metncleaver
Üye
- Katılım
- 15 May 2018
- Mesajlar
- 127
- Tepkime puanı
- 178
- İsim
- Metin
2018 Mayis 10. Tarihinde 2014 Model 15 cikisli 29 binde 1.6 tdi Golfumle araniza katildim. Aracim Comfortline + Sürüş konfor paketli + Cam tavan.
Ufak ufak başladık.
Ilk fotoğrafımız. Jantlarin arasında örümcek ağlari ve kaput içi örümcek doluydu. Adam hiç kullanmamış nerdeyse.
Expertiz işlemimiz.
Mahallesine ilk parkını yaptık
Ilk photoshopunu yapalim dedik. Yapili arabadan sade arabaya binince insan değisik oluyo malum Ertesi gün ilk iş hemen bilgisayarımı alıp parklari iptal edip , polodan kalma xenonlarimi takip amerikan parklari ve tüm gizli özelliklerini Alarmi filan aktiflestirdim.Ilk işimiz yatan araç olduğu icin bakımını yaptirdık. Bahçelievlerden maltepeye adamligı icin Özsoyeroto ya gittik. Sağolun kendi araçi gibi ilgilendi salincak burçlari ve sunroof yaglamasinida yapti.
Bakım için her zamanki gibi Liqui molly 4200 5w30. Bosch veya Mann filtrelerden yana oldu. Önceki yaği tamamen temizlemesin Engine Flush kullandim.
Malum arabayi yeni aldık para kalmadi. Ufak dokunuşlarla can verelim dedik. Stoplara transparan ve cevresine siyah folyo cektik 3 stop dahil.Tek olan sis farını çift yaptık. Yuvası olan yere diger sisten + aldık. Simetrik hastalarina onerilir
Arabayi en çok degistiren sey farla jant olduğu icin ilk işim farlari degiştirmek oldu. 7.5 Highline farlarimi cift U led mi kafayi yedik. Cift u herkeste var ama asi bi far. 7.5 daha modern ve kimsede olmamasindan dolayi tercihim 7.5 tan yana oldu.Tek U led ve 7.5 Farki. Araba kesinlikle daha geniş gözükuyo ve aynadan gören bu neymis diye geçerken dönüp bakiyo. Replika olmasina rağmen kalitesi cok cok iyi.
Tatile gidecegimiz icin az yaksin diye arkadaşın araca benim doverlari taktik. Orjinal jantlarida denemelik bizimkine taktık fena durmadi ama cok leylek oldu
Ersin Çelik kardeşimiz profesyonel fotografımızı cekti.
Dover jantlari hiç sevmediğim icin Orjinal Dijon jant dusurup hemen taktim. Artik highline dan farkimiz stoplar ve teyp kaldı.
Önceki aracimı 4 sene 170 hp civari yazilimli dumanli egsozlu 1.6 dizel olarak binince golf beni hayattan soğuttu. Yazilimi arabayi alir almaz yaptirmistim fotografi olmadiği icin dyno fotosu attim.
MEGACHIPS tarafindan atilan Soft yazilim 132 hp verdi.
5 ay geçti artik. Eskiden beri R bodykit Yapmak istedigim icin 2. El temiz ayni boyali nasib oldu hemen aldim.
ottinger spoiler arkayi boğdu diye takmadim. Şuan kararsizim . Yine ottinger taktirip disini arac boyasi ici piano yapicaz gibi.
Öncesi Sonrası
Her zaman ki gibi maşallah demeyenler yuzünden kücuk bi kaza yaptik dikkatsiz bi amca geldi vurdu. Tamponlar far cami çatladi. Tramer islememek icin ve kaskoya farlar isli olmasina ragmen tek far parasi verip farlarda tek satilmadigi icin 1500 kendim eklemek zorunda kalicaktim. Bende comfortline far camimi Oto far merkezi bahcelievlerde sökturdum bu fara taktirip tamponu boyattirdim.
Simdi cam gibi aldim cok sükür.
