Antifiriz Değişimi


@forzaGilles Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın. Ben de aracın 60000 bakımında antifrizi tamamen değişmek istiyorum. 4 sene oldu. Hiç değişmemiştir büyük ihtimalle.Manuel olduğu için ilk bakım hariç diğerlerini özelde yaptırdım. Distile su ile uğraşmamak için hazır karışım kullanmak istedim. Ancak kaç litre almam gerekiyor. Hazır olarak motulun 5 litre olanını buldum. 5 litre tamamen değişime yeter mi? Bir de alakasız olacak ama direksiyon hidrolik yağını da değişmem gerekiyor mu? Aracım 2015 1.2 tsi golf 7. 

https://www.hepsiburada.com/motul-inugel-g13-37c-5-litre-p-HBV00000H4BY0?gclid=Cj0KCQjwxYLoBRCxARIsAEf16-sKGuxx1N_NFj3agyFmwvTwVbKpMGCqU8uBf3deslucHrBw1OymG7IaAuKdEALw_wcB&magaza=Yağ Çarşısı&wt_gl=cpc.tum.genel.pla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın. Ben de aracın 60000 bakımında antifrizi tamamen değişmek istiyorum. 4 sene oldu. Hiç değişmemiştir büyük ihtimalle.Manuel olduğu için ilk bakım hariç diğerlerini özelde yaptırdım. Distile su ile uğraşmamak için hazır karışım kullanmak istedim. Ancak kaç litre almam gerekiyor. Hazır olarak motulun 5 litre olanını buldum. 5 litre tamamen değişime yeter mi? Bir de alakasız olacak ama direksiyon hidrolik yağını da değişmem gerekiyor mu? Aracım 2015 1.2 tsi golf 7. 

https://www.hepsiburada.com/motul-inugel-g13-37c-5-litre-p-HBV00000H4BY0?gclid=Cj0KCQjwxYLoBRCxARIsAEf16-sKGuxx1N_NFj3agyFmwvTwVbKpMGCqU8uBf3deslucHrBw1OymG7IaAuKdEALw_wcB&magaza=Yağ Çarşısı&wt_gl=cpc.tum.genel.pla
Motul ‘ün bu ürünü hazır karışım mı bilmiyorum., toplamda 6-6,5 litre gibi bir kapasitesi var., Net rakam vermek yanlış olur çünkü motor hacmine göre değişiklik gösteren bişey.! 

VW ‘nin kendi (hazır karışım) antifirizi var 1,5 litrelik şişe olarak., Serviste konsantre olanı satılıyor, hazır karışım olanı isterseniz sipariş ile 20-25 günde getiriyorlar.,

parça kodu: G013 774 M2

bizim direksiyonlar elektrik destekli o sebebten değişime gerek yok illaa ki bir yağ yardımı alıyordur ama değiştirmiyorlar.,

Araç 4 yaşındaysa esas değişmesi gereken fren hidroliği dir., Ve standart dot4 yağlar bizim araçlar için uygun değil., VW 501.14 onaylı dot4 olması şart..!! 

 
@forzaGilles Cevabınız için teşekkür ederim. 

Mesajınızdan sonra araştırdım ancak vw 501.14 onaylı yağ piyasada bulamadım. Kitapçıkta o olmadığı taktirde ıso 4925 class 4 onaylı olması gerekiyor diyor. 

https://www.motul.com/tr/tr/products/dot-5-1-brake-fluid

Bu yağ bizim araçlara uygun bence ozaman. Hem dot 5.1 hem 4 destekli. Iso 4925 onayı da var. 

20190612_130930.jpg

 
herkese slm,

yazdıklarım 1,6 tdi motor ile ilgili.. ama tüm motorlara benzer işlemi uygulayarak yapabilirsiniz..

