Antifiriz Değişimi


Benim seviye bu durumda.Kapağı ilk defa açtığım için zorlandım.Sola doğru çevirip tık ediyor sonra çevrilerek açılıyormuş.İçine baktım su pempe renkli ve tortu falan yok.Ekli dosyayı görüntüle 51069

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Antifriz Pink Floyd  görünümünde (perfect)

2 yıl daha devam.

Ama yinede yetkilide hazır kışa girerken bir ölçüm 

+ Enjektörle numune cekerek  bardak görünümü testi faydalı  olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Benim de antifiriz değişeli fazla olmadı. Tertemiz ve pembe rengini koruyor. Fakat azalmaya başlamış. Min. çizgisine gelmiş. biraz saf su ekleyeceğim. Devir daim pompasının oralara baktım ama su göremedim. Bakalım eksilmeye devam ederse bekletmeden kontrol ettireceğim.
 

Herkese merhaba
Bu cumartesi triger setini komple değiştirtcem bu değişimde antifrizde değişiyormuş. Ben parçaları kendim alıp gidiyorum bu antifrizi alacam da trigeri aldığım yerde ''Castrol Radicool SIOAT 3 Litre Organik Eflatun Antifriz'' mevcut ve volkswagen g13 onaylı yazıyor açıklamalarda da VW TL 774J soğutma sıvısı tavsiye edilen yerlerde kullanılabilir yazıyor. silikat içeren OAT teknolojisi ile geliştirilmiş antifriz / soğutma sıvısı falan yazıyor bi problem olmaz sanırım tavsiye eder misiniz ? 3 litre kadar da iş yerinde ki saf su makinası var oradan ultra saflıkta su arıtacağım serviste karıştırıp doldururuz diye düşünüyorum. 3 litresi 180 tl yazıyordu bana uygun gibi geldi. Motulun de hazır karışımlı 5 litresi 250 tl yazıyordu internette toplam 6 litre kadar ihtiyaç oluyor diye gördüm.
Bu donma derecesi ölçüm aleti falan da var kendim kontrol edeceğim sonrasında.
Araç 2016 model 1.6tdi golf
 
Herkese merhaba
Bu cumartesi triger setini komple değiştirtcem bu değişimde antifrizde değişiyormuş. Ben parçaları kendim alıp gidiyorum bu antifrizi alacam da trigeri aldığım yerde ''Castrol Radicool SIOAT 3 Litre Organik Eflatun Antifriz'' mevcut ve volkswagen g13 onaylı yazıyor açıklamalarda da VW TL 774J soğutma sıvısı tavsiye edilen yerlerde kullanılabilir yazıyor. silikat içeren OAT teknolojisi ile geliştirilmiş antifriz / soğutma sıvısı falan yazıyor bi problem olmaz sanırım tavsiye eder misiniz ? 3 litre kadar da iş yerinde ki saf su makinası var oradan ultra saflıkta su arıtacağım serviste karıştırıp doldururuz diye düşünüyorum. 3 litresi 180 tl yazıyordu bana uygun gibi geldi. Motulun de hazır karışımlı 5 litresi 250 tl yazıyordu internette toplam 6 litre kadar ihtiyaç oluyor diye gördüm.
Bu donma derecesi ölçüm aleti falan da var kendim kontrol edeceğim sonrasında.
Araç 2016 model 1.6tdi golf
Bahsettiğiniz castrol ‘ün G13 onayı yoktur ve aynı zamanda bu antifirizin G13 ile uzaktan yakından alakası yoktur., içerik olarak bu antifiriz eski nesil G12++ bir sıvıdır.,

Uygun fiyatlı G13 antifriz arıyorsanız;
Motul G13 Auto Cool Ultra veya Liqui Moly KFS13 öneririm. Sistemi kapasitesi tam olarak boşaltırsanız sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 lt. arasıdır., yani en az 3,5 lt. antifriz ihtiyacınız var.,

Hazır karışım olan antifrizler masraflı olur., bu sebebten konsantre olan antifrizlerden alıp saf su ile %50-50 karışım yapmanız daha az masraflı olacaktır., saf su makinanız varsa sistemin içini temizlemek için 9-10 lt. ve antifriz ile saf su karışımı için de 4 lt. yani toplamda 14 lt. saf su bulundurmanızı öneririm., aldığınız antifrizin üretim tarihine dikkat edin eski tarihli olmasın.

