herkese slm,
yazdıklarım 1,6 tdi motor ile ilgili.. ama tüm motorlara benzer işlemi uygulayarak yapabilirsiniz..
Antifiriz değişimi için hem doğuş kartala hemde ümraniye avekte servise sorduğumda 6-7 litre arasında kapasitesi olduğunu söylediler.
araştırdığımda komple boşaltma için bir musluk vs bulamadım. hortum çıkartarak yapıyorlardı. aşağıdaki video da arkadaş değişimi göstermiş.
ama bu video daki gibi yaptığımda komple boşalmıyor. ve hem ekipman gerek hemde lift filan..
aracı kaldırma yanaştırıp alt korumayı söktüm..ve videodaki hortumu söktüm ama yinede içinde kaldı.
sanayide bir kaç yere sordum. antifiriz değişimi için vakum yapan makineler var. ancak sanayideki makinelerin bnim motorumdan kat ve kat daha pis olduğunu düşünüyorum.
ondan kendi işimi kendim yapayım dedim.
öncelikle alttaki hortumu çıkarmak bir hayli zor ve bn istediğim neticeyi alamadım. bu yönteme çok girmeyin derim.
onun yerine aşağıdaki yöntemi tercih edebilirsiniz..
(not: alttaki hortumu sökmenin avantajı ağır pislikler yada devirdaim ile çıkmayan parçaları boşaltmaya imkan verebilir.)
sonuçta bnim yaptığım amatörce ve deneme yanılmayla yapılmış bir işlem. ama gayet olumlu netice aldığımı düşünüyorum..
neyse kısaca şöyle başlayalım..
servise gidip 2 adet g13 antifiriz(1,5 lt) ve yine servisten 2 adet 10 lt saf suyumu aldım. yaklaşık 200 tl 'ye mal oldu.
sonra aracın harareti 90 dereceyi gösterene kadar yol yaptım.
aracı stop edip. düz bir zemine yanaşıp resimdeki hortumu çıkardım.
sonra hortumu bir şişenin içine yerleştirdim.
aracı rölantide çalıştırdım. antifiriz devir daim yapmaya başlayınca hortumdan 1 lt cam şişe (plastik kullanmayın erir) içine doğru motorun içindeki antifiriz akmaya başladı.
eldiven kullanmakta fayda var..
yaklaşık 3.5 lt kadar boşaldıktan sonra motordan su gelmiyor gibi oluyor.
tam bu aşamada saf suyu eklemeye başlayarak takviye yaptım. yaklaşık 30 dk da 1 lt şişeyi yaklaşık 10 kere doldurup boşalttım.
bunu yaptıktan sonra özellikle şuna dikkat etmek gerekiyor. fanın açmasını bekleyin. sonra birden seviye azalıyor saten..
bu sayede içindeki suyu tamamen devir daim yaptırarak boşaltabiliriz.
yine 3,5 şişe boşaltıp.
daha sonra kalan 10 lt suyun 5 lt ile de aynı işlemi tekrarladım. su baya berraklaştı.
sonra 4,5 lt şişe boşaltım. son şişe biraz dolması zaman aldı. tabi bu esnada aracın hararetini sürekli kontrol ettim.90 derecenin üzerine hiç çıkmadı.
ara ara rolantideyken gaz verdim. daha hızlı doldu.
hortumu çıkardığım gibi taktım.
bu aşamadan sonra antifirizi yavaş yavaş ekledim. hatta sistemde hava olduğu için depo max çizgisine kadar dolu gözüküyordu. ama boş olduğunu biliyordum.
araçla 100-200 metre kadar yol yaptım. hemen soğutma suyu hatası verdi.
2. antifirizi(1,5 lt) doldurdum. halen seviyenin altındaydı.
internetten biraz araştırdım. Motul'un MoCool (0,5 lt) diye antifiriz katkısını buldum. arada fark yarattığını düşünüyorum.
önceden aracın hararet seviyesi 100 ile 95 dereceyi görebiliyordu. son iki haftadır kullanıyorum 95-90 arasında maksimum çıkıyor. hatta bilerek zorluyorum.
yinede hızlıca hararetini alıyor. saten araştırırsanız performanslı yada yazılımlı araçlara öneriyorlar..fiyatı 100 lira cıvarın da..
ihtiyaç var mı tercih sizin..
son olarak yaklaşık 1 litre kadar eksik kalmıştı onuda ara ara ekledim.şimdi seviyem sabit hale geldi..
biraz uzun oldu ama yapmak isteyen için bir fikir olur..
biraz zaman ve bolca emek gerek..
saygılarımla,
@mersamut