Antifiriz değişimi için hem doğuş kartala hemde ümraniye avekte servise sorduğumda 6-7 litre arasında kapasitesi olduğunu söylediler.

araştırdığımda komple boşaltma için bir musluk vs bulamadım. hortum çıkartarak yapıyorlardı. aşağıdaki video da arkadaş değişimi göstermiş.


ama bu video daki gibi yaptığımda komple boşalmıyor. ve hem ekipman gerek hemde lift filan..

aracı kaldırma yanaştırıp alt korumayı söktüm..ve videodaki hortumu söktüm ama yinede içinde kaldı.

sanayide bir kaç yere sordum. antifiriz değişimi için vakum yapan makineler var. ancak sanayideki makinelerin bnim motorumdan kat ve kat daha pis olduğunu düşünüyorum.

ondan kendi işimi kendim yapayım dedim.

öncelikle alttaki hortumu çıkarmak bir hayli zor ve bn istediğim neticeyi alamadım. bu yönteme çok girmeyin derim.

onun yerine aşağıdaki yöntemi tercih edebilirsiniz..

(not: alttaki hortumu sökmenin avantajı ağır pislikler yada devirdaim ile çıkmayan parçaları boşaltmaya imkan verebilir.)

sonuçta bnim yaptığım amatörce ve deneme yanılmayla yapılmış bir işlem. ama gayet olumlu netice aldığımı düşünüyorum..

neyse kısaca şöyle başlayalım..

servise gidip 2 adet g13 antifiriz(1,5 lt) ve yine servisten 2 adet 10 lt saf suyumu aldım. yaklaşık 200 tl 'ye mal oldu.

sonra aracın harareti 90 dereceyi gösterene kadar yol yaptım.

aracı stop edip. düz bir zemine yanaşıp resimdeki hortumu çıkardım.

sonra hortumu bir şişenin içine yerleştirdim.

aracı rölantide çalıştırdım. antifiriz devir daim yapmaya başlayınca hortumdan  1 lt cam şişe (plastik kullanmayın erir) içine doğru motorun içindeki antifiriz akmaya başladı.

eldiven kullanmakta fayda var..

yaklaşık 3.5 lt kadar boşaldıktan sonra motordan su gelmiyor gibi oluyor.

tam bu aşamada saf suyu eklemeye başlayarak takviye yaptım. yaklaşık 30 dk da 1 lt şişeyi yaklaşık 10 kere doldurup boşalttım.

bunu yaptıktan sonra  özellikle şuna dikkat etmek gerekiyor. fanın açmasını bekleyin. sonra birden seviye azalıyor saten..

bu sayede içindeki suyu tamamen devir daim yaptırarak boşaltabiliriz.

yine 3,5 şişe boşaltıp.

daha sonra kalan 10 lt suyun 5 lt ile de aynı işlemi tekrarladım. su baya berraklaştı.

sonra 4,5 lt şişe boşaltım. son şişe biraz dolması zaman aldı. tabi bu esnada aracın hararetini sürekli kontrol ettim.90 derecenin üzerine hiç çıkmadı.

ara ara rolantideyken gaz verdim. daha hızlı doldu.

hortumu çıkardığım gibi taktım.

bu aşamadan sonra antifirizi yavaş yavaş ekledim. hatta sistemde hava olduğu için depo max çizgisine kadar dolu gözüküyordu. ama boş olduğunu biliyordum.

araçla 100-200 metre kadar yol yaptım. hemen soğutma suyu hatası verdi.

2. antifirizi(1,5 lt) doldurdum. halen seviyenin altındaydı. 

internetten biraz araştırdım. Motul'un  MoCool (0,5 lt) diye antifiriz katkısını buldum. arada fark yarattığını düşünüyorum.