Liqui Moly KFS 13 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139
 
@forzaGilles
Bahsettiğiniz castrol ‘ün G13 onayı yoktur ve aynı zamanda bu antifirizin G13 ile uzaktan yakından alakası yoktur., içerik olarak bu antifiriz eski nesil G12++ bir sıvıdır.,

Uygun fiyatlı G13 antifriz arıyorsanız;
Motul G13 Auto Cool Ultra veya Liqui Moly KFS13 öneririm. Sistemi kapasitesi tam olarak boşaltırsanız sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 lt. arasıdır., yani en az 3,5 lt. antifriz ihtiyacınız var.,

Hazır karışım olan antifrizler masraflı olur., bu sebebten konsantre olan antifrizlerden alıp saf su ile %50-50 karışım yapmanız daha az masraflı olacaktır., saf su makinanız varsa sistemin içini temizlemek için 9-10 lt. ve antifriz ile saf su karışımı için de 4 lt. yani toplamda 14 lt. saf su bulundurmanızı öneririm., aldığınız antifrizin üretim tarihine dikkat edin eski tarihli olmasın.

Liqui Moly KFS 13 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139
liqui marka olanından alacağım. Karışımı kaç yapayım diye düşünüyorum da ben hep istanbuldayım doğudaki gibi çok soğuklar yok. Liqui nin özelliklerinde karışıma baktım 1 lt antifriz 2 lt saf su -20
1 lt antifriz 1 lt saf su -35
bu şekilde yazıyor istanbulda -15 den bile yukarı hatırlamıyorum zaten yerlerin karlı olduğu havalarda otobüs kullanacağım bu durumda 1litre antifriz 1.5 litre saf su karışımı yapsam düz mantık -27.5 oluyor buda yeterli olur diye düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz uygun mudur ?
+birde liquil de renk kırmızı yazıyor pembe olması gerekiyor gibi bir şeyler gördüm kırmızı problem eder mi? sizin dediğiniz Liqui Moly KFS13 modelinde yazıyor kırmızıyı.

Fiyat karşılaştırması yaptım da motul marka olan 6 litre tam 300tl tutuyor. Diğer liquil sadece sizin verdiğiniz sitede fiyat uygun. Orasıda izmirdeymiş bunun dışında hep 90tl falan litre fiyatı. Ben 5 litre +1 litre alacağım eğer eksik kalırsa saf su ile tamamlarım diye düşündüm. Bu şekilde de -25 den aşağıya inmez sanırım. Tekrardan yazayım - 20-25 derece istanbul için uygun olmaz mı?
1929 yılında en düşük sıcaklık -16 falan görmüş istanbul :D
 
Son düzenleme:
O kadar bıdı bıdı edip gidip motulun 5 litrelik karışımı yapılmışını alacaktım ki adam siteye saf antifriz olanını koymadık çok kafası karışıyor müşterilerin vs. derken biri 230tl 5 litre karışımlı motul ve diğeri karışımsız 5 litre 330 tl di bende karışımsız aldım. 100 lira farkla fazladan 2.5 litre karışımı yapılmamışını almış oldum. Ustayı arayıp sorduğumda karışımı yapılmış 3 litre yeter dedi sanırım petek radyatör falan boşaltmadan ekliyorlar direk.
Yarın triger kayış komple değişim yaptırmaya gideceğim de bu ina markası bu aracın kendi üstündeki orjinal markasımı oluyor ? Daha geçenlerde de kavrama volant değişti luk markası takıldı bunun içinde aynısını dediler aracın orjinal çıkanları da luk markaymış söylediklerine göre. Doğru mudur bunlar?
 
@forzaGilles

liqui marka olanından alacağım. Karışımı kaç yapayım diye düşünüyorum da ben hep istanbuldayım doğudaki gibi çok soğuklar yok. Liqui nin özelliklerinde karışıma baktım 1 lt antifriz 2 lt saf su -20
1 lt antifriz 1 lt saf su -35
bu şekilde yazıyor istanbulda -15 den bile yukarı hatırlamıyorum zaten yerlerin karlı olduğu havalarda otobüs kullanacağım bu durumda 1litre antifriz 1.5 litre saf su karışımı yapsam düz mantık -27.5 oluyor buda yeterli olur diye düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz uygun mudur ?
+birde liquil de renk kırmızı yazıyor pembe olması gerekiyor gibi bir şeyler gördüm kırmızı problem eder mi? sizin dediğiniz Liqui Moly KFS13 modelinde yazıyor kırmızıyı.