Sıradaki projemiz Aliexpressten sipariş verdigim far yagmur sensöru. R ayna kapaklari. Hepsi yolda geliyolar.
Simdi egsozlar takiliyo ve 1449 2.0 Dizel GTD turbosu aldim. Yilbaşi gibi o projeyide uygulamayi dusunuyoruz.
Ilk hedefim 3.5 cm Eibach yay almak. Ikinci el almak istiyorum. Acelemiz yok tadini cikartarak yapiyoruz. Hayirli sürüsler hayirli gunler hepimizin araçlarina maşallah. Arabada yaptiğim tum degisiklikleri burda paylasicam.
☢27.02.2018 Güncelleme☢
3.5 Eibach GTI dan cıkma olarak aynı yaylara sahip olduğu icin aldım. Kafamdaki gibi basık olmadı ama kabasını alıp orjinal bir görüntüye sahip oldu.
Spoiler konusunda döndük dolaştık yine Ottinger e karar verdim. Gövde rengi boyatip icini ve 3. Fren lambasinin yanlarini nam tuning de parlak siyah kaplayarak taktik. Daha orjinal oldu ve aracı boğmadı.
Basınca içeri kamber alan arka tekerleri 1.2cm spacer takariz dışarı aldık.
Autoline arkadaşım tarafindan o 4 yıllık reçine ve firça çiziklerini gidererek aracın gerçek rengini ortaya çikartti.
Eksiğimiz olan Far ve Yağmur sensörunü taktık . Far anahtari dandik geldigi icin orjinal leondan cikma ile degistirdim kirmizi aydinlatması biraz sırıtsa da beyazdan daha cok seviyorum.
Madem aracı R yaptık mat krom kapaklarını takmadan olmazdi. Siyah yap diyen cok oldu , bunu daha modern bulduğum icin bunda karar kıldı.
Stoplara hevesim çok yoktu. 7.5 olarak planlamıstım. Bir arkadaş uygun fiyata stoplarını satınca dayanamadim aldim ve kayarli oldugu icin daha cok begendim. Iki stobunda albenisi başka ilerde 7.5 yaparız.
Direksiyon planım gram yoktu çünku aşırı pahalı. Yine stoplari aldiğım arkadaş uygun fiyata birakinca hemde alcantara kaplamalı filan beni cezbetti aldim.
Son olarak daha önce aldıgim arkadaşımım golf 6 sina taktiğim jantları denemelik taktım. BBS MOTORSPORT 225 40 18
Maşrpiyelleri kaldirimlara ciktigim icin takmamıştım en son dayanamadım taktım. Stoplar aldığımda böyleydi biraz apaçi dursada folyoyla biraz takılıcam
Tek eksigimiz egsozlar. Orjinali gibi oval mı yoksa yuvarlak mi olayini geçip oval olana karar verdikten sonra kalitesi orta olan 22 cm gelen. Digeri hayvani duran 24 cm cok kaliteli ancak fiyat farki 3 kati civarinda oldugu icin ucuz olanini aradim bulamadim. En ucuz 480 TL. 1 kere yapiyoruz eyvallah ama geri gelirken ufak bi yamulsa alti ustu bi egsoz diyip uzulur insan.
En son dayanamadim gittim kücük olani taktim. Boşa beklemişiz cokta bekledigim kadar kucuk durmadi orjinal gibi görüntü elde ettik...
Ardından Orjinal arka ayak aydinlatma kitini orjinal yerlerinden gecirerek monte eden M&M Retrofit Garage Murat Ustaya hem bu iş hemde aracımın tüm tampon far direksiyon gibi en kucuk vidasina kadar emegi olduğu icin ayri ayrı teşekkür ediyorum.
Kapılardaki gizli orjinal kırmızı ledleri aktif ettik. Kırmızı araca ayrı yakiştı gece daha spor bi iç mekan havası katti.
Geriye bu görüntü oraya çıktı..