önceden aracın hararet seviyesi 100 ile 95 dereceyi görebiliyordu. son iki haftadır kullanıyorum 95-90 arasında maksimum çıkıyor. hatta bilerek zorluyorum.

yinede hızlıca hararetini alıyor. saten araştırırsanız performanslı yada yazılımlı araçlara öneriyorlar..fiyatı 100 lira cıvarın da..

ihtiyaç var mı tercih sizin..

son olarak yaklaşık 1 litre kadar eksik kalmıştı onuda ara ara ekledim.şimdi seviyem sabit hale geldi..

biraz uzun oldu ama yapmak isteyen için bir fikir olur..

biraz zaman ve bolca emek gerek..

saygılarımla, @mersamut

1.jpg

 
@mersamut Ayrıntılı anlatmışsınız teşekkür ederim. Birşey dikkatimi çekti. Ben de sıcaklık motor ısındıktan sonra 90 derecede sabit kalıyor. Bugüne kadar 90 ı geçtiğini hiç görmedim. Geçen bayram dönüşünde bile 1000 km lik uzun yolculuğumda 90 ı geçmedi. Sadece bir kere karlı ve dik bir yolda sürekli patinaj çekerek çıktığım için yağ sıcaklığı yüksek şeklinde bir uyarı verdi. Benimki 1.2 tsi golf. Acaba tdilar farklı sıcaklıkta mı çalışıyor. 

 
@Mehmetalper24 merhaba 1.6 tdi 105hp manuel aracım var motor soğutma suyu sabit 90 derece yağ sıcaklığı kullanım şekline göre değişiyor sakin kullanımda 85-90 derece biraz sıkıştırınca 95-105 derecelere kadar çıkıyor fakat dizel ve benzinli motorlarda bir fark var dizel araç rolantide ve sakin kullanımda kendini soğutuyor benzinli motorlar dur-kalk trafikte ve uzun süreli beklemelerde harereti yükseliyor.

 
@Mehmetalper24 normal kullanımda bnim araçta 90 derece civarında bi sıcaklıkta sabit duruyor..otobanda yüksek hızlara çıkarsan sıcaklığın yükseldiğini görceksindir.

ancak bn sabah ve akşam iş tarafiğinde biraz otoban biraz sehir içi birazda dur kalklı toplam yaklaşık 24 km bi yol yapıyorum.  Ondan hava sıcaklığına bağlı olarak yada kullanım sekline göre motor sıcaklığı 105 dereceleri gördüğüde oluyor tabi bu sıcaklıkları çok kısa sürede 90 dereceye kadar çekebiliyor. Ondan bu sıcaklık değerleri normal. Ama dikkat edip aracı zorlamadan normal sıcaklığına gelebilmesini sağlamakta fayda var..

 
@Mehmetalper24 normal kullanımda bnim araçta 90 derece civarında bi sıcaklıkta sabit duruyor..otobanda yüksek hızlara çıkarsan sıcaklığın yükseldiğini görceksindir.

ancak bn sabah ve akşam iş tarafiğinde biraz otoban biraz sehir içi birazda dur kalklı toplam yaklaşık 24 km bi yol yapıyorum.  Ondan hava sıcaklığına bağlı olarak yada kullanım sekline göre motor sıcaklığı 105 dereceleri gördüğüde oluyor tabi bu sıcaklıkları çok kısa sürede 90 dereceye kadar çekebiliyor. Ondan bu sıcaklık değerleri normal. Ama dikkat edip aracı zorlamadan normal sıcaklığına gelebilmesini sağlamakta fayda var..
Sağlıklı bir motorun ne kadar yüksek hızlara çıkarsanız çıkın 90 dereceyi geçmemesi gerek, ibre oynamadan sabit 90 olarak olması gerekir., Antifiriz değişimi sonrası; motorun içinde suyun dolaştığı odacıklarda noktasal hava odacıkları kalmış olabilir..!! Şayet böyle bir durum mevcut ise zamanla motora kalıcı hasarlar verecektir..

Sağlıklı çalışan bir motorda aracı zorlamak ile sıcaklık artmaz.!! Fan veya devirdaim pompası motoru sürekli 90 ‘da sabit tutar.. çok istisnai durumlar hariç motoru zorlasanızda (kısa süreli) bile olsa sıcaklığın 90’ı geçmemesi gerekir.!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 

sanırım hayatım boyunca bindiğim tüm arabalar sağlıklı çalışmıyor olabilir..