Fiyat karşılaştırması yaptım da motul marka olan 6 litre tam 300tl tutuyor. Diğer liquil sadece sizin verdiğiniz sitede fiyat uygun. Orasıda izmirdeymiş bunun dışında hep 90tl falan litre fiyatı. Ben 5 litre +1 litre alacağım eğer eksik kalırsa saf su ile tamamlarım diye düşündüm. Bu şekilde de -25 den aşağıya inmez sanırım. Tekrardan yazayım - 20-25 derece istanbul için uygun olmaz mı?
1929 yılında en düşük sıcaklık -16 falan görmüş istanbul :D
Öncelikle şunu baştan belirteyim araç üreticisi; motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.

İlave olarak şunu da belirteyim saf yapıda olan antifrizin donma noktası -12 °C derecedir.

Antifirizin motor için 3 ana görevi vardır., donma koruması sağlamak, korozyon/pas oluşumunu engellemek ve motorun "ideal çalışma sıcaklığına" en kısa sürede ulaşmasına sağlamak.

(Antifriz-Saf Su karışımının) oranındaki değişiklikler motorun optimum sıcaklığa ulaşmasını (olumlu/olumsuz) doğrudan etki etmektedir..!! Yani şunu demek istiyorum evet dediğiniz gibi İstanbul 'da son 100 yıldır sıcaklık -16°C derecenin altına düşmemiş olabilir fakat yukarda da belirtiğim gibi antifriz-saf su karışımın oranındaki değişiklik motorun en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını (+/- olarak) doğrudan etki etmektedir.

Diğer bir deyişle motor soğutma suyundaki antifriz oranı (motorun ısı iletimine) doğrudan etki etmektedir..!!

Piyasada 2 tip antifriz bulunur;
-Konsantre yapıda olan antifrizler., bu tip antifrizler araca uygun oranda saf su ile karıştırılarak., uygun oranda bir karışım elde edilir.

,-Kullanıma hazır (ready mix / ready to use) yapıda olan antifrizler., bu tip antifrizlerde; saf su ile karışım hazırlanmasına gerek yoktur., çünkü üretim aşamasında kullanıma hazır yani önceden antifriz/saf su karışımı elde edilerek şişelenmiştir.

Özetlersek;
Araç üreticisi motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.
Aynı zamanda araç üreticisi şuna da belirtiyor; motor soğutma suyundaki (antifriz oranı %60 'ı) aşmamalıdır.

Yaşanılan bölgenin iklim koşullarına bağlı olarak motor soğutma suyunda kullanılması gereken antifriz-saf su karışım oranları;

%40 antifriz / %60 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -24 °C derece
***(düşük seviye korozyon-pas koruması /en iyi ısı iletimi)
(Adana, İzmir, Antalya, Afrika kıtası, gibi) kışın soğuk geçmediği "sıcak iklim kuşağında" bu oran kullanılabilir FAKAT bu oranda karışım hazırlanan bir aracın kullanım ömrü boyunca (soğuk bir şehir yolculuğu yapıp/yapmayacağı) mutlaka dikkate alınmalıdır..!! Çünkü donma noktası -24°C derece yaklaşık bir değerdir ve hiç bir zaman kesin sabit bir değer olamaz., Bu olaya matematiksel formüllere dayalı denklem gibi düşünmeyiniz..!!

Farz-ı misal siz -24°C derece donma noktası kadar dayanak bir karışım hazırladınız., bu karışım kesin olarak -24°C dereceye kadar dayanacak diye bir şey söz konusu değildir., Bu sıvı karışımı -22°C derece de donabilir., -19°C derece de donabilir., hatta -14 °C derece de donabilir.., Neden çünkü motor soğutma suyu sürekli ısınıp-soğuduğu için ve zamanla kullanıma bağlı olarak bu "donma noktası değeri" kötüleşir..!! Motorun içindeki bu sıvının vaad ettiği donma noktası değerinde sürekli kayıplar oluşur..!!

Bu oranda bir karışım hazırlanması durumunda; kışın olası bir soğuk şehire yolculuk esnasında akraba düğünü veya Uludağ gezisi vs.. gece araç park halindeyken soğutma suyu donar ise başınıza iş alırsınız., çok yüksek onarım masrafları ile karşı karşıya kalırsınız.

%50 antifriz / %50 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -36 °C derece ***(iyi seviye korozyon-pas koruması / çok iyi ısı iletimi)
En ideal karışım oranıdır, hem çok iyi donma noktası sağlanmış olur, hem de optiumum ısı transferi sağlanmış olur., soğuk motorun en kısa sürede "ideal çalışma sıcaklığına" ulaşması sağlanmış olur. bu sayede motorun ısınması için geçen süre kısalmış olur, motorun ısınması için geçen süre kısalması demek motor yağının daha kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması demektir., bunun neticesinde motorun içindeki silindir gibi hareketli parçaların aşınması önlemeye yardımcı olunur. Araç üreticileri bu sebeblerden dolayı fabrikada üretim/montaj aşamasında motora %50-50 karışım dolumu yapar.