20 güne kadar askere gittigim için şimdilik burda bırakıyoruz, geldigimde 1449 Turbomu ve Downpipe takıp baskı balata triger gibi işlemleri yapıp keyifini süreriz inşallah. Maşallah demeyi esirgemeyin sadece emek var . Kimseden fazlamız yok.
Bir sonraki güncellemede görüşmek üzere hayırlı forumlar. SAYGILAR...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------30.03.2020 Güncelleme-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Arkadaşlar son 1 senedir hiç güncelleme atmamıştım. Sunset edition biraz daha geliştirdi kendini hepsini aşağıda paylaşacağım.
Askere gidip geldikten sonra babamın 8PA kasa kodlu a3 ü için orjinal Sline jant takımı aldım ve tabi Golfte nasıl duracağını merak edip taktım. Kimi beğendi kimi beğenmedi ben güzel olduğunu ama kendi jantlarımın daha spor durduğunu bildiğim için 2 ay kadar böyle takıldım.
Artık hem bakım zamanı gelmişti hemde ufak tefek bi hızlandırma çabasına içine girdim. Geçen sene aldığım 2.0 GTD turbosu olan 1449vz yi takma zamanı gelmişti. Bolt-on şeklinde yani hiç bir işlem olmadan aparatsız orjinal şekilde sök tak yapıldığı için Downpipe ile birlikte monte ettik. Zaten 145 150 hp bandında olan aracım bu setup ile 200hp 400nm tork gücüne ulaştı. Şuan 0-100 7.4, 0-200 17 saniye civarlarında. Son susturucu iptali yapmadım hep polislerle uğraşmamak hemde gürültü kirliliği yapmaması adına bu şekilde bıraktım zaten son sustucunun diğer tarafınıda deldiğin ve 4 egsoz downpipe ile birlikte çok tatlı bi ses verdi. YAni rölanti harici arac yolda benzinli yüksek hacimli atmosterik araç gibi oldu. Big turbonun tek dezavantajı şehir içi dur kalklarda alt devirler eskisi gibi canlı olmadığı için biraz yorabiliyo ama üst devirlerdeki canlılık için buna katlanılıyo. Yani şuan 252 görebildim max klima açık 3 kişi ve bagaj otobanda 210 la bile gaza otursanız 240 lara rahatça çıkabiliyo. Hem bakım hemde Triger setini 44 bin km yıldan dolayı değiştirdim. Araç 2015 bayi çıkışlı olsada 2014 ağustos üretimi o yüzden 5 sene doldurması sebebi hemde bi extra yüklü bi araç olacağı için riske atmadan değiştirdim.
Tamponu boyattım ve turboyu filan takmaya bu şekilde gittim oldukça yırtıcı duruyodu kereta. Bu arada downpipe taktırmadan önce eylülde olan muayeneye haziranda girdim 2 sene kafam rahat etsin diye ve muayeneden kaldım. Farlardan kaldım bu farları ilk defa görüyolarmış sinyal yanarken park lambası yanmıyomuş. Orjinali böyle yanan far tabi ilk muayeneye sokan ben olunca bıraktılar ve tabi vw sitesinden video izleterek sorunlu bi şekilde atlatttık.
Xenonlarımı muayene giderken sökmüştüm sağdaki ilk xenonlarım 6000K , bende daha orj dursun ve yağmurda aydınlatma daha iyi olsun diye 4300K ile değiştirdim ( sol ).Yani 9 aydır bu şekilde kullanıyorum dışardan görüntüsünü sevmedim ama yağmurdaki performansı ne kadar iyi olsada söküp 6000K ' ları geri takıcam.