200 km hızla çok değil 1-2 dk bi aracı sürersek sıcaklık göstergesinde 100 dereceyi çok kolay görürsün..bu zorlamak değilse bilmiyorum..

sanırım hemen 90 dereceye inip normal şartlarda kalması gerekiyor demek istediğin için ünlem işareti koyuyorsun galiba..

yani tüm araçlarda sıcaklık artar da azalırda.. Çok nadir bi durum değil 90 derece sıcaklığı geçmek..

Özet olarak 90 dereceyi geçmemesi gerekir ama koşullara bağlı olarak geçebilir  mi demek istiyorsun..yok imkansız geçmemesimi lazım mı?

noktasal hava odacıkları dediğin terimi ilk defa duyuyorum. Yanlış anlama ama araca hiçte zarar verecek bişey olmaz. Noktasal diyorsun ne kadar sıcaklık farkı olabilir ki..

Ayrıca antifirize yada saf suya farklı bişey koyamdın sürece köpürmez..en fazla hava yapar onuda ilk devirdaimi yaptımı atar..

Şu olsa anlarım bi bölüm tıkanmıştır. oda devir daim olmaya engel oluyor.

tıkansa saten suyun dönmediğini görünür..kısaca tıkanmış olsun diyelim ozamn belki zarar verebilir..

Ama öyle bi durumda sıcaklık artı diye muhtemelen uyarı verir..

 
@forzaGilles 

sanırım hayatım boyunca bindiğim tüm arabalar sağlıklı çalışmıyor olabilir..

200 km hızla çok değil 1-2 dk bi aracı sürersek sıcaklık göstergesinde 100 dereceyi çok kolay görürsün..bu zorlamak değilse bilmiyorum..

sanırım hemen 90 dereceye inip normal şartlarda kalması gerekiyor demek istediğin için ünlem işareti koyuyorsun galiba..

yani tüm araçlarda sıcaklık artar da azalırda.. Çok nadir bi durum değil 90 derece sıcaklığı geçmek..

Özet olarak 90 dereceyi geçmemesi gerekir ama koşullara bağlı olarak geçebilir  mi demek istiyorsun..yok imkansız geçmemesimi lazım mı?

noktasal hava odacıkları dediğin terimi ilk defa duyuyorum. Yanlış anlama ama araca hiçte zarar verecek bişey olmaz. Noktasal diyorsun ne kadar sıcaklık farkı olabilir ki..

Ayrıca antifirize yada saf suya farklı bişey koyamdın sürece köpürmez..en fazla hava yapar onuda ilk devirdaimi yaptımı atar..

Şu olsa anlarım bi bölüm tıkanmıştır. oda devir daim olmaya engel oluyor.

tıkansa saten suyun dönmediğini görünür..kısaca tıkanmış olsun diyelim ozamn belki zarar verebilir..

Ama öyle bi durumda sıcaklık artı diye muhtemelen uyarı verir..
@forzaGilles arkadaş hararetten bahsetmiş motor soğutma suyu sıcaklığından. Siz yağ sıcaklığından bahsediyorsunuz. yağ sıcaklığı 100 110 derecelere çıkıyor eğer aracı zorlarsanız. haklısınız hemde çok kolay çıkıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben harareti kastettim.(veya ben yanlış terim kullanıyorum. Yani dijital değilde sol alttaki ibresi olan mekanik gösterge) 90 derecede dimdik duruyor ibre. 4 senedir 90 ı geçtiğini görmedim. Yağ sıcaklığında haklısınız duruma göre 105 110 olabiliyor. 

 
full antifriz kullansak olur mu ? 

 

Antifirizi 1 yıl önce serviste ölçtürdüm -42.  Bu sene değiştireyim dedim, serviste tekrar ölçtürdüm yine -42   
iki ölçüm arasında 15-17k km oldu hiç değişmemiş...

 

Geri
Üst Alt