%60 antifriz / %40 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -52 °C derece ***(çok iyi korozyon-pas koruması / vasat ısı iletimi)

(Alaska, Kanada 'nın bazı bölgeleri, Rusya 'nın bazı bölgeleri, Sibirya vs...) çok çok iyi donma noktası sağlanmış olur ama motorun ısı iletimi (ısı transferi) kötüleşir., bunun neticesinde soğuk motorun kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasından feragat edilmiş olur., Çünkü bu tip çok soğuk (extreme iklim koşullarında) ilk öncelik motor soğutma suyunun donmasını engellemektir..!!

Golf Mk7 ve Mk7,5 araçlar için konuşursak sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 litre dir. bu ne demek oluyor..? yapılacak %50-50 karışım için ihtiyacınız olan antifriz miktarı (konsantre yapıda yani saf antifriz miktarı) yaklaşık 3,5-4 litre arasıdır., geriye kalan 3,5-4 litre için de saf su ihtiyacınız olucaktır.

SORUNUZ:
fiyat karşılaştırması yaptım da motul marka olan 6 litre tam 300tl tutuyor. Diğer liquil sadece sizin verdiğiniz sitede fiyat uygun. Orasıda izmirdeymiş bunun dışında hep 90tl falan litre fiyatı. Ben 5 litre +1 litre alacağım eğer eksik kalırsa saf su ile tamamlarım diye düşündüm. Bu şekilde de -25 den aşağıya inmez sanırım. Tekrardan yazayım - 20-25 derece istanbul için uygun olmaz mı?

CEVAP:
bahsettiğiniz Motul 6 litre antifriz 600 tl. tutuyor dediğiniz bu antifriz (saf mı yoksa kullanıma hazır mı) olduğunu bilmiyorum..? Sanırım bu almak istediğiniz Motul kullanıma hazır olanlardan..? Fark etmez (saf mı yoksa kullanıma hazır mı bilmediğim )Motul 'den de alabilirsiniz veya saf olan Liqui Moly KFS13 'te alabilirsiniz., Burada sizin bütçeniz ön plana çıkıyor., kullanıma hazır olanlar biraz daha masraflı olur hepsi o kadar ama avantajı ise: saf su ile karışım yapmak ile uğraşmazsınız. Gerçi her halükarda bir miktar saf su ihtiyacınız olacak., çünkü yeni dolum öncesi sistemin içini temizlemeniz gerek. dolayısıyla her halükarda en az 7-8 lt. saf su almanız gerekecek., sonra bu sistemin içini temizlemekte kullandığınız saf suyu tahliye edip., yeni sıvının dolumunu gerçekleştireceksiniz. 2015 model yani 6 yaşında olan bir aracınız var ve sistemin içinde tortular/pislikler oluşmuş olabilir., yeni dolum öncesi sistemin içini saf su ile temizlemeniz motorun ve radyatör gibi ilgili aksamların sağlığı açısından önemlidir.

KSF13 için verdiğim Link 'teki satıcının İzmir 'de olmasının sizin için bir sakıncası var mı..? :) Verdiğim link 'teki bu satıcı Liqui Moly 'nin Türkiye Distribütör dür., yani acaba güvenilir bir satıcı mıdır diye endişeniz olmasın., Ana distribütör 'den daha güvenilir bir yer olamaz sanırım.. :)

Not: aldığınız antifrizin üretim tarihine veya son kullanım tarihine (bidonda hangisi yazıyorsa) dikkat ediniz..!! eski tarihli antifrizin vaad ettiği koruma/donma vs.. öellikleri daha kullanmadan kötü etikelnmiş olur.
 
Son düzenleme:
@forzaGilles

Özetlersek;
Araç üreticisi motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir
Buradan aynen dogrulayacak şekilde

Motor suyu(antifrizi) eksiltmesi en başından beri 2 litreyi bulduysa ve devamlı tekrarlıyorum ya ? Şu ana kadar 0,8 litre eksiltti bi , +1,2 litre daha eksilttigi an o motor sıvısının ömrü dolar.
İcerdeki en başta ayarlanan %50/%50 oranı artık benim ekledigim saf sularla %40 hatta %35 antifiriz / %60 saf su durumununa dönüsür. Renk / saydamlık istedigi kadar iyi olsun koruma azalır.
 