Ee 200Hp güce daha 45 binde olan baskı dayanamadı ve kaçırmaya başladı zaten kavramasını pek beğenmiyodum mana ile değiştirmiş olduk. Bunu için bu gruptan olan ANKARA NECATİ KAYGUSUZ abimizin yanına istanbuldan hiç üşünmedim kalkıp gittim ve titizlikle değiştirdi. Herkes baskı balata değiştirmeye ankaraya mı gidilir millet istanbula geliyo dedi ama dostluk başka birşey zaten 2 saat 50 dk da dükkanda olduk. Bu arada yakıtı sorabilirsinz 160 250 arası gittik 5.5 yaktı 1 depo ile ankaraya gidip istanbula döndük Yine guruptan bir arkadaş daha ordaydı bu arada ikiside Comfortline Foto aşağıda.
Ardından istanbuldan başlayıp tüm ege ve akdeniz kıyılarını dağ taş orman gezerek kamp yapa yapa 2 hafta içinde bi senelik izin yaptık. Yeni baskı balata yeni turbo ve dowmpipe ile yakıt beni aşırı derece şaşırttı desem yalan olur çünkü polomda bu şekilde biniyodum gerçekten orjinalden daha az yakıyo. Şehiriçi aynı şehirdışı en az 1 litre daha az yakıyo. 4000 Km yol ortalamam 4.4 tü. 3 kişi klima açık bagaj ve arka koltuğun biri yük dolu. Aşağıdaki fotoğrafta örneği mevcut tek depo 483 km yol gidip 1360 göstermesi tabi aşırı yavaş keyfiçi çıkara çıkara burda klima kapalıydı.
Antalyada son bulan tatil 110 km sabit hızla radarlara dikkat ederek istanbula tam 3.1 le geldim. Tatil modumuz audi 16 jantlar
Tatil dönüşü stopları tekrardan kaplattım ve jantlarımı geri taktım.
Tatilimizi yaptık herşey güzel ilerliyo derken bizim eski arkadaşlar ve ekiple bu canavarı pist soktup hem fotoğraf çekimi hemde bi deneme yaparız dedik ve soluğu önümüzdeki ilk pist günlerinde aldık. 2.49 saniye altına inemedik yine güzel değerdi.
Daha önce pist deneyimim olmasına rağmen yine iyi lastiklerle çıkmak gibi hata yaptım yine önler yanak denen birşey kalmadı.
Son pist günlerine bir daha çıktığımda arka dijonlar önlere comforline jantlarımı takıp çok daha iyi yol tutuş sağlamış oldum ve lastikler zaten kötüydü böylelikle tekrar lastik masrafından kurtuldum. Son pist fotoğrafı aşağıdaki.
Arkadaşımdan ödünç alıp bi pretoria denedim. 19 hem bana hemde istanbula fazla bi ebat aynı zamanda konfor kaybıyla beraber araba yüksek durdu o yüzden pretoria merakım son bulmuş oldu. Bu fotoda az bi photoshop uygulayıp basmıştım arabayı.
Evet son olarak eskiden beri hep sevdiğim jant modeli O.z superturismo çok kollu janta sahip olmak istemiştim arıcıoğlu yavuz abide yakında çıkacağını söyleyince bende bekleyip ilk takanlardan biri oldum. Kasım ayında onu taktım yine bu gruptan arkadaşımız Ünal da dayanamadı aynı anda taktırdık. Bu arada lastik seçimim GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5. Pilot sport 4 te kullandım ama bu lastiği aşırı övdüklerinden bunu denedim aşırı memnunum hem konfor olsun hem yol tutuş muazzam. Islakta ps4 le aynı ama kuruda viraj performansı ve fren mesafesi ps4 ten 1 gömlek üstün, tek dezavantajı ps4'e göre daha fazla yol sesi özellikle 170 üzeri hızlarda rahatsız ediyo. 225 40 18.
Evet şuana kadar yaptığım çalışmalar bu şekildeydi. Yeni birşeyler kattıkça burda sizlerle paylaşacağım. İyi forumlar. SAYGILAR.
Bu arada TDI yazıları 3 kırmızı oldu
Not: Aracımı isteyen arkadaşlar oldu hem kafama göre başka araç bulamadım hemde tam keyfini sürmeye başlamışken neden kendime macera çıkartıyım diyip vazgeçtim. Golf başka bir dünya.
