiliyor.

Ben aracımı yıkarken cam tavan için de ekstra vakit/iş gücü harcıyorum. Mekanizma yollarını temizliyorum, sprey ile besliyorum, menteşeleri ve hareketli parçaları gerekirse gres yağı ile yağlıyorum (bknz). Temizlik yapmak için mekanizmalara erişim kolay olmuyor. Allah'tan detailing merakım var biraz aksi halde çoğu kişi buna katlanamaz hocam. Kardeşimin tercih etmemesinin ikinci sebebi de buydu. Ama bazı anlar var ki cam tavan, o aradaba en keyif aldığınız donanım oluveriyor birden  B)  Bence karar vermesi kolay olmayan donanımlardan.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@snoppy @forzaGilles Dostum cevaplamaniz icin cok teşekkürler.Haklisiniz dizel dsg daha fazla  km ler gorur.Bizim tsi lar icin bu km ler guzel 😉Belki ileride tavani siyah kaplatmak olabilir.Malum ulkemizin yolari bozuk.Bazen hic ses yok bazen catur cutur dangir dungur.Dsg Golfumle bazen sagdan bazen ortadan yavas yavas gitmekten cok keyif aliyorum eski araclarimla hizli gitmek icin cabalarken simdi yavas yavas huzur veriyor bu Golf😊😎

 
1.2 motor ile 1.4 arasında bariz çekiş ve güç farkı vardır ne denirse densin 1.4 daha güçlüdür.1 motoru kullanmadığım için bir şey diyemem.Kullaniminiza uygunsa ve memnunsaniz mesele yok.yoksa hangisini alsanız aklınız diğerinde kalacaktır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

1.4 lt 1400 cm3 /4= 350 cc
1.0 lt 1000 cm3/3=333 cc
1.2 lt 1200 cm3/4= 300 cc

Her seferinde tek bir silindir ateşlendiğine göre silindir içine dolan hava yakıt karışımının dolduğu hacim aslında motorun toplam haciminden daha önemli. 1.4 ile 1.0 arasında çok fark yok ancak 1.2 ile 1.0 arasında bariz fark var. Bu da demek olur ki 1.0 motorun potansiyel olarak biraz daha güç elde edilebilecek kadar silindir hacmi var. Yazılım ile 1.4 e yakın güçler ilerleyen zamanlarda alınacaktır diye yahmin ediyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Geri
Üst Alt