Öncelikle şunu baştan belirteyim araç üreticisi; motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.

İlave olarak şunu da belirteyim saf yapıda olan antifrizin donma noktası -12 °C derecedir.

Antifirizin motor için 3 ana görevi vardır., donma koruması sağlamak, korozyon/pas oluşumunu engellemek ve motorun "ideal çalışma sıcaklığına" en kısa sürede ulaşmasına sağlamak.

(Antifriz-Saf Su karışımının) oranındaki değişiklikler motorun optimum sıcaklığa ulaşmasını (olumlu/olumsuz) doğrudan etki etmektedir..!! Yani şunu demek istiyorum evet dediğiniz gibi İstanbul 'da son 100 yıldır sıcaklık -16°C derecenin altına düşmemiş olabilir fakat yukarda da belirtiğim gibi antifriz-saf su karışımın oranındaki değişiklik motorun en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını (+/- olarak) doğrudan etki etmektedir.

Diğer bir deyişle motor soğutma suyundaki antifriz oranı (motorun ısı iletimine) doğrudan etki etmektedir..!!

Piyasada 2 tip antifriz bulunur;
-Konsantre yapıda olan antifrizler., bu tip antifrizler araca uygun oranda saf su ile karıştırılarak., uygun oranda bir karışım elde edilir.

,-Kullanıma hazır (ready mix / ready to use) yapıda olan antifrizler., bu tip antifrizlerde; saf su ile karışım hazırlanmasına gerek yoktur., çünkü üretim aşamasında kullanıma hazır yani önceden antifriz/saf su karışımı elde edilerek şişelenmiştir.

Özetlersek;
Araç üreticisi motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.
Aynı zamanda araç üreticisi şuna da belirtiyor; motor soğutma suyundaki (antifriz oranı %60 'ı) aşmamalıdır.

Yaşanılan bölgenin iklim koşullarına bağlı olarak motor soğutma suyunda kullanılması gereken antifriz-saf su karışım oranları;

%40 antifriz / %60 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -24 °C derece
***(düşük seviye korozyon-pas koruması /en iyi ısı iletimi)
(Adana, İzmir, Antalya, Afrika kıtası, gibi) kışın soğuk geçmediği "sıcak iklim kuşağında" bu oran kullanılabilir FAKAT bu oranda karışım hazırlanan bir aracın kullanım ömrü boyunca (soğuk bir şehir yolculuğu yapıp/yapmayacağı) mutlaka dikkate alınmalıdır..!! Çünkü donma noktası -24°C derece yaklaşık bir değerdir ve hiç bir zaman kesin sabit bir değer olamaz., Bu olaya matematiksel formüllere dayalı denklem gibi düşünmeyiniz..!!

Farz-ı misal siz -24°C derece donma noktası kadar dayanak bir karışım hazırladınız., bu karışım kesin olarak -24°C dereceye kadar dayanacak diye bir şey söz konusu değildir., Bu sıvı karışımı -22°C derece de donabilir., -19°C derece de donabilir., hatta -14 °C derece de donabilir.., Neden çünkü motor soğutma suyu sürekli ısınıp-soğuduğu için ve zamanla kullanıma bağlı olarak bu "donma noktası değeri" kötüleşir..!! Motorun içindeki bu sıvının vaad ettiği donma noktası değerinde sürekli kayıplar oluşur..!!

Bu oranda bir karışım hazırlanması durumunda; kışın olası bir soğuk şehire yolculuk esnasında akraba düğünü veya Uludağ gezisi vs.. gece araç park halindeyken soğutma suyu donar ise başınıza iş alırsınız., çok yüksek onarım masrafları ile karşı karşıya kalırsınız.

%50 antifriz / %50 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -36 °C derece ***(iyi seviye korozyon-pas koruması / çok iyi ısı iletimi)
En ideal karışım oranıdır, hem çok iyi donma noktası sağlanmış olur, hem de optiumum ısı transferi sağlanmış olur., soğuk motorun en kısa sürede "ideal çalışma sıcaklığına" ulaşması sağlanmış olur. bu sayede motorun ısınması için geçen süre kısalmış olur, motorun ısınması için geçen süre kısalması demek motor yağının daha kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması demektir., bunun neticesinde motorun içindeki silindir gibi hareketli parçaların aşınması önlemeye yardımcı olunur. Araç üreticileri bu sebeblerden dolayı fabrikada üretim/montaj aşamasında motora %50-50 karışım dolumu yapar.