Ama temiz E90 2012 Ekranlı M sport 3.20D düşürse sanırım o zaman kıyabilirim.
Ufak ufak başladık.
Ilk fotoğrafımız. Jantlarin arasında örümcek ağlari ve kaput içi örümcek doluydu. Adam hiç kullanmamış nerdeyse.
Expertiz işlemimiz.
Mahallesine ilk parkını yaptık
Ilk photoshopunu yapalim dedik. Yapili arabadan sade arabaya binince insan değisik oluyo malum Ertesi gün ilk iş hemen bilgisayarımı alıp parklari iptal edip , polodan kalma xenonlarimi takip amerikan parklari ve tüm gizli özelliklerini Alarmi filan aktiflestirdim.Ilk işimiz yatan araç olduğu icin bakımını yaptirdık. Bahçelievlerden maltepeye adamligı icin Özsoyeroto ya gittik. Sağolun kendi araçi gibi ilgilendi salincak burçlari ve sunroof yaglamasinida yapti.
Bakım için her zamanki gibi Liqui molly 4200 5w30. Bosch veya Mann filtrelerden yana oldu. Önceki yaği tamamen temizlemesin Engine Flush kullandim.
Malum arabayi yeni aldık para kalmadi. Ufak dokunuşlarla can verelim dedik. Stoplara transparan ve cevresine siyah folyo cektik 3 stop dahil.Tek olan sis farını çift yaptık. Yuvası olan yere diger sisten + aldık. Simetrik hastalarina onerilir
Arabayi en çok degistiren sey farla jant olduğu icin ilk işim farlari degiştirmek oldu. 7.5 Highline farlarimi cift U led mi kafayi yedik. Cift u herkeste var ama asi bi far. 7.5 daha modern ve kimsede olmamasindan dolayi tercihim 7.5 tan yana oldu.Tek U led ve 7.5 Farki. Araba kesinlikle daha geniş gözükuyo ve aynadan gören bu neymis diye geçerken dönüp bakiyo. Replika olmasina rağmen kalitesi cok cok iyi.
Tatile gidecegimiz icin az yaksin diye arkadaşın araca benim doverlari taktik. Orjinal jantlarida denemelik bizimkine taktık fena durmadi ama cok leylek oldu
Ersin Çelik kardeşimiz profesyonel fotografımızı cekti.
Dover jantlari hiç sevmediğim icin Orjinal Dijon jant dusurup hemen taktim. Artik highline dan farkimiz stoplar ve teyp kaldı.
Önceki aracimı 4 sene 170 hp civari yazilimli dumanli egsozlu 1.6 dizel olarak binince golf beni hayattan soğuttu. Yazilimi arabayi alir almaz yaptirmistim fotografi olmadiği icin dyno fotosu attim.
MEGACHIPS tarafindan atilan Soft yazilim 132 hp verdi.
5 ay geçti artik. Eskiden beri R bodykit Yapmak istedigim icin 2. El temiz ayni boyali nasib oldu hemen aldim.
ottinger spoiler arkayi boğdu diye takmadim. Şuan kararsizim . Yine ottinger taktirip disini arac boyasi ici piano yapicaz gibi.
Öncesi Sonrası
Her zaman ki gibi maşallah demeyenler yuzünden kücuk bi kaza yaptik dikkatsiz bi amca geldi vurdu. Tamponlar far cami çatladi. Tramer islememek icin ve kaskoya farlar isli olmasina ragmen tek far parasi verip farlarda tek satilmadigi icin 1500 kendim eklemek zorunda kalicaktim. Bende comfortline far camimi Oto far merkezi bahcelievlerde sökturdum bu fara taktirip tamponu boyattirdim.
Simdi cam gibi aldim cok sükür.
Sıradaki projemiz Aliexpressten sipariş verdigim far yagmur sensöru. R ayna kapaklari. Hepsi yolda geliyolar.