%60 antifriz / %40 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -52 °C derece ***(çok iyi korozyon-pas koruması / vasat ısı iletimi)

(Alaska, Kanada 'nın bazı bölgeleri, Rusya 'nın bazı bölgeleri, Sibirya vs...) çok çok iyi donma noktası sağlanmış olur ama motorun ısı iletimi (ısı transferi) kötüleşir., bunun neticesinde soğuk motorun kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasından feragat edilmiş olur., Çünkü bu tip çok soğuk (extreme iklim koşullarında) ilk öncelik motor soğutma suyunun donmasını engellemektir..!!

Golf Mk7 ve Mk7,5 araçlar için konuşursak sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 litre dir. bu ne demek oluyor..? yapılacak %50-50 karışım için ihtiyacınız olan antifriz miktarı (konsantre yapıda yani saf antifriz miktarı) yaklaşık 3,5-4 litre arasıdır., geriye kalan 3,5-4 litre için de saf su ihtiyacınız olucaktır.

SORUNUZ:
fiyat karşılaştırması yaptım da motul marka olan 6 litre tam 300tl tutuyor. Diğer liquil sadece sizin verdiğiniz sitede fiyat uygun. Orasıda izmirdeymiş bunun dışında hep 90tl falan litre fiyatı. Ben 5 litre +1 litre alacağım eğer eksik kalırsa saf su ile tamamlarım diye düşündüm. Bu şekilde de -25 den aşağıya inmez sanırım. Tekrardan yazayım - 20-25 derece istanbul için uygun olmaz mı?

CEVAP:
bahsettiğiniz Motul 6 litre antifriz 600 tl. tutuyor dediğiniz bu antifriz (saf mı yoksa kullanıma hazır mı) olduğunu bilmiyorum..? Sanırım bu almak istediğiniz Motul kullanıma hazır olanlardan..? Fark etmez (saf mı yoksa kullanıma hazır mı bilmediğim )Motul 'den de alabilirsiniz veya saf olan Liqui Moly KFS13 'te alabilirsiniz., Burada sizin bütçeniz ön plana çıkıyor., kullanıma hazır olanlar biraz daha masraflı olur hepsi o kadar ama avantajı ise: saf su ile karışım yapmak ile uğraşmazsınız. Gerçi her halükarda bir miktar saf su ihtiyacınız olacak., çünkü yeni dolum öncesi sistemin içini temizlemeniz gerek. dolayısıyla her halükarda en az 7-8 lt. saf su almanız gerekecek., sonra bu sistemin içini temizlemekte kullandığınız saf suyu tahliye edip., yeni sıvının dolumunu gerçekleştireceksiniz. 2015 model yani 6 yaşında olan bir aracınız var ve sistemin içinde tortular/pislikler oluşmuş olabilir., yeni dolum öncesi sistemin içini saf su ile temizlemeniz motorun ve radyatör gibi ilgili aksamların sağlığı açısından önemlidir.

KSF13 için verdiğim Link 'teki satıcının İzmir 'de olmasının sizin için bir sakıncası var mı..? :) Verdiğim link 'teki bu satıcı Liqui Moly 'nin Türkiye Distribütör dür., yani acaba güvenilir bir satıcı mıdır diye endişeniz olmasın., Ana distribütör 'den daha güvenilir bir yer olamaz sanırım.. :)

Not: aldığınız antifrizin üretim tarihine veya son kullanım tarihine (bidonda hangisi yazıyorsa) dikkat ediniz..!! eski tarihli antifrizin vaad ettiği koruma/donma vs.. öellikleri daha kullanmadan kötü etikelnmiş olur.
İlginiz için teşekkür ederim.
Benim aldığım saf antifriz. Henüz karışımı yapılmamış.
İnternette motulun saf antifrizini göremedim hep karışımı hazır olanlardan satıyorlar. Ben bugün mağazaya gittiğimde müşteri kafası karışmasın diye bunu sitemize eklemiyoruz bunu da tercih edebilirsiniz dedi fiyat avantajı var diye bunu aldım. Aldığım antifrizin resmini paylaşıyorum fiyatı 330tl. Aldığım mağazanın ismini paylaşmak yasak mı bilmiyorum yasak değilse düzenler yazarım bu mesaja.
Bidonun arkasında karışım tercih oranları da sizin de belirttiğiniz oranlar ile aynı şekilde yazılı.
 