Simdi egsozlar takiliyo ve 1449 2.0 Dizel GTD turbosu aldim. Yilbaşi gibi o projeyide uygulamayi dusunuyoruz.
Ilk hedefim 3.5 cm Eibach yay almak. Ikinci el almak istiyorum. Acelemiz yok tadini cikartarak yapiyoruz. Hayirli sürüsler hayirli gunler hepimizin araçlarina maşallah. Arabada yaptiğim tum degisiklikleri burda paylasicam.
☢27.02.2018 Güncelleme☢
3.5 Eibach GTI dan cıkma olarak aynı yaylara sahip olduğu icin aldım. Kafamdaki gibi basık olmadı ama kabasını alıp orjinal bir görüntüye sahip oldu.
Spoiler konusunda döndük dolaştık yine Ottinger e karar verdim. Gövde rengi boyatip icini ve 3. Fren lambasinin yanlarini nam tuning de parlak siyah kaplayarak taktik. Daha orjinal oldu ve aracı boğmadı.
Basınca içeri kamber alan arka tekerleri 1.2cm spacer takariz dışarı aldık.
Autoline arkadaşım tarafindan o 4 yıllık reçine ve firça çiziklerini gidererek aracın gerçek rengini ortaya çikartti.
Eksiğimiz olan Far ve Yağmur sensörunü taktık . Far anahtari dandik geldigi icin orjinal leondan cikma ile degistirdim kirmizi aydinlatması biraz sırıtsa da beyazdan daha cok seviyorum.
Madem aracı R yaptık mat krom kapaklarını takmadan olmazdi. Siyah yap diyen cok oldu , bunu daha modern bulduğum icin bunda karar kıldı.
Stoplara hevesim çok yoktu. 7.5 olarak planlamıstım. Bir arkadaş uygun fiyata stoplarını satınca dayanamadim aldim ve kayarli oldugu icin daha cok begendim. Iki stobunda albenisi başka ilerde 7.5 yaparız.
Direksiyon planım gram yoktu çünku aşırı pahalı. Yine stoplari aldiğım arkadaş uygun fiyata birakinca hemde alcantara kaplamalı filan beni cezbetti aldim.
Son olarak daha önce aldıgim arkadaşımım golf 6 sina taktiğim jantları denemelik taktım. BBS MOTORSPORT 225 40 18
Maşrpiyelleri kaldirimlara ciktigim icin takmamıştım en son dayanamadım taktım. Stoplar aldığımda böyleydi biraz apaçi dursada folyoyla biraz takılıcam
Tek eksigimiz egsozlar. Orjinali gibi oval mı yoksa yuvarlak mi olayini geçip oval olana karar verdikten sonra kalitesi orta olan 22 cm gelen. Digeri hayvani duran 24 cm cok kaliteli ancak fiyat farki 3 kati civarinda oldugu icin ucuz olanini aradim bulamadim. En ucuz 480 TL. 1 kere yapiyoruz eyvallah ama geri gelirken ufak bi yamulsa alti ustu bi egsoz diyip uzulur insan.
En son dayanamadim gittim kücük olani taktim. Boşa beklemişiz cokta bekledigim kadar kucuk durmadi orjinal gibi görüntü elde ettik...
Ardından Orjinal arka ayak aydinlatma kitini orjinal yerlerinden gecirerek monte eden M&M Retrofit Garage Murat Ustaya hem bu iş hemde aracımın tüm tampon far direksiyon gibi en kucuk vidasina kadar emegi olduğu icin ayri ayrı teşekkür ediyorum.
Kapılardaki gizli orjinal kırmızı ledleri aktif ettik. Kırmızı araca ayrı yakiştı gece daha spor bi iç mekan havası katti.
Geriye bu görüntü oraya çıktı..
20 güne kadar askere gittigim için şimdilik burda bırakıyoruz, geldigimde 1449 Turbomu ve Downpipe takıp baskı balata triger gibi işlemleri yapıp keyifini süreriz inşallah. Maşallah demeyi esirgemeyin sadece emek var . Kimseden fazlamız yok.