Ekli dosyalar

  • motul.jpg
    motul.jpg
    75.9 KB · Görüntüleme: 27
O kadar bıdı bıdı edip gidip motulun 5 litrelik karışımı yapılmışını alacaktım ki adam siteye saf antifriz olanını koymadık çok kafası karışıyor müşterilerin vs. derken biri 230tl 5 litre karışımlı motul ve diğeri karışımsız 5 litre 330 tl di bende karışımsız aldım. 100 lira farkla fazladan 2.5 litre karışımı yapılmamışını almış oldum. Ustayı arayıp sorduğumda karışımı yapılmış 3 litre yeter dedi sanırım petek radyatör falan boşaltmadan ekliyorlar direk.
Yarın triger kayış komple değişim yaptırmaya gideceğim de bu ina markası bu aracın kendi üstündeki orjinal markasımı oluyor ? Daha geçenlerde de kavrama volant değişti luk markası takıldı bunun içinde aynısını dediler aracın orjinal çıkanları da luk markaymış söylediklerine göre. Doğru mudur bunlar?
LUK markası kavrama (baskı-balata) gibi şanzıman parçaları üretir.,

INA markası ise triger kayışı, v kayışı, rulman, bilya vs.. alanında uzmanlaşmış bir markadır.,

Triger setinde en iyisi INA 'dır. Triger seti değiştirecekseniz devirdaim pompası (su pompasını) değiştirmeniz sizin yararınıza olur., yani triger seti alırken devirdaim'li set alınız., VW 'nin neredeyse tüm araçlarında devirdaim kronik sorunlu bir parçadır., ne zaman nerede arıza vereceği belli olmayan bir parça., yıllardır parçada iyileştirme de yapmıyorlar. devirdaim değişmezse ilerde muhtemel arızası durumunda tekrardan aynı işçiliği 2. kez ödemek zorunda kalabilirsiniz.

***Aldığınız antifrizin bidonun üzerinde yazan "son kullanım tarihini" kontrol etmeniz iyi olur.
 
LUK markası kavrama (baskı-balata) gibi şanzıman parçaları üretir.,

INA markası ise triger kayışı, v kayışı, rulman, bilya vs.. alanında uzmanlaşmış bir markadır.,

Triger setinde en iyisi INA 'dır. Triger seti değiştirecekseniz devirdaim pompası (su pompasını) değiştirmeniz sizin yararınıza olur., yani triger seti alırken devirdaim'li set alınız., VW 'nin neredeyse tüm araçlarında devirdaim kronik sorunlu bir parçadır., ne zaman nerede arıza vereceği belli olmayan bir parça., yıllardır parçada iyileştirme de yapmıyorlar. devirdaim değişmezse ilerde muhtemel arızası durumunda tekrardan aynı işçiliği 2. kez ödemek zorunda kalabilirsiniz.

***Aldığınız antifrizin bidonun üzerinde yazan "son kullanım tarihini" kontrol etmeniz iyi olur.
Teşekkürler.
Evet triger seti komple elektrikli devirdaim ile birlikte her parçası değişti. V kayışı ve gergi bilyasıda değişti. Alternatör kasnağı ve gergi kütüğünde problem olmadığından onları değiştirmediler.
Antifriz tarihine baktım yeni üretimli. Arabanın enjektörleri trigeri kavrama ve volantı alternatör kömürleri bakırı falan bayağı parçası değişti iyide masraf çıkardı umarım başka bir masraf daha çıkarmaz. 6 ay önce ilk sahibinden aldım araç şimdiye kadar periyodik bakım dışında hiçbir masraf çıkartmamış birde uzun yolda kullanmış sakaryada yaşıyordu. Bütün problemler bana denk geldi galiba😂 Kafamda bunu satıp 1.2 benzinlisini almak vardı da kendi kendime diyorum çok masraf yaptık kullancaz mecbur..
 
Olanilir hocam G12 oldugunu biliyorum ama evo olduğu hakkında bilgim yok
Öncelikle @forzaGilles e bilgilendirme için teşekkür ederim.

Şu anda kullanılan antifriz ile ilgili Uzay Oto ile görüşmemde verilen güncel bilgiye göre:
G13 gelmiyor artık. 01.04.2020 tarihinden itibaren sonlandırılmış.

VW-Antifriz-G12evo.jpg
G13 yerine varilden kullanılan ise G12evo. G12evo G13 ten de sonra çıktığı için onun yerine kullanılabiliyor.

Bu durumda özellikle G13 aramayıp G12evo kullanmakta bir sakınca yok gözüküyor.
 
@calik Ben kesinlikle G12 koydurmazdım.
Ayrıca G13 sonlanmadı var ve getiriyor servis. Kodu değişti.
Gelmiyor deme nedenlerei tamamen kar amaçlı.
Çünkü G13 Konsantre, G12 sulandırılmış ve G12 satarken saf suyuda antifiriz parasına satıyorlar.

G13 Yeni teknoloji PEMBE
G12evo Eski Teknoloji AÇIK KIRMIZI(Sulandırılmış)


1636454851563.png
G13 yeni Kodu. GA13A8JM1
 
Son düzenleme:
g12 g13 falan çok dikkat ediyorsunuz da size birşey diyeyim bu volkswagen özel servislerde adamlar herhangi bir 3 litre antifriz koyup üstünü çeşme suyuyla tamamlıyorlar normalde :D ben müdahale etmesem adam karışımı yapılmamış antifrizi komple doldurup çeşme suyu bile koymayacaktı :D birde diyor ki benden iyimi bilecekler kitapcıga ne bakıyon falan dedi aynen dedi şaka değil dedim sen bu arabayı yapan mühendislerden daha zekisin galiba falan sonra servisin müdürüyle konuşup değiştirttim aracımla ilgilenecek kişiyi. her aşamasını izledim allahtan yoksa içim rahat etmezdi.
Sözüm o ki türkiyede neredeyse bütün servisler bu şekilde çalışıyor. Yolda gördüğünüz özel servise giden bütün araçlar neredeyse çeşme sulu dandik antifrizli tork değerleriyle sıkılmamış gergi civatalar ile geziyorlar. Sadece bu servis değil diğer bütün servislerde bu tip durumlara şahit oldum. İşi kitabına göre yapan ve bunu savunan çok nadir özel servisler var onlar da yetkili servise yakın ücretler istiyorlar ama hertürlü yetkili servisden iyiler çünkü yetkili servis gibi örnek veriyorum dsg arıza yapıyor komple dsg kutusunu değiştiriyorlar bu gibi durumlarda sorunu tespit edip sorunlu parça değişimiyle cuzi parça maliyetleriyle kurtarıyorlar müşteriyi.
Ben bilirim mantığıyla çalışanlar yüzünden çoğu araba +200bin km den sonra iyice değersizleşiyor sanayiden çıkmaz bu deniliyor tercih edilmiyor. Haklılar. Adamlar çeşme suyu koyuyor aracın blogunda korozyondan dolayı deformelerden oluşup çeşme suyu silindire tünel açıyor :D Çalıştığım yerde hertürlü test de yapıldığından korozyon testleri var ne denli uzun vadede tehlikeli olduğunu iyi biliyorum ki blogun su kanalları pürüzsüz yapıda falan da değildi sanırım yanlış bilmiyorsam. Baya gevezelik ettim eğer araç ömürlük binilmeyecekse ve 2. el özel servis bakımlı alınacaksa çokta önemsememek mi gerek acaba ? :D
 

Ben bilirim mantığıyla çalışanlar yüzünden çoğu araba +200bin km den sonra iyice değersizleşiyor sanayiden çıkmaz bu deniliyor tercih edilmiyor. Haklılar. Adamlar çeşme suyu koyuyor aracın blogunda korozyondan dolayı deformelerden oluşup çeşme suyu silindire tünel açıyor :D Çalıştığım yerde hertürlü test de yapıldığından korozyon testleri var ne denli uzun vadede tehlikeli olduğunu iyi biliyorum ki blogun su kanalları pürüzsüz yapıda falan da değildi sanırım yanlış bilmiyorsam. Baya gevezelik ettim eğer araç ömürlük binilmeyecekse ve 2. el özel servis bakımlı alınacaksa çokta önemsememek mi gerek acaba ? :D
Yeni araç almanın çok zorlaştığı bu dönemde araçlarımıza eskisinden daha iyi bakılması gerektiğini düşünüyorum., Artık 2. el araç almak bile çok zorlaştı.,

2-3 senede bir araç değiştiren insanların bile artık bu bakım hususlarına daha duyarlı yaklaşması gerekli., Banane ben 3-4 sene biner satarım benden sonraki sahibi düşünsün mantığı yanlış bir yaklaşım., ve insani açıdan ahlaksıztan farkı yoktur, Sonuç olarak bu araçlar Milli servettir..!!

Her zaman söylerim; bir aracın 200 bin km'ye gelmiş olması hiç bir şeyi değiştirmez., eskimiş yaşlı araç diye birşey yoktur, bakımlı araç/bakımsız araç vardır.

Aracın değişmesi gereken parçaları ve bakımları aksaltılmadan yapılıyorsa., eskiyen sıvıları zamanında değiştiriliyorsa.., o aracın yaşının veya 500.000 km 'de olmasının hiç bir önemi yoktur.
 

Geri
Üst Alt