Bir sonraki güncellemede görüşmek üzere hayırlı forumlar. SAYGILAR...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------30.03.2020 Güncelleme-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Arkadaşlar son 1 senedir hiç güncelleme atmamıştım. Sunset edition biraz daha geliştirdi kendini hepsini aşağıda paylaşacağım.
Askere gidip geldikten sonra babamın 8PA kasa kodlu a3 ü için orjinal Sline jant takımı aldım ve tabi Golfte nasıl duracağını merak edip taktım. Kimi beğendi kimi beğenmedi ben güzel olduğunu ama kendi jantlarımın daha spor durduğunu bildiğim için 2 ay kadar böyle takıldım.
Artık hem bakım zamanı gelmişti hemde ufak tefek bi hızlandırma çabasına içine girdim. Geçen sene aldığım 2.0 GTD turbosu olan 1449vz yi takma zamanı gelmişti. Bolt-on şeklinde yani hiç bir işlem olmadan aparatsız orjinal şekilde sök tak yapıldığı için Downpipe ile birlikte monte ettik. Zaten 145 150 hp bandında olan aracım bu setup ile 200hp 400nm tork gücüne ulaştı. Şuan 0-100 7.4, 0-200 17 saniye civarlarında. Son susturucu iptali yapmadım hep polislerle uğraşmamak hemde gürültü kirliliği yapmaması adına bu şekilde bıraktım zaten son sustucunun diğer tarafınıda deldiğin ve 4 egsoz downpipe ile birlikte çok tatlı bi ses verdi. YAni rölanti harici arac yolda benzinli yüksek hacimli atmosterik araç gibi oldu. Big turbonun tek dezavantajı şehir içi dur kalklarda alt devirler eskisi gibi canlı olmadığı için biraz yorabiliyo ama üst devirlerdeki canlılık için buna katlanılıyo. Yani şuan 252 görebildim max klima açık 3 kişi ve bagaj otobanda 210 la bile gaza otursanız 240 lara rahatça çıkabiliyo. Hem bakım hemde Triger setini 44 bin km yıldan dolayı değiştirdim. Araç 2015 bayi çıkışlı olsada 2014 ağustos üretimi o yüzden 5 sene doldurması sebebi hemde bi extra yüklü bi araç olacağı için riske atmadan değiştirdim.
Tamponu boyattım ve turboyu filan takmaya bu şekilde gittim oldukça yırtıcı duruyodu kereta. Bu arada downpipe taktırmadan önce eylülde olan muayeneye haziranda girdim 2 sene kafam rahat etsin diye ve muayeneden kaldım. Farlardan kaldım bu farları ilk defa görüyolarmış sinyal yanarken park lambası yanmıyomuş. Orjinali böyle yanan far tabi ilk muayeneye sokan ben olunca bıraktılar ve tabi vw sitesinden video izleterek sorunlu bi şekilde atlatttık.
Xenonlarımı muayene giderken sökmüştüm sağdaki ilk xenonlarım 6000K , bende daha orj dursun ve yağmurda aydınlatma daha iyi olsun diye 4300K ile değiştirdim ( sol ).Yani 9 aydır bu şekilde kullanıyorum dışardan görüntüsünü sevmedim ama yağmurdaki performansı ne kadar iyi olsada söküp 6000K ' ları geri takıcam.
Ee 200Hp güce daha 45 binde olan baskı dayanamadı ve kaçırmaya başladı zaten kavramasını pek beğenmiyodum mana ile değiştirmiş olduk. Bunu için bu gruptan olan ANKARA NECATİ KAYGUSUZ abimizin yanına istanbuldan hiç üşünmedim kalkıp gittim ve titizlikle değiştirdi. Herkes baskı balata değiştirmeye ankaraya mı gidilir millet istanbula geliyo dedi ama dostluk başka birşey zaten 2 saat 50 dk da dükkanda olduk. Bu arada yakıtı sorabilirsinz 160 250 arası gittik 5.5 yaktı 1 depo ile ankaraya gidip istanbula döndük Yine guruptan bir arkadaş daha ordaydı bu arada ikiside Comfortline Foto aşağıda.
Ardından istanbuldan başlayıp tüm ege ve akdeniz kıyılarını dağ taş orman gezerek kamp yapa yapa 2 hafta içinde bi senelik izin yaptık. Yeni baskı balata yeni turbo ve dowmpipe ile yakıt beni aşırı derece şaşırttı desem yalan olur çünkü polomda bu şekilde biniyodum gerçekten orjinalden daha az yakıyo. Şehiriçi aynı şehirdışı en az 1 litre daha az yakıyo. 4000 Km yol ortalamam 4.4 tü. 3 kişi klima açık bagaj ve arka koltuğun biri yük dolu. Aşağıdaki fotoğrafta örneği mevcut tek depo 483 km yol gidip 1360 göstermesi tabi aşırı yavaş keyfiçi çıkara çıkara burda klima kapalıydı.
Antalyada son bulan tatil 110 km sabit hızla radarlara dikkat ederek istanbula tam 3.1 le geldim. Tatil modumuz audi 16 jantlar
Tatil dönüşü stopları tekrardan kaplattım ve jantlarımı geri taktım.
Tatilimizi yaptık herşey güzel ilerliyo derken bizim eski arkadaşlar ve ekiple bu canavarı pist soktup hem fotoğraf çekimi hemde bi deneme yaparız dedik ve soluğu önümüzdeki ilk pist günlerinde aldık. 2.49 saniye altına inemedik yine güzel değerdi.
Daha önce pist deneyimim olmasına rağmen yine iyi lastiklerle çıkmak gibi hata yaptım yine önler yanak denen birşey kalmadı.
Son pist günlerine bir daha çıktığımda arka dijonlar önlere comforline jantlarımı takıp çok daha iyi yol tutuş sağlamış oldum ve lastikler zaten kötüydü böylelikle tekrar lastik masrafından kurtuldum. Son pist fotoğrafı aşağıdaki.
Arkadaşımdan ödünç alıp bi pretoria denedim. 19 hem bana hemde istanbula fazla bi ebat aynı zamanda konfor kaybıyla beraber araba yüksek durdu o yüzden pretoria merakım son bulmuş oldu. Bu fotoda az bi photoshop uygulayıp basmıştım arabayı.
Evet son olarak eskiden beri hep sevdiğim jant modeli O.z superturismo çok kollu janta sahip olmak istemiştim arıcıoğlu yavuz abide yakında çıkacağını söyleyince bende bekleyip ilk takanlardan biri oldum. Kasım ayında onu taktım yine bu gruptan arkadaşımız Ünal da dayanamadı aynı anda taktırdık. Bu arada lastik seçimim GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5. Pilot sport 4 te kullandım ama bu lastiği aşırı övdüklerinden bunu denedim aşırı memnunum hem konfor olsun hem yol tutuş muazzam. Islakta ps4 le aynı ama kuruda viraj performansı ve fren mesafesi ps4 ten 1 gömlek üstün, tek dezavantajı ps4'e göre daha fazla yol sesi özellikle 170 üzeri hızlarda rahatsız ediyo. 225 40 18.
Evet şuana kadar yaptığım çalışmalar bu şekildeydi. Yeni birşeyler kattıkça burda sizlerle paylaşacağım. İyi forumlar. SAYGILAR.
Bu arada TDI yazıları 3 kırmızı oldu
Not: Aracımı isteyen arkadaşlar oldu hem kafama göre başka araç bulamadım hemde tam keyfini sürmeye başlamışken neden kendime macera çıkartıyım diyip vazgeçtim. Golf başka bir dünya.
Ama temiz E90 2012 Ekranlı M sport 3.20D düşürse sanırım o zaman kıyabilirim.
Moderatör tarafında düzenlendi: